Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Īstenībā - neskatoties uz visām zagšanām un korupcijām, Nila laikā Rīgas sabiedriskais transports attīstījās kā nekad. Tiešām tika atvērti dažādi perifērie maršruti, palielināts kursēšanas biežums, kā arī attīstīta mikriņu satiksme, kas man personīgi bija ļoti ērta un izdevīga. Tad, līdz ar kovidu, tika iznīcināti mikriņi un dažādos mazāk populāros maršrutos reisu skaits samazināts līdz bezjēdzībai. Kaut kādi reisi ir atlikti atpakaļ, bet situācija vienalga ir daudz sliktāka nekā pirms pandēmijas.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

> Tad, līdz ar kovidu, tika iznīcināti mikriņi

Nekāda sakara ar kovidu. Mikriņus jau bija mērķtiecīgi paredzēts likvidēt tiklīdz tos pārņēma RS mafija.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 1 Atbildēt

Vispār, mikriņi tika nīcināti tad, kad RD nolēma pārņemt privāto mikriņu biznesu apm. pirms 10 gadiem. piem: 11. aprīlis, 2013, 17:57

www.lsm.lv/raksts/zinas/ekonomika/apsauba-rigas-mikroautobusu-satiksmes-biznesa-rentabilitati.a54605/

wons Reģ.: 26.07.2017
1 1 Atbildēt
ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Jā lielie zuši locās tikuši uz karstās pannas Sāk slēgt atpakaļgaitu...Kādi interesanti cipari un fakti nāk gaismā. Tas jau lohiem parastajiem bija skaidrs kuri paši investē ar saviem grašiem izmešu un enerģētikas neatkarības stutēšanai

To elektro enerģiju subsidēt vajadzētu lai ātrāk atkratītos no fosīlās degvielas atkarības

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Mazāk vajag uz tukšiem propagandas saukļiem balstīties, "atkratītos no fosilās degvielas atkarības". Jā nomainīsi atkarību no krievu un norvēģu naftas uz ķīniešu saules paneļiem un akumulatoriem, un beigās vēl tavā īpašumā paliks simti kilogramu toksisko atkritumu.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Pirms pļāpā, paskaties ko tie runasvīriņi saka. Pie šādiem paneļu stādīšanas tempiem, jau nakošajā gadā iespējams nosegt ap 50% no nepieciešamās jaudas...

Un sadalīta el enerģijas ieguve ir drošāka nekā liels monstrs ārkārtas situācijā...Piemēri tālu nav jāmeklē.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Neko tu ar saules paneļiem nenosegsi, Rīgā kaut kā siltumu ziemās ar vajag, nekurināsi TEC, visa valsts sajutīs kāds appisiens tās tavas saules bačas ir ...

Otra lieta tavas saules bačas jau ir "paģērējušas" nepieciešamību pēc tīkla frekvenci "stutējošiem" ģeneratoriem:

www.ast.lv/sites/default/files/editor/EP_4_2019.pdf

www.db.lv/zinas/elektrotiklu-sinhronizacijai-par-114-miljoniem-eiro-latvija-uzstadis-tris-sinhronos-kompensatorus-509363

Gribi nodrošināt pats sevi - fine, uz priekšu, valstiskā līmenī savukārt tu runā par pilnīgu idiotismu, haotiska tīkla "izsēšana" rada vairāk problēmu nekā risinājumu ...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

To toč sajutīs. Somija jau pateica, ka gāzes krīze un lai uz tās šķidrās gāzes kuģa citi necer...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Somijai varbūt arī ir problēmas, parējai pasaulei pēc tā neizskatas, visi par un ap naftas industriju domā kā mazāk "pumpēt", taču peļņa tikai pieaug ... pat Krievijai

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 14 Atbildēt

Kādā veidā tur radīsies simti kilogramu atkritumu?

Repetitors.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Viens 10kW Saules paneļu īpašnieks gadā saražo 10 megavatstundas enerģijas.

ltv.lsm.lv/lv/raksts/22.11.2022-sodienas-jautajums-cik-pamatots-ir-gaidamais-elektribas-sadales-tarifa-pieaugums.id278218

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Cik sver akumulatori tās enerģijas saglabāšanai? Vai arī nemelo tie, kad lieto vārdu savienojumu "uzkrāt tīklā"?

Tad tagad modē, apbižotie saulēniņi kliedz, ka viņiem tagad būs jāmaksā par pašu saražotās un tīkla uzkrātās elektrības lietošanu.

Paskaidro, Raimond, mums netehniskiem lohiem, kā tieši tā elektrība ir uzkrāta.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

1. Hyundai ionoc modeļi

2. Kia modeļi

3.Tesla modeļi

Uc utt

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

To vasarā saražoto līdz ziemai šitiem bagažniekos sakrāmē? Kā tieši - cukura maisos vai kartona kastēs?

Robertrichardr Reģ.: 25.11.2022
0 1 Atbildēt

The roots of a quadratic formula are usually denoted by the symbols alpha (α) and beta (β). Here we learn more about how to find the derivative of a quadratic formula without finding the root of the formula. quadraticformulacalculator.org

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu jā, politiķi izlēma vēl pasponsorēt no nodokļu maksātāju kabatām. Turpināsim slēpt no cilvēkiem patiesās izmaksas.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Labi ok, paneļi sūds Ko piedāvā? Alternatīva? Baļķus šķeldā maukt? Kas vēl?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Nekas nav mainījies - joprojām neko labāku par ogļu/gāzes/atom TEC neviens vēl nav izdomājis. Un kamēr neizdomās, tikmēr nekas vairāk par politiķu biznesu "zaļajā" jomā nebūs.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Ir ir izdomāts Tev tikai noliks fakta priekšā Varēsi turpināt stāstīt kā privātais disbalansē vadus

jauns.lv/raksts/zinas/531732-zeps-lidz-sim-lielakais-darijums-rigas-osta-investicijas-spilves-saules-parka

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kamēr "privātais" cenšas samazināt savu pāteriņu - tas ir vairāk nekā OK, bet ja kaudze privāto atdod tīklā lieko enerģiju, tas ir OK tikai līdz noteiktam līmenim, tāpat jau sen skaidrs ka ziemā to "pārpalikumu" gribēs atkal "izņemt", un tā pie zināmiem apstākļiem ir papildus problēma AST un Latvenergo.

Skaidrs, ka tik daudz cik Rīgai ziemā vajag siltumu, ir liela jēga "paralēli" ražot elektrību un to attiecīgi arī "atgriezt" saules uzkrājējiem, bet pārspļaujot objektīvi ar TEC iespējamo, maz ticams, ka tas pasākums kādam būs izdevīgs, drīzāk, ka būs ar pamatīgi negatīvu finansiālu efektu.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Viena neliela nianse. Sīkums ar tiem tur privātajiem...Bet ja katra, kaut cik neliela ražotne vai pakalpojumu sniedzēji sevi nodrošina ar apzeltīto enerģiju paši, pie tam dienas laikā kad viņi strādā un ir tā saule. Valsts un konkurētspēja pastiprinās. Sliktākajā gadījumā ja iet pāri malām tiem vadiem, var tak tehniski noslēgt nost un dedzināt ar lieko strāvu kaut vai plazmas kurtuvē riepas uc atkritumus...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Tev ir jauki iestāstīts, bet nekas... Drīz tava iedomu pasaule sabruks kopā ar Putinu. Tad man nekas tev nebūs jāstāsta.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

kas kuram "labāks"

Ja muļķīgi ignorē klimata izmaiņas, un skatās tikai savā kabatā, jeb, pēc manis kaut vai ūdens plūdi, tad...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ja muļķigi tic uz vārda politķiem, tad var arī tai klimata izmaiņu politikai ticēt, nevis to pašu politiķu rīcībai.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Politiķi atklāja sakarību starp fosilo degvielu dedzināšanu, co2, un planētas vidējās temperatūras pieaugšanu?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Diemžēl, jā. Principā pat viens konkrēts - Als Gors. Pārējie šo ideju pēc tam pārņēma un attīstīja. Tad kad šis kungs rīkosies tā, kā iesaka citiem, būs vērts apdomāt, vai tā ir patiesība. Bet kamēr klimatpolitkas tēvs un viņa sabiedrotie paši nekautrējas investēt nekustamajos īpašumos teritorijās, ar kuru applūšanu draud un pārvietojas ar liezimēra SUV kortežiem un privātajām lidmašīnām, ir pārāk acīmredzams, cik ļoti paši tic savai sludinātajai politikai.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

In 1896, a seminal paper by Swedish scientist Svante Arrhenius first predicted that changes in atmospheric carbon dioxide levels could substantially alter the surface temperature through the greenhouse effect. In 1938, Guy Callendar connected carbon dioxide increases in Earth's atmosphere to global warming.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Esi tipiski iekritis politiķu manipulāciju slazdā - protams, ka naratīva pamatā ir kaut kādu zinātnieku izvirzītas teorijas. Rekur par Einšteins uzskatīja, ka Visums ir statisks: www.famousscientists.org/10-most-famous-scientific-theories-that-were-later-debunked/

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Kūdru ;) piem. Īrijā, kas ir īsta kūdras zeme, joprojām notiek spiediens uz iedzīvotājiem nelietot kūdru apkurē. Turklāt drīz "kūdru aizliegs" ES. Tomēr viens vietējais Īrijā intervijā stāstīja, ka visas mājas apkure, siltais ūdens u.c. apkurinot ar kūdru pat vairāk kā pusgadu, viņam izmaksājis tikai 200 EUR

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 6 Atbildēt

Ar desmit megavatstundām elektroenerģijas var divsimt reizes uzlādēt alektroauto simts kilometru braukšanai. Tas pie aprēķina 50kwh/100km.

Viens 10kW Saules paneļu īpašnieks gadā saražo 10 megavatstundas enerģijas.

--------------

www.tvnet.lv/7655045/ministre-sadales-tiklam-un-augstsprieguma-tiklam-japarskata-iesniegtie-tarifu-projekti

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Vasarā pie normālas saules saražo pa dienu 50kWh viegli. Tas apmēram 12 kWh/100km vasaras un 20kWh/100km ziemas režīmam.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Būtu loģiski, ja to uzkrāto enerģiju ieskaitītu kontā virtuālo EUR veidā proporcionāli Nordpool biržas cenai dotajā laika periodā, un ar tiem virtuālajiem EUR varētu arī maksāt elektrības rēķinus.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 7 Atbildēt

Vēl labāk - ja kāds liels uzņēmums uztraucas par elektroenerģijas komponentu savā produkcijā, tad būt jāizveido mehānisms, kā šāds uzņēmums var investēt Saules baterijās vai nu savā teritorijā, vai kaut kādā kopējā lielā Saules parkā.

Tad nu tādam uzņēmumam tā pašražotā enerģija sanāktu par pārvades cenu.

xtv.lv/rigatv24/video/8AGOYq09NQ2-ka_krize_ietekme_partikas_razosanu

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tāds mehānisms ir. Saucas attaisnotie izdevumi. Vai tomēr tu vēlies, lai kāds to uzņēmumu subsidē?

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Darīt to pašam uzņēmumam ir tikpat neizdevīgi kā pašam uzturēt savu autoparku.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tur vienā brīdī "Preiļu siera" Šneps piesauc skaitļus, 40k mēnesī par tikai elektrību vai arī par elektrību un gāzi kopā.

Tad jau var sākt rēķināt, jo tas ietekmē pārtikas cenu un inflāciju.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Nu redz tie ir tie saucamie attaisnotie izdevumi, ko katrs lohs veikalingā maksā dziedādams Un kas tas inflācija tāds IR? Var jau zīmēt baigi skaistos grafikus, bet lohiem tāpat skaidrs kur paliek par gāzi/naftu samaksātā naudiņa

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Inflācija ir varas sadrukāta naudiņa, kas izdalīta pabalstos, nekas cits. Un attaisnotie izdevumi ir jēdziens varas uzstādījumā, par ko drīkst nemaksāt nodokļus. Ja vara kādus izdevumus atzīst par neattaisnotiem, tad "lohs veikalingā" tos apmaksā ar papildus nodokļiem.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 2 Atbildēt

Nu, te jau vajadzētu rēķināt.

Vispirms - vai KAUT KĀ CITA, NE ELEKTROENERĢIJAS RAŽOTĀJI likumiski kaut kā var piedalīties elektroenerģijas ražošanā, kopējā tīkla izmantošanā kombinētai parastās HESa vai TECa un pašražotās Saules enerģijas patēriņā RAŽOŠANAS VAJADZĪBĀM, ar pamatojumu - izmaksu un inflācijas samazināšana.

100 megavatstundas mēnesī. 1.2 gigavatstundas gadā. To var saražot ar 1.2 megavatu Saules paneļiem, kas ir 120 reizes jaudīgāk un dārgāk par mājsaimniecības 10kW.

Vienkārši rēķinot 120x10keuro=1.2miljoni euro.

--------------

Vai nu ražo savā teritorijā, vai arī ražotājiem ar lielu patēriņu veido Saules paneļu staciju pavisam citur.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nē. Ne pēc juristu, bet saprāta likumiem. "kaut kā cita" ražotājs nav "elektroenerģijas ražotājs".

Bet ja tev interesē vai "likumiski kaut kā var piedalītes" - t.i. kļūt par elektroenerģijas ražotāju, tad jā - tas ir ļoti konkrēti un skaidri atrunāts. Diezgan brīvi pašpatēriņam un neapšaubāmi regulēti - pieslēdzoties kopējam tīklam. Piedevām - par kopējā tīkla čakarēšanu vēl var saņemt politķu izsniegtas subsīdijas uz citu nodokļu maksātāju un elektroenerģijas patērētāju rēķina.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Protams, var. Tikai tas viņiem nedos nekādas priekšrocības, ja enerģija tiks ražota tālu citā vietā, viņi to var darīt uz tādiem pašiem noteikumiem, kā visi citi. Ja savā pagalmā vai zaļajā zonā, tad ietaupīsies daļa pieslēguma izmaksu.

Tava ideja nozīmē neko citu, kā nodokļu pārdali par labu tiem enerģijas ražotājiem kuru pamatdarbība nav enerģijas ražošana. Neredzu tam reālu jēgu, tikai papildus birokrātiju.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 17 Atbildēt

Pozītīvu ideju atbalsts turpinās.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
2 0 Atbildēt

Bradypus

Zini kas ir progresa dzinējspēks? Laba ideja! Nekas personīgs, bet ar tevi ir viss skaidrs. Kad tev pietrūkst argumenti, sāc aplikt un piedēvēt visādus pļūtinus... Zemu esi nolaidies, vari arī citus vārdus man piedēvēt, kas sākās ar p

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Par ko tu tagad runā? Ko esmu tev piedevējis? Izskatās, ka tieši tu esi ticis līdz projekcijai.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Rekā DPF 7k eur sanāk jauna elektrotačkas baterija

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

DPF ir nebrauceju problēma, tādiem elektrouto der. Bet ja auto vajag bruakšanai, tad elektroauto ir nederīgs un DPF problēmas nerada.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Nebraucēji tak nepērk dīzeļauto, bet benzīna, tā, ka DPF problēma atkrīt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Diemžēl tā nebūt nav. Vajadzētu tā, bet pērk dīzeļus, jo tie mazāk tērē degvielu, un pec tam stāsta visus šitos bēdu stāstus par dārgiem remontiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Tu piemirsi ka kopā ar kvēpu filtru lielākoties nāk arī remontos dārgāka un lietošanā kaprīzāka degvielas sistēma. Padomā cik maksā CR sprauslas un cik maksā sūkņa motoru sprauslu smidzinātāji, un cik stipri lielāka varbūtība ieberzties uz CR sistēmas remontu

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Galvenais ka šos visus dīzeļstāstus vienmēr stāsta tie, kas ar dīzeļiem nebrauc

Man ir sakritis tā, ka jau kādus 10 gadus vienlaicīgi lietošanā ir gan dīzelis, gan benzīns, un arī pirms tam ir bijusi pieredze ar abiem, un tici vai nē, bet ar dīzeļiem ir bijušas mazāk problēmas kā ar benzīniem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Piemirsi varbūt kaut ko tu. EGR piemēram - tas arī šausmu stāstos bieži figurē. Es, savukārt, ar dīzeļiem braucu un visu iepriekšminēto neremontēju - par sistēmas kaprīzumu gan bieži dzirdu no tādiem, kā tu - kas ar dīzeļiem nebrauc, bet par visu šo zin un satraucas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tiem tak ar nu jau ir filtrs galā GPF (gasoline particulate filter) saucas.

Bet no "plīšanas" viedokļa, dīzeļi ir tiek as ir plīsuši vismazāk, un ir visvairāk norbaukuši + turpina to darīt ( lielākais 350K kopējais un manējie 200Kkm+).

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Nebraucēji brauc ar sabiedrisko transportu. Kāds vēl DPF.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

ltv.lsm.lv/lv/raksts/26.11.2022-vides-fakti.id278619

Skatamies 20.30 īpaši interesanti 23.15

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ak dievs te ar tas stulbuma (biznesa) atbalsts depozītu sistēmai tiek "reklamēts"...

Un patiesībā vispār vien vienīga reklāma izmetamiem sūdiem ... ja kādam gribas ko taupīt un atbalstīt ekoloģiju, tad pērk nerūsoša tērauda vai stikla iepakojumus ..., un daudzām lietām nemaz tas iepakojums nav vajadzīgs kā šķira ...

"Jaunais zaļais bizness" == ļauj "zaļi" dzīvot tiem, kas pārdod "zaļos eko-produktus/preces".

Bet enerģijas izmaksas - jo mazāk kādam vajag tavu enerģiju, jo mazāka ir tās cena, bet jo mazāka ir tās cena jo mazāka interese par tās ražošanu !

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Pa lielam tāda pati naftas dedzināšana. Tik pa vidu ir plastmasa.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 4 Atbildēt

Ir jau arī auto braucēji, kam piepilsētas 10-20-50km ikdienas maršruts un iespēja uzlādēt pie mājas ir, tad nu viņiem tāds elektroauto ar 25 000 gada nobraukumu ir diezgan ērts. Pie tam ir jau vēl otrais un trešais auto ģimenē, ko tāds elektroauto atvieglo no braukšanas pa pilsētu.

-------------

Kur te bija diskusija par vēja ģeneratora lāpstu tīrīšanu? RTU izdomājuši līdzīgu ideju darbiem ar ūdeni dzēšanas darbiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Esi sarēķinājis CO2 "pēdu" savam piedāvājumam vienu auto aizstāt ar diviem?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Jūs te novirzaties atkal no aktuāla fakta, Tallina 1MWh 8eur bet LV 170eur par 1MWh un atkritumu m3 mazāk jāaprok...Te blakus nevis aizjūras kādā tur valstībā...

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Atkritumus vajag nevis dedzināt vai pārstrādāt, bet mazāk pirkt pēc definīcijas ... ja vien visa zaļā stulbošanās ir kas vairāk par "skaistiem vārdiem" ...

Un lietas maksā tik cik maksā, tev tāpat neviens neies skaidrot šīs te atkritumu dedzinātavas biznesa modeli ... tāpat kā piem. pārstrādajamo plastmasu utml.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Pagaidi tikai kad Mārupei atcels īpašo valsts pabalstu gāzes apkurei Tad tik maksāsi tiem kas neskaidro cik īstenībā maksā

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Man nav gāzes, un izskatas ka likšu dziļurbuma siltumsūkni, ZB man šitie "komersanti" ar savām sakruķītajām kurināmā cenām.

Pie kam neesmu no valsts/pašvaldības saņēmis vēl ne centa ... dzīvoju no tā ko "iekrāju" iepriekš, tiesa gan tas tūlīt izsīks un būs jādomā, bet pie esošās cenas izskatas ka izdevīgāk būs 10+K ieguldīt drusku citā virzienā ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 4 Atbildēt

ltv.lsm.lv/lv/raksts/28.11.2022-studenti-piedava-risinajumu-liesmu-dzesanai-augstceltnes.id278770

Idejas attīstība.

raimondsm rakstīja: Ja formāli izlasām manu atbildi, tad stāsts ir par logu mazgātāju.

Ir tādi. Akumulatori, elektrobarošana pa vadiem un ūdens pa šļūteni no tvertnes.

Logu mazgāšanai augstceltnēs.

-------------

Šaubīgais moments te ir - ūdens pa šļūteni no tvertnes, kas uzreiz tiek uztverts un ātri pārtulkots kā apgalvojums. Ka tā tvertne uz zemes, nevis drons to ceļ, izlieto un tad nolaižas papildināt.

te par esošiem risinājumiem

www.iqpc.com/media/1001147/37957.pdf

Ja par tehnoloģijām perspektīvā - tam vēja ģeneratoram ir tāda tehnoloģiska telpa kur atrodas pārnesumi, regulatori, drošības sistēmas, tātad......

Kaut kas līdzīgs.

iauto.lv/forums/topic/40617-transports-un-ista-ekologija?pnr=53

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Man jau škiet ka idejiski uguns dzēšanai augstceltnēs ir jābūt labai iebūvētai sistēmai + atbilstošām evakuācijas izejām, citādi cilvēkiem tajās nav izredžu, bet kur droni var palīdzēt, tad cilvēku atrašanā un "dzēšamā objekta" karstuma "kartēšanā", tik nezinu, kā šo info reālā laikā nodot ugunsdzēsējiem, lai no tā būtu labusm, moš kaut kas līdzīgs kā kareivju speciālizētās taktiskās ķiveres ...

Tik nu jāņem vērā ka visas tehnoloģijas karstumā ātri nosprāgst ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu, tam jau viņi ir izdomājuši dronu, kas to attālumu līdz tai liesmai var samērīt un lidināties dažādā attālumā.

--------------

Te jau interesanta ir domas attīstība - ūdens masa, tvertne atrodas vai nu jau pacelta/piesūknēta vēja ģeneratora gondolā vai arī tiek pacelta ar helikopteru pie degošas augstceltnes. Koncepti līdzīgi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

objektīvi var palūrēt kāda ir lielākā masa ko helikopters var pacelt un ko drons var pacelt, bet ja teiksim ir iespēja ūdens padevi organizēt no blakus esošām celtnēm, tad ar ūdens lielgabalu šlūtenes galā aprīkots drons - moš arī var strādāt, jo liešana no augšas palīdz tikai tad ja jumtu var "cauršaut" un tas ūdens nokļūs līdz ugunij ... Nesot "kravā" ūdeni, IMO tikai mega liels enerģijas patēriņš ar apšaubāmu jēgu, jebkādiem mērķiem !!!

Un ūdens atrašanās ēkas augšadaļā - jāpaskatās, jo lielu (at)svaru izvietošana ēku augšstāvos nav nekas jauns, bet man liekas škidrumus tam neizmanto ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Kanārijputniņa debesskrāpi tādā veidā apdzēsīs. Es apskatījos amerikāņu ugunsdzēsēju aplēses, 6x20 m platības dzēšanai tikai vienā stāvā vajag 400 galonus, resp 1,5 tonnu ūdens minūtē. 10 minūšu dzēšanai 15 tonnas, kā minimums.

Kas attiecas uz vējdzinējiem, tad vienīgais, kas strādā , ir iebūvētās sistēmas. Jebkādi pielidotāji būs par vēlu, un kā to gondolu nodzēsīs no ārpuses ? Kad sāks krist nost apšuvums, vairs nekāda jēga dzēst vairs nebūs, viss vērtīgais jau pagalam.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Tur bija ne par dzēšanu, bet par tīrīšanu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Zini, tad kad avioindustrijā spārnu atledošanai sāks izmantot dronus - es tam varētu arī noticēt, bet kamēr droni pīsies paši "savā astē", man arī šis nešķiet perspektīvs virziens.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 8 Atbildēt

Par daudz negatīvisma.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

teica princese uz zirņa...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Ļaudis no RTU izdomāja projektu. Kur ir prieks un sajūsma?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Kaut ko par "Jaunajiem Vasjukiem" esi dzirdējis?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Nu ko - izskatās, ka beidzot EV lielvalsts varēs atļauties pilnībā eleketrificēt savu autoparku.

www.reuters.com/business/energy/norway-hikes-tax-oil-industry-by-nok-2-bln-2023-2022-10-06/#main-content

Laikam jau labāku ilustrāciju EV būtībai izdomāt grūti.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Tiek astoņkājis ķidāts

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Diemžēl nē. Lai arī ir astoņkājis ko ķidāt, vismaz šajā video redzamajā Šlesers stumj komunistu tupumu un neko vairāk. Viens no lielākajiem astoņkājiem elektrības tirgū šobrīd ir Nordpool un pati Eiropa nezin, ko ar to darīt. AST un ST tarifi pret Nordpool cenu svārstībām ir sīkums, lai gan, protams, tāpat ir ievērības cienīgi. Bet tā birža ir uztaisīta gudri - ar vairākām "kļūdām", kas diemžēl ir par eirokrātiem gudrāku cilvēku interpretācija par stulbām regulām. Un rezultāts ir lieliska Zviedru peļņa ar atrunu - viss, kā Brisele lika.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

www.db.lv/zinas/par-energocenu-griestiem-varetu-lemt-vel-pirms-saeimas-velesanam-509168

Ekonomikas ministre varētu noskaidrot kurš uzvārds bija tas kas ielika to jaudas A pieslēguma nepieciešamību lai varētu kandidēt uz valsts subsīdiju Vecie krabji ieslēdza atpakaļgaitu

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Man nav gāzes, un izskatas ka likšu dziļurbuma siltumsūkni, ZB man šitie "komersanti" ar savām sakruķītajām kurināmā cenām.

Pie kam neesmu no valsts/pašvaldības saņēmis vēl ne centa ... dzīvoju no tā ko "iekrāju" iepriekš, tiesa gan tas tūlīt izsīks un būs jādomā, bet pie esošās cenas izskatas ka izdevīgāk būs 10+K ieguldīt drusku citā virzienā ...

Neliec to dziļurbuma sūkni. Problemātisks viņš. Atvērta sistēma ar secīgām netīrumu problēmām.

Jeb liec 2 sistēmas: gaisa līdz aptuveni 0C un dziļurbumu no 0C uz leju.

Bet ja vari, saroc konūru dārzā. Tā ir vislabākā sistēma

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kontūru varētu, bet negribu, citādi tāds jau sen būtu, bet par nelaimēm - vispirms jātiek skaidrībā ar finansiālo jēgu, tad arī tālāk domāsim ... jo nu fakts ir tāds, ka spices ūdens stabili nāk ar "purva rāvu" ārā, bet dārzam ideāli...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Ar atvērto sistēmu problēma ir sīkas daļiņas. Pamatā laikam magnēzijs. Piesārņo visus kontūras elementus, vārstus, filtrus, siltummaiņus. Tas ir 5+ gadu periodā. No sākuma viss ir jauki. Un tad sākas pa visiem stūriem sīkas, kaitinošas nedarbošanās.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Sīkas "nedarbošanās" jau ir mājas īpašnieka ikdiena, skursteņi jātīra, katls un kamīns jātīra, tvaika nosūcējs dēl tā ka ir tādi kas to nemāk lietot ir pa reizei jālien uz jumta un jāatkausē, gŗidas trapos ik pa laikam ūdens jāpielej, lai smakas nenāk utt.

Tomēr tas ir krietni labāk nekā regulāri bļaustīties apkārt par lietām kas ir jādara, un tad apsaimniekotājs atsauc kaut kādus dolbajobus, kas piemēram pie apkures ieslēgšanas pat radiatorus nejēdz uzlīst pēdējā stāvā un atgaisot, tad teiksim ofisā mēs paši atgaisojam un izrādas ka spiediens jau ir nokritis tiktāl ka pa pēdējo radiatoru "ķēdē" vairs ne gaiss ne ūdens nenāk ārā un atkal jāsauc dalbojobu lai paceļ spiedienu ... BET atgaisot pēdējo radiatoru jams tāpat neatvilksies ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kādēļ tik pašsaprotami liekas, ka kāds parasts strādnieks, kura intereses tavi komunisti itkā aizstāv var būt "dalbajobs", bet zinātnieks, kam jātic uz vārda, nē? Nav taču runa par zināšanu trūkumu, bet attieksmi pret savu darbu un šo zināšanu izmantošanu, vai ne?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Pareizi esi sapratais tikai mazu daļu no tā visa ... nez kāpēc padumjajajos laikos santehniķis saprot kā apkures radiatori strādā, un var savu pakaļu uzstiept 5-tajā stāvā un atgaisot visu, bet tagad izliekas vai arī ir stulbāki par stulbiem, es uzskatu ja vienreiz pateicu kur bija problēma, tad otrreiz moš varēja padomāt tālāk par "savu degunu"...

Zināšanas es "pasniedzu", jo saprotu ka dažiem ar izpratni par lietām "grūti" ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

PSRS laikos komunisti pieļāva kļūdu - patiesi izglītojot cilvēkus (ja neskaita ideoloģisko daļu, PSRS izglītības sistēma bija visnotaļ kvalitatīva) un piespiežot domāt un saglabāt nepatiku pret režīmu. Mūsdienās šī kļūda jau ir labota un nedomājoša pūļa veidošana ir nodrošināta gan ar izglītības, gan sociālo sistēmu. Attiecīgi domājošajiem ir grūti redzēt un saprast to visu. Un pa vidu ir tādi dīvaini kukaiņi, kā tu - kas it kā tehniski saredz to visu, bet pareizos secinājumus par politisko pusi izdarīt nespēj, jo akli tic propagandai.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

Liekat to zemi mierā. Gaiss gaiss ir universālāks risinājums

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Zeme kudiš efektīvāka īstā ziemā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Vislabākais un universālākais ir ūdens-gaiss. Nu vai arī adekvāti slapja zeme ar augstiem gruntsūdeņiem.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

dikti strīdīgs pasākums ar kārtu lielākiem ieguldijumiem ar nezināmo rezultātu. plus gaiss gaiss ir lietojams vasarā kā kondiķis.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

ZZZZ rakstīja: www.db.lv/zinas/par-energocenu-griestiem-varetu-lemt-vel-pirms-saeimas-velesanam-509168

Ekonomikas ministre varētu noskaidrot kurš uzvārds bija tas kas ielika to jaudas A pieslēguma nepieciešamību lai varētu kandidēt uz valsts subsīdiju Vecie krabji ieslēdza atpakaļgaitu

Loģiski, ka ieslēdza. Pat drukas mašīna nav bezgalīga - nav jau vairs kam atņemt resursus subsīdijām.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Krotow rakstīja: Nebraucēji brauc ar sabiedrisko transportu. Kāds vēl DPF.

"Nebraucējs" priekš dīzeļa ir tāds, kas vismaz reizi mēnesī neizbrauc 2-3h jūtamā slodzē, kas ļauj kvēpiem izdegt. Un 80km/h čunčināšana pa šoseju normālam dīzelim nav nekāda slodze.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 16 Atbildēt

Izdomāju risinājumu pēdējā laika problēmām ar pārvades tarifiem un 6 procentu zudumiem (450GWh) 1.31 min

ltv.lsm.lv/lv/raksts/04.12.2022-de-facto.id279514

sevišķi Saules ražotājiem

1. Saules enerģija nav jāražo mājās vai tikai mājās, bet maksimāli tuvu pie iespējas, izmantojot pārveidošanu, augstsprieguma tīkliem.

2. Tādējādi zudumi ir minimāli.

3. Saules baterijas tiek izvietotas lielākās platībās tuvu pārvadei un pilsonis SAVAS Saules baterijas, dzīvojot kaut kur Baldonē vai Alūksnē, patiesībā ir izvietojis tuvu Rīgas vai Aizkraukles pārvades sistēmai.

4. Diskusija par aizņemtajām lauksaimniecības zemēm jau ir bijusi vairākas reizes un ir zināms, ka saražotā Saules enerģija gada laikā ir kārtu kārtām lielāka par iespējamo lauksaimnbiecības vai meždsaimniecības enerģētikas apjomu.

5. Tāpēc patērētājs mierīgi tērē savu atsevišķo, CITUR IZVIETOTO bateriju saražoto vasarā bez maksas un ziemā sarēķināto pārpalikumu.

6. Elektroauto ātrajai lādēšanai būs jāmeklē risinājumi.

7. Ražotāji ar pietiekasmi lielu enerģētikas komponentu ražošanā arī piedalās un proporcionāli saņem un tērē enerģiju.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Apbrīnojami daudz melu vai neizpratnes par tehniskiem jautājumiem.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 9 Atbildēt

Pie Aizkraukles vai Rīgas pāris hektāru pļavā blakus atrastos rīdzinieces Annas 5 kilovatu Saules paneļi, rēzeknieša Antona 15 kilovatu Saules paneļi un Rīgas Siera Ražotāja 4 megavatu Saules paneļi.

Apkalpošanas izmaksas mazākas par zudumiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Cik procenti zudumu ir paneļu līdzstrāvas pārveidošanā par augstsprieguma maiņstrāvu?

Kam atņemsi to naudiņu paneļu sponsorēšanai?

Kas un uz kā rēķina nodrošinās šo paneļu balansēšanu?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Bradypus

Jaunajiem dīzeļiem tas nepalīdz nok sensori čurūdenim plīst neatkarīgi no braukšanas un auto zīmola. Tāds sensors +/- 1000eur uc problēmas līdz pat auto neiespējamibai tikt mājās, kā el bačas izlādes gadījumā Tikai to baču var pa 24h viesnīcā ar kabeli uzlādēt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Čurūdens jau ir atsevišķa tēma. Un tam supermodernajam ir līdzvērtīgas problēmas ar benzīnnieku pusē. To nekādi nevajag jaukt ar CR/EGR/DPF problēmām, kuras ir par "paaudzi" vecākas. Tiem, kam jau ir par čurūdeni jāstruacas, lielāka problēma būs vērtības kritums līzinga/garantijas laikā, jo neviens tos pārmudrītos auto pēc garantijas pirkt negribēs.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Te nu Tu brauc auzās. Tendences ar arvien modernākiem auto ir bijušas allaž, bet vai tad tāpēc vieni nepārdod un citi nepērk?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Jo vairāk auto ir atkarīgs no dīlerservisa un jo dārgākas un iespējamākas pēcgarantijas nepatikšanas, jo zemāka ir tā proporcionālā tālākpārdošanas vērtība otrreizējā tirgū. Auzās brauc tu, nespējot šo virzību pamanīt.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Kas no manis teiktā bija tik nesaprotams?

Katra jaunākā auto paaudze ir nākusi ar jaunākiem risinājumiem, ko konservatīvāki lietotāji allaž ir pavadījuši ar "jā, jā, kad salūzīs, tad īpašnieks asaras lies". Kad pamatoti, kad ne. Allaž sākumā ir bijis, ka saremontēt grūtāk, nekā pēc 5 vai 10 gadiem.

Kas ir mainījies tagad? Nekas. Notiek tieši tas pats.

Attiecībā uz patērētāju - arī. Ja cilvēks ir tendēts pirkt 3 gadus vecu passātu, viņš noteikti apzināsies, ka gluži 2. golfs tas nav.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Nesaprotams tev ir tas, ka mūsdienu auto jau ir lietas, kas ir elektroniski "slēgtas" ar dīlera "atslēgu" un nepieejamas "parastai" remontēšanai. Tas IR mainījies. Un Volvo jau (pēc dīlera informācijas) taisās spert nākamo soli komunisma virzienā - savus auto vispār vairs nepārdot privātpersonām - jau pavisam drīzā nākotnē jaunos Volvo ir paredzēts tikai iznomāt.

Tā pati čurūdens problēma - ar šo fīču parīkotie auto ir fiziski spējīgi turpināt braukt arī bez čurūdens. Bet elektronika pie jebkuras mazākās problēmas (piemēram, sensora kļūdas, kas būtu normāli risināma ar pārdemit eiro vērta sensora nomaiņu) ieslēdz skaitītāju līdz brīdim, kad auto vairs nebus palaižams (parasti 1000km) un tev bez izvēles alternatīvai ir jādodas pie dīlera uz obligātu visa mezgla nomaiņu, kas maksā tūkstošus.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Nu tad es pačukstēšu tādu nelielu noslēpumu - ir kantori, kas par nelielu, bet taisnīgu samaksu izprogrammē visu lieko. Visi DPFi, EGRi, mīzalu sistēmas u.tml. - tur vairs ar "Vasja noskrūvēja, viss labi" neiet cauri, bet vajag arī softiski padarboties.

Pagaidām jaunie Volvo vēl nav ieviesti, tā ka runāsim par to, kas ir.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Es tev pačukstēšu pretnoslēpumu. Jaunākajiem auto jau vairs "visu lieko izprogrmmēt" nemaz tā nevar. Tieši tā ir būtiskā pārmaiņa autobūvē, kuru esi veiksmīgi palaidis garām savās zināšanās. Izprogrammēt varēja, kamēr "smadzenes" vienkārši paļāvās uz pareizu signālu. Sensoru autorizācijas ieviešana visu šo ir pārcēlusi jaunā līmenī - t.i. tajā, kas pie neveiksmīga kodēšanas manevra var auto pārvērst neatdzīvināmā ķieģelī - tieši tā, kā tas notiek ar datortehnikas "rūtošanu" un alternatīvu OS uzlikšanu - risks kaut ko tādu darīt principā tuvojas neapdrošinātam zaudējumam visa auto vērtībā.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Labi, zinu, ka Tev vienmēr taisnība, ko tad es...

Atļaušos gan izteikt savu praktisku novērojumu - ko cilvēks izveidojis,to arī cilvēks spēj uzlauzt. Programmatūra kompī, mašīnā vai vēl kur - visur var. Varbūt tas tagad prasīs vairāk laika, vairāk zināšanu un maksās dārgāk, bet paveicams tas ir. Jo sevišķi, ja runa ir par populāriem auto, kas tiek izlaisti masveidā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Atkal pie ad hominem? Kādēļ jāķeras pie "Tev vienmēr taisnība", tiklīdz tiek pieminēts arguments, kuru nespēj objektīvi apstrīdēt?

Vai sensoru autorizācijas ieviešana ir būtisks lēciens "dīleratkarībā"? Vai tomēr tikai tāda pat pakāpeniska inovāciju ieviešana, kas nerada būtisku "vairāk laika, vairāk zināšanu un maksās dārgāk" lēcienu industrijā?

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Kāpēc "Tev vienmēr taisnība?"? Tas no datoru tēmas. Tu tur būtībā biji vienīgais pret visādiem citiem argumentiem, bet vienalga taisnība bija Tev, jo Tavā kantorī, redz, esot tā un tas ir vienīgais pareizais variants, bet visi citi atmetami, jo Tavā kantorī tā nav.

Klau, es te netaisos tukši un gari diskutēt. Es tikai atkārtoju to, ko jau esmu teicis iepriekš - lai arī kādus sensorus neieviestu, atradīsies arī pretinde. Esmu redzējis, kā neuzlaužamie softi pēkšņi tiek nafakoti, kā super duper jaunās un drošās satelīttelevīzijas sistēmas nemaz tik drošas nav u.t.t. u.tjpr.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Piedod, ja nemainu viedokli līdzi vairākuma balsojumam, kā tas pieņemts tavās aprindās. Ja tevi tracina fakts, ka man ir savs viedoklis, kuru es esmu spējīgs argumentēt un pretargumentu trūkums noved izmisumā, tā ir tava, nevis mana problēma. Kādēļ nepiesauc visus tos citus gadījumus, kuros es neesmu izteicis savu viedokli? Jo tad nevarētu lietot šo skaisto epitetu "vienmēr"?

Un pārlasi vēlreiz paša rakstīto - tu jau tikai apstiprini tieši to pašu, ko saku es. Tikai tev ļoti negribas atzīt, ka man ir izrādījusies taisnība, tādēļ mēģini kaut kā sagrozīt situāciju, lai izsaktītos, kas mūsu viedokļi atšķiras.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Te nu gan Bradypus ir diezgan liela taisnība, ja šifratslēgu lietošana tiek izprasta un pareizi lietota, tad bez pareizas šifratslēgas "tu esi brīvs". Cits jautājusm par dāzādiem cilvēciskiem faktoriem, un potenciāliem "apkārtceļiem"/hackiem. Otra lietas puse protams ir atkarībā no patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanas niansēm, tu iepsējams vari pieprasīt tev nodot "pilnu info" par tavu auto, un ja pasākums ir pavisam pārdomāts, tad viņi tev var izsniegt 1reizēju šifratslēgu ar ko varēsi 1x izdarīt visu ko vajag un viss ... tas gan atkal var būt stiepjams jēdziens ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Par kādām patērētāju tiesībām tu runā? Patērētājs ir ļaunais, kas vēlas ar pretlikumīgiem līdzekļiem atņemt Grētai bērnību un tieši dīleris rūpējas par to, lai auto vienmēr atbilstu likuma prasībām. Jā, par ekoloģiju ir jāmaksā - un kādēļ gan lai to nedarītu buržuji, kas var atļauties auto?

No prakses - ir kāds piespiedis Teslu "atslēgt" savu auto aftermarketa remontam? Vai tomēr tieši otrādi - TA prasības arvien iet uz to, ka tieši mašīnas datora kļūdas paziņojums ir iemesls TA neiziešanai, nevis objektīva un neatkarīga attiecīgā mezgla pārbaude?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 7 Atbildēt

Kā tad ir - iekļaut kopējā enerģijas plūsmā ir vieglāk

1. Tūkstošiem atsevišķu enerģijas ražotāju, kuru saražotā enerģija pienāk caur katram savu sadales tīkla atzaru.

2. 2 vai 3 lielus Saules enerģijas ražotājus, kas caur pārveidotāju slēdzas pie augstsprieguma tīkla.

Retorisks jautājums.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

No balansēšanas un infrastruktūras izbūves nepieciešamības viedokļa vieglāk tūkstošiem sīkos.

No administrēšanas un iespējamo otkatu viedokļa nešaubīgi lielos.

Retoriskas atbildes.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Klau, Raimond, izstāsti vienu lietu, ka tehnisks cilvēks, kas priekš manis pagaidām ir "melnā kaste". Kā īsti strādā sinhronizēta invertora "smadzenes" un kā tas māk nolasīt tīkla frekvenci laikā, kad pats ražo strāvu? Tur tiešām ir baigā atšķiriba elektronikā salidzinājuma ar off-grid invertoru, jeb tomēr dramatiskā cenas atšķiriba ir tikai "nodeva" par sertifikātu?

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Jebkādai ģenerējošai ierīcei, kas tiek pieslēgta tīklam, pirms tam jābūt sasinhronizētai ar tīklu. Bet tīkla frekvenci nolasa tādā veidā, ka ierīce pati ir pieslēgta tīklam, jeb saņem signālu no citas ierīces, kura ir pieslēgta. Sinhronizācijas signāla pamatā ir tie mirkļi, kurā sinusoīda iet caur nulli. Bet, ja gribi izglītoties vairāk par tēmu, te būs ;)

www.digikey.com/en/articles/synchronizing-small-scale-pv-systems-with-the-grid

MMX Reģ.: 03.03.2022
1 0 Atbildēt

Principā vieglāk ir integrēt pāris lielus, nekā vairākus simtus mazu.

Lielajiem aizvelk pāris 110kV līnijas, uztaisa vienu apakšstaciju un jautājums atrisināts - pasākums uzreiz ir pārvades tīklos un var tikt izmantots gan uz vietas gan eksportēts, plus jaudas regulācija ir atvieglota. Šeit protams uzreiz jautājums par lielām aizņemtām teritorijām, toties pastāv iespēja ģenerēt jaudas arī ziemā, jo saules paneļu tīrīšanai atmaksājas iepirkt tehniku.

Tūkstošiem mazu patērētāju no regulācijas viedokļa ir čakars, jo visas sadales līnijas ir izbūvētas pielietojot vienlaicības koeficientu, kas praksē nozīmē, ka ja visi izdomās savus saražotos 16A laist tīklā vienkārši ieslēgsies pārslodze. Attiecīgi te jau prasās pēc plašas tīklu pārbūves, kas prasa līdzekļus. Šis ir tas iemesls kāpēc Austrālijā visi invertori ir pieslēgti centrālai sistēmai - austrāļu sadales tīkli caur bēdīgu pieredzi izdomāja, ka viņi negrib celt savas pārvades jaudas, līdz ar to jauda tiek ierobežota patērētāja pusē.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Mazajiem līnijas nav jāvelk, tās jau ir. Līnijas izmantošana pretējā virzienā pati par sevi nekādus ieguldījumus neprasa.

No regulācijas viedokļa čakars ir mazāks, jo Latvijas klimatiskajos apstākļos "mainīgs mākoņu daudzums" tieši izlīdzinās, salīdzinot ar to, ja visi paneļi ir koncentrēti vienā punktā un tos viens mākonis var aizsegt/atsegt visus uzreiz. No pārslodzes viedokļa - nekādu problēmu - līnijas jauda ir abpusēja un neviens neļaus pieslēgt vairāk par tās maksimālo jaudu ražošanas virzienā. Un salīdzināt mūsu tīklus ar Austrāliju ir pierādījums tēmas neizpratnei, piedevām - mums vienmēr jauda ir bijusi ierobežota patērētāja pusē, priekš mums tas nav nekāds jaunums. Tieši tāpat, kā vispār apspriest kā abstraktu iespēju, ka "visi reizē izdomās" - nez kā varētu būt savādāk? Kāda ir iespēja, ka kāds NEizdomās ražot, kad tā saule beidzot spīdēs?

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti