Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Bet pa to laiku Austrālija turpinās iegūt ogles vēl pēc 2030. gada neskatoties uz ANO brīdinājumiem. "Par šīs izšķirošās nozares nākotni lems Austrālijas valdība, nevis sveša organizācija, kas vēlas to slēgt, mūsu ekonomikai izmaksājot tūkstošiem darbavietu un miljardiem eksporta dolāru," teikts Pita ( resursu ministrs ) pirmdienas paziņojumā. "Starptautiskā enerģētikas aģentūra prognozē, ka ogļu patēriņš visā Āzijā nākamajā desmitgadē pieaugs, lai apmierinātu tādu valstu enerģijas vajadzības kā Ķīna, Indija un Dienvidkoreja," sacīja Pits.

edition.cnn.com/2021/09/06/business/australia-warned-climate-coal-intl-hnk/index.html

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Papildinājums:

Austrālija kļūst par COP26 klimata sarunu ļaudari.

(Australia is shaping up to be the villain of COP26 climate talks)

Austrālijas premjerministrs Skots Morisons ceturtdien, apstiprināja ziņojumu, ka viņa valsts ir izdarījusi spiedienu uz Apvienoto Karalisti atteikties no galvenajām saistībām klimata jomā, kas izriet no to divpusējā tirdzniecības nolīguma, un tas neliecina par nožēlu vai apmulsumu. Pagājušās nedēļas pirmdienā, kad augsta ranga ANO amatpersona brīdināja, ka Austrālijas bezdarbība ar klimatu galu galā "sagraus" tās ( Austrālijas ) ekonomiku, Austrālijas resursu ministrs Kīts Pits noraidīja ANO kā "svešķermeni", kam vajadzētu "rūpēties par savu biznesu". Viņš pat stāstīja par Austrālijas plāniem saglabāt ogļu ieguvi "krietni pēc 2030. gada", kamēr liela daļa attīstītās pasaules jau ir ceļā uz pakāpenisku fosilā kurināmā pārtraukšanu.

edition.cnn.com/2021/09/12/australia/australia-climate-cop26-cmd-intl/index.html

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Minētais kungs pats varētu aizvērties un sākt attīstīt saules enerģijas iegūšanu savā "salā". Vietas tam viņiem ir vairāk nekā vajadzīgs - vismaz puse kontinenta ir tuksnesis.

Tiesa ANO esošajā formātā ir "svešķermenis" politiskā ziņā. Vismaz puse dalībvalstu pārstāvju izpratnes līmenis aprobežojas ar cirmeņu ēšanu un jautājumiem vai drīkst celt dubļu būdu ANO sēžu zālē, veto tiesības Krievijai un Ķīnai utt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jo vairāk visādu mēslu izmanto AI un ML, jo rijīgāks paliek "tīkls" kas nodrošina šo servisu :

www.theregister.com/2021/09/13/ai_environmental_cost/

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Bet protams. Vidēja izmēra datu centrs ar apm. 300 serveru skapjiem, tas nemaz nav tik daudz, 3 telpas pa 100 42U skapjiem, patērē apm. 500 kW jaudas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kaut kā pamaz IMHO tev sanāk, jo nesen liku Orākla Exadata raku, kam reitings šķiet bija līdz 15 kVA, un pilnā komplektā ir ~36 kVA ja atmiņa nepieviļ. Un tas ir tikai elektrības padeve, vēl ir kondicionēšana un teiksim RoCE tīkla infrastruktūra ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

OK. Varbūt 100 skapjus nometu. Tātad 500 kW uz 200. Reitings nenozīmē, ka tāda jauda arī tiks patērēta, tā ir pases jauda. Bieži vien "storidžiem" ir tikai 1/2 disku vietu aizņemtas. Un telekomunikāciju iekārtas patērē daudz mazāk, nekā serveri. Ar datu centriem problēma ir rezervējamā jauda, krutajiem datu centriem jābūt 2 pievadiem, ja nosprāgst viens, jāpārslēdzas uz otru.

Rezerves pievads praktiski stāv tukšs visu laiku, un strādājošo nav labi slogot vairāk kā par 75%. Tātad, ja tev ir apm. 500kW datu centrs, jāmaksā par 2x1TW pieslēgumu, jo jārēķinās ar izaugsmi arī.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Slikta organizācija, ja rezerves pievads stāv tukšs visu laiku. Normāli vajadzētu barot pusi no viena pievada un pusi no otra, lai abu pievadu noslodzes ir zem 50% ar spēju katram pārņemt visu, kas nozīmē dubultu, nevis četrkāršu jaudu, kā tavā piedāvājumā.

Kur nu vēl izdomāt, ka slodze vēl pa fāzēm jādala... Iedomājies... Serveru kopa A jāpieslēdz ievada A fāzei 1 ar primāro barošanu un ievada B fāzei 2 ar sekundāro. Severu kopa B ievada A fāzei 2 un ievada B fāzei 3. Kopa C... Vari izrēķināt, cik grupās tos serverus jādala? ;)

Un pie šadas jaudas datu centriem gan reti kurš paļaujas tikai uz ārējiem pievadiem bez papildus dīzeļa. Bet nu ko var gribēt, ja pēc kW uzreiz nāk Tw... Atliek vien savu TECu būvēt

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Tu gribi, lai tev visu datu centra plānu apraksta ;) Protams, ka viss tiek dalīts pa fāzēm un dīzeļi un čilleri arī ir. Krutākās iekārtas pašas jau ir 3 fāzu. Kāpēc tev vajag vairāk jaudas , kā patērējamā ? Kaut vai UPS bateriju dēļ. Ja bijis sprieguma pārtraukums, tad pēc tā atjaunošanās bez nominālā patēriņa jālādē arī UPS bateriju bloki.

Vispār es domāju, ka Latvijā ir biznesa niša totāli lētiem datu centriem. Parastu pilsoņu mājas lapām un uzņēmumiem nevajag 99.999% servisa nodrošinājumu, kāpēc piemaksāt par nevajadzīgu krutumu vai DC ISO sertifikātu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

"Rezerves pievads praktiski stāv tukšs visu laiku" ir tavs apgalvojums. Un tieši tu kaut ko rakstīji par nepieciešamību pēc četrkāršas jaudas. Nav nekādas vajadzības pēc vairāk, kā x2 - UPS normāli var lādēt kā reizi no nenoslogotās rezerves jaudas.

Lieta, protams, ar ko klasiski grēko ir dzesēšanas jaudas iekļaušana aprēķinā un arī kondicionieri barošana caur UPS.

Un nē, nav nekādas biznesa nišas, jo tas nodrošinājums lielajos datu centros jau tāpat ir pieejams par simboliskām maksām. Latvijas dārgās cenas var tikai noturēt ar kaut kādu mistisku priekšstatu un tam ticīgiem lohiem, ka jāizmanto datu centrs, kurš atrodas Latvijā. Mani hobijprojekti, piemēram, sen dzīvojas Linode, profilaktiski dēļ Brexit pārvācoties no Londonas uz Frankfurti.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Protams,ka dzesēšanas jauda iekļauta aprēķinā. Runa bija par sadales tīkla pieslēgumu, nevis tikai par UPS. Praktiski čillerus, protams, nepieslēdz UPS. Bet iekšējās DC dzesēšanas iekārtas pieslēdz. Jo, ja serveru barošana sprieguma pazušanas gadījumā notiks no UPS, bet gaiss maisīts un dzesēts no sistēmā esošā antifrīza netiks, serveri uzcepsies momentā un no UPS būs maz labuma. Un , lūdzu, neraksti par UPS bateriju rezignētu barošanu no viena pieslēguma, kamēr pats UPS pieslēgts otram, tāda shēma nepastāv ;)

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pastāv ;) Tas, ka tev nav bijusi pieredze ar gudriem elektriķiem, bet tādiem, kam patīk primitīvas shēmas, ir tava problēma. Jā - es arī biju mazliet pārsteigts, kad dzīvē man parādīja, kā vienā ķēdē ieslēgtu UPS var izslēgt no ķēdes, nepārtraucot padevi, piedevām ar mehānisku (!) slēdzi.

"Praktiski čillerus, protams, nepieslēdz UPS." tieši to jau teicu - ka ar šo grēko. Un tad kirdik iestājas ar mazu aizturi - pietiek tikai shutdown ķēdei kaut kur uzkārties un varēsi priecāties, ja ir drošibas relejs, kas pirms pārkaršanas pa rupjo izslēdz strāvu, lai mazinātu bojājumus.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Mehānisks ir labāks, jo vienam modulāram ups(im) reiz (tā ap 2000 -šo gadu) domājām ka bez tāda var labi iztikt, jo "modulārs taču" ar atsevišķi maināmām daļām/bateriju moduļiem, bet tik nelaime, ka vadības softs un kontrolieris tikai viens un tālāk es domāju nav jāstāsta ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Es te, Bradypus, par nopietniem datu centriem runāju. Loģika: Tātad, dots 2 sadales tīkla ievadi, viens vai vairāki UPS. Situācija: nav bijis sprieguma 5 min, UPS uz baterijām. UPS uz baterijām ir tieši tāpēc, ka nav bijis spriegums visos ievados vienlaicīgi, ja kaut viens bijis dzīvs, tad ievadu kontrolers UPSi pārslēgtu uz to. Un tad spriegums atjaunojas. Parasti tas atjaunojas vispirms vienā ievadā. Tātad, jārēķinās ar strāvas sitienu, pieslēdzot visu sistēmu uzreiz, neraugoties uz visiem "mīkstajiem startiem", kāds ir modernām iekārtām, tāds ir. Apm 15%. Tieši tāpēc nevar slogot esošo sistēmu par 100%.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kur es tev kaut ko par 100% teicu - protams ir jābūt rezervei, bet ne jau četrkāršā apmērā, kā tu piedāvāji. Par 15% neko nebūtu iebildis, lai gan arī tas ir abšaubāmi nepieciešams tikai sūdīgi uzkonstruēta datu centra gadījumā. Normālos ir startup/shutdown kontrolieris, kas ir vienīgais, kas "ierubījas" atjaunojoties strāvas padevei un pēdējais "izslēdz gaismu". Nav nekāda "pieslēdz visu sistēmu uzreiz". Tāpat UPS resursam būtu jābūt sadalītam - pie pārtraukuma sākotnēji baro līdz noteiktajam atlikumam, pēc kura iniciē shutdown procesu, kura ietvaros sistēma kontrolēti un pareizā secībā izslēdzas un pāri vēl jāpaliek rezervei, nevis pilnīgi tukšiem akumulatoriem - tieši tādēļ, lai UPS, atjaunoties ievada spriegumam, joprojām spētu darīt savu balansēšanas darbu. Tā ka izklausās, ka tev ir savdabīgi vienkāršot skatījums par to, kas ir "nopietni datu centri".

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Parastu pilsoņu mājas lapām ir Wordpress un tamlīdzīgi. Un man liekas, ka arī vietējais hostings jau labu laiku kā maksā kapeikas, tā ka šaubos par to biznesa nišu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

WP hostings Latvijā bez vairāku sekunžu aiztures pie katra klikšķa maksā 10+ eur mēnesī. WP hostings Frankfurtē ar zibenīgiem reakcijas laikiem un SSD diskiem maksā sākot no 1.99 vai ir pat reklāmas piedāvājumi - t.i. hostē par velti, bet tavā lapā jāiekļauj provaidera banera vieta.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

BTW kamēr mēs te pļurkstam Tesla tomēr uzstādijusi Nordschleife trases rekordu EV:

www.nuerburgring.de/news/tesla-faehrt-offiziellen-rekord-fuer-elektrofahrzeuge

p.s. tiesa savā muldam kontā Tesla kaut ko ar rekorda laiku ir piemelojusi, cik saprotu ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Vairāk jau fascinē dalīšana kategorijās. Rekords starp EV... Rekur nesen sanāca palasīt, kā Staņislavs Kovaļskis uzstādīja pasaules rekordu sprintā M105 divīzijā.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Kādu tas vispār vēl interesē? Arī F1 ir palicis par mēslu jau pēdējos +/- 20 gadus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Raimond, ko darīt?! Ķīnieši ogles dedzina, bet es jau gandrīz tev noticēju, ka zaļā enerģija pasauli izglābs...

m.db.lv/zinas/energijas-krizes-mazinasanai-kina-uzdod-par-teju-100-miljoniem-tonnu-palielinat-oglu-ieguvi-504815

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

Jāraksta kolektīvā vēstule ķīniešu imperiālistiem, lai beidz cūkot klimatu. Līdzīgi, kā padomju laikos, kad tika rakstīta pionieru organizācijas vēstule amerikānu imperiālistiem, lai tūlīt laiž vaļā Andželu Devisu. Tas, protams, neko nedeva, bet jādara tak "pareizā lieta" ;)

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Jādzied ir visiem korī- moš kāds uzdzirdēs..Piem., aiz/kalniņa dūmi kūpa,kas ... (nē, nekas,vairs nekāds ne Seskis,kāds na/uj alus- tur kuwaitšaher maherezādijas galv.šeihs vnk kurina Jānu u-kuru)-(viņš izpircis krautā un deppo visas cn pimperiālistu ražotās ziemenes un vienkārši tās iznīcina)

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

iauto.lv/zinas/latvija/39250-cik-viegli-atrast-ziemas-ziepas-bmw-i3-x5-un-citiem-divainiem-video

Oskars Krampāns, Autoriepu Nams direktors: "Šī riepa ir ar ļoti interesantu izmēru. 155/70 R19. Nav standartizmērs. Paredzēta BMW i3. Kā priekšējā riepa. Aizmugurējās riepas ziemai vispār netiek ražotas, jo tur ir cits izmērs. BMW piedāvā nopirkt divus citus diskus un priekšā un aizmugurē uzstādīt vienāda izmēra riepas.

Par elektrisko Škodu - tur arī neesot ziemas riepu, bet vari pirkt, mainīt diskus uz citu izmēru un tad varēs dabūt ziemas riepas.

Izklausās viss ļoti pārdomāti un ērti lietotājam.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Jāuzprasa man zināmajam i3 īpašniekam. Točna zinu, ka papildus diskus viņš nav pircis.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Varbūt jau nopirka ar ĪSTAJIEM diskiem, kas bija pie dīlera uzlikti.

Lai vai kā, ja tic klerka teiktajam, tad izklausās gauži tizli. Nopērc auto un izrādās, ka tam riepas nevar pat nopirkt.

arba Reģ.: 16.12.2002
1 0 Atbildēt

man liekas tikai normāli, ka ziemas riepas ir uz citiem diskiem un tad jau nav problēmu piemeklēt tādu izmēru, kas ir optimāls

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Kamēr disku izmērs nav liels, tikmēr vēl neko, bet ja jānopērk otrs komplektiņš 19'', par lielākiem pat nerunājot, tad tas tomēr kaut ko maksā un varbūt lētāk ir pārmontēt katru gadu.

Minētajai Škodai paskatījos - nu tur visticamāk ir kaut kāds nestandarta izmērs, kam noteikti var piemeklēt kaut ko tuvu un gana plaši ražotu. BMW ar tiem savdabīgajiem diskiem - nu tur varētu būt interesanti

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt
aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Arī variants

youtu.be/_3P_S7pL7Yg

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Dabai draudzīga seksuālā dzīve: "Dažiem būt videi draudzīgam seksuāli nozīmē izvēlēties smērvielas, rotaļlietas, gultas veļu un prezervatīvus, kam ir mazāka ietekme uz planētu," skaidro Dr Adenike Akinsemolu, vides ilgtspējības zinātniece no Nigērijas..Citiem tas nozīmē pornogrāfijas radīšanas radītā kaitējuma samazināšanu darbiniekiem un videi. Abi piemēri ir derīgi un svarīgi." Eco-friendly sex: What is it and how does it impact on climate change?

www.bbc.com/news/science-environment-59046518

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Vismaz 30 km gara ogļvedēju auto rinda Mongolijā pirms Ķīnas robežas. Sastrēguma iemesls: Covid karantīna

www.dw.com/en/coal-truckers-stuck-at-mongolia-china-border/av-59640363

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Atradu Raimonda raidījumu. Nepašaubāma virkne patiesu faktu. Kā nez tie varētu itekmēt ekoloģiju? Vajadzētu nopietnu zinātnisku diskusiju.

www.youtube.com/watch?v=g2mLOVHZ2u4

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Es esmu skatījies vairākas diskusijas ( man pašam gribas saprast, varbūt es pats kļūdos savos uzskatos), bet tās vienmēr notiek pēc klimata fašistu scenārija.

Pēdējo video es skatījos no man lielākoties uzticama resursa - antropogenez ( jūtūba kanāls). Pats kanāls liekas uzticams, tiklīdz neskar politiku un ārpolitiku un otro pasaules karu ( kā parasti ar jebkuru krievu)

Tur zinātnieki cīnās ar mītiem. Un sarīkoja diskusiju par klimata izmaiņām. Bija viens gudrs skeptiķis ( gudrs) un viens ekofašists. Un kā jau teicu, arī šī diskusija notika pēc ekofašista scenārija - nebija jautājums pret jautājumu.

skeptiķis nolasīja savus argumentus, faktus. Tad eko fašists lasīja savu mini lekciju - un uz daudziem jautajumiem nemaz neatbildēja. Kā parasti - paraudāja, palēja ūdentiņu un viss.

Es sapņoju redzēt normālu diskusiju. Bet vēl vairāk, es gribētu satikt aci pret aci gudru ekofašistu, kurš varētu man izskaidrot daudzas lietas.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

p.s. skatījos arī vienu amerikāņu un vienu britu ( ???) diskusiju, bet tur skeptiķa lomā bija pamuļķi, kur viena galvenā ideja bija, ka pārmaiņas nenotiek ( ne gluži tā, bet aptuvens zināsanu līmenis), otrs 90% laika veltīja kaut kādiem sīkumiem. Tur ekofašisti uzvarēja vienos vārtos, jo tāds galarezultāts bija vajadzīgs diskusijas rīkotājiem, ja reiz izvēlējās stulbus skeptiķus. Nosaukumus nelieku, jo tās klaunādes pat negribu šeit reklamēt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Es reiz mēģināju tādu noorganizēt - un lai arī oponents ne tuvu nebija radikāls ekofašists, tikai tāds mērens piekritējs un citādi loģisks cilvēks, "noleca" no publiskā (kolēģiem pie kafijas automāta, kas gribēja būt klausītājos) solījuma piedalīties diskusijā, kad sākām definēt noteikumus argumentājai. Vienkārši izrādījās, ka viņam vairs nav laika šādai diskusijai.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Diskusijai jāvienojas par pamatiem, kam visi piekrīt.

Ja tas nav iespējams, tad jēdzīga diskusija nesanāk.

Piemērs - vai nevakcinētie izplata vīrusu.

Vienojamies, ka izplata un diskutējam.

Piemērs - nolikt auto dzelzceļa stacijas pieturā un braukt uz pilsētu strādāt ir konkrēts, aprēķināms patērētās degvielas un piesārņojuma samazinājums. Vienojamies, ka tā ir un uz tā bāzes rēķinām un apspriežam, kur un kā to realizēt, kā uzskaitīt. Nonākam pie sākuma rezultātiem un PĒC TAM par vajadzību braukt vispār un CITĀM tēmām..

Tepat parādam, ka par tēmu šādi var diskutēt un būs jums laba diskusija.

Pieredze tepat tēmā parāda, ka tas nav iespējams.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tieši tā - tikai tu nez kādēļ uztāj, ka "pamati, kam visi piekrīt" ir tavas pasludinātas patiesības. Tiklīdz nepiekrīt, tu pasludini, ka diskusija nav iespējama.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 1 Atbildēt

paskaties spogulī.

tieši tu esi tas, kas nekādai diskusijai - vismaz šitajā smilšukastē - neesi gatavs. tikai - taviem vārdeļiem runājot - stum naratīvu

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu tev jau tā gribētos, jo tā būtu vienkaršāk. Bet diemžēl nē - es savu viedokli varu argumentēt. Pretī gan ir tikai naratīvs un ad hominem.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu, bija taču doma, kāpēc vispār braukt, kāpēc ekonomika tiek organizēta centrā, Rīgā.

Laba, jēdzīga ideja, kura ir pietiekami loģiski pamatota, taču visu tā neatrisina.

Loģiski diskutējam, ko tā var uzlabot, ko nevar.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kapēc neatrisina? Atkal jāsāk diskutēt no tevis pasludinātās patiesības? Manuprāt atrisina. Ko neatrisina?

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Lai diskusija nekļūtu par giša galopu ( en.wikipedia.org/wiki/Gish_gallop ) vajag dod laiku arī oponentam.

Es uzskatu, ka laba diskusija būtu - viena puse sniedz 3 argumentus. Otra puse meklē atbildes pa saviem avotiem. Tad iesniedz.

Vai diskusijā piedalās nevis divi cilvēki, bet divas grupas. Katrai ir datori, internets, utt lai varētu atrast sev nepieciešamo informāciju.

Bet, kad satiekas divi un muld ( to, ko atceras) tā vairs nav pilnvērtīga diskusija.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Tas vairak attiecas uz eko fašistiem, kuri mīl muldēt puspatiesības. Piemēram, aktīvi piemin ūdens līmeņa celšanos pat par 30 metriem...aizmirstot pieminēt, ka tie 30 metri būs ne ātrāk kā pēc vairāk kā tūkstots gadu, pie nosacījuma, ka tie tūkstots gadu klimats tikai turpinās silt....

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Jā, ekofašisti un naftas karteļu lobiji ir īstie apzīmējumi.

Jo spilgtāk, jo labāk.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Ar šo vēl kādreiz sanāk. Bet pavisam neiespējami ir paspert soli atpakaļ. Rekur Raimonds spītīgi grib argumentēt par saviem problēmas risinājumiem. Bet nekādi - atkāpties uz problēmas definēšanu. Nu nevar normāli argumentēt par kaut kādiem risinājumiem, ja nav vienošanās par problēmu.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

iciks rakstīja: iauto.lv/zinas/latvija/39250-cik-viegli-atrast-ziemas-ziepas-bmw-i3-x5-un-citiem-divainiem-video

Oskars Krampāns, Autoriepu Nams direktors: "Šī riepa ir ar ļoti interesantu izmēru. 155/70 R19. Nav standartizmērs. Paredzēta BMW i3. Kā priekšējā riepa. Aizmugurējās riepas ziemai vispār netiek ražotas, jo tur ir cits izmērs. BMW piedāvā nopirkt divus citus diskus un priekšā un aizmugurē uzstādīt vienāda izmēra riepas.

Par elektrisko Škodu - tur arī neesot ziemas riepu, bet vari pirkt, mainīt diskus uz citu izmēru un tad varēs dabūt ziemas riepas.

Izklausās viss ļoti pārdomāti un ērti lietotājam.

Šodien uzjautāju par to i3. Nekāda stresa neesot - liek vienādas riepas priekšā un aizmugurē, varot bez problēmām uzlikt arī uz tiem pašiem platajiem aizmugures diskiem.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Pašmāju bāleliņu/vasjuku kolhozs, vai tomēr ražotāja akceptēta prakse?

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Cik saprotu, tad dīleris par šo rausta plecus un saka: "Dari kā gribi".

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu, pamēģinām par divām tēmām te padiskutēt.

Auto pie dzelzceļa stacijas. No tā visādi pozitīvi efekti.

Administrācijas, valsts iestādes ārpus centra un visādi attālinātie risinājumi.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
2 0 Atbildēt

Ko tur ko daudz ko diskutēt. Ar vilcienu brauc, ja: 1)nekas smagāks par portfeli nav jāved, 2)ja galamērķis ir kājām sasniedzamā attālumā no stacijas, 3)ja nebrauc divi vai vairāk kopā, 4)ja galamērķi ir megagrūtības ar auto novietošanu, 5)ja nav ļoti nepatīkami laika apstākļi, 6)ja vilciens + abi gali uz/no stacijas nav jūtami garāks laika ziņā pasākums.

Respektīvi, ja ērtāk ir ar auto, cilvēks brauks ar auto. Punkts.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tie auto tur tāpat jau stāv un tie auto īpašnieki brauc ar vilcienu. Varbūt pie kāda luksofora tāpēc nav divdesmit automašīnu rinda, bet gan deviņpadsmit un satiksme notiek nedaudz, pavisam nedaudz ātrāk.

Tad nu tos faktorus, kāpēc nebrauc ar vilcienu var apspriest un izdomāt iespējamus risinājumus.

Labāku, lētāku, labāk organizētu kurjerapgādi, auto nomu - valstiski ar nodokļiem un piemaksām atbalstītu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 2 Atbildēt

"Labāku, lētāku, labāk organizētu kurjerapgādi, auto nomu - valstiski ar nodokļiem un piemaksām atbalstītu."

Mums tāda jau ir. Saucas Latvijas Pasts. Tik labi organizēta, ka pat nopietnākās ķīniešu kompānijas jau to pazīst un atsakās izmantot kā piegādātāju.

Absolūtais tirgus līderis Omniva ne vien nesaņem atbalstu no valsts, bet tieši otrādi - vēl maksā nodevu Latvijas Pasta uzturēšanai.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Domāju, ka zini, ka Omniva = Eesti Post, un īpašnieks ir Igainijas valsts. Vai viņi saņem vai nesaņem subsīdijas, un vai kaut ko no peļņas maksā dividendēs īpašniekam, nezinu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Jā, zinu. Omniva Latvija ir strikti nodalīts uzņēmums, jo pasta tirgus ir regulēts un LP tajā ir valsts finansēts monopols "universālā pakalpojuma" nodrošināšanai. Vari būt drošs, ka Omniva Latvija no Igaunijas nekādas subsīdijas nesaņem - ja saņemtu Latvijas Pasts jau sen būtu ierosinājis ļoti skaļu lietu Eiropas mērogā. LP ar savu lobiju ļoti seko jebkurai iespējai vērsties pret Omniva, ko uzskata drīzāk par ienaidnieku, nekā vienkārši konkurentu. Toties pilnīgi visi pasta pakalpojumu sniedzēji maksā nodevu par labu LP, lai tas varētu nodrošināt valsts subsidēto "universālo pakalpojumu".

www.sprk.gov.lv/content/pasts

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 1 Atbildēt

Neredzu nekādu pozitīvu efektu no auto, kas stāv pie dzelzceļa stacijas.

Un kas ir "visādi attālinātie risinājumi"? Es jau piedāvāju vienu, ļoti konkrētu - vienota standarta valsts pārvaldes ēkas, kas ar atbilstošu centralizētu infrastruktūru nodrošina dažādu iestāžu ierēdņiem darbu netālu no to dzīvesvietām, kā arī attiecīgu vienotu KAC ar plašu iestāžu pārstāvniecību tuvu visiem valsts iedzīvotājiem. Ar šo tiek risināta vesela virkne problēmu - ierēdņu ikdienas migrācija uz "ūdnesgalvu", Latvijas iedzīvotāju nepieciešamība doties uz "galvaspilsētu" lai saņemtu valsts nodrošinātos servisus, ienākumu izlīdzināšanās pa reģioniem u.t.t.

Kas tev ir iebilstams pret šādu risinājumu, kas automātiski likvidē tavu "auto pie stacijas" problēmu? Varbūt tieši tas arī ir iemesls - tu negribi novērst cēloni, jo esi ieinteresēts ilgstošā seku novēršanā?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Divi atsevišķi, atšķirīgi jautājumi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Grūti, protams, kāretējo reizi saprast, kurus divus tu esi iedomājies, bet kāretējo reizi apstiprini savu dzelžaino pieeju. Visi jautājumi ir atsevišķi un atsķirīgi, nekas nav jāskata kopsakarībās.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Pirmais ( vai kaut vai piecpadsmitais), bet atsevišķs jautājums - auto īpašnieki liek savus auto pie dzelzceļa stacijām un visādās stāvvietās, park and drive sistēmā un NEBRAUC ar savu auto pilsētas satiksmē. Ne tikai darba dēļ.

Otrais (vai kaut vai pirmais vai desmitais) bet atsevišķs jautājums - Citāts. Es jau piedāvāju vienu, ļoti konkrētu - vienota standarta valsts pārvaldes ēkas, kas ar atbilstošu centralizētu infrastruktūru nodrošina dažādu iestāžu ierēdņiem darbu netālu no to dzīvesvietām, kā arī attiecīgu vienotu KAC ar plašu iestāžu pārstāvniecību tuvu visiem valsts iedzīvotājiem. Ar šo tiek risināta vesela virkne problēmu - ierēdņu ikdienas migrācija uz "ūdnesgalvu", Latvijas iedzīvotāju nepieciešamība doties uz "galvaspilsētu" lai saņemtu valsts nodrošinātos servisus, ienākumu izlīdzināšanās pa reģioniem u.t.t.

Citādi sanāk tāda Grētas parauga diskusija, kad jebkurā brīdī tiek pieminēts lielais arguments - tu vispār esi jaunu un veiksmīgu sieviešu nīdējs, tu, baltais pusmūža veci! Šajā variantā aiz tu vispār seko kaut kāda vāvuļošana par visu ko citu, bet nu princips tas pats.

-----------------

Pirms pāris dienām bija jābrauc darba dienas beigās pa Rīgu uz vienu kantori. Paspējām, 7 minūtes līdz darba laika beigām.

Izdomāju jaunu iespējamu WAZE funkciju. Pēc paziņojuma, ka braukšanas maršrutā ir sastrēgums, ļoti noderīgs būtu apmēram tāds paziņojums - jums vai jūsu pasažieriem ir iespēja N ielas Nr.24 pārsēsties uz tramvaju un braukt līdz pieturai, no tās divsimt metru attālumā atrodas jūsu brauciena adrese.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

pārsēsties uz tramvaju: tad tam konkrētajam tramvajam vajadzētu būt redzamam waze lokatorā, kā šis brauc. Citādi to var gaidīt 20 minūtes, ja runa, piem. par 2.tramvaju, tas vispār iet reizi pusstundā.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

konkrētajam tramvajam vajadzētu būt redzamam waze lokatorā, kā šis brauc - Būtībā ideja.

Konkrētajā gadījumā bija jābrauc uz adresi, jāpaspēj, jāpaņem lieta un lai nenokavētu, pietiktu ar vienu personu, kas paspēj.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pirmais nav atsevišķs jautājums. Pirmais pārstāj būt problēma, atrisinot otro. Veltot enerģiju pirmā (seku) risināšanai, mēs šo pašu enerģiju atņemam otrā (cēloņa) risināšanai, jo resursi ir kopēji un ierobežoti. Konkrēti - piemēram, var izvēlēties ierīkot P&R Juglā VAI minēto biroju Siguldā.

Es skatos uz kopainu un neatbalstu resursu novirzīšanu cīņai ar sekām, atņemot tos cēloņu novēršanai. Tava atsevišķā pieeja derētu, ja resursi būtu neierobežoti.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Pamanīju interesantu rakstu politico.eu. Izrādās, ka Zviedrijā daudzi cīnās pat pret jūrā izvietotiem vēju turbīnu parkiem, kas varētu izbojāt viņu "skaisto Dienvidu piekrasti"

Daļa politiķu uzskata, ka risinājums ir kodolspēkstacijas, kas jau nodrošina 1/3 Zviedrijas patēriņa, nevis vēja parki.

Un interesanta detaļa: zviedri negrib helikopteru troksni, t.i. nevis turbīnu, bet īsto helikopteru troksni, kuri lidos atledot turbīnas ziemā. Jā izrādās, zviedru ( un mūsu arī , saprotams ) klimatā turbīnu lāpstiņām ziemā ir tendence apledot. Un labākais risinājums ir apspricēt lāpstiņas ar karstu ūdeni no helikoptera. Latvijā tas, visticamāk, nedraud, jo "mūsu investoriem" helikoptera lidojuma stundas izmaksa varētu būt par lielu.

To avoid downtime due to icing, it is now possible to cost-effectively de-ice wind turbine blades using a helicopter and hot water.

www.politico.eu/article/the-tricky-politics-of-swedens-offshore-wind/

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Jā, jā, lāpstiņas apledojot gan, tāpēc vēja parkus paredzot, tie nedrīkst būt tādās vietās, kur tie ledus gabali var atrauties no lāpstiņas un labu gabalu aizlidojot, iedot kādam pa ķobi. Tātad ne tikai runa par mājām, bet arī par ceļiem gar tiem.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

deicing tagad jau var izdarīt ar droniem. Vai tik pat latvieši kaut ko nebija saštukojuši šim nolūkam. Tādēļ tur kur dara vēl ko bez "gaisa maisīšanas" ar tiem jāuzvedas uzmanīgi.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Biju pats klāt pie tāda drona būvēšanas jau pirms vairākiem gadiem. Motors no Dambja OScar, man pazīstami džeki izstrādāja vadības elektroniku un programmatūru. Baigs monstrs. Godīgi sakot nezinu, vai tas aparāts līdz reālai izmantošanai beigās tika.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ir tādi.

Akumulatori, elektrobarošana pa vadiem un ūdens pa šļūteni no tvertnes.

Logu mazgāšanai augstceltnēs.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Atkal ierunājās teorētiķis, kurs dzīvē nav redzējis ne dronu, ne vējdzirnavas. Jā - lielākie droni spēj mazgāt logus un pat ugunsgrēkus dzēst, bet pat tie ir sīki un nevarīgi kaut pret tiem mazajiem sauszemes stiklašķiedras monstriem. Bet tie ventilatori, kurus ceļ jūrā jau pārsniedz 100m garumu spārniem, kas nozīmē ~300m augstumu laistīšanai , kurā fiziski nav iespējams pacelt nekādus pievadus un šļūtenes - tikai pilnībā operēt no gaisa spējot "uznest" nepieciešamo kravu (t.i. šķidrumu), kura apjoms uz viena propellera atledošanu ir mērāms tonnās.

Pēc sava piemēra - paņem fizikas grāmatu un noskaidro, cik garu lokanu vara kabeli ir iespējams aiz gala vertikāli pacelt gaisā, pirms tas no sava svara pārtrūkst. Cik sver 300m augts ūdens stabiņš "caurulē". Kādam ir jābūt spiedienam pamatnē, lai tam būtu pietiekams strūklas spiediens 300m augstumā.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Logu mazgāšanai augstceltnēs.

----------------

Tehnoloģiski risināmi jautājumi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Jā augstceltnēs gan - Saules akmens un Z-torņi, piemēram, ir tik vien kā vienas propellera lāpstiņas augstumā. Droni ir diesgan naski līdz 100 ar astīti. Ventilatoriem vajag 2-3 lielāku augstumspēju un nesalīdzināmi lielāku jaudu par logu mazgāšanai nepieciešamo.

Droniem lielākā problēma ir celtspēja, tādēļ tie darbojas ar "nabassaitēm", kuru svaru un problēmu garumam tu negribi rēķināt. Spēj tikai copy-paste atkārtot savu frāzi.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 4 Atbildēt

Ja atbildam formāli, tad es rakstīju par logu mazgātajiem.

----------------

Ja par tehnoloģiskiem risinājumiem - vēlāk uzrakstīšu.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Reklāmas video ar dronu, turklāt LV ;)

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ciparus tajā video izlasīji? Manu rakstīto arī? Vai tomēr nē?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tehnoloģiski tas viss ir diezgan viegli risināms, tik jautājums vai rezultātā ar helīti tāpat tad nebūs lētāk.

Es gan atklāti sakot pētītu nevis drona versiju, bet gan iespēju lāpstiņu fiksēt paralēli tornim un tad ar kaut kādu liftveidīgu pārvietojamu (starp torņiem) verķi to darītu, tam tīri loģiski būtu jābūt lētākam.

Tiesa vēl eksistē tehnoloģija ar "piepūšamiem" baloniem, kas prasti salauž virsmas ledu, šķiet pat uz lidmašīnām kas tāds mēdza būt.

P.S. es gribu teikt, ka tehnoloģiski visu var atrisināt, tik neticu ka kādam interesē to izdarīt, jo fīča ir maksimāli lēti ražot "zaļu enerģiju", kamēr tās pasaciņas vēl iet cauri, un var tikt pie lētām Latvijas zemēm. Pacel "zaļās enerģijas" ražošanas izmaksas un "zaļie" sāks čīkstēt ka bez subsīdijām nevar ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Jā, izlasīju ( ja runa par mani ) un tev piekrītu: attēlā redzamā turbīna ir krietni zemāka, nekā, piem. Dobeles vai Talsu sakarā minētās, no teksta var saprast, ka tiek lietots kaut kas līdzīgs ziemas auto logu šķidrumam, kas lielā apjomā būtu dārgs, un lielākā vējā drona darbības precizitāte apšaubāma, domāju, ka demonstrācijai izvēlēts laiks ar iespējami lēnu vēju.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Noiets etaps. Iebūvēs sildītāju.

The WIPS blade-heating elements consist of carbon-based electrical heaters, which let the blade surface heat quickly — but to a controlled temperature — once ice is detected. The thin (0.5 mm) heater, including a glass fabric protection layer, does not interfere with the unit’s aerodynamics.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tas "noietais etaps" pagaidām vēl nesaka, ka šāda tipa sildīšana pieļauj iespēju "atrauties ar lielākiem ledus gabaliem pa galvu", lūk tas gan jau ir "noiets etaps ar " siltajiem bēniņiem/jumtiem un piespiedu apsildi. Šķiet viens no prominentājajiem man zināmajiem jokiem bija Rīgas Ekonomikas augstskolai, kur papildu apsildi ieslēdza ne ta pa vēlu, ne ta sākotnēji nepareizā režīmā ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ja formāli izlasām manu atbildi, tad stāsts ir par logu mazgātāju.

Ir tādi. Akumulatori, elektrobarošana pa vadiem un ūdens pa šļūteni no tvertnes.

Logu mazgāšanai augstceltnēs.

-------------

Šaubīgais moments te ir - ūdens pa šļūteni no tvertnes, kas uzreiz tiek uztverts un ātri pārtulkots kā apgalvojums. Ka tā tvertne uz zemes, nevis drons to ceļ, izlieto un tad nolaižas papildināt.

te par esošiem risinājumiem

www.iqpc.com/media/1001147/37957.pdf

Ja par tehnoloģijām perspektīvā - tam vēja ģeneratoram ir tāda tehnoloģiska telpa kur atrodas pārnesumi, regulatori, drošības sistēmas, tātad......

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tātad, tu gvelz kaut ko par droniem, kas nav reālistiska alternatīva. Tikmēr kāds cits domā ar galvu - aprīkot pašu vējģeneratoru - vai nu ar apsildi vai mazgāšanas sistēmu štābā, kuram paralēli var pagriezt katru spārnu.

Kādēļ tā? Jo tev vienkārši patīk sapņot par kaut kādām idejām, kas tev ienāk prātā, nevērtējot to reālistiskumu. Droni izklausās interesanti - parunāsim par tiem! Un nejauciet man galvu ar blakus tēmām! Sākotnējais jautājums bija par helikopteriem un droniem!

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Tas .pdf ir novecojis, jo 2015.g. tajā minēts nākotnes izteiksmē, bet pilnīgi skaidrs, kas noticis 2011.g ;) Bet nu, sildīšanas principi skaidri. Tikai viss nav tik vienkārši: sildošais pārklājums būs pirmais, kas noplīsīs, lāpstiņai novecojot, un sildīšanu ar gaisu sarežģī konstrukciju. Tā, ka viss nonāks pie ekonomikas: vai labāk pirkt lētāku turbīnu un riskēt ar dīkstāvi, vai dārgāku ar apsildi.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu, ja tas drons startē no vēja ģeneratora platformas un tas siltais ūdens jau ir tur, tad tur pavisam citi aprēķini.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, nez kā ārkārtīgi sarežģitais un jūras vētrās mazspējīgais drons ar ko jāaprīko to stabu, spēj būt izdevīgāks par iesspēju pozicionēt spārnu pret primitīvu stabā iebūvētu mazgāšanas mehānismu. Tur tiešām ir "pavisam citi aprēķini". To daļu, ka lētāk sanāk noīrēt helikopteru, laikam neesi pamanījis. Vai arī domā, ka to stabu būvētāji vienkārši ir muļķi, kas nerēķina izmaksas?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
ezis71 Reģ.: 25.02.2009
2 0 Atbildēt

Ёбаный эколог.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Jūrā izvietotiem ģen atkristu visa šī ņemšanās. Zemes utc aizņemšana.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Aizņemtā zeme ir pusbēda - jūras parki ietekmēs straumes, attiecīgi dosd pagaidām nezināmu efektu uz ekosistēmu, par ko Grēta nesatraucas, un apkalpošanu sarežģītību paceļ no šeit minētās augsteceltņu logu mazgāšanas un naftas platformu uzturēšanas komplicētības līmeni. Bet nesatraucies - tie tiks būvēti - pieslēgumi jau ir paredzēti, vietas izlemtas, subsīdijas no nodokļu maksātāju naudas ieplānotas.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 2 Atbildēt

Kā jau apmēram divdesmit reizes esmu rakstījis, es īsti neticu Grētas projekta nesavtīgumam un labumam. Pārāk daudz šova elementu un psiholoģijas triku. Tas gan nenozīmē, ka tur nevar izspēlēt scenāriju ar tiešām labu un derīgu projektu, labam idejām un labiem pasākumiem, bet tas, protams, kopā ar šādiem tādiem citiem mērķiem.

Tieši tāpēc vajadzīga nepolitiska diskusija, labas idejas un aprēķini ar Latvijai vajadzīgiem pasākumiem.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

"es īsti neticu Grētas projekta"

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti