«iAuto» komandas ekspedīcija uz Rumāniju (8.diena)

 
iAuto | 19.oktobris 2010 0:05

Piedāvājam iepazīties ar iAuto komandas atskaiti par šīs vasaras ekspedīciju uz Rumāniju.

Pirmā daļa »»

Otrā daļa »»

Trešā daļa »»

Ceturtā daļa »»

Piektā daļa »»

Sestā daļa »»

Septītā daļa »»

Astotā diena, 18.jūnijs

Tā arī neatpūtušies Melnās jūras krastā, šodien mēs dodamies atpakaļ uz Rumāniju. Lai arī Google Maps nekādi negribēja mūsu maršrutu atpakaļ uz Rumāniju plānot caur Ruses pilsētu Bulgārijā, mēs tomēr uzdrošinājāmies braukt tieši pa šādu maršrutu, jo pirms tam noskaidrojām, ka Rusē Bulgāriju un Rumāniju savieno tilts pār Donavas upi. Citās vietās Donavas šķērsošanai tiek izmantots prāmis, kas maksā dārgi.

Taču mēs nebūtu īsti autotūristi, ja pa ceļam uz Rusi neiebrauktu vēl kādās ievērības cienīgās Bulgārijas apskates vietās, jo kas zin, kad mēs vēlreiz šeit atbrauksim.
 

Tā nu pirmais mūsu pieturas punkts šodien ir Bulgārijas klosteris un baznīca klintīs netālu no Ivanovo. Spriežot pēc "Panoramio" bildēm, klosteris ir izcirsts augstu klintīs nelielas upes ielejā. Tas ir iekļauts UNESCO pasaules mantojumu sarakstā. Taču uz šo ievērības cienīgo vietu nebija pamanāma neviena norāde. Un tikai ar loģikas palīdzību mēs nonācām galamērķī. Ceļa norāde uz klosteri parādījās tikai pie pašas iebraukšanas upes ielejas dabas parkā. Pēc nepilna kilometra klāt bija arī autostāvvieta, no kuras tālāk ceļš bija jāmēro augšā ar kājām. Jau atkal mūs nepatīkami pārsteidza bulgāru attieksme pret saviem tūrisma objektiem – bija redzams, ka padomju laikā uz šīm klintīm bija izbūvēts liels, apgaismots piebraucamais ceļš ar gājēju celiņu gar malu. Diemžēl mūsdienās šis ceļš ir aizaudzis ar nezālēm un nekopts. Neskatoties uz to, ka stāvvieta ir pilna ar ārvalstu tūristu autobusiem, tajā nav nekādas infrastruktūras, ir viena miskaste un viena apšaubāma izskata mobilā tualete.

Pēc ilgas kāpšanas klintī pa šauru, akmeņainu taku, nonākam pie baznīcas ieejas. Šī baznīca esot slavena ar unikālajiem sienu gleznojumiem. Lai tajā ieietu, ir jāsagaida brīdis, kamēr viena tūristu grupa izies ārā un otra vēl nebūs paspējusi tajā ieiet. Par ieeju jāmaksā aptuveni 1,50Ls no cilvēka.

Sagaidot savu kārtu, ieejam baznīcā un pārsteigti atklājam, ka esam iegājuši aptuveni 10m2 lielā telpā, uz kuras sienām un griestiem ir seni gleznojumi. Šīs telpas apskate aizņem mums aptuveni minūti. Secinam, ka laikam mēs tomēr neesam šāda apskates objekta vērti.

Taču no baznīcas ved vēl viens marķēts celiņš vēl augstāk klintīs. Skats, kas pavērās no pēdējās skatu platformas, bija satriecošs. Visapkārt klintis, mākoņi un apakšā maza upīte, kura, iespējams, ļoti senos laikos ir bijusi liela, jo kā gan savādāk cilvēki varēja izcirst augstu klintīs šādu baznīcu? Tālumā vēl redzamas vairākas klintī izcirstas klostera telpas, taču pieeja tām ir liegta. Izbaudījuši skaisto skatu, dodamies lejā, lai dotos tālāk – uz otro skaistāko Bulgārijas pilsētu Rusi.



Iebraucot Rusē, mūs pārņem atmiņas par padomju laiku – pilsēta sastāv no padomju laika bloka mājām, kuras nekad nav redzējušas remontu. Vietām redzamas arī senākas ēkas, kas nemaz neiederas šādā padomju arhitektūras ansamblī. Vienprātīgi nolemjam neizmantot iespēju apskatīt Ruses centru un braucam uz robežas pārejas punktu. Samaksājot 5 eiro par robežas šķērsošanu un pārbraukšanu pāri tiltam, vienā mirklī esam atpakaļ Rumānijā. Visi atkal sajutāmies kā mājās. Pa šīm dažām dienām bijām jau noilgojušies pēc šīs valsts, kurā dzīve rit saskaņā ar dabu un cilvēki ir tik atsaucīgi un labestīgi.  



Mūsu galamērķis šoreiz ir Rumānijas galvaspilsēta Bukureste. Pilsētā dzīvo aptuveni 2 miljoni 100 tūkst.iedzīvotāju. Aptuveni 97% ir rumāņi un 1,4% čigāni. Galvenā ticība – pareizticība. Pirmo reizi Bukureste ir minēta vēstures liecībās 1459.gadā kā Vlada Cepeša rezidence. 1847.gada ugunsgrēks iznīcināja aptuveni trešdaļu pilsētas. Ekstravagantās arhitektūras un kultūras dzīves dēļ XIX gs. otrajā pusē Bukuresti dēvēja par „Austrumu Parīzi”.



Pēc otrā pasaules kara diktatora Nikolaja Čaušesku valdīšanas laikā pilsētas vēsturiskā daļa, ieskaitot baznīcas, tika nojaukta. Tā vietā tika uzcelts administratīvo ēku komplekss – Čaušesku gribēja radīt sociālisma paraugpilsētu. 1977.gadā 7,4 balles spēcīgā zemestrīcē gāja bojā vairāk kā 1500 cilvēku un sagrautas daudzas senās ēkas. Mūsdienās, pateicoties Rumānijas ekonomikas augšupejai, kopš 2000.gada pilsēta kļuvusi modernāka, notiek daudzu vēsturisko rajonu atjaunošanas darbi.


 
Pirms ceļojuma jau bijām uzzinājuši par Bukurestes ļoti plašajām ielām un milzīgajiem kvartāliem. Taču kaut ko tik lielu nebijām gaidījuši. Pirmajā brīdī pat negribējā ticēt draugam TomTomam, kurš lika mums nogriezties tieši sestajā joslā pa kreisi. Tomēr Bukurestē uz navigāciju nedrīkst akli paļauties, jo tajā nav ņemtas vērā vienvirziena ielas un aizlieguma zīmes. Beidzot veiksmīgi atrodam savam auto stāvēšanas vietu, kas atrodas pavisam netālu no tā saucamās „vecās Bukurestes”.



Pirms došanās improvizētā ekskursijā pa Bukuresti, atrodam slavenāko pilsētas krogu „Carul cu Bere” („Pajūgs ar alu”). Tas ir kaut kas līdzīgs mūsu „Lido”, tikai ar rumāņu nacionālajiem ēdieniem un attiecīgi noformētu interjeru un mūziku. Nedaudz uzgaidot, nogaršojam rumāņu ēdienus, kas ļoti līdzinās mūsu pieņemtajiem priekšstatiem par ēdienu. Atšķirība tikai ir tāda (un par to mēs pārliecinājāmies visā ceļojuma laikā), ka rumāņi grilē parastu, nemarinētu gaļu bez garšvielām. Piedevās ir kartupeļi, bez salātiem. Jebkāda veida salāti, arī dārzeņi, ir jāpasūta atsevišķi un tos atnes pirmos. Dažās ēstuvēs mums nenesa otro ēdienu, pirms nebija apēsti salāti vai dārzeņi. Taču mēs izrādījāmies attapīgāki par rumāņiem un ēdām otro ēdienu kopā ar salātiem. Kā jau ierasts, tik populārā krogā par zemām cenām bija jāaizmirst.

Paēduši pusdienas, dodamies ielās. Vecās pilsētas daļas ieliņas ir šauras, ēkas – pagaidām vēl neremontētas. Visur notiek restaurācijas darbi. Pa ceļam neredzam nevienu suvenīru veikalu, visapkārt ir tikai dažādi krogi un kafejnīcas.



Ejot esam nonākuši pie Unirii bulvāra, kas ir slavens ar savu nepārredzamo izmēru un daudzām strūklakām. Pašā bulvāra galā jau redzama Parlamenta pils, kas ir pasaulē otrā lielākā administratīvā ēkā aiz Pentagona un vislielākā Eiropā. Pilī atrodas 14 tonnu smags paklājs. Pēc padomju režīma sabrukuma valdība gribēja šo ēku nojaukt, taču aprēķinot spridzināšanas darbu izdevumus, atteicās no šīs idejas. Pēc aptuveni 20 minūšu iešanas pa Unirii bulvāri, beidzot esam nonākuši pie šī grandiozās ēkas. Patiešām Čaušesku ir bijusi lielummānija. Papozējot pie pils, dodamies atpakaļ pie sava auto, lai dotos tālāk. Bukurestē bijām vīlušies.



Otrs mūsu šīsdienas apskates objekts ir dubļu vulkāni (Vulcanii Noroiosi) netālu no Bukurestes. Lai tos atrastu, mēs iztērējām ļoti daudz laika, jo uz šo vietu nebija nevienas norādes. Arī ceļveži par šo vietu klusēja. Taču mēs bijām lasījuši „draugos” kādas meitenes ceļojumu uz šo vietu, tādēļ aptuveni zinājām tās atrašanās vietu. Izbraukājot krustu šķērsu apdzīvotās vietas, kas atrodas šo vulkānu tuvumā, tā arī neko neatradām. Līdz beidzot mūs dokumentu pārbaudei apturēja vietējā policija, kurai tad arī uzprasījām vulkānu atrašanās vietu. Izbraucot cauri pasakaini skaistai kalnu ielejai, pirms pēdējā pagrieziena beidzot ieraugam norādi uz vulkāniem. Neesam par to pārsteigti, jo tas tā ir gandrīz visur. Piebraucot pie norādītās vietas, sāk krēslot un tas nozīmē, ka pēc brīža iestāsies pilnīga tumsa. Tādēļ steidzamies apskatīt šo unikālo dabas veidojumu.

Skats patiešām aizraujošs – no zemes dzīlēm burbuļojot nāk ārā neskaitāmi mazi auksti dubļu vulkāniņi. Pie ieejas tante mūs brīdina, lai šeit nepīpējam, jo burbuļi – tā ir gāze, kas var eksplodēt. Pasaulē esot tikai divi šādi vulkāni - viens Rumānijā, otrs - Jaunzēlandē.

Ātri satumst. Taču mums vēl ir jāsameklē naktsmājas. Par laimi turpat pie vulkāniem atrodas viesu nams, kurā ir brīvas vietas. Tā mēs samaksājam aptuveni 20Ls par četrvietīgu numuru ar dušu un terasi ar skatu uz vulkāniem un varam mierīgi ieturēt vakariņas. Par cik bijām ieradušies pustumsā, tante mums apsola no rīta atkārtotu bezmaksas ieeju vulkānu teritorijā, lai vēlreiz mēs visu varētu apskatīt dienas gaismā.

Turpinājumu lasiet šeit »»

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 3

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti