Ford īpašā Go Further pasākumā Ķelnē, Vācijā, laidis klajā nākamās paaudzes Ford Fiesta progresīvāko mazās klases automobili pasaulē.
Nākamās paaudzes Fiesta tiek atklāta ar visu laiku izsmalcinātāko autovadītāja palīgsistēmu un savienojamības funkciju klāstu, kāds pieejams mazās klases sērijveida automobiļiem Eiropā, piedāvājot plašāko un daudzveidīgāko modeļu sēriju Fiesta 40 gadu vēsturē.
Ford atklāja četrus atšķirīgus Fiesta sērijveida modeļu variantus, tostarp stilīgo Fiesta Titanium, Ford Performance iedvesmoto Fiesta ST-Line, pirmklasīgo Fiesta Vignale un krosoveru Fiesta Active, pirmo no Ford modeļu Active sērijas versijām, kas tiks laistas klajā jau tuvākajos gados.
Trīsdurvju un piecdurvju Fiesta versijas piedāvā nepārspējamu kvalitāti un izsmalcinātību. Tām ir mūsdienīgs virsbūves dizains un revolucionārs salona dizains ar plašākām individuālas pielāgošanas iespējām nekā iepriekš. Ford ir arī uzlabojis automobiļa braukšanas īpašības, kas palīdzēja Fiesta kļūt par pārdotāko mazās klases automobili Eiropā četrus gadus pēc kārtas.
"Fiesta šogad atzīmēja savu 40 gadu jubileju, un par tik ilgu dzīvotspēju ir jāpateicas konsekventai klientu vēlmju īstenošanai," stāsta Ford of Europe priekšsēdētājs un izpilddirektors Džims Fārlijs. "Tā kā mazā klase turpina paplašināties, mūsu nākamās paaudzes Fiesta piedāvās iespējas visu veidu klientiem, no optimizācijas piekritējiem, kuri vēlas liela automobiļa kvalitāti mazā automobilī, līdz augošajai krosoveru klientu grupai."
Fiesta autovadītāja palīgsistēmu klāstā, ko papildina sensoru tehnoloģijas, kas spēj uztver ceļa braucamo daļu līdz 130 metru attālumam, šim modelim ir uzlabota gājēju uztveršanas funkcija, kas pirmo reizi spēj uztvert un novērst iespējamas sadursmes diennakts tumšajā laikā, kā arī Ford aktīvā parkošanās palīgsistēma, kas pirmo reizi spēj aktivizēt bremzes, lai izvairītos no buktēm pie maza braukšanas ātruma, novietojot automobili stāvvietā ar sistēmas palīdzību.
Fiesta ir arī pirmais Ford automobilis ar ekskluzīvo augstākas klases B&O PLAY skaņas sistēmu, turklāt pirmo reizi pieejams ar atveramu panorāmas stikla jumtu. Fiesta izsmalcināto komunikācijas un izklaides sistēmu SYNC 3 papildina augstas izšķirtspējas 8 collu peldošais skārienekrāns, ietilpīgs un ergonomisks salons, kā arī par gandrīz 50% samazināts pogu skaits viduskonsolē, radot intuitīvāku vidi.
Progresīvo spēka pārvadu vidū ir Ford godalgotais 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs ar jaudu līdz 140 ZS un 1,5 litru TDCi dīzeļdzinējs ar 120 ZS jaudu - Fiesta pirmais jaudīgais dīzeļdzinējs. Paredzamais CO2 izmešu daudzums ir no 82 g/km, ko palīdz nodrošināt jauna sešpakāpju pārnesumkārba ar inovatīvām berzi samazinošām tehnoloģijām.
Paplašināts Fiesta modeļu klāsts
Izstrādājot visu laiku plašāko Fiesta modeļu klāstu, tiek apmierināts klientu pieprasījums pēc lielākas izvēles un augstākas kvalitātes B klasē.
Nākamās paaudzes Fiesta pirmo reizi tiks piedāvāta arī luksusa modeļa versijā Ford Fiesta Vignale, kas ietilpst luksusa klases Ford Vignale produktu klāstā. Fiesta Vignale pievienojas Mondeo, S-MAX, Kuga un Edge Vignale modeļiem kā Eiropas Ford zīmola augstākā izpausme un piedāvā unikālus 18 collu vieglmetāla diskus, ekskluzīvas virsbūves detaļas un krāsas, kā arī sēdekļus ar ādas apdari un melnu sešstūra formas izšuvumu.
Fiesta Active ir pirmais Fiesta krosovera modelis, kurā apvienots izturīgs apvidus auto iedvesmots dizains ar paaugstinātu braukšanas pozīciju, jumta reliņiem un papildu apšuvumu, hečbeka praktiskums un īsta Fiesta braukšanas dinamika.
Ford šogad pirmo reizi laida klajā jaunu ST-Line modeļu klāstu ar virsbūves un salona dizainu, kas aizgūts no Ford Performance modeļiem, kā arī jaudīgiem Ford EcoBoost benzīna dzinējiem un TDCi dīzeļdzinējiem. Tas piemērots klientiem, kuri kāro pēc Ford ST modeļu sportiskā dizaina, bet kuriem nav nepieciešama tik liela veiktspēja, ko piedāvā optimizētie ST dzinēji un sporta šasijas ar sporta tehnoloģijām.
Fiesta ST-Line izceļas ar sportisku virsbūves dizainu, tostarp unikāliem vieglmetāla diskiem, radiatora režģi, priekšējo un aizmugurējo bamperi un sānu aizsarglīstēm. Salona aprīkojumā ietilpst sporta sēdekļi, vieglmetāla pedāļi un stūre ar plakanu lejasdaļu, bet braukšanas kvalitāti uzlabo sporta piekare.
Tāpat tika atklāts stilīgais Fiesta Titanium modelis, kas izceļas ar pirmklasīgu specifikāciju un kvalitāti, kas tiks piedāvāta Fiesta klientiem Eiropā. Augstākas specifikācijas Ford modeļu pārdošanas apjoms 2016. gada 10 mēnešos bija gandrīz 60% no visiem pārdotajiem automobiļiem. No visiem šogad pārdotajiem Fiesta automobiļiem 48% bija Titanium modeļi. Modelis Fiesta tiks piedāvāts arī versijā Trend.
"Augstas specifikācijas B klases modeļu reģistrācijas apjoms gada laikā ir audzis par 24%, savukārt pieprasījums pēc bāzes līmeņa modeļiem ir palielinājies par 11%,“ stāsta Ford of Europe Mārketinga, pārdošanas un klientu apkalpošanas nodaļas viceprezidents Rolants de Vārds. „Mūsu sērijveida mazās klases automobiļu klāstu papildinot ar jauno KA+, mums ir izdevies lielāku uzmanību pievērst paplašinātā automobiļu klāsta kvalitātes un specifikācijas palielināšanai un izvēles paplašināšanai."
Tehnoloģiski progresīvākais mazās klases automobilis pasaulē
Nākamās paaudzes Ford Fiesta ir aprīkota ar klasē plašāko komforta, ērtību un drošības sistēmu klāstu. Uzlabotās autovadītāja palīgsistēmas papildina divas kameras, trīs radari un 12 ultraskaņas sensori, kas kopā spēj aptvert zonu 360 grādu leņķī ap automobili un uzraudzīt priekšā esošo ceļu līdz 130 metru attālumā — tālāk par futbola laukuma garumu.
Fiesta ir pirmais Ford modelis, kurā tiek piedāvāta uzlabota pirmssadursmes palīgsistēma ar gājēju uztveršanas funkciju, kas, naktī izmantojot Fiesta priekšējo lukturu gaismu, spēj uztvert cilvēkus, kas atrodas uz ceļa vai tā tuvumā vai var šķērsot automobiļa braukšanas trajektoriju.
Šī sistēma ir izstrādāta, lai mīkstinātu tādu frontālu sadursmju sekas, kurās iesaistīti citi transportlīdzekļi vai gājēji, vai palīdzētu izvairīties no tām pavisam. Platāks kameras leņķis palīdz arī labāk noteikt gājēju kustības.
Modelī Fiesta pirmo reizi tiek piedāvāta arī Ford aktīvā parkošanās palīgsistēma ar perpendikulārās parkošanās funkciju, kas palīdz autovadītājiem atrast piemērotas stāvvietas un novietot automobili stāvvietās automātiski paralēli vai perpendikulāri brauktuvei. Modelī Fiesta uzlabotā tehnoloģija pirmo reizi spēj aktivizēt bremzes, ja autovadītājs nereaģē uz sistēmas norādījumiem un pietuvošanās brīdinājumiem, veicot manevrus uz priekšu un atpakaļgaitā, un sadursme ar priekšā vai aizmugurē esošu šķērsli ir neizbēgama.
„Dažiem autovadītājiem automatizētās parkošanās sistēmas ir kā „nākotnes šoks“: tās ir tik progresīvas, ka klienti, kas tās izmanto pirmo reizi, var būt patiesi pārsteigti,“ stāsta Ford of Europe mazo automobiļu līnijas direktors Darens Palmers. „Aktīvās parkošanās palīgsistēmas bremžu aktivizācija var novērst izklaidīgu autovadītāju sadursmes ar šķēršļiem parkošanās laikā pie maza braukšanas ātruma un vēl vairāk atvieglot automobiļa novietošanu šaurās vietās.“
Modelī Fiesta pirmo reizi pieejamas arī šādas sistēmas ar paplašinātu funkcionalitāti:
• ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, kas tagad spēj uzraudzīt vairākus braukšanas ātruma ierobežojumus, kas norādīti virs viena ātrgaitas ceļa atsevišķām joslām, un atjaunināt informāciju, ja autovadītājs nomaina braukšanas joslu;
• automātiskās tālās gaismas, kas tagad daudz efektīvāk darbojas situācijās ar sadalošo joslu, kas atdala divas pretējos virzienos ejošas brauktuves, un spēj uztvert pretim braucošus transportlīdzekļus, novēršot tādu automobiļu vadītāju apžilbināšanu, kas atrodas virs centrālās sadalošās joslas. Jauna maigas pārslēgšanās funkcija palielina autovadītāju komfortu naktī, pakāpeniski pārslēdzot tālās gaismas uz tuvajām un otrādi.
Fiesta ir pirmais automobilis savā klasē Eiropā, kurā tiek piedāvāta aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma, kas brīdina no stāvvietas atpakaļgaitā braucošos autovadītājus par šķēršļiem, kas varētu šķērsot automobiļa braukšanas trajektoriju. Tā ir viena no kopumā 15 Fiesta autovadītāja palīgsistēmām, kuru vidū ir arī adaptīvā kruīza kontrole, regulējams ātruma ierobežotājs, aklās zonas informācijas sistēma, distances brīdinājuma signāls, autovadītāja uzraudzības sistēma, joslas saglabāšanas palīgsistēma, kursa maiņas brīdinājuma sistēma un priekšējās sadursmes brīdinājuma sistēma.
SYNC 3 un B&O PLAY pirmklasīgai izklaidei
Ford komunikācijas un izklaides sistēma SYNC 3 ļauj Fiesta autovadītājiem pārvaldīt audiosistēmu, navigācijas sistēmu un pievienotus viedtālruņus, izmantojot vienkāršas, sarunvalodā izmantotas balss komandas.
Vienkārši nospiežot pogu un pasakot „Man vajag kafiju“, „Man vajag benzīnu“ vai „Man jāatrod stāvvieta“, autovadītāji var atrast tuvējās kafejnīcas, degvielas uzpildes stacijas vai stāvvietas, kā arī dzelzceļa stacijas, lidostas un viesnīcas. Sistēma ir savietojama ar Apple CarPlay un Android Auto™. SYNC 3 piedāvā arī SYNC AppLink, kas ļauj ar balsi aktivizēt dažādas viedtālruņu lietotnes, tostarp Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather, un Los 40 Principales.
Fiesta planšetdatora iedvesmoto peldošo 8 collu krāsu skārienekrānu iespējams vadīt ar pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem. Kopā ar SYNC 3 tiek piedāvāts arī peldošais 6,5 collu krāsu skārienekrāns, bet 4,2 collu krāsu ekrāns tiek piedāvāts komplektācijā ar MyFord Dock, kas ļauj lietotājiem glabāt, uzstādīt un uzlādēt mobilās ierīces, piemēram, tālruņus un navigācijas sistēmas. Visiem Fiesta ekrāniem ir klasē labākā izšķirtspēja, un tie ir līdz divām reizēm lielāki nekā konkurentu piedāvātie, tādējādi atvieglojot ekrānā redzamās informācijas un funkciju nolasīšanu un pārvaldību.
Ņemot vērā patērētāju pāreju uz pārnēsājamām digitālajām multivides ierīcēm, Fiesta standartaprīkojumā tiek piedāvāta Bluetooth savienojamība un divas USB pieslēgvietas, bet papildaprīkojumā ir pieejams integrēts CD atskaņotājs. Visā versiju klāstā ir pieejams DAB radio. Lai arī kā autovadītāji izvēlētos piekļūt savai mūzikai, Fiesta skaņas sistēmas piedāvā kvalitatīvu skaņu, tostarp pirmo B&O PLAY skaņas sistēmu, ko Ford izstrādājis sadarbībā ar HARMAN.
Ekskluzīvās jaunās B&O PLAY sistēmas piedāvā uzlabotu skaņas kvalitāti ar īpaši pielāgotu skaļruņu izkārtojumu un kalibrāciju katram Ford klāsta modelim. Fiesta gadījumā tie ir desmit skaļruņi, tostarp bagāžas nodalījumā iebūvēts zemo frekvenču skaļrunis un centrālais vidējo frekvenču skaļrunis virs mērinstrumentu paneļa ar B&O PLAY alumīnija logotipu unikālu skaņas pārraides atveru rakstu. Kopējā pastiprinātāja jauda ir 675 vati. To pārvalda digitālā signāla apstrādes pastiprinātājs, kas kontrolē signālu amplitūdu un frekvenci un audio miksēšanu, radot bagātīgu un spēcīgu skaņu neatkarīgi no sēdēšanas pozīcijas.
Augsta kvalitāte
Nākamās paaudzes Fiesta piedāvā augstāku kvalitāti, pateicoties labākai specifikācijai, inovatīviem izstrādes risinājumiem un izsmalcinātam dizainam, tostarp Fiesta pirmo atveramo panorāmas stikla jumtu pilnā garumā. Tas ir veidots no diviem stiprinātiem tonēta stikla paneļiem gandrīz pilnā garumā un integrēts automobilī, izmantojot lāzera cietlodēšanas procesu, kurā detaļas tiek savienotas, starp tām sakausējot plānu stieplīti, radot viengabalainu izskatu un nodrošinot lielāku izturību.
Optimizētā virsbūves apdare tagad izskatās daudz greznāk. Parkošanās sensori tagad ir uzstādīti vienā līmenī ar virsbūves paneļiem, vējstikla apmazgātāju sprauslas ir noslēptas zem dzinēja pārsega augšējās apmales, aizmugurējos lukturos un aizmugurē kopumā nav redzama neviena skrūve, sprauga starp jumtu un bagāžas nodalījuma durvīm ir samazināta par vairāk nekā 30% — visi šie piemēri apliecina Fiesta izstrādes komandas apsēstību ar kvalitāti, ko klienti aizvien novērtē.
Plūstošas, līdzenas virmas ir raksturīgas arī salonam. Viengabala viduskonsole nemanāmi saplūst ar mērinstrumentu paneļa apakšdaļu, radot lielāku saskaņotības izjūtu, turklāt nav redzamu savienojumu ar grīdu. Automobilī Fiesta ir izmantota arī autonozarē pirmā augstākās kvalitātes trīsdimensionāla virsmu apdare.
Fiesta klāstā sēdekļu apdares materiāli un paklāji bija pirmie, kas tika testēti Ford uzlabotajā materiālu laboratorijā Dantonā, Apvienotajā Karalistē. Sēdekļu polsteriem tiek veikti 60 000 testa ciklu, lai pārbaudītu to nodilumizturību. Krāsu noturība tiek pārbaudīta ar spektometru, lai pārliecinātos, ka tās pēc ilgstošas ultravioleto staru iedarbības neizbalē. Ādai ir jābūt noturīgai pret saules aizsargkrēmiem, maltu kafiju un krāsojošu džinsa audumu.
Citas no lielākiem Ford automobiļiem aizgūtas funkcijas, kas tagad pieejamas Fiesta modeļos, ir apsildāma stūre lielākam komfortam aukstos ziemas rītos un jauns mērinstrumentu panelis ar daudzfunkcionālu 4,2 collu TFT ekrānu, kas gādā par patīkamu sveicienu, kad automobilis tiek iedarbināts.
Par patīkamu braucienu gan autovadītājam, gan pasažieriem gādā izturīgāka virsbūves konstrukcija, samazināts spēka pārvada vibrāciju un griezīguma līmenis, labāka spēka pārvada izolācija un akustiskais vējstikls. Ceļa radītais trokšņa līmenis salonā ir 29,3 soni, kas pie ātruma 100 km/h ir par 7% mazāk nekā iepriekšējās paaudzes Fiesta.
Autovadītāji novērtēs arī atviegloto Fiesta vadīšanu ikdienā. Ņemot vērā klientu atsauksmes, Fiesta jaunā paaudze tagad ir aprīkota ar vējstikla tīrītājiem, kas notīra par 13% lielāku vējstikla virsmu, durvju aizvēršana ir kļuvusi par 20% vieglāka, bet degvielas uzpildes kakliņš samazina degvielas izliešanas iespēju, izmantojot EasyFuel degvielas uzpildes sistēmu bez vāciņa, kas arī neļauj iepildīt nepareizo degvielu.
Fiesta pārnesumkārbas tagad nodrošina vieglāku atpakaļgaitas pārnesuma pārslēgšanu, novēršot pārnesumu berzēšanos. Ford durvju malu aizsargiem ir durvīs noslēpts aizsargatloks, kas, durvīm atveroties, pārvietojas nepieciešamajā pozīcijā vienā acumirklī, novēršot krāsas un virsbūves bojājumus un palīdzot autovadītājiem šaurās stāvvietās. Jaunais jumta dizains labāk aizvada lietus ūdeni prom no jumta malām, samazinot ūdens uzlīšanas iespēju, kad autovadītājs kāpj iekšā automobilī vai izkāpj no tās.
Kvalitāti vēl vairāk uzlabo papildu testi ražošanas laikā un pēc tās. Jauna ražošanas sistēma analizē spiešanas laikā radītā trokšņa frekvences un spēj atklāt detaļas, kas neatbilst kvalitātes standartiem, pirms tās pamet presēšanas rūpnīcu.
„Mēs esam pievērsuši lielu uzmanību elementiem un funkcijām, kuras klienti pamana neapzināti, piemēram, paneļu spraugām un pedāļu spiešanai,“ stāsta Palmers. „Fiesta ir viens no universālākajiem skatiem uz ceļa, un mūsu mērķis bija radīt automobili, kas iedvesmo un rada apbrīnu ik reizi.“
Revolucionārs virsbūves dizains
Četras Ķelnē atklātās Fiesta versijas vieno virsbūve, kuras pamatā ir izteiksmīgais pašreizējās Fiesta paaudzes dizains, kas ir pilnveidots un kļuvis elegantāks, radot plūstošākas pārejas.
Vienkāršotas, taisnākas līnijas un nesamezglotas virsmas vizuāli padara automobili spēcīgāku. Dzinēja pārsega dizains ir rāmāks, tam nav centrālā izvirzījuma, tādējādi ļaujot dominēt jaunajam platākā dizainā veidotajam radiatora režģim. Šaurajiem priekšējiem lukturiem ir jauns, ieskaujošs efekts, ko nekavējoties var pamanīt gan dienā, gan naktī.
Sānu profils ir kļuvis noteiktāks un vairs tik ļoti neatgādina ķīļa formu, apvienojot par 71 mm garāku un par 12 mm platāku virsbūvi, lai automobilis izskatītos garāks un greznāks. Virsbūves un logu paneļu atdalošā līnija stiepjas līdz priekšējiem lukturiem, turklāt pagarināta ir arī logu līnija, lai saglabātu plūstošo, nepārtraukto dizainu. Pat ārējiem atpakaļskata spoguļiem ir taisns griezums starp augšējo un apakšējo daļu, ko vairs nepārtrauc pagrieziena rādītāja lēca.
Virsbūves sāni ir veidoti Fiesta sērijai īpašā leņķī, lai tā pievilcīgi atstarotu pilsētas gaismas. Unikālie diski ar izmēru līdz 18 collām ietver nesimetriskus dizainus, kas iemieso kustību pat tad, kad automobilis stāv. Jaunie horizontāli izvietotie aizmugurējie lukturi vēl vairāk izceļ Fiesta paplašināto stāju ar platajiem pleciem, radot C burta formas staru kūļa formu.
„Kad runājām ar klientiem par to, ko viņi sagaida no jaunās paaudzes Fiesta, lielākā daļa atbildēja, ka iepriekšējās paaudzes dinamiskais dizains joprojām ir klases līderis,“ stāsta Ford of Europe galvenais dizaineris Džoels Piasovskis. „Fiesta ir pilnveidota, lai ar vienkāršu, bet pārdomāti veidotu virsbūvi piedāvātu izkoptāku pievilcību. Ja tiek radīti paneļi, kuriem cilvēki vēlas pieskarties, ir skaidrs, ka ir sasniegts pareizais rezultāts.“
Katra Ford Fiesta versija piedāvā unikālu dizainu, kas veidots, par pamatu ņemot bāzes līmeņa dizainu, un ko iespējams individuāli pielāgot ar tādām iespējām kā kontrastējošas krāsas jumts un ārējie atpakaļskata spoguļi melnā, baltā, Bohai Bay Mint vai jaunā Chrome Copper krāsā. Papildus pieejama jauna virsbūves krāsa Blue Wave, kā arī Milano Grigio modelim Fiesta Vignale.
Fiesta Vignale pielāgotais Vignale režģa raksts, režģa ietvars, miglas lukturu ietvari, aerodinamikas lāpstiņas un aizmugurējā izkliedētāja dekoratīvais elements piešķir automobilim luksusa klases pievilcību. Fiesta Titanium aprīkojumā ir iekļauts hromēts stienis, kas veidots vienkāršā, bet pirmklasīgā dizainā. Vertikālos miglas lukturus savieno smaidoša bampera līnija, kas liek automobilim izskatīties pozitīvākam un pievilcīgākam.
Fiesta ST-Line vienkāršais Ford Performance iedvesmotais režģis ir veidots tā, lai atspoguļotu veiktspēju, kas aiz tā slēpjas. Sportiskais virsbūves stils ir šķautņaināks un agresīvāks. Funkcionālais aizmugurējais spoileris nodrošina stabilāku stāju.
Fiesta Active atšķiras ar paaugstinātu piekares profilu un tumšu apšuvumu, kas plūst no priekšējā bampera apmales caur riteņu arkām un sānu profilu līdz pat pašai aizmugurei. Sešstūra formas radiatora režģi papildina tumšs reģistrācijas numura zīmes zonas elements aizmugurē, tumšs dekoratīvās uzlīmes efekts jumtam un jumta reliņi, kopā radot spēcīgāku, vispusīgāku izjūtu.
Salona komforts un individuāls dizains
Fiesta salona dizainu, kura uzmanības centrā ir lietotājs, ir ietekmējusi patērētāju aktīvā viedierīču un planšetdatoru lietošana. Radot ietilpīgāku un pirmklasīgāku pirmo iespaidu ar ergonomisku dizainu un taustei patīkamiem materiāliem, tostarp jaunu augšējo mērinstrumentu paneli, loģiski izkārtotais un vienlaikus intuitīvais salona dizains ļauj radīt nomierinošu un nesaspringtu vidi, kuru klienti var individuāli pielāgot, izmantojot jaunu individualizācijas iespēju klāstu.
Individualizācijas iespējas, kas tiek piedāvātas, lai piešķirtu automobilim unikālu raksturu, vienlaikus saglabājot salona līdzsvaroto un harmonisko vidi, ietver dekoratīvos elementus centrālajam mērinstrumentu panelim un mērinstrumentu panelim blakussēdētāja pusē, durvju rokturus un ārējo atpakaļskata spoguļu ietvarus Race Red, dzeltenā, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue vai Chrome Copper krāsā.
„Izstrādājot Fiesta salonu, mūsu dizaineri paturēja prātā to, „kā mēs liekam jums justies“, tādēļ mēs vairāk nekā jebkad esam ieguldījuši augstvērtīgu materiālu un mierīgas vides izveidē,“ stāsta Piasovskis. „Mūsu jaunās individuālās pielāgošanas iespējas ļaus vēl vieglāk radīt tādu Fiesta, kas šķiet personiskāka un unikālāka.“
Nomierinošo salona dizaina ideju papildina vieglāk lietojamie vadības elementi. Pogu skaits viduskonsolē ir samazināts gandrīz uz pusi, daudzus savienojamības un izklaides vadības elementus iestrādājot 8 collu skārienekrānā. Visdabiskākās un ergonomiskākās atrašanās vietas dažādiem vadības elementiem un ekrāniem tika noteiktas, izmantojot acu izsekošanas programmatūru, un gan mērinstrumentu paneļa ekrāns, gan centrālais ekrāns tagad ļauj skaidri saskatīt informāciju vienā acumirklī.
Aizmugurē sēdošie pasažieri tagad var baudīt par 16 mm plašāku vietu ceļiem un melnus sēdekļus, kas tagad ir mīkstāki un nodrošina labāku atbalstu no sāniem. Priekšējā sēdekļa rokas balsts ir novietots tā, lai automobilī būtu ērtāk sēdēt 19% Fiesta garāko un īsāko autovadītāju. Augstumā regulējamajam autovadītāja sēdeklim ir mainīts muguras balsta novietojums, nodrošinot lielāku komfortu, turklāt ir mainīta arī galvas balsta pozīcija, lai ērtāk būtu visiem automobilī sēdošajiem.
Nākamās paaudzes Fiesta bagāžas nodalījuma durvis ir platākas, nodrošinot tam vieglāku piekļuvi, bet personisko lietu uzglabāšanai ir izstrādāts par 20% lielāks cimdu nodalījums un 1 litra multivides ierīču uzglabāšanas nodalījums viduskonsolē. Aizmugurējās durvīs ir iespējams ievietot 0,6 litru ūdens pudeles ģimenes izbraucieniem.
Viedāks, spēcīgāks, ātrāks
Paredzams, ka Fiesta aktīvās un pasīvās drošības sistēmas apvienojumā ar plašu autovadītāja palīgsistēmu klāstu ļaus automobilim iegūt Euro NCAP 5 zvaigžņu novērtējumu. Fiesta ir pirmais Ford Eiropā, kuram pēc izgatavošanas tiek veikti datorsimulācijas sadursmju testi, izmantojot jauno gala elementu analīzes sistēmu, kas ļauj optimizēt dažādas drošības funkcijas, sākot no gaisa drošības spilveniem un beidzot ar virsbūves konstrukcijas stiprinājumiem.
Fiesta virsbūvē ir izmantots par 36% vairāk ar boru leģēta tērauda, kas nodrošina lielāku izturību svarīgākajās zonās, tostarp jauno B balstu augšējā daļā, kurā izmantota T veida konfigurācija, lai efektīvāk novirzītu sānu sadursmes enerģiju uz jumtu. Pārstrādātie durvju šķērsstieņi vēl vairāk pasargā pasažierus sānu sadursmes gadījumā, turklāt durvīs tagad ir iestrādāti jauni spiediena sensori, kas ļauj aktivizēt noturēšanas sistēmas vairākas milisekundes ātrāk.
Inovatīvo noturēšanas funkciju klāstā ir bloķējoša drošības jostas mēlīte — mehāniski aktivizējama ierīce, kas sadursmes gadījumā novērš vidukļa zonu aptverošās drošības jostas daļas izslīdēšanu un novērš nepieciešamību izmantot ceļgalu gaisa drošības spilvenus. Aizmugurējiem malējiem sēdekļiem tagad ir slodzes ierobežotāji un spriegotāji, kas iepriekš bija pieejami tikai priekšējiem sēdekļiem, lai vēl labāk noturētu pasažierus un novērstu drošības jostu radītus savainojumus.
Platāks blakussēdētāja gaisa drošības spilvens aptver visu blakussēdētāja puses mērinstrumentu paneli, lai novērstu saskari ar peldošajiem ekrāniem. Sānu gaisa drošības spilveni ir paredzēti, lai novirzītu pasažiera roku prom no sadursmes zonas.
Cilvēki ar maziem bērniem priecāsies par iespēju deaktivizēt blakussēdētāja gaisa drošības spilvenus, lai sēdeklī varētu ievietot bērnu sēdeklīti. Gājēju aizsardzību uzlabo priekšējie lukturi, kas sadursmes gadījumā tiek iespiesti uz iekšu, kā arī salokāms pārsega un vējstikla tīrītāja vārpstas savienojums galvas traumu samazināšanai.
Izsmalcināti spēka pārvadi
Vienkāršotais Euro 6 benzīna dzinēju un dīzeļdzinēju klāsts piedāvā veiktspēju un degvielas ekonomiju, kas papildina klasē labākās braukšanas īpašības un samazina ekspluatācijas izmaksas.
Ford godalgotais 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs tiek piedāvāts ar 100 ZS, 125 ZS un 140 ZS jaudu un jaunu sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu ar berzi samazinošu konstrukciju, kas nodrošina 98 g CO2 izmešu uz kikometru,* vai papildaprīkojumā pieejamu automātisko pārnesumkārbu 100 ZS versijai ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām pie stūres.
Trīs cilindru 1,0 litru EcoBoost dzinējs ar turbokompresoru ir aprīkots ar dažādām progresīvām tehnoloģijām, piemēram, augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēmu, dubulto vārstu pacēluma laika regulēšanu un inovatīvu nobīdīto kloķvārpstu, kas nodrošina nepārspējamu trīs cilindru darbību.
Ford 120 ZS 1,5 litru TDCi dzinējs ir pirmais jaudīgais dīzeļdzinējs Fiesta sērijā, kas piedāvā jaudas, griezes momenta un degvielas ekonomijas apvienojumu, nodrošinot izcilu braukšanas kvalitāti. Tā komplektācijā ir iekļauta sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, bet paredzamais CO2 izmešu daudzumsir 89 g/km. 1,5 litru TDCi dzinējs tiek piedāvāts arī 85 ZS versijā — par 10 ZS vairāk nekā degvielas ziņā visekonomiskākajam pašreizējam Fiesta modelim — ar paredzamo CO2 izmešu daudzumu 82 g/km, ko papildina Ford jaunā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba.
1,5 litru TDCi dzinējam ir optimizēts sadegšanas kameras dizains, turbokompresors (ar maināmas ģeometrijas tehnoloģiju 120 ZS versijā) un izsmalcināta degvielas iesmidzināšanas sistēma. Viedā reģeneratīvā uzlāde uzlabo degvielas ekonomiju, aktivizējot strāvas pārveidotāju un lādējot akumulatoru, kad automobilis brauc brīvgaitā vai bremzē.
Ford 1,1 litra benzīna dzinējam ir tāda pati trīs cilindru konstrukcija kā 1,0 litra EcoBoost dzinējam, un tas tiek piedāvāts ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu 70 ZS un 85 ZS versijā, aizvietojot pašreizējo 1,25 litru benzīna dzinēju ar brīvo gaisa iesūci un piedāvājot lielāku jaudu apvienojumā ar 101 g CO2 izmešu uz kilometru.
Degvielas ekonomiju palielina arī automātiskā Start-Stop sistēma, kas tiek piedāvāta visiem dzinējiem, un aktīvais režģa aizvars, kas pieejams 1,0 litra EcoBoost un 85 ZS 1,5 litru TDCi dzinējiem. Jauna Eco poga manuālajām pārnesumkārbām pielāgo brīvgaitas ātrumu, akseleratora pedāļa darbību, turbokompresora veiktspēju un pārnesumu pārslēgšanas punktus pārnesumu pārslēga indikatora funkcijai, nepieciešamības gadījumā palīdzot autovadītājiem ietaupīt vēl vairāk degvielas. Virsbūves apakšdaļas aizsargs samazina aerodinamisko vilkmi.
Vēl patīkamāka vadība
Jaunās paaudzes Fiesta izstrādes pamatā ir klasē labākā braukšanas dinamika, nodrošinot vēl labāku saķeri, ātrāku apstāšanos un labāku stūres izjūtu, vienlaikus uzlabojot vadāmības īpašības un izsmalcinātību, tādējādi optimizējot katru detaļu, lai padarītu braukšanu patīkamāku un ērtāku.
Plašāks ar boru leģēta tērauda izmantojums, lāzermetināšana, izturīgāki priekšējā apakšrāmja stiprinājumu punkti un metināti vērpstieņa stiprinājumu punkti nodrošina par 15% lielāku griezes izturību. Priekšējā šķērsbāze ir paplašināta par 30 mm, aizmugurējā — par 10 mm, riteņu garenbāze — par 4 mm, tādējādi piekari ir izdevies pielāgot lielākiem 18 collu diskiem. Vieglāks un izturīgais priekšējais stabilizācijas stienis ar dobu vidu nodrošina labāku pretapgāšanās kontroli un stūrēšanas izjūtu. Stūres berze ir samazināta par 20%.
Fiesta šasija tagad nodrošina par 10% labāku saķeri līkumos, pateicoties elektroniskajai griezes momenta vektorēšanas kontrolei, kas uzlabo braukšanas īpašības, radot nelielu bremzēšanas spēku riteņu iekšpusē, lai palīdzētu nodrošināt vilkmi un stabilitāti līkumos. Bremzēšanas ceļa garums ar braukšanas ātrumu 100 km/h ir saīsināts par vairāk nekā 8%. Modeļos, kuru jauda pārsniedz 100 ZS, ir izmantotas aizmugurējās disku bremzes.
Jaunie dubultā savienojuma piekares ieliktņi ir divreiz izturīgāki nekā iepriekšējai paaudzei, kas nodrošina ātrāku riteņu reakciju. Ieliktņiem ir arī īpašas formas ieliekums, kas palīdz labāk apslāpēt nelīdzenumus uz ceļa un apvienojumā ar aizmugurējo vērpstieni samazina nelielu bedru radīto ietekmi un ceļa radīto troksni kabīnē.
„Braukšanas prieks ir bijis Fiesta pievilcības pamatā jau kopš paša pirmā modeļa, kas tika laists klajā 1976. gadā. Mūsu nākamās paaudzes Fiesta ir saglabājusi to būtību, kas ļāvusi saglabāt tās pievilcību no paaudzes paaudzē, un piedāvā visu laiku izteiksmīgāko, sportiskāko un līdzsvarotāko sniegumu,“ stāsta Ford of Europe Produktu izstrādes nodaļas viceprezidents Džo Bakadžs. „Piedāvājot lielāku izvēli, labāku dizainu, labāku kvalitāti, vairāk tehnoloģiju un lielāku braukšanas prieku, Eiropā iecienītākā mazās klases automašīna iemieso Fiesta būtību vairāk nekā jebkad.“
- Nākamās paaudzes Ford Fiesta tiek uzskatīts par progresīvāko mazās paaudzes automobili pasaulē. Tiek piedāvāts paplašināts modeļu klāsts, kurā ietilpst pirmklasīgais Vignale, sportiskais ST-Line, stilīgais Titanium un krosovers Active
- Fiesta ir pirmais Ford modelis ar gājēju uztveršanas funkciju, kas var novērst sadursmes diennakts tumšajā laikā. Aktīvā parkošanās palīgsistēma ar bremzēšanas funkcijām novērš buktes nelielā braukšanas ātrumā, novietojot automobili ar sistēmas palīdzību
- Fiesta ir arī pirmais Ford modelis ar ekskluzīvo augstākas klases B&O PLAY skaņas sistēmu. SYNC 3 savienojamības sistēmu papildina 8 collu peldošais skārienekrāns
- Elegantā virsbūve un ergonomiskais salons piedāvā jaunas individuālas pielāgošanas iespējas. Augstākās klases aprīkojumā ietilpst atverams panorāmas stikla jumts. Lielāka izsmalcinātība ar ceļa trokšņa samazinājumu par 7%
- Spēka pārvadu klāstā ir 140 ZS 1,0 litra EcoBoost, 120 ZS 1,5 litru TDCi, Fiesta pirmais jaudīgais dīzeļdzinējs un jauna sešpakāpju pārnesumkārba. Paredzamais CO2* izmešu daudzums ir, apmēram, no 82 g/km
- Braukšanas kvalitāte ir uzlabota ar jaunu piekari un elektronisko griezes momenta vektorēšanas kontroli. Saķere līkumos uzlabota par 10%, bremzēšanas ceļa garums saīsināts par 8%
Ford pēdējā laikā malači, esmu pārliecinājies, ražo kvalitātīvus auto ar jaunām tehnoloģijām. Nu jau labu laiku iekabina VW, Skoda sūdiem, kuriem motori irst pēc 150.000km un kuriem virsbūvē rūsē jau 4 gadīgam. Audi ar jau vairs nerullē, īsti arī nekad nav baigi rullējis, kā saka, ieradumam liels spēks.