Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3 4
kolumbs 25.01.2007 10:05

Viedokļi, komentāri, ierosinājumi...Gan jau, ka ir divas nometnes:

1)viena uzskata, ka ceļi nav piemēroti lielākam ātrumam un satiksmes dalībnieku domāšana arī vēl nav izaugusi;

2)otra uzskata, ka jāpalielina līdz 130 km/h

Mans viedoklis ir, ka palielināt vajag, bet ne uz visiem ceļiem. Palielināt var, piemēram, uz Jelgavas šosejas, bet, piemēram Tallinas šoseja pēc rekonstrukcijas starp Ādažiem un Lilasti ir kļuvusi bīstamāka dēļ tā, ka tur mēģina braukt 4 joslās (2 katrā virzienā).

ātruma palielināšanu ārpus apdzīvotām vietām.

Segliņš trešdien LNT ziņām atzina, ka pienācis laiks sākt runāt par braukšanas ātruma palielināšanu ārpus apdzīvotām vietām no 90 km/h uz 100 km/h. Pēc deputāta domām, jebkura automašīna, kas nav vecāka par 12 gadiem, var braukt ar ātrumu 100 km/h, neapdraudot pārējos satiksmes dalībniekus. Segliņš uzskata, ka braukšanas ātrums 90 km/h ārpus apdzīvotām vietām ir sen pieņemts lēmums un tas jau ir novecojis.

Šādus jauninājumus, pēc Segliņa domām, vajadzētu ieviest jau šogad aprīlī. Braukšanas ātruma palielinājums līdz 100 km/h būtu pieņemams vasaras sezonā un ārpus apdzīvotām vietām.

kolumbs 25.01.2007 10:11

Viedokļi, komentāri, ierosinājumi...Gan jau, ka ir divas nometnes:

1)viena uzskata, ka ceļi nav piemēroti lielākam ātrumam un satiksmes dalībnieku domāšana arī vēl nav izaugusi;

2)otra uzskata, ka jāpalielina līdz 130 km/h

Mans viedoklis ir, ka palielināt vajag, bet ne uz visiem ceļiem. Palielināt var, piemēram, uz Jelgavas šosejas, bet, piemēram Tallinas šoseja pēc rekonstrukcijas starp Ādažiem un Lilasti ir kļuvusi bīstamāka dēļ tā, ka tur mēģina braukt 4 joslās (2 katrā virzienā).

ātruma palielināšanu ārpus apdzīvotām vietām.

Segliņš trešdien LNT ziņām atzina, ka pienācis laiks sākt runāt par braukšanas ātruma palielināšanu ārpus apdzīvotām vietām no 90 km/h uz 100 km/h. Pēc deputāta domām, jebkura automašīna, kas nav vecāka par 12 gadiem, var braukt ar ātrumu 100 km/h, neapdraudot pārējos satiksmes dalībniekus. Segliņš uzskata, ka braukšanas ātrums 90 km/h ārpus apdzīvotām vietām ir sen pieņemts lēmums un tas jau ir novecojis.

Šādus jauninājumus, pēc Segliņa domām, vajadzētu ieviest jau šogad aprīlī. Braukšanas ātruma palielinājums līdz 100 km/h būtu pieņemams vasaras sezonā un ārpus apdzīvotām vietām.

kolumbs 25.01.2007 10:19

deksters rakstīja: Un kāda seska pēc vajag topiku ja ir raksts blakus. Āpsi,tur diskusija jau notiek...

Paldies, nepamanīju.

kolumbs 03.02.2007 9:51

esošs no 2006.03.11 Publicēts:Vēstnesis 41 2006.03.10.

(ZIŅOTĀJS 9 2006.05.11.)

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS

2006.03.07. Noteikumi nr. 182

Rīgā

Kārtība, kādā noformējams administratīvā pārkāpuma protokols–paziņojums par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

(prot. Nr.13 18.§)

Izdoti saskaņā ar

Ceļu satiksmes likuma

43.2 panta astoto daļu

I. Vispārīgais jautājums

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā amatpersona, kas izskata administratīvos pārkāpumus par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem, bez transportlīdzekļa vadītāja klātbūtnes noformē administratīvā pārkāpuma protokolu–paziņojumu (turpmāk – protokols–paziņojums);

1.2. protokola–paziņojuma veidlapas paraugu (1.pielikums);

1.3. kārtību, kādā transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam) nosūta informāciju par nesamaksāto naudas sodu;

1.4. naudas soda iekasēšanas un kontroles kārtību.

II. Protokola–paziņojuma izgatavošanas, izmantošanas un noformēšanas kārtība

2. Protokols–paziņojums ir stingrās uzskaites dokuments, un tas ir tipogrāfiski numurēts ar valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk – CSDD) noteikto divciparu kodu, sešciparu kārtas numuru un septīto aprēķināmo kontrolciparu.

3. CSDD organizē un nodrošina protokola–paziņojuma veidlapu centralizētu izgatavošanu.

4. Protokolu–paziņojumu izmanto amatpersonas, kuras ir tiesīgas sastādīt administratīvā pārkāpuma protokolu un uzlikt naudas sodu, ja pārkāpti transportlīdzekļu apstāšanās vai stāvēšanas noteikumi un transportlīdzekļa vadītājs neatrodas pārkāpuma izdarīšanas vietā.

5. Protokolu–paziņojumu sastāda divos eksemplāros (otrais eksemplārs ir no paškopējoša papīra). Protokolu–paziņojumu paraksta amatpersona, kas pieņēmusi lēmumu par naudas soda uzlikšanu. Vienu protokola–paziņojuma eksemplāru piestiprina pie transportlīdzekļa priekšējā vējstikla vadītāja pusē vai uz motocikla, tricikla vai kvadricikla degvielas tvertnes tā, lai tas nepazustu vai netiktu sabojāts meteoroloģisko apstākļu dēļ un transportlīdzekļa vadītājam būtu viegli pamanāms. Otru protokola–paziņojuma eksemplāru glabā institūcijā, kuras amatpersona pieņēmusi lēmumu par naudas soda uzlikšanu.

6. Protokolu–paziņojumu aizpilda skaidri, salasāmi, bez dzēsumiem, svītrojumiem un neatrunātiem labojumiem.

7. Anulējot protokolu–paziņojumu, protokola–paziņojuma sastādītājs uz tā izdara atzīmi "anulēts", norāda anulēšanas pamatojumu un apliecina to ar parakstu.

III. Naudas soda iekasēšanas un kontroles kārtība

8. Transportlīdzekļa vadītājs vai transportlīdzekļa īpašnieks (valdītājs vai turētājs), uz kura vārda transportlīdzeklis ir reģistrēts, naudas sodu iemaksā protokolā–paziņojumā norādītajā bankā attiecīgās pašvaldības budžeta kontā vai attiecīgajā CSDD nodaļas kasē. Līdzekļus, kas iegūti, saņemot maksājumu par uzlikto naudas sodu, CSDD triju darbdienu laikā iemaksā norādītajā bankā attiecīgās pašvaldības budžeta kontā, neieskaitot tos savā norēķinu kontā.

9. Iekasējot naudas sodu, maksātājam izsniedz dokumentu, kurā norādīta informācija par transportlīdzekli, ar kuru izdarīts pārkāpums (transportlīdzekļa īpašnieka vārds, uzvārds un transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numurs), un maksātāju (vārds, uzvārds un personas kods), kā arī protokola–paziņojuma numurs, samaksātais naudas soda apmērs un naudas soda samaksas datums.

10. Triju darbdienu laikā pēc attiecīgā pārkāpuma konstatēšanas institūcija, kuras amatpersona uzlikusi naudas sodu, ievada transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā šādu informāciju:

10.1. transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numurs, ārvalstī reģistrētam transportlīdzeklim – arī marka;

10.2. institūcija, kuras amatpersona uzlikusi naudas sodu, un protokola sastādītāja amats, vārds un uzvārds;

10.3. pārkāpuma izdarīšanas vieta (piemēram, pilsēta un iela vai citas apdzīvotas vietas nosaukums), datums un laiks;

10.4. protokola numurs;

10.5. naudas soda apmērs.

11. Lai transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā ievadītu šo noteikumu 10.punktā minēto informāciju, pašvaldība, kas pilnvarojusi institūciju (amatpersonu) kontrolēt transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu ievērošanu, kā arī citas institūcijas, kuru amatpersonas ir tiesīgas sastādīt protokolu–paziņojumu un uzlikt naudas sodu par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu, noslēdz ar CSDD sadarbības līgumu. Sadarbības līgums ir nepieciešams nosacījums šo noteikumu piemērošanai, un tajā paredz pušu tiesības un pienākumus šo noteikumu izpildes mehānisma īstenošanai (piemēram, jautājumā par informācijas apmaiņu, protokolu–paziņojumu nodrošināšanas kārtību, paziņojumu par nesamaksāto naudas sodu nosūtīšanas kārtību, naudas sodu samaksas kontroli).

12. Ceļu satiksmes likuma 43.2 panta ceturtajā daļā minētā paziņojuma par nesamaksāto naudas sodu nosūtīšanu transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam) nodrošina CSDD atbilstoši šo noteikumu 11.punktā minētajam sadarbības līgumam.

13. Paziņojums par nesamaksāto naudas sodu (2.pielikums) ir sagatavots elektroniski un derīgs bez amatpersonas paraksta.

14. Ceļu satiksmes likuma 43.2 panta piektajā daļā minēto aizlieguma atzīmi transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā dzēš:

14.1. automātiski – pēc tam, kad naudas sods samaksāts institūcijā, kas tiesīga iekasēt naudas sodu;

14.2. amatpersona, kas izskata sūdzību par piemēroto administratīvo sodu, – ja tā atceļ lēmumu par naudas soda uzlikšanu;

14.3. amatpersona, kas izskata strīdu par naudas soda samaksu, – ja uzrādīts naudas soda samaksu apliecinošs dokuments.

15. Ja, maksājot naudas sodu, ir pieļauta kļūda vai ja pēc naudas soda samaksas lēmums par naudas soda piemērošanu ir atcelts, attiecīgo samaksāto naudas soda summu atmaksā no pašvaldības budžeta. Lai atgūtu minēto summu, persona institūcijā, kuras amatpersona piemērojusi administratīvo sodu, iesniedz attiecīgu iesniegumu, kuram pievienots naudas soda samaksu apliecinošs dokuments.

16. Informācija par transportlīdzeklim reģistrētajiem nesamaksātajiem naudas sodiem ir publiski pieejama.

IV. Noslēguma jautājums

17. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2004.gada 18.maija noteikumus Nr.486 "Kārtība, kādā noformējams administratīvā pārkāpuma protokols–paziņojums par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 81.nr.).

Ministru prezidents A.Kalvītis

Satiksmes ministrs A.Šlesers

kolumbs 03.02.2007 9:55

ceļu satiksmes likums:

43.2 pants. Īpatnības administratīvajā procesā sakarā ar apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu

pārkāpšanu

(1) Ja pārkāpti apstāšanās vai stāvēšanas noteikumi, bet transportlīdzekļa vadītājs neatrodas pārkāpuma izdarīšanas vietā, personas, kuras ir tiesīgas sastādīt administratīvā pārkāpuma protokolu un uzlikt sodu, sastāda protokolu — paziņojumu, kurā norādāma šāda informācija:

1) protokola — paziņojuma sastādīšanas datums;

2) institūcija, kuras amatpersona uzlikusi sodu, un protokola — paziņojuma sastādītāja amats, vārds un uzvārds;

3) pārkāpuma konstatēšanas datums un laiks;

4) pārkāpuma izdarīšanas vieta (pilsētas vai citas apdzīvotas vietas nosaukums, adrese);

5) transportlīdzekļa marka un valsts reģistrācijas numurs;

6) pārkāptais Ceļu satiksmes noteikumu punkts;

7) lēmums par naudas soda uzlikšanu un naudas soda apmērs;

naudas soda samaksas termiņš;

9) maksājuma uzdevuma rekvizīti un institūcijas, kurās iespējams samaksāt naudas sodu;

10) pieņemtā lēmuma apstrīdēšanas (pārsūdzēšanas) kārtība;

11) informācija par sekām, kādas iestājas, ja naudas sods netiek samaksāts.

(2) Ja laikā, kad tiek konstatēts transportlīdzekļa apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpums, transportlīdzekļa vadītājs ierodas pārkāpuma izdarīšanas vietā, soda uzlikšanas kārtība nemainās un tiek sastādīts protokols — paziņojums.

(3) Uzliktais naudas sods samaksājams Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā.

(4) Ja uzliktais naudas sods netiek samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā, transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītajam turētājam vai, ja turētājs nav norādīts, — transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam) transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrs nosūta paziņojumu par nesamaksāto naudas sodu. Paziņojumā norādāma šāda informācija:

1) institūcija, kuras amatpersona uzlikusi naudas sodu;

2) transportlīdzekļa marka un valsts reģistrācijas numurs;

3) transportlīdzekļa īpašnieka (valdītāja, turētāja) dati;

4) pārkāpuma izdarīšanas vieta (pilsētas vai citas apdzīvotas vietas nosaukums, adrese), datums un laiks;

5) protokola — paziņojuma numurs;

6) nesamaksātā naudas soda apmērs;

7) maksājuma uzdevuma rekvizīti un institūcijas, kurās iespējams samaksāt naudas sodu;

informācija par sekām, kādas iestājušās, jo naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā.

(5) Ja uzliktais naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā, transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā izdara atzīmi par aizliegumu līdz naudas soda samaksai veikt valsts tehnisko apskati transportlīdzeklim, ar kuru izdarīts pārkāpums, un reģistrēt to transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.

(6) Ja par apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu uzliktais naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā, tas piedzenams no transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītā turētāja vai, ja turētājs nav norādīts, — no transportlīdzekļa īpašnieka (valdītāja), izņemot gadījumu, kad pārkāpuma izdarīšanas brīdī transportlīdzeklis nav atradies īpašnieka (turētāja, valdītāja) valdījumā citas personas prettiesisku darbību dēļ.

(7) Lēmumu par uzlikto naudas sodu mēneša laikā var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu augstākai iestādei (amatpersonai). Augstākas iestādes (amatpersonas) lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

( Kārtību, kādā noformējams protokols — paziņojums par uzlikto naudas sodu un nosūtāma informācija transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam), kā arī naudas soda iekasēšanas un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets.

(2005.gada 26.jūlija likuma redakcijā)

43.3 pants. Transportlīdzekļa piespiedu pārvietošana

(1) Transportlīdzekli var pārvietot piespiedu kārtā, novietojot to speciālā stāvvietā, ja:

1) (izslēgts ar 15.12.2005. likumu);

2) nav iespējams noskaidrot transportlīdzekļa piederību;

3) transportlīdzeklim ir normatīvajos aktos noteiktie bojājumi, kuru dēļ tas nedrīkst braukt, izņemot gadījumu, kad bojājumus novērš transportlīdzekļa atrašanās vietā vai transportlīdzekli noteiktajā kārtībā pārvieto uz stāvvietu vai trūkumu novēršanas vietu;

4) pārkāpti apstāšanās vai stāvēšanas noteikumi, bet vadītāja nav klāt un transportlīdzeklis novietots stāvēšanai:

a) vietā, kur uzstādīta papildzīme “Strādā autoevakuators”,

b) uz tramvaja sliežu klātnes vai tās tiešā tuvumā un neļauj braukt tramvajam,

c) pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietā vai stāvvietā vai tās tiešā tuvumā un neļauj iebraukt vai izbraukt pasažieru sabiedriskajam transportlīdzeklim,

d) tā, ka tas neļauj braukt citiem transportlīdzekļiem vai to braukšanai tiek radīti būtiski traucējumi (citu transportlīdzekļu vadītāji ir spiesti nobraukt no brauktuves vai iebraukt tajā ceļa pusē, kas paredzēta braukšanai pretējā virzienā),

e) uz gājēju pārejas,

f) pilnīgi vai daļēji uz ietves un gājēji tā dēļ ir spiesti iziet uz brauktuves,

g) uz dzelzceļa pārbrauktuves;

5) transportlīdzeklis novietots stāvēšanai apdzīvotās vietās pilnīgi vai daļēji uz brauktuves diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos neapgaismotā ceļa posmā, kur apstāties aizliegts, tam nav iedegtas noteiktās ārējās apgaismes ierīces un tas citiem vadītājiem nav saredzams pietiekamā attālumā;

6) transportlīdzeklis novietots stāvēšanai pilnīgi vai daļēji uz brauktuves ārpus apdzīvotām vietām diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos un tam nav iedegtas noteiktās ārējās apgaismes ierīces;

7) transportlīdzeklis Ministru kabineta noteiktajā kārtībā atzīstams par ilgstoši atstātu uz ceļa.

(2) Transportlīdzekli no vietas, kur tas novietots stāvēšanai, uz citu —stāvēšanai atļautu vietu var pārvietot piespiedu kārtā saskaņā ar pašvaldības pilnvarotas amatpersonas lēmumu vai Valsts policijas priekšnieka rīkojumu no ielām:

1) kuras nepieciešams atbrīvot oficiālo valsts vizīšu vai citu pasākumu nodrošināšanai;

2) kurās paredzēts veikt ceļu būvniecības vai remonta darbus.

(3) Transportlīdzekli no vietas, kur tas novietots stāvēšanai, uz citu —stāvēšanai atļautu vietu saskaņā ar ceļa pārvaldītāja vai attiecīga avārijas vai glābšanas dienesta amatpersonas lēmumu var pārvietot piespiedu kārtā īslaicīgu ceļu uzturēšanas (piemēram, sniega novākšanas), remonta vai avārijas seku likvidēšanas darbu vai glābšanas darbu veikšanas gadījumā.

(31) Izdevumus, kas saistīti ar transportlīdzekļa piespiedu pārvietošanu uz speciālu stāvvietu un glabāšanu speciālajā stāvvietā, sedz transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais turētājs vai, ja turētājs nav norādīts, — transportlīdzekļa īpašnieks (valdītājs) vai viņa pilnvarota persona. Izdevumus sedz pirms transportlīdzekļa izņemšanas no speciālās stāvvietas.

(4) Transportlīdzekļu piespiedu pārvietošanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

(2003.gada 8.jūlija likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 26.05.2005. likumu)

kolumbs 03.02.2007 9:57

Izlasi manu ieprieks rakstito, tad sapratīsi vai ir par ko sudzeties

kolumbs 05.02.2007 13:04

Numuru salīdzināšana, ja darījums ir starp divām fiziskām personām, nepieciešama, ja no tiek numurzīmes maiņa + tehniskās apskates uzlīmes pārlīmēšana...

kolumbs 05.02.2007 13:10

WALA rakstīja: IIsaak sakot no kolumbs raxtiitaa atliek secinaat, ka vai ir vai nav nofocheets ir pilniigi vienalga, bet apstriidams tas ir tajos gadiijumos, ja kaads to ir sakjeepaajis ( abojis) un ja ir nepareizi noraadiitas jebkuras no shiim lietaam ( pilseeta un adrese, transporta liidzeklja marka un valsts regjistraacijas nr vai datums un laiks.).

Respektivi topica autoram nav pamata striideeties, jo nav prasiits lai kaads ierakstiitu arii modeli, ir tikai prasiiba peec markas.

Nav vienaalga ir vai ir vai nav nofotogrāfēts - fotogrāfijai jābūt lai pierādītu pašu pārkāpuma faktu. Ja nav pierādījumu, lēmums par soda piemērošanu nav pamatots...

kolumbs 06.02.2007 14:17

slaidais rakstīja: Vakar saņēmu pa pastu 'ne'patīkamu pārsteigumu-Paziņojums par nesamaksāto naudas sodu, par stāvēšanu neatļautā vietā, no Gaujas ielas, no Kārtības policijas. Uzreiz varu pateikt,ka aizliegtajā (takšu zonā) zonā stāvēju, apmēram 5 minūtes. Jauki, protams, ka ceļu policija tik operatīvi soda smagos "likumpārkāpējus", bet žēl, ka nepieciešamības gadījumā to nekad nav.

Tas nu tā..Vainīgs,stāvēju..Bet kur kvīts? Skaidri zinu,ka tās nebija.Bet zinu, ka atnākot atpakaļ, krustojuma pretējā pusē bija noparkojusies CP patruļmašīna.Tātad sanāk,ka CP, ieraugot pārkāpumu,konkrēti par neatļautu auto novietošanu, var pierakstīt reģ.nr. un atsūtīt man kvīti pa pastu?

Var jau būt, ka tas ir normaal un notiekaas visu laiku, bet nu tomeer. Kaut kā nebiju par šitādām štellēm dzirdējis...

Iespējams, ka viņi pie loga pielika otro eks., bet to vējš aizpūta. Ir redzēti gadījumi, kad nav kārtīgi dokuments nostiprināts, tāpēc vējš tos purina.

Man pašam ar reiz gadījās, ka atnāca šāds dokuments. Tā kā norādītajā vietā mēdzu likt auto un atļauts tas nebija, samaksāju....

Pārliecināties protams, vari prasot iepazīties ar foto...

kolumbs 06.02.2007 14:19

_PN_ rakstīja:

Ronalds_ rakstīja: Nu šeit strādā tā pati nevainības prezumcija. Kamēr nav pierādījumu par pretējo - esi nevainīgs.

Ja policijai nav pierādījumu par tavu nepareizu stāvēšanu - nav nekāda pamata sodam!!! Tātad ja nav fočenes - sods uzlikts nepamatoti (nez kādi vel viņiem būs pierādījumi.....)

Tad vari ņemt atvaļinājumu, vazāties pa tiesām un par savu naudu pierādīt nevainīgumu.

Lai apstrīdēju piemēroto sodu augstākā iestādē vai pēc tam pārsūdzētu tiesā, nav jāmaksā pat valsts nodeva. Tik cik pāpīrs, aploksne, ierakstīta vēstule un tinte...Nez par kādām izmaksām ir runa?

kolumbs 06.02.2007 14:22

A6 rakstīja:

_PN_ rakstīja: VWfan, tu labāk parēķini cik ietaupīsi, ja autiņam veiksi tikai katru trešo apkopi.

Vēl jau baigi ietaupīt var lietojot visu gadu M+S riepas (montāža, viens komplekts), tad arī viņam vajadzētu padomāt par dīzeļa iepirkšanu no malas, un tad jau riktīgi pa lēto, bet pēc garantijas laika beigām lai apkopes un remontus taisa pats, bet filtrus maina tikai kad iepriekšējais aiziet ciet. Ja viņš šito visu ievēros būs baigi daudz santīmus iep****.

Vispār fan vairbūt vari veikt tādus aprēķinus ko????

Nevajag jaukt divas lietas: auto apkopes un uzturēšanas izmaksu aprēķinu ar stulbumu.

Kur tu esi redzējis, ka viņš taupa uz auto apkopi vai uzturēšanu?

Viņš dara, to kas attiecīgajam auto nepieciešams par attiecīgo cenu....

kolumbs 06.02.2007 14:57

Reālākais apkopju izmaksu samazinājums varētu būt izkost Eiropas savienības normatīvo aktus un apkopes veikt pie jebkura kvalitāti nodrošinoša speciālista. Normatīvie akti jāizpēta, lai varētu argumentēt dīlerim, ja tas negrib kaut ko garantijas laikā novērst bez maksas, aizbildinoties, ka kāds cits veicis apkopes...

kolumbs 06.02.2007 15:03

10 LVL ir valsts nodeva iesniedzot tiesā pieteikumu, bet administratīvo pārkāpumu lietas ir izņēmums. Par tām valsts nodeva nav jāmaksā.

Jā, protams, papriekšu apstrīd augstākā iestādē vai augstākai amatpersonai un tad tikai pārsūdz tiesā.

Ekspertīzi var lūgt veikt policijai. Ja tā atsakās to darīt, taisi par saviem līdzekļiem. Ja tev izrādās taisnība, ekspertīzes izdevumus var pietiesāt no policijas.

Ja ekspertīze vajadzīga tiesā - tiesa nozīmē ekspertīzi un valsts par to maksā.

Pagaidām nepārliecinājāt, ka pārsūdzēt lēmumu par soda piemērošanu ir dārgi...

J

kolumbs 07.02.2007 9:04

VWfans rakstīja:

Dzonijs_007 rakstīja: Manupraat! Ja jau par aautinu ir nolikta diezgan soliida un apala summa tad tam ir jaasniedz arii ne tikai paarvietosanaas prieks bet arii brauksanas prieks un ir vienkaarsi diezgan smiekliigi lasiit te es ieekonomeeju 30LVL gadaa te 3 pie apkopeem ietaupiiju un te veel 49 sani iepisu. uz 100KM nu pisec! taa masiina tacu maksaa nezinu cik tieši bet daudz nu pienemsim 15 K EUR nu un tagad paskataamies kas ir tie paaris lati vai pardesmit pret šo summu. Un veel cik ir ieekenomeets bet cik ir zaudeets? Gada laikaa tie ir vairaaki tuukstoši eiro uz veertiibas krituma un taapeec es uzskatu ir ļooti stulbi un tizli te baarsstiit savu paaris ieekonomeetuss latus un santiimus.

Paskaidrošu pa punktiem.

1. Mašīna braukšanas prieku man sniedz. Iespējams, ka daudziem šāds auto nesniegtu braukšanas prieku, bet man sniedz, jo cilvēki ir dažādi. 2006.gada Meriva ir liels solis uz priekšu, salīdzinot ar manām iepriekšējām mašīnām - 1988.gada Golf-2, 1992.gada Vento un 1993.gada Vento-VR6.

2. Mašīna gan maksāja 14,1 tūkst.eiro, tomēr visi ietaupījumi, pērkot 1,3 CDTI, nevis 1,7 CDTI, nesastāv no degvielas tēriņu starpības.

Pirmkārt, 1,3 CDTI ir par 455 latiem lētāks nekā 1,7 CDTI. Ja ar auto braukšu astoņus gadus, tad 2014.gadā starpība starp 1,3 CDTI un 1,7 CDTI cenu būs minimāla.

Otrkārt, mazāku degvielas tēriņu radītā starpība 35 lati gadā reizināti ar astoņiem gadiem veido 280 latus.

Treškārt, KASKO prēmiju rēķina no auto vērtības. Ar 1,3 CDTI KASKO izmaksas astoņu gadu periodā veidos ap 100 latiem.

Ceturtkārt, 1,3 CDTI ir lētākas apkopes, kas astoņu gadu periodā veido kādu 100-150 latu ietaupījumu.

Kopā astoņos gados ietaupījums, ja izvēlas 1,3 CDTI niknā 1,7 CDTI vietā, salasās ap 900 latiem, kas, manuprāt, ir nebūt ne maza summa.

Kad pirms pusgada meklēju auto pirkšanai izskatot variantus starp jaunajiem pieļāvu arī Merivas pirkšanu, bet neskatoties uz cenu un izmaksu starpību, pirkšanas gadījumā, būt pircis 1.7. nevis 1.3. Varbūt pat bez racionāla pamata. Vienkārši tāpēc, ka gribējās auto ar lielāku jaudas rezervi....

kolumbs 07.02.2007 12:17

Es ceru, ka drīz līdz tam nonākšu līdz šādai ģiemenesautoparka vadībai:

jauns vai mazlietos auto operlīzingā (mazlietots līdz 2 gadiem ar mazu nobraukumu, normāli uzturēts). Pabrauc gadus 3 bez problēmām, ņem nākošo. Nepērku auto, bet rēķinos ar izdevumiem apmēram 200 EUR mēnesī principā par auto nomu. Neņemu "krutu" A6, bet kaut ko vienkāršu, piemēram, Merivu, C4 vai Focus vai ko tamlīdzīgu.

Pēc šīs shēmas pirms neilga laika esmu iegādājies mazlietotu Citroen Xsara 2004 g. Kad pirku, tai bija 28 000 nobraukums (ticams, netiek apsptiests kāpēc tieši šāds un kāpēc ticams).

Kad vērtēju ko citu par tādu pašu naudi var dabūt - jā var dabūt audi 1999-2000g. nezināmā stāvoklī ar noskrējienu ap 150 000, varbūt ar pārregulētu odometru.

Kam man tāds vajadzīgs?

Ar auto jābrauc pirmie 100 000, tie auto mūžā ir tie labākie..

kolumbs 07.02.2007 12:26

mdude rakstīja:

Magistrs rakstīja: termostats noteikti nebūs dzesēšanas sistēmas trubu rajonā

es prasiju kur ir nevis kur nav. nesen mainiju b4 termostatu un baigi nonemos. tagad taisos palidzet vienai astrai un pirms tam gribeju zinat cik man laiku rezervet.

izstaas ka te vieni vienigi skolnieki un klerki spameri kas brauc ar opel.

Precīzi nezinu kur ir, bet meistars kad mainīja manai 1991.g.astrai teica, ka salīdzinoši ar audi esot grūti pieejamā vienā un esot nedaudz jāpačakarējas....

kolumbs 07.02.2007 12:30

manuprāt apkopes varētu būt lētākas, bet tas nav nesamaksājamas salīdzinot ar neprognozējamajiem lietotā auto remonta izdevumiem.

KASKO nav patīkami pirkt, bet visticamāk, ka tāds tiktu pirkts arī vecam auto.

Par riepām jārūpējas jebkuram auto.

kolumbs 07.02.2007 12:32

batka rakstīja: labak 10 gadigs bmw vai mersis neka jauns japanis vai francis,vismaz nav kauns braukt.Un negrab ari visas malas,ka medz but japaņiem it sevišķi.

Līdz tam vienkārši jāizaug, kad cilvēks par auto nedomā tikai steriotipiski - BMW tas ir kruta, japānis, francūzis, opelis- nekam neder.

Novēlu tev jaunu auto, kaut vai opeli!

kolumbs 07.02.2007 12:36

p.s. jauno auto noliedzējiem iesaku palasīt te pat lasāmo diskusiju par A6 automāta maiņu un ar to saistītajām izmaksām. Būtu jauns - būt garantija vai visticamāk tā nenotiktu...

kolumbs 07.02.2007 13:11

A6 rakstīja:

kolumbs rakstīja: p.s. jauno auto noliedzējiem iesaku palasīt te pat lasāmo diskusiju par A6 automāta maiņu un ar to saistītajām izmaksām. Būtu jauns - būt garantija vai visticamāk tā nenotiktu...

Jā, jā kā tad nenotiktu... notiek un kā vēl, bet dažu reizi paglābj garantija, bet ja tā beigusies... ej nu sameklē Citrona C4 automātu - labu, lietot par sakarīgu naudu... nu protams var jau nopirkt jaunu... bet ko tas maksās.

Un par tām lietotajām mašīnām... arī tās ir dažādas un nopirkt auto var dažādi. Kā jau teicu iepriekš mans viedoklis ir, ka lietots auto jāpērk tikai ārpus Baltijas, principā Vācijā. Nevajag iet uz Hamburgas rumbulām, bet aizbrauciet uz ALD vai tamlīdzīgām vietām. Es piemēram jau kuro mašīnu pērku konkrēti vienā kanotrī, arī mani draugi tāpat. Pārsvarā tie ir dīzeļi un Audi vai VW. Nekādu problēmu nav bijis ne ar dzinējiem, ne arī kādi citi brīnumi izlekuši. Arī nobraukums ir reāls, nu piemēram 2003 gada A6 1,9 TDI bija 2006. gada jūnijā 190tkm.. un mašīnai nav nekādas vainas, bet šobrīd ir nobraukti 35tkm...

Kad beidzas garantija ir jāņem nākamais, nevis jādomā par braukšanu līdz mūža galam.

kolumbs 07.02.2007 15:43

Uggga rakstīja:

Uggga rakstīja: "Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas padomes loceklis, Mitsubishi auto pārstāvja Aura auto vadītājs Gundars Margēvičs pieļauj iespēju, ka atsevišķi jauno auto tirgotāji ierobežo servisu loku, tomēr saskaņā ar Eiropas Savienības normatīviem pie dīlera jāveic tikai garantijas remonts, savukārt apkopi varot veikt jebkur."

pilns teksts www.ldiena.lv/...

Kurš būs pirmais, kas izkodīsies cauri visiem likumiem, lai pierādītu dīlerim, ka apkopi var veikt jebkur nezaudējot garantiju?

Diena vēlreiz raksta par apkopēm brīvi izvēlētā servisā www.ldiena.lv/...

Kādas prognozes? Kaut kas pavirzīsies patērētājam labvēlīgā virzienā?

Pavērsīsies, ja patērētāji (fiziskas personas) aktīvi sūdzēsies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Pagaidām šajā rakstā centra atbilde ir ļoooti nepārliecinoša....

kolumbs 07.02.2007 16:54

Vispār ja pats taisi auto - iegādājies atttiecīgu manuāli. Latvijā ir pieejams AStras manuālis ar visām bildēm krievu valodā. Lasījis gan neesmu un pēc tā kaut ko taisījis pēc apraksta. Man tā grāmata smukumam stāv Parasti servisā tika veikli cauri....

Termostata maiņa pagājušajā ziemā man izmaksāja 10-15LVL. Nav lustes pašam čakarēties....

kolumbs 07.02.2007 16:57

Magistrs rakstīja: Ja notiks tas pat aprakstītais variants ar A6 variatoru. Nomainīsi karobkas eļļu un pēc tam saplīsīs variators. Ko dīleris pateiks? Protams, pašo nak, kreisā eļļa, mainot iekritis uzgrieznis kārbā. Pa garantiju neremontēsim.

Var sataisīt citur, uztaisīt ekspertīzi vai apkopei ir cēloņsakarība ar bojājumu un piedzīt no dīlera izdevumus, tai skaitā ekspertīzes izdevumus...

kolumbs 08.02.2007 8:43

Magistrs rakstīja:

kolumbs rakstīja:

Magistrs rakstīja: Ja notiks tas pat aprakstītais variants ar A6 variatoru. Nomainīsi karobkas eļļu un pēc tam saplīsīs variators. Ko dīleris pateiks? Protams, pašo nak, kreisā eļļa, mainot iekritis uzgrieznis kārbā. Pa garantiju neremontēsim.

Var sataisīt citur, uztaisīt ekspertīzi vai apkopei ir cēloņsakarība ar bojājumu un piedzīt no dīlera izdevumus, tai skaitā ekspertīzes izdevumus...

Kur tu Latvijā uztaisīsi ekpertīzi?

Piemēram Valsts tiesu ekspertīžu birojā (nejaukt ar Tiesu medicīnisko ekspertu kantori Hipokrāta ielā),

gan jau ekspertus var atrast arī Rīgas Tehniskajā universitātē un Latvijas Lauksaimniecības universitātē

kolumbs 08.02.2007 8:47

deksters rakstīja:

kolumbs rakstīja:

Magistrs rakstīja: Ja notiks tas pat aprakstītais variants ar A6 variatoru. Nomainīsi karobkas eļļu un pēc tam saplīsīs variators. Ko dīleris pateiks? Protams, pašo nak, kreisā eļļa, mainot iekritis uzgrieznis kārbā. Pa garantiju neremontēsim.

Var sataisīt citur, uztaisīt ekspertīzi vai apkopei ir cēloņsakarība ar bojājumu un piedzīt no dīlera izdevumus, tai skaitā ekspertīzes izdevumus...

Spriežot pēc tavas galerijas, tu ar to vien nodarbojies ,kā taisi ekspertīzes.

Galerijā redzamais auto nav mans vienīgais auto. Otrs ir 13 gadus jaunāks, kuram vēl ir garantija. Ekspertīzi nav bijusi nepieciešamība ne vienam ne otram...

1 2 3 4

Lasītākie raksti

Jaunie raksti