īsais apskats par manā rīcībā esoši PHEV Citroen C5 Aircross, Shine I(2022).
uzņēmums nopirka pavasarī gadu vecu no dīlera ar 9K nobraukumu, kopš auto ir manā rīcībā kopējais nobraukums tagad ir nepilni 30K.
Mašīnai dodu 7/10.
Kas nepatīk:
- gandrīz visa vadība ar touch screen (klimats, mūzika). Tiešām tizli ar laiku pierod, bet ne līdz galam.
- beņķi otrajā rindā ir salīdzinoši zemu atliecami, kas būtiski garākos braucienus, ja kāds grib pagulēt
- logu šķidrums smidzinās no pašas slotiņas, kas vēl daudz maz ir OK, bet nepatīkami pie intensīvākas špricēšanas, ka pēc tam tas šķidrums notek gar sānu logu.
- aplikācija, lai piemēram attālināti, kamēr mašīna lādējas, ieslēgtu apsildi, reāli ir bremzīga un mēdz kārties
- ziemā range ar bateriju ir tiešām neliels labi, ja 20-30km, (13KWh baterijas ietilpība), vasarā ap 40km. sēņojot max 50km
- ja uzreiz neizņemt uzlādes vadu un jau iedarbināta mašīna, tad var nākties slēgt ārā visu auto, lai varētu izņemt kabeli
- keyless durvju atvēršanas algortimu neesmu atkodis neesmu, dažreiz rausti durvis un nekā, ej meklē kabatā atslēgu, citreiz viss OK
- pieslēdzot telefonu ar auto pie vada, vienmēr prasa visādus accept un confirm - besīgi
- ja nav ieslēgta sport mode, tad pilsētā uzrāviens šķiet tāds nevienmērīgs
- adaptīvais kruizs mēdz izslēgties, jo tipa sniegs vai lietus. - Aklās zonas un arī riepu spiedienu lampiņa mēdz bezjēgā mirgot.
turpinājums: Kas patīk:
- dinamika pietiek, arī, ja elektrība ir beigusies 1.6 turbo benzīns iet labi. Šķiet, ka tam vien ir 180ZS bez elektromotora.
- kluss salons, dubultie stikli tomēr spēlē lomu un motors arī ir samērā kluss.
- ērts, 3 pilnvērtīgas atsevišķas sēdvietas 2. rindā. OK bagāžnieka izmērs
- gaita, nav pneimopiekare, bet kaut kas krutāks par parastiem amīšiem ir, iet līgani un patīkami uz asākiem šķeršļiem tāpat dabū ierīt, bet kopumā gaita ir patīkama un, neskatoties uz paaugstināto smaguma centru, uz ceļa sēž labi.
- klasiks automāts, slēdzas forši, ja vien nebrauc pilsētā eco režīmā, tad nedaudz savādi darbojas
- ziemā ļoti labi tur trajektoriju uz slidena ceļa, nezinu vai tas riepu nopelns, bez pretizslīdes sistēmas brutāli nejaucas šofera izvēlēs. Džeks, kas mēdz offroadā braukt bija paņēmis šo testā un brīnījās, ka priekšpiedziņas auto tik labi iet pa vietām, kur tam vajadzētu norakties.
Patēriņš ir mistisks lielums, jo regulāri lādējot nevar saprast, cik aiziet degvielā un elektrībā. Ar pilnu uzlādi un bāku vasarā izdevās nobraukt ~700km, kas nozīmēja uz benzīna daļu 5.7l/100+ elektrība atlikušajiem ~40km. Ziemā izskatās, ka patēriņš 5-7.5 litri, ja nav uzlādēts, jo hibrīds tāpat kaut ko dara, lai arī bača tukša. Tas 1.6 esot bijis iepriekšējām paaudzēm un esot bijis dinamisks, bet ēdelīgs, tad tā visa hibrīda padarīšana to apetīti ir būtiski mazinājusi. Ar auto ir patīkami braukt līdz brīdim, kad gribas sākt regulēt klimatu vai mūziku Cena jaunajiem pēc facelift līdzīgā komplektācijā krietni virs 50K šķiet kosmoss, bet konkrētā demo mašīna PHEV ap 37K tajā brīdī bija labākais variants Baltijas tirgū.