Renault parāda Estafette Concept (+ FOTO) 2

 

Foto: Publicitātes foto

Renault | 24.septembris 2024 8:20

Estafette Concept sevī iemieso daļu no Renault vīzijas par saviem elektriskajiem pakalpojumu automobiļiem attīstībā. Tas sniedz ieskatu tajā, kā Flexis – Renault Group, Volvo Group un CMA CGM Group izveidots neatkarīgs uzņēmums – pieņem izaicinājumus pārejā uz jauniem enerģijas avotiem un pēdējā kilometra loģistikā.

E-komercijas apjoms kravu transportā pieaug eksponenciāli, satiksmes ierobežojumi pilsētu centrā kļūst stingrāki, un piegādes uzņēmumi, pārdevēji un mazumtirgotāji apzinās, ka parastie furgoni drīz vairs nespēs apmierināt viņu vajadzības. Renault Group izmanto jaunā FlexEVan platformu, kuru Renault izstrādāja kopā ar saviem Flexis partneriem, radot savu vīziju par nākamo sapņu pakalpojumu automobili – 65 gadus pēc tam, kad Estafette radīja revolūciju furgonu pasaulē. Specifikāciju pamatā ir profesionāļu prasības un atgriezeniskā saite, un divi galvenie mērķi ir gādāt, lai vadītāji un preces ir drošībā, kā arī, lai iekraušana un izkraušana ir ātra.

“Mēs esam sajūsmā par iespēju palīdzēt nākt pasaulē vīzijai, kuru iecerējusi Renault Group un tās partneri Volvo Group un CMA CGM Group, lai radītu revolūciju pilsētas loģistikā, darbības padarītu ilgtspējīgākas, drošākas, pilsētai draudzīgākas, vadītājam draudzīgākas un kaimiņiem draudzīgākas. Estafette Concept ir pirmais paraugs tam, kā elektriskie pakalpojumu automobiļi izskatīsies nākotnē – speciāli izstrādāti braukšanai pilsētā, kompakti, savienoti un būvēti pilnībā ilgtspējīgiem piegādes pakalpojumiem.” - Filips Duvri (Philippe Divry), Flexis SAS vadītājs

Estafette pioniera mantojums

Estafette Concept ir daudz vairāk kopīgā ar Renault slaveno 1959. gada furgonu, nekā tikai priecīgie apaļie lukturi. Tie abi ir radikāli inovatīvi un praktiski. Oriģinālais Estafette bija pats pirmais Renault zīmola automobilis, kuram visa piedziņa (gan dzinējs, gan transmisija) ietilpa priekšdaļā, tādējādi vietu aizmugurē atbrīvojot kravai. Jaunais Estafette 4.0 ir pirmais, kurā izmantota FlexEVan elektriskā platforma, kuras uzdevums ir radīt apvērsumu priekšstatos par pakalpojumu automobiļiem. Abi tika izstrādāti, lai atvieglotu dzīvi piegādes šoferiem, pārdevējiem un mazumtirgotājiem, turklāt abi ir ļoti kompakti – plaši iekšpusē, tomēr viegli novietojami stāvvietā. Abiem ir divas bīdāmās durvis, kas nodrošina nepārspējamu ērtību un drošumu.

Turklāt abi izstrādāti sadarbībā ar profesionāļiem un tieši viņiem. 1959. gadā Renault izlaida savu Estafette ar Francijas mēroga piegādes turnīru. Estafette Concept divos gados kļūs par sērijveida furgonu, tādēļ sekojiet līdzi notikumiem!

Eksterjera dizains

“Estafette Concept mērķis ir mainīt cilvēku priekšstatus par furgoniem pilsētās, tomēr, izmantojot un pielāgojot vienotu interjera un eksterjera koncepciju visā klāstā. Furgoni vairs nebūs anonīmi veidojumi – tie būs aizkustinoši, ekspresīvi un pievilcīgās, košās krāsās.”

Sandips Bambra (Sandeep Bhambra), Ampere uzlabotā dizaina un konceptautomobiļu galvenais dizainers

Proporcijas “stāvošā pozīcijā”

Estafette Concept pēdas nospiedums (4,87 x 1,92 metri) ir pielīdzināms Kangoo L2 (4,91 x 1,86 metri). Abi ietilpst standarta stāvvietā (nesasniedz 5 metru garumu), tomēr ir izveicīgāki – apgriešanās diametrs no apmales līdz apmalei līdzinās Clio (mazliet vairāk par 10 metriem). Tomēr Estafette Concept ir ievērojami augstāks (2,59 metri, salīdzinot ar 1,85), tādēļ tā siluets ir izteikti vertikāls. Tādēļ vadītājs var bez grūtībām pārvietoties turp un atpakaļ starp kokpitu un kravas zonu.

Atveres, kas atvieglo dzīvi

Kabatas tipa bīdāmās sānu durvis atveras vienā plūstošā kustībā, tādēļ vadītājam nav tās pastāvīgi jāvelk uz āru un atpakaļ, un pēc tam atkal vietā. Tās būtiski ietaupa laiku un vairāk saudzē vadītāja delnas locītavu, ja dienas laikā jāpietur daudzās vietās.

Žalūzijas aizmugurē saritinās ap sevi, atklājot furgona pilno augstumu. Tam nav atvāžamu aizmugurējo durvju, tādēļ nav jāievēro distance aiz muguras (kaut gan katrā reizē, kad atverat aizbīdni, automātiski nolokās liels pakāpiens). Šis furgons, piemēram, spēj braukt atpakaļgaitā līdz pat dokam, lai atvieglotu kraušanu, un kopējā kravas ietilpība ir tuva tai, kāda ir Trafic L1H2 (7,1 kubikmetri). Aizbīdni izmantot tikai iekraušanai, un bīdāmās durvis gar trotuāru izmanto tikai izkraušanai, lai vadītājs būtu pilnīgā drošībā.

Plūstošs siluets

Vienmērīgais siluets – vienīgā izvirzītā detaļa ir rievojums, kas izceļ režģa stieni – piešķir Estafette Concept maigu noskaņu, kas nevainojami paslēpj tehnoloģijas. Iztēlojieties Smeg ledusskapja apvienojumu ar plīša rotaļlietu!

Koša augšdaļa

Pilsētas no augšas izskatītos daudz košākas, ja katram piegādes furgonam būtu spilgta augšdaļa! Estafette Concept ar Tropical dzelteno jumtu virs Helium pelēkās kabīnes dod pienesumu priecīgumam, tomēr virsbūvei divos toņos ir vēl kāda priekšrocība – tā padara maigāku šī furgona iespaidīgo augumu.

Spēcīga nostāja

Pavēlnieciskais režģa stienis zem vējstikla pamatnes izvirzās virs citādi maigajām Estafette Concept priekšdaļas kontūrām, tādējādi piesaistot skatienu furgona zīmolam. Renault Nouvel’R logotips ar aizmugurgaismojumu ir izteiksmīgi atspoguļots jaunajā raksturīgajā LED rakstā, kas veido lielus logotipa vertikālos fragmentus stieņa galos.

Priekšdaļas pamatnē ir divi lieli priekšējie lukturi ar 3D izskatu, kas pastiprina tehnoloģisko iespaidu. Tos savieno melna josla, kas kalpo kā fons Renault monogrammai un korpuss iebūvētajai kamerai. Šī monogramma parādās arī uz sliekšņiem, tādējādi vēl vairāk izceļot zīmolu.

Triptiha formas vējstikls

Lai vadītājam būtu panorāmas skats uz apkārtni pilsētā, milzīgais vējstikls apliecas ap sāniem, savienojoties ar diviem pārsteidzoši lielajiem logiem un veidojot triptihu. No ārpuses nemanāmais rāmis palīdz radīt augsto tehnoloģiju “ķiveres ar vizoru” efektu, ļaujot nojaust par šī furgona uzlabotajām drošības funkcijām.

Interjera dizains

“Estafette Concept kabīne ir izstrādāta tā, lai izstarotu sajūtu par pirmklasīgumu un mazinātu kopējās ekspluatācijas izmaksas. Gudri veidotais dizains atvieglo vadītāja darbu, un furgons ir būvēts intensīvai izmantošanai diendienā. Turklāt tajā ir ietvertas viedas drošības funkcijas, kas pasargā cilvēkus pilsētās.” Janiks Binjons (Yannick Bignon), Ampere vieglā komerctransporta dizaina projektu vadītājs

Izcili ergonomiska kokpita zona

Kokpita zona ir viscaur koši dzeltena, un tajā ir tikai viens sēdeklis vadītājam (nolokāmais sēdeklis līdzās tam ir tikai apmācībai). Sēdeklis atrodas uz platformas, tādēļ vadītājs ir ērtā, drošā pozīcijā. Atliek tikai pagriezt sēdekli, lai bez īpašām grūtībām kājām vai torsam pieceltos stāvus. Ikviens, kura garums nepārsniedz 1,90 metrus, var iekšpusē brīvi nostāties stāvus. Platformā zem sēdekļa ir septiņas atvilktnes (trīs durvju pusē, četras otrā pusē).

Augsto tehnoloģiju modulārs vadības panelis

Estafette Concept vadības panelī izmantots papilnam tehnoloģiju, turklāt tam nav vizora stūres zonā. Tas ir sadalīts septiņu collu ekrānā, kurā redzama vadības paneļa informācija, un 12 collu ekrānā tuvāk vidusdaļai – tas ir pavērsts pret vadītāju. Ekrāna pamatnē, virsmā stūres centrā un zonā uz durvju pusi ietvertas virkne ekrānvadīklu, kas nodrošina piekļuvi vadītāja iecienītākajām funkcijām ar vienu pieskārienu. Multivides sistēmas atvērtā tehnoloģija spēj darbināt dažādas programmatūras un lietotnes, kas izstrādātas specifiski tiem speciālistiem, kas lieto šo automobili.

Divos 10 collu vertikālajos ekrānos vadības paneļa galos redzams ārējo kameru skats uz aizmuguri.

Centrā nevar nepamanīt vadības paneļa cilindrisko formu. Šī zona ir stabils kontrapunkts gaisīgajai, tehnoloģiskajai noskaņai sānu ekrānos. Rievojums uz cilindra un zem vadības paneļa veidots tā, lai noturētu izvēlētos atvērtos vai aizvērtos glabāšanas moduļus.

Otrs pieskaņotais cilindrs nodrošina papildu glabāšanas vietu zem vējstikla, aizstājot tvertni virs galvas.

Mazu kvadrātiņu raksts plakanajām virsmām un ekrānam piešķir 3D sajūtu.

Funkcionāla un droša kravas zona

Bīdāmās durvis atdala kokpitu no kravas zonas. Tās aizveras automātiski, kad vadītājs atgriežas kokpitā vai izkāpj no automobiļa – lai preces aizmugurē vienmēr būtu drošībā. Kravas zonā ir četri nolokāmi plaukti, kuros vadītājs var izkārtot preces skaidrā, loģiskā veidā.

Maksimāla drošība darbā

Ikviena eksterjera un interjera dizaina detaļa ir racionalizēta, lai nodrošinātu netraucētu un izcili drošu darbu. Piemēram, darba laikā vadītājam nekad nevajadzēs atvērt aizmugurējo žalūziju vai izkāpt uz ceļa. Tas gādā par viņu un viņu preču drošību (kravai nekad nevar piekļūt un tā nav saredzama no furgona ārpuses).

Programmdefinēta automobiļa arhitektūra paātrina furgona atjaunināšanu un aprīkošanu.

“Lai automobilis kļūtu intelektisks, mēs pievienojām kārtīgas smadzenes ar divām puslodēm, kuras savieno izcili efektīva nervu sistēma.”

Antuāns Vijoms (Antoine Vuillaume), Ampere programmdefinēto automobiļu programmas direktors

Estafette Concept ir Renault Group pirmais automobilis, kas būvēts, izmantojot programmdefinēta automobiļa elektronisko arhitektūru. Tas paver durvis nākamās paaudzes elektriskajiem pakalpojumu automobiļiem, kuri būs intelektiski, mērogojami un modulāri. Programmdefinētā automobiļa arhitektūru izstrādāja Ampere – Renault Group intelektisko elektroautomobiļu speciālists. Tā ir tieši savienota ar mākoni, un tai ir nozīmīga loma, palielinot automobiļa darba un izmaksu efektivitāti. Tā savieno klientus ar jauniem pakalpojumiem, atjaunina automobili visā tā dzīvas ciklā, apgūst lietotāja paradumus un palīdz mazināt lietošanas izmaksas par aptuveni 30 %.

Modulārs

Programmdefinēta automobiļa arhitektūra ir sevišķi noderīga pakalpojumu automobiļos, jo nodrošina jaunas daudzveidīgas personalizācijas iespējas – profesionāļiem pēc tām ir liels pieprasījums. Tā ļauj klientiem pievienot ļoti efektīvas strāvas kontaktligzdas, kuras ir ļoti svarīgas daudzos pārveidotajos automobiļos (piemēram, lai pievienotu ledusskapja nodalījumu vai īpašu apgaismojumu darba zonā). Nevajadzēs papildu drošinātājus (iebūvētajā panelī ir trīs lieljaudas kontaktligzdas, un tās ir vienīgā saskarne, kas vajadzīga, lai droši darbinātu visas jaunās ar pārveidojumiem saistītās elektrības kontaktligzdas.

Furgona programmdefinētā automobiļa tehnoloģija pielāgojas arī ekosistēmām visās pārvaldības infrastruktūrās, kuras pašlaik izmanto autoparki. Turklāt atkarībā no pārveidojuma veida vadības panelī var plūstoši parādīt jebkādu saistīto informāciju (piemēram, temperatūru ledusskapja nodalījumā).

Gudrs

Programmdefinēta automobiļa arhitektūra automobiļa elektrisko un elektronisko instalāciju principā pārvērš viedā sistēmā, ietverot lieljaudas datorus un jaunas savienotās ierīces, kuras savukārt vienā mirklī apgādā furgona datorus ar milzīgu datu apjomu.

Mērogojams

Pieredze programmdefinētā automobilī līdzinās sajūtām mājās, pārejot no iezvanpieejas modema uz ADSL un vēlāk uz optisko šķiedru, – datu apjoms, ko varam lejupielādēt, ir ievērojami lielāks. Programmdefinēts automobilis sava dzīves cikla ietvaros spēj lejupielādēt un integrēt svarīgus atjauninājumus, uzlabojumus un jaunu saturu. Lai palielinātu mērogu, programmatūrai jābūt atdalītai no aparatūras, un jums vajadzīga programmatūra, kas kalpos visilgāk. Arī šajā ziņā sistēma ļoti līdzinās savienojumam mājās – jums jābūt iespējai palielināt platformas atmiņu un veiktspēju.

Atvērtā programmatūra palīdz arī uzlabot elektroenerģijas pārvaldību, tādējādi padarot elektroautomobiļus vēl efektīvākus un viedākus. Ar atjauninājumu palīdzību programmdefinēti automobiļi spēj pielāgoties klienta vēlmēm un kalpošanas laikā pilnveidoties. Turklāt autobūves nozare pastāvīgi uzlabo drošību (vadītājiem pasažieriem un cilvēkiem ap automobili) un aizsardzību (pasargājot borta sistēmas no ļaunatūras).

 

 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Fiat 25.septembris 2024 8:34
5 0 Atbildēt

Fiat Multipla radinieks.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto piedalās 24 stundu izturības sacensībās. Kā mums gāja? (+ foto) 2

20. un 21. septembrī Lietuvā, Panevežā tika aizvadītas “Enefit” 24 stundu auto sacīkstes elektriskajiem automobiļiem. Tajās piedalījās arī Latvijas auto žurnālistu komanda. Lasīt vairāk

 

Kad beidzot sāks labot Vanšu tiltu? (+ VIDEO) 4

Arvien pieaugošais bedru apjoms uz Vanšu tilta ietvēm pēdējā laikā atkal uzjundījis iedzīvotāju neapmierinātību. Viņuprāt, tilts ir kritiskā stāvoklī. Rīgas domē gan mierina, ka tilts ir drošs – gan autobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Lasīt vairāk

 

6000 eiro – un Mercedes brauks pats ar ātrumu līdz 95 km/h (+ VIDEO) 22

Mercedes – Benz uzlabojis savu Level 3 pakāpes Drive Pilot, kas pēc visu atļauju saņemšanas un sertifikāta iegūšanas 2025. gada sākumā varētu kļūt pieejams Mercedes automobiļos. Lasīt vairāk

 

Nepilni 28 000 eiro - MG uzsāk krosovera HS pārdošanu Vācijas tirgū (+ FOTO)

Vācu pircējiem no pagājušās nedēļas ir pieejams Ķīnas SAIC paspārnē strādājošā MG Motors krosovers MG HS – viens no diviem saimes modeļiem, kas vēl pieejams ar iekšdedzes motoriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti