Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4
raimondsm 30.11.2019 15:03

google - coal as a source of organic compounds

raimondsm 30.11.2019 11:41
raimondsm 26.11.2019 14:21

Saules baterija ar jaudu 200W no kvadrātmetra 20 kilovatstundas saražos 100 stundās (saulainās dienas). Tikpat labi 100 kvadrātmetri stundā.

Ar to varēs nobraukt 100 kilometrus.

5 litri elļas dabūs no 1/200 ha tātad no 50 kvadrātmetriem. (pieņemsim, ka pusi iziērē lauka apstrādei un eļļas pārstrādei) tātad

5 litri degvielas dabūs no 100 kvadrātmetriem

100 kvadrātmetri Saules bateriju saulainā laikā stundā dod tikpat enerģijas cik 100 kvadrātmetri augsnes gada laikā.

raimondsm 23.11.2019 21:51

Ūdens tvaiki, CO2 neskādē. Citi oglūdeņraži - etāns, propāns, butāns, izobutāns un citi faktiski arī ir degviela. Sērūdeņradis, merkaptāns, metānetiols, etānetiols ir sēru saturoši, ar tiem noteikti var būt problēmas gam motoram, gan dabai, jo rodas sēra oksīdi un no tiem skābes. Slāpeklis tāpat ir gaisā un hēlijs ir inerta gāze. Tad tur pieminēts ir radons, dzīvsudraba savienojumi.

Tur jāskatās procenti. Pie tam, vai tad vienmēr ved neattīrītu dabasgāzi vai tomēr to attīra.

Sēra savienojumi noteikti ir problēma dabai. Ir metodes tā atdalīšanai www.paqell.com/og/natural-gas-treatment/

Vēl - cik sēra savienojumu satur mazuts un cik - dabasgāze..

www.imo.org/en/MediaCentre/HotTopics/GHG/Documents/2020%20sulphur%20limit%20FAQ%202019.pdf

www.joc.com/special-topics/low-sulfur-fuel-rule

www.uniongas.com/about-us/about-natural-gas/chemical-composition-of-natural-gas tas laikam ir patērētājiem piegādājamā

www.e-education.psu.edu/fsc432/content/natural-gas-composition-and-specifications tā ir no ieguves vietām

raimondsm 23.11.2019 10:47

Nu, daļa no tiem tāpat ved sašķidrināto dabasgāzi kā kravu.

nesapratu, ko gribēji teikt ar - "kā viņi uzpildīsies un ar kādu gāzi tad kurinās. Jo pilnīgi var būt ka kopējo izmešu ziņā nekas diži labāks nesanāks, tik mainīsies piesārņojuma veids."

Kas tas ir?

raimondsm 22.11.2019 22:36

Pavisam moderns tankeris ir šāds

worldmaritimenews.com/archives/281844/shell-agrees-long-term-charters-for-14-new-lng-fueled-tankers/

Shell ir panākusi vienošanos fraktēt floti ar četrpadsmit jauniem ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmiem jēlnaftas un naftas produktu tankkuģiem, kas ir daļa no tās centieniem dekarbonizēt kuģošanu.

raimondsm 17.11.2019 19:15

Nu, tas jau nav nekas jauns, tāds lauku saimnieks, kas pusi vai lielāko daļu pārtikas izaudzē pats, malku vai kādu galegu, salmus vai miežabrāli apkurei arī, ja vēl kādu Saules bateriju vai vēja ģenģeri bez sadales tīkla - tāds jau ļoti neizdevīgs globālajai ekonomikai.

Ja vēl nedzer vispār (vai dzen savējo), nepīpē (vai audzē pats), neņem kredītus, tad vispār šausmas.

raimondsm 15.11.2019 23:43

Kādu metodoloģiju? Tie ražotāji ir kaut viena procesa tehnoloģisko aprakstu iesnieguši publiskai informācijai?

Metodoloģiju mēs te varam aprakstīt rapša eļļas ieguvei, cik reizes jābrauc uz lauka, cik degvielas aiziet, cik mēslojuma vajag, tam sameklēt energopatēriņu jau būs problēma. Traktora un kaltes amortizācijai arī vajadzēs papūleties, kamēr visu sarēķinās. Litija rūdas apstrādes izmaksas un energopatēriņš vispār maz ir pieejamas?

Elektrības izmaksas un CO2 varbūt vēl varam rēķināt, ja no HESa vai no dabasgāzes lielā TECa vai mazās koģenerācijas.

Kā tam visam atkal tās akmeņogles var piedomāt, ej nu sazini.

Kāds PR pagrābis kaut kādus sadomātus skaitļus, palaidis internetā un citi bez saprašanas tos izplata un par tiem striīas. Tiem skaitļiem taču nav nekāda pamatojuma.

raimondsm 15.11.2019 18:13

bupkis—one more example of nonsense people love to share on Facebook.

www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/news/a27039/tesla-battery-emissions-study-fake-news/

raimondsm 13.11.2019 9:05

Nejauc NO2 ar N2O.

lv.wikipedia.org/wiki/Sl%C4%81pek%C4%BCa_oks%C4%ABdi

-----------

Kas ir "degvielas (benzīna) bagātināšana ar slāpekli, lai palielinātu motora jaudu".

raimondsm 12.11.2019 21:35

Tu domā N2O?

raimondsm 12.11.2019 16:42

Tiešām? Un liekais slāpeklis, kas nav jāsilda?

raimondsm 12.11.2019 15:04

Varbūt tajā brīdī tajā vietā ir vairāk skābekļa. Pirms gadiem bija pat tāda tēma, tur rakstīju par skābekļa membrānām.

raimondsm 11.11.2019 17:48

Siltumu stacionāram ģeneratoram var savākt un izmantot.

Uz katrām 20kwh ko izmantos auto pārvietošanai, būs 40kwh siltuma, ko var izmantot apkurei vai rūpniecībai. Pat, ja pieņem, ka tikai ceturto daļu no tā siltuma var izmantot, tas cipars vairs nav 26.8 g/km CO2, bet gan 21 g/km CO2. Tas pat pie šāda aprēķina, ko tad, ja pusi var izmantot? Tad 15 g CO2/km! Pie tam stacionāri tiem dūmiem, vispirms, var nofiltrēt ne tikai CO, CH un NOX, bet arī pašu CO2, jo sevišķi tāpēc, ka visticamāk, dīzeli tur nededzina, bet gan metānu-dabasgāzi. Un, protams, piesārņojums tiek aizvākts no pilsētas, kur tie elektroauto braukā.

www.compareyourcountry.org/climate-policies?cr=oecd&lg=en&page=2

"Elektroenerģijas ražošanas dekarbonizēšana būs kritiska, ja mēs vēlamies panākt būtisku siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu. Neskatoties uz nelabvēlīgo ietekmi uz vidi un veselību, daudzās valstīs fosilais kurināmais joprojām dominē elektroenerģijas ražošanā. Tomēr ir pieejamas daudzas zemas vai nulles oglekļa satura elektroenerģijas ražošanas tehnoloģijas, ieskaitot atjaunojamos enerģijas avotus, piemēram, ūdens, vēja, saules, biomasas un ģeotermisko enerģiju, kā arī kodolenerģiju. Elektroenerģijas ražošanas oglekļa intensitāti var samazināt, palielinot ieguldījumus zema oglekļa satura enerģijas avotos, pārejot no ļoti oglekļa ietilpīgiem fosiliem kurināmajiem, piemēram, oglēm, uz mazāk oglekļa ietilpīgām alternatīvām, piemēram, gāzi, un palielinot oglekļa uztveršanas un uzglabāšanas izmantošanu (CCS) tehnoloģijas. Emisiju samazinājumu var panākt arī, samazinot elektroenerģijas pieprasījumu, izmantojot paaugstinātu efektivitāti un viedākus elektrotīklus."

raimondsm 03.11.2019 9:10

Kalnos jāņem līdzi skābeklis vai jāpiemēro skābekļa membrānas auto.

www.greencarcongress.com/2017/11/20171128-mit.html

CO2 par CO un tālāk par šķidru, bākā lejamu degvielu. Tam vajag enerģiju.

raimondsm 01.11.2019 7:48

To sava labuma domāšanu lieliski raksturo dažu iestāžu un dažu daudzdzīvokļu māju bedrainie pagalmi.

Apmēram 10 mazākas un 1 vai 2 lielākas bedres. Ja tev tur ir dzīvoklis vai kantoris, nu paņem reizi mēnesī atved smiltis un akmentiņus un aizber to bedri.

raimondsm 31.10.2019 19:55

www.vox.com/future-perfect/2019/9/24/20879854/air-pollution-soot-particles-placenta-fetus-pregnancy

edition.cnn.com/2019/09/18/health/placenta-pollution-intl-hnk-scli/index.html

Netīrais gaiss iepriekš ir bijis saistīts ar palielinātu abortu skaitu, priekšlaicīgu dzemdību un mazu zīdaiņu svaru zīdaiņiem to piesārņojuma ietekmes dēļ uz māti.

Tomēr placenta - orgāns, kas grūtniecības laikā piestiprinās dzemdei, ļaujot skābeklim un barības vielām no nabassaites pāriet no mātes asiņu piegādes auglim - iepriekš tika uzskatīts par “necaurlaidīgu barjeru”.

es te padomāju - kad atklāja eritrocītus, kāds ir to izmērs, cik sen mikroskopa izšķirtspēja ir pietiekoša to daļiņu pamanīšanai un kāpēc tikai tagad atrada tās daļiņas

raimondsm 31.10.2019 17:13

Ja skatās reāli, veca benzīna auto aprīkošana ar LPG iekārtu pavisam reāli samazina CO2 produkciju.

www.researchgate.net/figure/Comparison-between-emission-levels-from-LPG-and-gasoline-fuelled-vehicles_fig1_263237234

www.glpautogas.info/documentos/11GASOLINE%20AND%20LPG%20comparison.pdf

Salīdzinot emisijas tam pašam motoram, ja to darbina ar sašķidrinātu naftas gāzi vai benzīnu, piesārņojums LPG režīmā tiek samazināti: CO par 30% pilsētas ciklā un par 10% ārpuspilsētas ciklā, HC par 30% pilsētas ciklā un par 51% ārpuspilsētas ciklā, ... CO2 par 10% pilsētas ciklā un par 11% ārpuspilsētas ciklā.

By comparing emissions in the exhaust gasses of the same engine powered by LPG and petrol, pollutants in LPG mode are reduced for: CO by 30% in urban cycle and by 10% in extra urban cycle, HC by 30% in urban cycle and by 51% in extra urban cycle, ... CO2 by 10% in urban cycle and by 11% in extra urban cycle.

raimondsm 31.10.2019 13:00

Nu, vajag normāli izrēķināt, ko darīt, lai, teiksim, katrs piektais brauciens nenotiktu. Tam vajag, lai visi, kas brauc katru dienu, vienu dienu nebrauktu.

Ja nē, tad puse no ikdienas braucējiem nebrauc 2 dienas nedēļā.

Ja tā arī nesanāk, tad katrs ceturtais vai nu nebrauc vispār vai tikai 1 dienu nedēļā.

Un reālas, jūtamas atlaides tiem, kas brauc ar LPG, CNG, hibrīdu vai elektroauto.

raimondsm 31.10.2019 6:49

Interesanti, kāpēc tieši tagaf pēkšņi pamanīja, ka to dīzeli tomēr īsti labi sadedzināt nevar un no tā, vismaz pilsētās, ir jāatsakās.

raimondsm 30.10.2019 21:30

Tagad TV1 par lietotu auto samazināšanu.

raimondsm 28.10.2019 15:34
raimondsm 26.10.2019 9:18

Grēta un kompānija.

raimondsm 24.10.2019 14:48

Ja skatās reāli, veca benzīna auto aprīkošana ar LPG iekārtu pavisam reāli samazina CO2 produkciju.

www.researchgate.net/figure/Comparison-between-emission-levels-from-LPG-and-gasoline-fuelled-vehicles_fig1_263237234

www.glpautogas.info/documentos/11GASOLINE%20AND%20LPG%20comparison.pdf

By comparing emissions in the exhaust gasses of the same engine powered by LPG and petrol, pollutants in LPG mode are reduced for: CO by 30% in urban cycle and by 10% in extra urban cycle, HC by 30% in urban cycle and by 51% in extra urban cycle, ... CO2 by 10% in urban cycle and by 11% in extra urban cycle.

1 2 3 4

Lasītākie raksti

Jaunie raksti