bremzējot sit pedāli - mazda 626 2001g

EDMUNDSS Reģ.: 14.12.2003

Lieta sekojoša bremzējot sit atpakaļ pedāli un krakšķ un tā skaņa nāk no bremžu pedāļa puses respektīvi kautkur zem tā visvairāk tas izpaužās uz apledojuša ceļa vasarā gan tādas figņas nebija.autiņam ir ABS un TCS vai tas nav kautkādi saistīts ar šīm fiškām.varbūt kādam tāda figņa ir bijusi lai padalās.mazda 626.2001g kas tur būtu sagājis sviestā

 
1 2 3
RHINO Reģ.: 02.10.2001
0 1 Atbildēt

Geskasfans rakstīja: Bet par to TSC gan īsti skaidrības nav kā tas reāli dzīvē uzvedās un kādas sajūtas, kad tas TSC sāk darboties.

pamatprincips ir vienkāršs: riteņi uz vienas ass parasti griežas vienādi vai ar mazu atšķirību, ja ši atšķirība palielinās vairāk par rūpnīcā iestādīto tad kompis sāk bremzēt to riteni kas griežas ātrāk, slodze motoram, slodze transmisijai bet uz apsniguša ceļa auto kārpās ar abiem ratiem! citiem šī sistēma vel njem vērā pakaljējo asi - dažam labam parketniekam tas kalpo kā bloķis!

Viss ir labi līdz straujam! uzsveru straujam pagriezienam piemēram no ielas pagalmā, TSC uz slidena celja vel nomet pa memajiem ārējo ratu un auto pa taisno dodas uz sētas stabu!

P.S. auto ir jāvada ar galvu, jājut ar dibenu, un jāparedz negaidītu situāciju iespējamība jau kvartālu iepriekš!

P.S.S. SLIDINIES un tu NEPASLĪDĒSI!

pinguin Reģ.: 13.11.2004
0 0 Atbildēt

tas ka ABS kā te viens minēja darbojas uz principa:

sāk bremzēt, sajūt ka slīd, atsit bremzi vaļā, sagaida kad ripo utt.

tas bija 80 gados pirmajiem ABS, tapēc arī autiņiem viņu taisīja atslēdzamu, jo darbības princips bija diezgan prasts, efektivitāte slikta.

mūsdienās, tiek sajusta riteņa ļeņķiskā ātruma pārāk strauja samazināšanās, un jau tajā brīdī tiek samazināts bremzēšanas spiediens, tālāk nesagaidot pilnīgu bramžu "atsišanu", bet cikls atkārtojas. tapēc tehniski nav brīža kad auto nebremzē vispār, un riteņi ir saķerē visu laiku uz stāvberzes, slīdberzes robežas...

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
1 0 Atbildēt

Labi jau, ka pa seju nesit

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

pinguin rakstīja: abs bremzēšanas ceļu pagarina tikai dažos izņēmuma gadījumos, bet pārsvarā samazina. Lai izskaidrotu humanitāro zinātņu piekritējiem, kaktu "rallistiem" un vienkārši muļķiem, visuzskatāmāk būtu uzzīmēt grafiku, kur uz x ass ir berzes spēks, un uz y ass pieliktais spēks ķermenim. berzes spēks aug līdz ar pielikto spēku kamēr ir STĀVBERZE, kad stāvberze pāriet SLĪDBERZĒ grafikā redzams straujš kritums un turpmāk līkne iet horizontāli

ABS nelietošana pagarina tikai kaktu rallista krānu...

Jā, tā ir teorija uz kuras balstīts ABS princips.

Ja nemaldos, tad pagājušo gad Zebrā rādija eksperimentu Biķernieku trasē ar kaut kādu Reno vai tml., ne 80 gadu, bet svaigu modeli, uz sniegotas trases. Bermzēja ar ABS un bez. Bez auto nobremzēja ātrāk, bet toties diezgan saslīdēja sāņus (sanesa), bet ar ABS auto nobremzēja garāka posmā, bet nemainot taisnvirziena kustību. To var katrs pats izmēģināt, bet ne jau tur ir tas sāls.

Uz sausa asfalta ABS labi īsteno teoriju praksē, bet uz slidena ceļa vajag ļoti maz lai riteņi bloķētos. Neatsverama ir auto vadītspēja minot pa mēmajiem, ar ko arī ir labs ABS. Tieši spēja manevrēt bieži vien ir tas, kas glābj situāciju.

Wikipedija arī līdzīgi klāsta:

In gravel and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS calibrations reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly briefly lock and unlock. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid — though loss of control remains more likely on soft surfaces like gravel or slippery surfaces like snow or ice. On a very slippery surface such as sheet ice or gravel it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on detecting individual wheels skidding).

Archijs2 Reģ.: 19.08.2006
0 0 Atbildēt

Es ar draugiem pirms nedēļām divām nolēmu pamēģināt ieskrieties un tad strauji bremzēt. Tas notika daudzstāveņu pagalmā. Ieskrējos nelielā gabaliņā un uzreiz spiedu pa mēmajiem. Pēc pussekundes sapratu, ka dirsā ir - neapstāsies pirms priekšā stāvošā auto. Acumirklī sagriezu stūri un apstājos tam auto priekšpusē, purns bija, teiksim tā, līdz vidus asij. Respektīvi, ja nebūtu ABS, es iespiestu pedāli un ieslīdētu autiņam taisni durvīs.

Pēc šāda manevra nolēmu, ka vairs to neatkārtošu + paslavēju ABS. =)

Baisulis Reģ.: 02.10.2007
0 0 Atbildēt

Arčij,nu tu esi losis....

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti