Kārtot: Augošā secībā
1 2
kontradmiral 29.12.2023 23:45

turpinājums: Kas patīk:

 - dinamika pietiek, arī, ja elektrība ir beigusies 1.6 turbo benzīns iet labi. Šķiet, ka tam vien ir 180ZS bez elektromotora.

- kluss salons, dubultie stikli tomēr spēlē lomu un motors arī ir samērā kluss.

- ērts, 3 pilnvērtīgas atsevišķas sēdvietas 2. rindā. OK bagāžnieka izmērs

- gaita, nav pneimopiekare, bet kaut kas krutāks par parastiem amīšiem ir, iet līgani un patīkami uz asākiem šķeršļiem tāpat dabū ierīt, bet kopumā gaita ir patīkama un, neskatoties uz paaugstināto smaguma centru, uz ceļa sēž labi.

- klasiks automāts, slēdzas forši, ja vien nebrauc pilsētā eco režīmā, tad nedaudz savādi darbojas

- ziemā ļoti labi tur trajektoriju uz slidena ceļa, nezinu vai tas riepu nopelns, bez pretizslīdes sistēmas brutāli nejaucas šofera izvēlēs. Džeks, kas mēdz offroadā braukt bija paņēmis šo testā un brīnījās, ka priekšpiedziņas auto tik labi iet pa vietām, kur tam vajadzētu norakties.

Patēriņš ir mistisks lielums, jo regulāri lādējot nevar saprast, cik aiziet degvielā un elektrībā. Ar pilnu uzlādi un bāku vasarā izdevās nobraukt ~700km, kas nozīmēja uz benzīna daļu 5.7l/100+ elektrība atlikušajiem ~40km. Ziemā izskatās, ka patēriņš 5-7.5 litri, ja nav uzlādēts, jo hibrīds tāpat kaut ko dara, lai arī bača tukša. Tas 1.6 esot bijis iepriekšējām paaudzēm un esot bijis dinamisks, bet ēdelīgs, tad tā visa hibrīda padarīšana to apetīti ir būtiski mazinājusi. Ar auto ir patīkami braukt līdz brīdim, kad gribas sākt regulēt klimatu vai mūziku Cena jaunajiem pēc facelift līdzīgā komplektācijā krietni virs 50K šķiet kosmoss, bet konkrētā demo mašīna PHEV ap 37K tajā brīdī bija labākais variants Baltijas tirgū.

kontradmiral 29.12.2023 23:45

īsais apskats par manā rīcībā esoši PHEV Citroen C5 Aircross, Shine I(2022).

uzņēmums nopirka pavasarī gadu vecu no dīlera ar 9K nobraukumu, kopš auto ir manā rīcībā kopējais nobraukums tagad ir nepilni 30K.

Mašīnai dodu 7/10.

Kas nepatīk:

- gandrīz visa vadība ar touch screen (klimats, mūzika). Tiešām tizli ar laiku pierod, bet ne līdz galam.

 - beņķi otrajā rindā ir salīdzinoši zemu atliecami, kas būtiski garākos braucienus, ja kāds grib pagulēt

- logu šķidrums smidzinās no pašas slotiņas, kas vēl daudz maz ir OK, bet nepatīkami pie intensīvākas špricēšanas, ka pēc tam tas šķidrums notek gar sānu logu.

- aplikācija, lai piemēram attālināti, kamēr mašīna lādējas, ieslēgtu apsildi, reāli ir bremzīga un mēdz kārties

- ziemā range ar bateriju ir tiešām neliels labi, ja 20-30km, (13KWh baterijas ietilpība), vasarā ap 40km. sēņojot max 50km

- ja uzreiz neizņemt uzlādes vadu un jau iedarbināta mašīna, tad var nākties slēgt ārā visu auto, lai varētu izņemt kabeli

- keyless durvju atvēršanas algortimu neesmu atkodis neesmu, dažreiz rausti durvis un nekā, ej meklē kabatā atslēgu, citreiz viss OK

- pieslēdzot telefonu ar auto pie vada, vienmēr prasa visādus accept un confirm - besīgi

- ja nav ieslēgta sport mode, tad pilsētā uzrāviens šķiet tāds nevienmērīgs

- adaptīvais kruizs mēdz izslēgties, jo tipa sniegs vai lietus. - Aklās zonas un arī riepu spiedienu lampiņa mēdz bezjēgā mirgot.

kontradmiral 29.12.2023 23:02

turpinājums: KIA Carens BRC džeki teica ir nenovērtēts auto, ko daudz nemaz nezina. Kopumā varu piekrist, 1.7 dīzelis esot uzticams, jaudīgs un ekonomisks. KIA Mazdu uzrāvienā izbāž, lai arī jauda mašīnām ir gandrīz vienāda ap 140ZS. KIA priecē ar 7 gadu un 150K km gadu garantiju, kas vēl šobrīd ir spēkā. Pa šo laiku garantiju nācās izmantot 2x, kad sākotnēji viss likās slikti - ātrumkārbai pazuda puse ātrumu un otrā gadījumā, mašīna slāpa nost. Kārbas gadījumā izrādījās, ka vads kārbas vadības blokam ir pārplīsis, kas šķiet sviestaini, bet no otras puses mašīna ļauj braukt un nesaka, ka ir iestājies fatal error. Otra lieta, kad motors slāpa nost, izrādījās kaut kāds gaisa padeves bloks, ko ar dīlera ieteikumu manuāli atvienoju un mierīgi braukāju līdz atnāca vajadzīgā detaļa garantijas servisā. Mēnešreizes ar šiem abiem gadījumiem uznāca ap 100K km, citu problēmu nav bijis. Pietiekami dinamisks, patēriņš ap 6 litri, reāli pilnvērtīgas 7 vietas, trešajā rindā pusaudžiem līdz kādiem 150-160cm būs OK, garākiem jau švakāk. Lai arī vidēja komplektācija, bet ir dafiga fīčas - apsildāma stūre, apsildāmi beņķi gan priekšējie, gan malējie 2. rindā, car play un ir pat automātiskā parkošanās, ko tā arī nekad neesmu izmantojis. Uz ceļa šēž labi, gaismas viduvējas, mazdai pat labākas, skaņas izolācija abām mašīnām pavāja. Abām ērti var nomest beņķus un dabūt līdzenu grīdu. Kas nepatīk KIA, ka viņs dažreiz pats izdomā, ka ziemā gaiss jāpūš tikai uz logiem un fig Tu vari pierunāt pūst arī uz kājām, tiek ignorēta vēlme nomainīt rēžīmu, kā arī uz ledus mazos ātrumos automāts mēdz dažreiz dīvaini uzvesties un neloģiski nepārslēgt ātrumus.

Abas mašīnas kopumā ir ietilpīgas un ergonomiskas, viss ir ērti un saprotami (izņemot Mazda bluetooth un audio sistēmas), domāju, ka tie, kas meklē ģimenes auto abi šie varianti ir izskatāmi.

kontradmiral 29.12.2023 23:01

Noslēdzot gadu īss apraksts par 2 mašīnām, kas ir stipri līdzīgas un reizē atšķirīgas. Pirmā 2011. gada Mazda 5, retā kombinācijā - 2 litru benzīns automāts, tikko pārdevu ar it kā ticamu 132000 nobraukumu. Otrs 2018. gada KIA Carens 1.7 dīzelis automāts. Ar mazdu sanāca vairāk gan sievai pabraukāt 2,5 gadus un labi, ja kādus 15K km tika nobraukti pa šo laiku. Ar KIA nobraukāju 4 gadus no 20K līdz tagad 148K. Pirmie 20K pie dīlera kā darbinieku auto pārējie visi manis nobraukti. Abi no vienas klases, abi 7 vietīgi. Mazda ir foršāka ar to, ka vadājot bērnus ir bīdāmās durvis (mehāniskas, nečakarējas), benzīns motors nodrošina to, ka salons daudz ātrāk uzsilst, kā arī pilsētā labāk stūrējas. Par mazdu sajūta, ka 2 litru atmosfēriskais benzīns un klasiskais automāts ir lietas, kas ies un ies vispār bez nekādām problēmām. Ja Mazdu noliek malā uz pāris nedēļām tā apvainojas ta negrib lāgā lekt, ta ģenerators izbeidzas, bet citādā viss labi -sīkumi piekarē. Lai arī mašīna gandrīz no dzimšanas pa LV braukā, bet rūsa salīdzinoši normāli (tomēr Mazda), izņemot izpūtēju, kas pamatīgāk cietis. Patēriņš uz šosejas 7+, ja tikai pa pilsētu un ziemā, tad var dabūt pāri 10, kas pret normālu, bet tomēr sadzīvisku dinamiku šķiet padaudz. Trūkums, ka reāli ir 6.5 vietas, jo otrajā rindā vidū tāds puspirdiena krēsliņš. Kopumā vienkāršs, pa pilsētu īpaši ērts auto. Pārdot nebija viegli, lai arī ik pa brīdim interese bija, bet beigās atradās jaunais īpašnieks un vērtības kritums pa 2.5 gadiem bija tuvu 0.

kontradmiral 30.11.2023 10:04
kontradmiral 23.11.2023 11:50

anoagask rakstīja:

kontradmiral rakstīja: Es sapratu, ka hibrīds ar automātu LV būs pēc kādiem 4-6 mēnešiem un maksās nedaudz zem 30K. Ja tiek meklēts 7 vietīgs automāts, tad vienīgi varianti līdzīgā budžetā ir vairāku ražotāju bulku vāģi.

IMHO tādā komplektācijā būs sastopams vienīgi katalogā, jo lēciens no manuālā nehibrīda pārāk iespaidīgs. Līdzīgā situācijā izvēlējos gadīgu grand c4 spacetourer

Atkarīgs cik ietilpīgu vajag trešo rindu. Dacia tā ir diezgan laba, c4 spacetourer, touranam vai S-max tā ir mazāka un būs OK pusaudžiem līdz kādiem 150-160cm.

kontradmiral 21.11.2023 10:13

Es sapratu, ka hibrīds ar automātu LV būs pēc kādiem 4-6 mēnešiem un maksās nedaudz zem 30K. Ja tiek meklēts 7 vietīgs automāts, tad vienīgi varianti līdzīgā budžetā ir vairāku ražotāju bulku vāģi.

kontradmiral 02.11.2023 16:03

Ja mērķis ikdienas auto, bet lai max daudz piķi dabūtu pēc Taviem 5 minētajiem gadiem, tad US onkulim būtu jāprasa kāds G mersis vai Porche, ko pēc 5 gadiem varētu vēl par normāliem rubļiem pārdot. Ja tiešām kā auto bez mērķa izcelt piķi pēc pārdošanas lieguma, tad man konkrēti lielās ģimenes dēļ derētu Sharāns, Galaxy, Multivans nu varbūt Espace, bet ja pašam braukāšanai Tad kāds LS vai RX Lexus, bet nu tur arī mazs, bet risks ielidot uz dārgāku remontu

kontradmiral 26.10.2023 14:14

Pēc Finanšu nozares asociācijas (FNA) datiem, vidēji 72% kredītņēmēju ikmēneša maksājums nav pieaudzis par vairāk nekā 100 eiro mēnesī. Šobrīd kredītmaksājumus kavē aptuveni 0,5% no visiem aizņēmējiem un tuvākajā nākotnē šis īpatsvars būtiski nepārsniegs 1%. Tas par 28% izskatās bulšits, tad būtu pilna prese un soc tīkli ar bēdu stāstiem.

kontradmiral 19.10.2023 15:02

GB12 rakstīja: Izskatās, ka mana auto iegādes epopeja tomēr nav galā. Aizvakar atnāca draudzīga vēstulīte no mūsu partnera godīgā saistību nokārtošanā pret valsti, kurā, kā paši raksta, lai auto iegādes process notiktu atbilstoši Latvijas iedzīvotāju interesēm, man ir jāatbild uz 18 jautājumiem, starp kuriem ir arī tādas pērles, kā:

Kādā veidā sazinājāties ar auto pārdevēju? Ja e-pastā, lūdzu, iesūtīt saraksti 

Pēc kādiem kritērijiem noteicāt transportlīdzekļa cenu?

Ja braucu uz ārzemēm pēc auto pats, tad vai braucu ar autobusu, mašīnu vai lidmašīnu? Jāiestūta biļetes. 

Ja man transportēja, tad jāiesūta CMR, apmaksas dokuments, informācija, kā atradu transportētāju un tā. 

Ja auto savā gaitā šurp veda cits cilvēks, atsūtiet šī cilvēka identifikācijas datus. 

Ar kādu numuru auto piedalījās satiksmē līdz tā reģistrācijai?

Medī PVn karuseļu cepējus, it kā vēl pietiekami daudz šādu censoņu esot

kontradmiral 18.10.2023 9:42

Valdība šķiet, ka brīžiem dzīvo kādā burbulī. Reirs izdomājis baigo plānu samazināt likmes par 50%, ja uzliks to darīt bankām tās iztapos valsti tiesā, ja no valsts budžeta, tad atkal helikopter nauda, ko iedos visiem, gan tiem, kas normāli savelk galus un gan tiem, kas sāk aizrīties. Tie mazāk turīgie, kas vispār krītu nevar pacelt vispār paliek jaņos. IMO jāmeklē kādi mērķētāki atbalsta instrumenti vai jāspiež bankas būt sociāli atbildīgākām, lai brīvprātīgi uz kādu brīdi atvieglo situāciju

kontradmiral 22.05.2023 18:08

Kādam ir pieredze ar aķīšu pļāvējie/trimmeriem? Man lēnā garā benzīnieks plāno doties pensijā, domāju moš paņemt vietā versiju uz bačām.

kontradmiral 08.05.2023 23:44

ā nu protams, man gan dzīvē nav bijuši francūži, bet stereotipiski neticu, ka iztikšu bez gļukiem garantijas laikā nu vismaz elektronikas sadaļā. labā ziņa, ka 4 gadi garantija bez nobraukuma ierobežojuma

kontradmiral 08.05.2023 23:26

Nope šeit būs 1,6benzīns + bača. Benzīnam ir 180ZS, kopā ar baču sanāk 200+ZS. Domāju, ka patēriņš būs drīzāk ap 7+, režīmā bez lādēšanas. Manējais ir pirms facelifta, tur fizisku pogu pamaz.

kontradmiral 08.05.2023 21:16

Ja nekas nenobruks, tad tuvāko divu nedēļu laikā tikšu pie mazlietota C5 aircross PHEV. Līdzīgos izmēros piešķirtajos budžetos LV (Baltijas tirgū)  no phev nekas nebija atrodams un piegādes no Vācijas neakceptē līzinga kantoris, tad nu izvēles iespējas bija ļoti limitētas. Paskatījos vairākus apskatus - domāju, ka gaita būs OK, dinamika, skaņas izolācija arī. Bažas rada vai neizbesīšos ar tačskrīnu nevis normālu pogu regulēšanu, vai ērtie beņķi nebūs pārāk mīksti garos gabalos un reālais phev patēriņš un elektrības izdevīgums. Kad būs uz rokām un pirmie iespaidi, došu ziņu.

kontradmiral 13.04.2023 16:06

Man nav iebildumi pret veiktspēju, ja nu vienīgi smagākam auto apdzīšana uz šosejas nav tik jautra , bet pārāk daudz info par sliktu motoru ilgmūžību, par VAG motoriem gan konkrēti neesmu dzirdējis, bet par PSA un nissaniem gan

kontradmiral 12.04.2023 8:44

650 rakstīja: Ja korespondents ievietotu pats savu foto, vai Tad arī tiek apdraudētas autortiesības? Vai ir atkarīgs arī no tā, kas konkrēti redzams pašrocīgi uzņemtā fotogrāfijā (organizāciju nosaukumi,logo,vārdi/uzvārdi,trešo personu sejas)?

Jāņem darbā kāds students, kas katru bildi pārbaudīs? Zinu džeku, kuram līdzīgs darbs bijs googlā. Katru dienu no rīta līdz vakaram gāja cauri tūkstošiem google maps iesūtītajām bildēm pirms tās apstiprināt un padarīt publiski redzamas. Tur ir neiedomājami daudz slimiķu un sava krāniņa bildes parādīšana pasaulei uz kopējā slimiķu fona bija vēl ļoti nevainīga padarīšana.

kontradmiral 05.04.2023 0:25

Nissanam nezinu siksna vai ķēde, bet te vairāk stāsts, ka pat oficiālā servisa džeki pie tāda salīdzinoši neliela nobraukuma saka, lai uzmanās. Iespējams, ka tur pavisam cita rakstura problēmas, bet jebkurā gadījumā sagaidāmas problēmas ar lielu varbūtību.

kontradmiral 04.04.2023 22:06

Volx rakstīja: Labdien. Pēc nobrauktiem 673km esmu gatavs nodot ekspertu vērtējumam savu viedokli par 3 cilindru motoru iekš Opel Corsas ar automātisko kārbu. 

Testa norises vieta. - Krakovas apkārtne un Slovākijas vidusdaļa. Atiecīgi varam secināt, ka ceļa apstākļi bija dažādi un iekļāva sevī braukšanu pilsētā, piepilsētā, sastrēgumos uz šosejas, kalnu apstākļos un arī laika apstākļi bija mainīgi no +13 līdz +3 kalnos ar spēcīgu lietu. Izpalika vienīgi grants ceļi un off road. 

Iekāpjot mašīnītē likās viss tāds savāds un nekas neliecināja par šīs mašīnas kkādām ekstra spējām. Parasti jau ir tā, ka tu ar to nomas mašīnu izbrauc to savu paredzēto maršrutu un gaidi brīdi, kad varēsi iekāpt savā mašīnā kur viss tik pierasts un ērts. Šai mašīnai bija pretēji, ar katru nobraukto kilometru viņas vērtība manās acīs tikai pieauga. 

Katrā ziņā negatīvākais šajā mašīnā ir tikai info sistēma. Tur var pieslēgt Android auto, bet tur jau vajag mobilo internetu, ko es neizmantoju dēļ datu limita. Atiecīgi vairāk neko tai info sistēmā neatradu, kā vienīgi pārslēgt radiostacijas. Nebija grūti, bet arī ne īpaši ērti. 

Arī displejs, kur atrodas ierastie tahometrs un spidometrs ir pilnībā elektronizēts un vērš jūsu uzmanību tikai uz svarīgākajiem parametriem. Atiecīgi jūs redzat savu ātrumu, cik km jums atlicis līdz btankam un aktuālo patēriņu. Visticamāk tas arī bijis inženieru nodoms - parādīt, ka tā mašīna bbez maz kustas uz gaisa patēriņu. Tur ik pa laikam kkādi kosmiski rādītāji vīdēja - 2,8-4.0-4.5 l/100km. Atiecīgi pirmo reizi ievērtēju franču Puretech 1.2 turbo darbībā. Motors ļoti labs, nebija vietas kur viņš iepauzētu un neceltu. Patiesībā es nemaz nezinu ar kādu automātisko kārbu viņš ir apvienots, bet viss darbojās pilnībā saskaņā. Perfekti! Pārspēja visas manas šaubas, jo tika braukts gan stāvos kalnu kāpienos, gan pa līdzenu šoseju uz 130.

Ergonomika arī bija OK skatoties no vadītāja pozīcijas. Varēja izstaipīt kājas, kas parasti tādās mazmašīnās grūti izdarīt. Vienīgais ja atspied kāju pret durvju rokturi, tad tas bija jādara pareizā pozīcijā, jo savādāk kāja neērti atbalstījās pret to rokturi. Katrā ziņā tā mašīna ir tā noelektrizēta, jo tev pašam ir tik stūre jāgroza. Iebrauc tunelī, viņa pati ieslēdz gaismas un arī tālās gaismas pašas ieslēdzas/izslēdzas. Uzliec auto režīmu un lietus laikā logus arī tīra pēc nepieciešamības. Katrā ziņā nebija tādu momentu kur nākas vilties. Re, re kas tur ieslēdzās, traucē tikai braukt. 

Arī ekonomika bija OK - galapunktā tika iepildīti 35l, tas ir 5.2l uz simtu dažādos apstākļos. 

Poļu paniem tika samaksāti 237 zloti. 

Aplausi franču inženieriem un jautājums par gada auto, es domāju, ir noņemts.

Labs apraksts! Par tiem mazajiem turbo motoriem man vislielākā baža ir par to ilgmūžību. Tā jau viņi iet neko, it īpaši pilsētā. Nezinu vai problēma ir atrisināta, bet tieši PSA grupas 1,2 turbo motoram zobene mirkst eļļā un ja gribi dzīvot bez bailēm un necerēt uz veiksmi, tad tā jāmaina ik pa kādiem 40K, kas nav normāli. Esot jauna auto meklējumos par šo esmu lasījis gan forumos, gan dzirdējis no dīlera servisa cilvēkiem, gan daži pārdevēji par negribīgi atzina, ka ir zināmas problēmas. Kolēģei Nissanam arī mazmotors, beidzās garantijas un līzings, Nobraukums ap 70K, servisā džeki jautāja vai neplāno pārdot, ja neplāno, tad lūdza sāk pastiprināti sekot līdzi eļļas līmenim.

kontradmiral 24.03.2023 13:00

Korporatīvi uzstādījumi ir vai nu plugins vai nu budžets -10K un izmešu ierobežojumi un tad sakarīgu variantu, lai motors būtu lielāks par litru, paliek dikti maz. Varu lādēties gan mājās, gan tieši blakus darbam ir uzlādes punkts, tā kā kaut kādus km sanāks uz elektrības nobraukt. Par tām garantijām taisnība, ka Eiropā bieži vien ir krietni švakāk. LV ar mazlietotām vispār bēdīgi, kaut ko Igaunijā esmu atradis un variants no mobiles kaut ko atdzīt sāk šķist pārāk sarežģīts, neskaidrības ar garantijām, cik sapratu daudzi negrib/nevar eksportēt, plus ne visi sludinājumi ir reāli. Par cik izskatās, ka pietiekami bieži sanāks noslogot visas 5 sēdvietas, tad citroen šajā aspektā vinnē. Tā man korejiešu saloni šķiet daudz saprotamāki.

kontradmiral 24.03.2023 11:02

Turpinot jauna/mazlietota plugin meklējumus budžetā līdz 37K un palasot/paskatot apskatus un aizbraucot uz pāris saloniem ir dažas jaunas atziņas. Atgādinu, ka tajā budžetā sanāk Kuga, C5 Aircross, Jeep Compass, Mistubishi Eclipse Cross, Kia Niro un Xceed. Vēl varētu būt B klases mersis. Tuscon un Cupra Freementor, kas šķiet būtu labākie varianti, bet ir ārpus budžeta, ja Eiropā kaut ko var budžetā var atrast, tad ar piegādi un visām parējām maksām aiziet pāri budžetam. LV salonā jauns Tuscons būs virs 50K. Budžets ir fiksēts un diemžēl nav staipāms. Par fordiem no vairākiem avotiem dzirdēju sliktas atsauksmes it īpaši iepējas pārdot pēc gadiem 5 otrreizējā tirgū. Jeep kā nomaskēts FIAT ar jocīgu kārbas darbību arī nešķiet labs variants. Plug in Ecpilses ir pilna mobile, pāris minēja, ka kopš mistubishi pametis Eiropas tirgu, šos arī ļoti grūti pārdot, lai arī pilnpiedziņa varētu būt labā līmenī. C5 Aircross ir pāris mazlietoti varianti - izbraucu līkumu, iet diezgan labi, mīksta gaita, laba skaņas izolācija, manām ģimenes vajadzībāsm liels pluss 3 atsevišķi beņķi trešajā rindā. Visplašākais un ērtākais no visiem minētajiem. Nebūtu citroenam šis plašuma un otrās rindas bonuss, gan jau šo neizskatītu, bet pagaidām minēto iemeslu dēļ lieku kā pirmo prioritāti. Ja neņem pluginu, tad budžets ir krietni mazāks - joka pēc bija aizskrējis apskatīt Joggeru, jo ideālā gadījumā būtu auto ar 7 vietām. Drīz (sazin kad) iznāks Joggeram parastais hibdrīds ar automātu, šobrīd ir tikai manuāļi ar mazmotoriem - patīkami pārsteidza ietilpība, trešajā rindā pat neliela auguma pieaugušais jutīsies pietiekami ērti, salona apdare daudz maz ciešama, bet izskatās, ka reāli nopērkami nemaz tik drīz nebūs. Tā kā pagaidām Citroens ir šortlistēts, kuram liels bonuss ir beznobraukuma 5 gadu garantija. Gadā nobraucu virs 30K, tā kā šis arī ir būtisks plusiņš. Gala lēmums vēl nav pieņemts, bet katrā ziņā sāk izkristalizēties reālie finālisti.

kontradmiral 21.03.2023 11:58

topinamburs rakstīja: Katrai mājai savs stāsts, bet 50 MWh gada laikā par 150 m2 ir padaudz, ne?

Salīdzinot, man 1930. Gada koka māja ar 2017. Gada remontu, ap 250 m2, un gada enerģijas patēriņu ap 25 -30 MWh.

Man māja ir 300+ no kura dzīvojamā ~200, pagrabs un garāža arī tiek uzturēta kaut cik silta. Kopā lielākā vai mazākā mērā tiek apsildīti nedaudz virs 300m2.

kontradmiral 20.03.2023 8:51

Māja ir 80to vidus bloku/ķieģeļu. Esmu nomainījis logus, durvis, nosiltinājis jumtu, bet tāpat patēriņš ir nedaudz virs 50MWh/gadā t.sk karstā ūdens uzsildīšana. Apkure gāzes, pie esošajām cenām sanāktu izlīdzinātais ap 500+mēnesī. Kad dabasgāze atcēla izlīdzinoāto, tad aukstajos mēnešos sanāca ap 1000. Nepatīkami, bet izskatās, ka fasādes siltināšana atmaksātos labi, ja 20+ gados. Funkcionāli izdevās māju ļoti labi pielāgot. Kas gan nozīmēa pamatīgs remonts, atstājot vecos parketus, bet pārējais viss no mūsdienām. Tagad par to naudi, ko man tas viss izmaksāja pirms gadiem 5, es tagad par kaut ko līdzīgu varētu tikai sapņot. viss ir aizskrējis kosmosā.

kontradmiral 17.03.2023 13:05

Radinieks pieRīgā kā reiz tagad ir procesa sākumā. Zeme nopirkta, tagad sniedz projektu BISā, satikšu, pajautāšu plānotos budžetus, bet man šķiet, ka plānoja, ka kopā viss ap 300K nostāsies

kontradmiral 17.03.2023 13:03

Tagad jaunbūvēm klasika skaitās ~150kv.m vienstāvene. Pietiekami vidusmēra ģimenei, vienkāršāk uzturēt vienmērīgu mikroklimatu nekā divstāvenei. Bet nu pie esošajām būvniecības izmaksām + zemes iegāde=kosmoss. Man pašam 360m2 (dzīvojamā ~200+pagrabs, garāža, terase), paspēju nopirkt par saprātīgām izmaksām pirms gadiem pieciem. 7 cilvēku ģimenei ļoti labi, izaugs bērni, tad domās. Pagaidām visiem sanāk sava telpa, visa ēka tiek pilnvērtīgi noslogota. Paņēmām apkopēju 2xmēnesī, citādāk sieva arī sāka čīkstēt. Lielākais mīnuss - apkures izmaksas.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti