Kārtot: Augošā secībā
1 2
msh 17.01.2020 1:56

Nu beidz, aizvietot pensionāru mašīnu ar lielu kasti kas domāta jupijiem ar īsiem krāniem?

Paskatoties to viģiku, paliek skaidrs kāpēc kongo nēģeri dabū smagi strādāt kobalta raktuvēs par dažiem dolāriem dienā...

msh 16.01.2020 22:54

Jā, un kas tad TĀDS ir tajos eksemplāros?

Ķīniešu autobūvi pa lielam var aprakstīt, ņemot par piemēru VW Jetta, mk2, protams Tātad, reiz bija mk2 jetta, kuru vācieši izlaida 1983. gadā, ar motoriem sākot ar 1.6 karburatornieku, un beidzot ar 160 zs G60 kompresormotoru. Uz ražošanas beigām to sāka arī ražot ķīnā, kur to, ar diviem feisliftiem, ražoja līdz 2013. gadam, zem haubes liekot nīkulīgus 1.6 benzīnniekus un 1.9 atmosfēriskos dīzeļus. Bet tas nebija viss - uz mk2 jettas platformas deviņdesmito sākumā fofāgena nopirktais SEATs izlaida toledo, mašīnu kas dzelziski bija mk2 jetta, ārēji izskatījās bik īberīgi, iekšā īpatnēju detaļu apkopojums - tā kā SEATs tika, un joprojām tiek pozicionēts kā bik lētāks un sportisks brends, tad tur motoru klāsts sākās ar kaut kādu 1.6 benzīnnieku, un beidzās ar 150 zs 2.0 16v; no mk3 golfa motoru klāsta tur nebija tikai mazie nemotori un VR6. Kad 1998. gadā spānijā pārtrauca ražot toledo, ražošanas līniju pa kluso nopirka ķīniešu Chery, un sāka ražot divās paaudzēs Chery Amulet, līdz pat 2016. gadam. Tātad, teleportēsimies 10 gadus senā pagātnē - divas lieliskas, interesantas ķīniešu mašīnas - Volkswagen Jetta Pioneer un Chery Amulet - moderns izskats, lēta cena - un nemotori zem haubēm un apakšā veci dzelži. Tieši tas pats ir ar nospiedošo vairākumu ķīnas ražoto mašīnu izstrādājumu. Kā jau teicu - ja tevi kārdina ķīniešu kastes - pērc to mazdu/fordu/mitsubishi/whatever uz ko tā tev interesantā kaste ir bāzēta - būs ne tikai lēts pirkums, bet oriģinālam būs arī daudz sakarīgāki motori...

msh 16.01.2020 18:34

Vadošās pozīcijās? Pats to rakstu izlasīji? Ķīnieši tur nozīmē vienu pašu želeju, un tā pati ir tikai ceturtajā vietā, aiz fofāgena.

Par "gardajiem kumosiņiem" sasmējos. Ja gribas "gardu ķīniešu kumosiņu", tad tev laiks pārdot savu desmitgadīgo sēklu, un nopirkt kaut ko divdesmitgadīgu un garlaicīgu, ar nemotoru, un tava mašīna no ķīniešu "gardā kumosiņa" atšķirsies tikai ar izskatu - protams, vispirms tev jāpapēta tevi interesējošais ķīniešu sūds, lai tu zinātu ko tieši tev ir lietoto mašīnu tirgū jāmeklē. Jebkurā valstī var uzražot kvalitatīvas preces, un var uzražot lētus sūdus - pie tā ka ķīnieši pa lēto vairs strādāt negrib, lēta ķīniešu kaste nozīmē to otro variantu - varbūt akurāt ne sūdīgu kvalitāti, bet aizvēsturiskus dzelžus, un noteikti nemotoru - kā tur var saskatīt kaut ko interesantu, es nevaru saprast. Pie viena atceries ka pērkot ķīnas sūdus tu balso par to lai, ja ne pats, tad tavi bērni [ja tādi ir] varētu priekš ķīniešiem strādāt par dažiem dolāriem dienā.

msh 16.01.2020 12:38

Sāku smieties par "modernajām tehnoloģijām" - jā, šausmīgi modernas - izveicamas ar gadsimtu vecām tehnoloģijām, pāris relejiem un pāris diodēm. Tas ka jaunām mašīnām automātiskās gaismas ir, bet trīsdesmitgadīgām nav, ir dēļ tā, ka palikušas vairāk valstis, kuras prasa lukturus visu laiku, nevis tāpēc ka pirms 30 gadiem nevarēja automātiskās gaismas izveikt - man tuvajiem audī un fofāgeniem automātiskās gaismas no rūpnīcas bija, ja nemaldos, kanādā, varbūt vēl kādā tirgū - mk2 golfam ačgārnajā salā bija īpatnējs dienasgaitas risinājums, liela pretestība caur kuru tika laisti lukturi dienas laikā. Visiem VAGmobīļiem kas izlaisti pēdējo 15 gadu laikā, dienasgaitas gaismas ir programmatūras konfigurācijas jautājums, ieslēdzamas piespraužot kompi un centrālās elektrības bloka kodējumā izmainot vienu cipariņu.

Manam golfam dienasgaitas gaismas nav - tieši tevis nosauktā iemesla dēļ - lai es neatrofētos un svešā mašīnā ieslēgtu lukturus.

msh 16.01.2020 12:30

Mani fascinē šajos abos postos izteiktā doma, vecmāmiņu "gudrība". Ja ir divi braucēji, viens pa bruģi dročī uz 30 un zemāk, un viens normāli brauc, labākajā gadījumā mašīnas tiek plēstas vienādi, sliktākajā - tas ir dročītājs, kas savējo plēš vairāk, jo tas ir viņš, kurš, skaitīdams katru akmentiņu, savai piekarei liek darboties vairāk, kamēr tas, kurš brauc normāli, liek vairāk darboties riepu gumijai, bet piekarei - mazāk.

msh 15.01.2020 17:16

Tu laikam neizlasīji visu manu tekstu - jā, tātad paneļa apgaismojums tiem brīnumiem slēdzas kopā ar dienasgaitas lukturiem, un tas nav pareizi. Protams, tevis nosauktā dabas parādība ir dižās pilsētas specifika - es līdz šim esmu redzējis šādu spoku tikai vienreiz, hujdaja konu.

msh 15.01.2020 13:01

Šī frāze pieder patt condell, kurš ir brits - es nezinu kā pie mums, bet rietumos kreisie universitātēs cītīgi māca studentiem kā pareizi domāt, un ne par velti no tām laukā nāk bagātīga kreiso raža. Prast lasīt un rakstīt ir forši - bet bez intelekta šīs spējas tiks pielietotas izklaidei, nevis lai kaut ko jaunu uzzinātu vai iemācītos.

msh 15.01.2020 12:53

"krēslas sensors", hahaha. Iemesls tiešām ir gaužām vienkāršs - nevis kaut kādas bezjēdzīgas fīčas trūkums, bet tas, ka, acīmredzot [nevienā tādā mašīnā neesmu iekšā sēdējis] kaut kāda iksa pēc paneļa apgaismojums ir vai nu automātisks, pēc apgaismojuma, vai arī iet kopā ar dienasgaitniekiem - un nevis ar gabarītiem - ja panelis būtu tumšs, tad noteikti atcerētos ieslēgt. Bet multeņu ekrāna gadījumā vajadzētu lai nebūtu kaut kāds automātiskais apgaismojuma regulējums, bet gan dienasgaitas lukturiem būtu jāiet kopā ar neregulējamu maksimālo multeņu ekrāna spožumu, un ja multenes ēdīs acis ārā - uzreiz atcerēsies ieslēgt lukturus. Kamēr tagad, kad normāla spidometra vietā ir multeņu ekrāns - atcerēsimies, dienas laikā neapgaismotas bultas var redzēt, bet multeņu ekrāna multenes bez apgaismojuma praktiski neiespējami, ā, un nu jau tak ir LED nevis LCD, tur pat bezapgaismojuma iespējas noteikti nav - un piedevām ar automātisku spožuma regulēšanu - kāpēc lai neaizmirstu par to ka lukturi nav ieslēgti...

msh 15.01.2020 12:49

Drīzāk rūpes par iespējamiem idiotiem pie stūres, jo dabisko atlasi mūsdienās tak nedrīkst pieļaut.

msh 15.01.2020 12:41

Pēdējajam es nevaru piekrist - spēja lasīt un rakstīt nav pārāk cieši saistīta ar gudrību. Man patika teiciens - "izglītībai nav nekāda sakara ar gudrību - tu vari pabeigt augstskolu bet joprojām būt idiots". Es kaut kur lasīju par kaut kādu pētījumu par ASV prezidentu intelektu, izvilktu no viņu runām - pēdējo 50 gadu laikā līmenis esot stipri krities, pēdējais, kurš bijis vismaz studenta līmenī, bijis reigans. Tāpat kā rietumos ar kreiso rokām izveikta dabas parādība, kas saucas "dumbing down the university".

msh 14.01.2020 21:23

Kamēr kreisie nebūs nomesti no varas, nekas nepieklusīs. Varbūt vienīgi pseido eko izmaiņu ātrums tiek piebremzēts, jo pārāk strauja žmiegšana var novest pie nevēlamas revolūcijas...

msh 14.01.2020 17:49

Kas par mašīnu?

msh 14.01.2020 12:59

Jā, protams ka tas ir labs piemērs - ka cilvēki neuzņemas to, ko nemāk - kāpēc tu vēlies lai tavai mašīnai kaut ko dara cilvēks, kas to nemāk?

msh 13.01.2020 21:31

"katrā ziņā šādu stāstu ir daaaudz mazāk, kā to, kad par salauztām lietām, sabojātiem mezgliem utt. ir atbildīgi Koļas Vaņas garāžserviseļi." - bez šaubām - padomā pats, cik daudz kas tiek remontēts dīlerservisos, un cik daudz ārpus tiem, valstī kur normālas mašīnas mūža ilgums ir vismaz 20 gadi, un kur jaunas mašīnas tiek nopirkts salīdzinoši neliels procents...

msh 13.01.2020 20:41

"savlaicīgi" ir stiepjams jēdziens... Es mēdzu pārslēgties aiz līkuma vai aiz uzkalniņa - otrā pusē pie stūres nomodā esošs cilvēks parasti šo gājienu pamana un arī pārslēdzas, bet nomodā neesoši cilvēki vai adaptīvie lukturi to noteikti nepamana.

Cik bieži tu ar tām uzņēmuma mašīnām brauc tumsā pa šoseju?

msh 13.01.2020 18:30

Kāpēc tev netraucē? Ļauj, es minēšu:

1) tā tava kaste ir augstāka

2) nebrīnītos ja tev būtu priekšas stikls ar polarizējošu pārklājumu

3) un pats galvenais - tu vai nu vēlāk pārslēdz savus lukturus, vai arī to kaut kāda elektronika dara vēlāk, atkal tavā vietā. Kā jau es minēju, es pārslēdzos savlaicīgi, jo es nevēlētos ja man pretī kāds brauktu ar tādu golfu, kāds ir manējais, un pārslēgtos, teiksim, 200-300 metru attālumā - bet kad es pārslēdzos, es palieku ar diviem tuvajiem, kas adaptīvo lukturu elektronikai noteikti kļūst pamanāmi salīdzinoši tuvu. Neaizmirsti - tālie man ir ļoti labi priekš četriem OEM lukturiem; es nebūtu pārsteigts ja 200-300 metrus taisni priekšā uz ceļa nobirtu vairāk kandelas nekā super duper adaptīvajiem diožniekiem, par cik abu veidu lukturiem bik atšķiras darbības princips...

msh 13.01.2020 18:24

GB12 rakstīja:

msh rakstīja: Atslēgas vārds "mazais servisiņš". Zinot ka tu esi strādājis dīleros un mitinies dižajā pilsētā, nebrīnītos ja tu nezinātu kā tāds izskatās no iekšpuses, redzot tavu izdevumu uzskaitījumu. Tātad, kādi izdevumi no tevis uzskaitītajiem mazajam servisiņam nebūs - "apmācības" - kādas vēl apmācības? Cilvēki ir vai nu apguvuši pašmācības ceļā, vai beiguši attiecīgas skolas; ja kaut ko nezina, prasa tiem, kas zina. Tālāk - "administratīvais personāls" principā neeksistē - tādi parazīti kā "pieņēmēji" tur noteikti nav, vai nu uz vietas strādājošs īpašnieks, vai, augstākais, kāds vecākais - "grāmatvedība" arī nav, lai arī nav izslēgts ka tiek izmantoti kāda grāmatveža ārpakalpojumi, ar apkopējiem tas pats, ja nu vienīgi akurāt kaut kad atnāk kāda apkopēja kādu "kopējo" platību uzkopt; savas darbavietas jāuztur kārtībā tiem, kas tur strādā.

Nu, aprēķins palika reālāks?

Tikai tad, ja tajā "mazajā servisā" īpašnieks, mehs, apkopēja un grāmatvedis ir viena un tā pati persona, un, protams, tiek optimizēti nodokļi.

Par apmācībām runājot - ņemot vērā to, kā tehnoloģijas attīstās, ar "attiecīgās skolas beigšanu", lai būtu kau cik labs mehs, īsti nepietiek. Reku, piecpadsmitgadīgam pasātam pat, lai nomainītu bremžu klučus, ar kompi jāslēdzas klāt. Un pašmācība... nuuu, labi... varbūt 30-gadīgam trusim tāds mehs der, bet normālam auto... nē, nu, var jau būt, ka Tu arī klizmas taisīšanu uzticētu kādam, kas to apguvis pašmācības ceļā.

Uz vietas strādājošajam īpašniekam vai vecākajam alga jāmaksā nav? Grāmatveža pakalpojumi ir par brīvu?

Tava skepse par pašmācību - nolaidies no saviem augstumiem Cik nav dzirdēti stāsti par dīlerservisu mehu salauztām lietām vai situācijām kur šie mēdz strādāt ar kūvaldiem un lomikiem - ar visām apmācībām Atceries - tas NAV dīlerserviss - tur aizbrauc mašīna, saka, "man ir tāda un tāda problēma" - īpašnieks vai vecākais paprasa mehiem, ja neviens neuzņemas to lietu darīt, tad attiecīgi potenciālo klientu pasūta - tas nav dīlerserviss, kam ir jāuzņemas remontēt, jo tās markas pārstāvis, neatkarīgi no mehu spējām. Ja tev šķiet ka smadzenes nespēj aizvietot kaut kādus kursus, tad atceries - visas tās tavas "normālās mašīnas" nesatur nekādas jaunus, nekur neredzētus tehnoloģiskos risinājumus - nu varbūt satur, bet pietiekami nelielos daudzumos, lai esot pieredzei ar vecākiem modeļiem, zināšanu robus, kuri ir attiecībā uz jaunākiem modeļiem, varētu kompensēt ar padomu vai autodatu. Piemēram, tava beha pa lielam ir uzbūvēta ar tehnoloģijām, kuru vecums ir 20 gadi, vai vairāk. Par tavu piemēru ar piecpadsmitgadīgas pastētes bremžu kluču maiņu sasmējos - jā, process, ko var izdarīt ar lētu porķiku un 25 eiras vērtu ķīniešu kabeli - vai, var arī darīt kā krievi, kuri vispār kompi apiet, jo tāda veida tehniskās darbības var arī veikt pa tiešo, ar attiecīgu pārejo darbinot iesaistītos mezglus pa tiešo.

Uz vietas strādājošs īpašnieks nopelna sev peļņu - grāmatveža ārpakalpojumi gan jau nav vairāk par dažām stundām nedēļā.

msh 13.01.2020 12:41

Vai tad neredzi vārdus "priekšpiedziņa"? Bet pat ja nebūtu rakstīts, tāpat skaidrs ka priekšas bezpiedziņa - atceries kāda firma ražojusi spēka agregātu - firma, kurai viss ir šķērsām un noklusējumā griež tuvākos riteņus.

msh 13.01.2020 2:43

Nah tas vajadzīgs?

msh 12.01.2020 12:09

Cena, sarežģītība un bezjēdzība tam visam. Pie viena neaizmirsti ka to tavu nelielo kastīti būs jādzesē.

msh 11.01.2020 2:35

Es labāk gribētu lai viņiem būtu kāda īpaša atpazīšanas zīme, apgaismota, lai zinātu ka viņiem jādod virsū ar tālajiem - es varu pilnīgi saderēt ka tas "iecērt acīs" punkts ir dēļ tā, ka tas huiņas asistents mani laicīgi nepamana - jo tā kā manā mašīnā gaismas pārslēdz cilvēks, tad tās gaismas mēdz pārslēgties tad, kad pretī braucošais atrodas aiz līkuma, aiz uzkalniņa vai puskilometra - kilometra attālumā - tikmēr to adaptīvo lukturu vadība savus segmentus slēdz ārā tad, kad kamera pamana kaut ko pretī braucošu; es noteikti neesmu pārāk labi pamanāms, jo tuvie ir tuvie - bet ja pretī spīdētu kāda zīme, vismaz pēdējajā variantā zinātu ka tādam jādod ar tālajiem virsū...

msh 10.01.2020 18:57

Atslēgas vārds "mazais servisiņš". Zinot ka tu esi strādājis dīleros un mitinies dižajā pilsētā, nebrīnītos ja tu nezinātu kā tāds izskatās no iekšpuses, redzot tavu izdevumu uzskaitījumu. Tātad, kādi izdevumi no tevis uzskaitītajiem mazajam servisiņam nebūs - "apmācības" - kādas vēl apmācības? Cilvēki ir vai nu apguvuši pašmācības ceļā, vai beiguši attiecīgas skolas; ja kaut ko nezina, prasa tiem, kas zina. Tālāk - "administratīvais personāls" principā neeksistē - tādi parazīti kā "pieņēmēji" tur noteikti nav, vai nu uz vietas strādājošs īpašnieks, vai, augstākais, kāds vecākais - "grāmatvedība" arī nav, lai arī nav izslēgts ka tiek izmantoti kāda grāmatveža ārpakalpojumi, ar apkopējiem tas pats, ja nu vienīgi akurāt kaut kad atnāk kāda apkopēja kādu "kopējo" platību uzkopt; savas darbavietas jāuztur kārtībā tiem, kas tur strādā.

Nu, aprēķins palika reālāks?

msh 08.01.2020 17:40

Kad tu uztraucies par riteņmotora 300k resursu, tad neaizmirsti ka teslas spēka agregātiem faktiskais resurss vēl salīdzinoši nesen bija mazāks. Es arī gribētu zināt ko tas cipars sevī slēpj - nodilušus gultņus?

msh 08.01.2020 12:42

topinamburs rakstīja: Koknrētajā Poršes izstrādājumā transmisija ir piemērota, lai dabūtu tik 'nepieciešamos' 0-100 kmh datus - lai izskatītos labi. Diemžēl publika mašīnas pērk vadoties pēc neracionāliem pieņēmumiem - kuram labāki cipari, lielāki riteņi un tv ekrāns...

Ar elektroauto priekšrocībām vai pakaļrocībām tam nav nekāda sakara - šoreiz.

Bet tev tikai riet, ka ļaunie (kas tieši? esi tik labs, un reiz pasaki, kas tad tie ļaunie elektroauto tehnoloģiju uzspiedēji ir?) nomāc brīvo tirgu, um aizliedz tev kvēpus pilnām mutēm elpot

Vispār jau VISIEM elektromobīļiem ir kārba. Es agrāk domāju ka tikai diferis - tad WALA man parādīja bildi kā izskatās teslas spēka agregāts no iekšpuses - piedod, bet tas mezgls nav nosaucams savādāk kā ātrumkārba, vai, precīzāks būtu angļu termins "transaxle", ar ko apzīmē ātrumkārbu kas satur arī diferi - lūk, tāds mezgls ir katrā teslas velkošajā asī - jā, tur ir tikai viens, nepārslēdzams un neizslēdzams pārnesums, bet tas nemaina faktu cik zobratu pāri tur ir iesaistīti procesā, un parastas mehāniskās ātrumkārbas visu laiku sazobē bet neieslēgtie zobratu pāri diez vai sevišķi palielina zudumus.

Abet par to "kas ir ļaunie" - arbūzi, kas tad vēl. Brīvais tirgus ar saprātīgu vadību būtu saprātīgas toksisko atgāžu normas - tā vietā ir cirks, padarot oglekļa dioksīdu par kaitīgu gāzi un izliekoties ka ja mašīnai aizmugurē no trubas tas netiek izpūsts, tad tas netiek izdalīts nemaz - tā vietā lai daudz vienkāršākiem un iedarbīgākiem veidiem samazinātu šīs gāzes izdalīšanos.

msh 07.01.2020 21:33

Šis jautājums ir klasisks, un tāpēc uz to došu klasisku atbildi

Lūk, pilnīgi normāls motors darbojas brīvgaitā +10 - +15 grādu temperatūrā.

Degvielai sadegot, galvenās izplūdes gāzu sastāvdaļas ir CO2 un ūdens, ūdens, protams, tvaika formā - ja apkārtējā vide ir pietiekami auksta, tad šis tvaiks redzamā formā var kondensēties jau izpūtējā, dēļ kā rodas redzami dūmi. Pie viena ir vēl cita nianse - tev ir 2.4 piecu katlu motors - tikmēr vidējais "cits" dižpilsētas šoferis brauc ar četru katlu belarusnieku zem 2 litriem, kāds brīvgaitā patērē 4x mazāk degvielas, un attiecīgi spēj izdalīt 4x mazāk tvaiku...

Man personīgi ir bijusi pieredze četras reizes ar situāciju, kur dzeses šķidrums nonāca degkamerā - nu, vai, vismaz nonāca saskarsmē ar to. Pirmā pieredze - VAG lielā bloka motors, 1.8 karburatornieks, pakorodējusi galva laicīgi nemainīta dzeses šķidruma dēļ - bija neliels dzeses šķidruma patēriņš, apvienojumā ar brūno puņķveidīgo putu nākšanu ieplūdē caur kartera ventilāciju, bet savādāk viss normāli, braucu, mēnesī puslitru litru dzeses šķidruma dabūju pieliet, neko īpašu ārēji nemanīju. Pieredze numurs divi - VAG mazā bloka četru katlu motors - tāda pat cēloņa dēļ uzcēlās sistēmā spiediens - pamanīju tikai tad, kad uzsprāga salona radiators. Pieredze numurs trīs - VAG mazā bloka četru katlu motors, cits, citā mašīnā - pēkšņi parādījās spiediens kas beidzās ar skatu kā filmās, strauji uzkāpa temperatūra un tvaiku mākonis no motortelpas. Pieredze numurs četri, un vienīgā reize, kad tiešām varēja redzēt no ārpuses ka dzeses šķidrums nonāk degkamerā - VAG lielā bloka četru katlu motors, hvz kāpēc izpūta galvas blīvi, dēļ kā dzeses šķidrums nonāca vienā katlā - brīvgaitā motors degkamerā nonākošā dzeses šķidruma daudzuma dēļ darbojās uz trīs katliem un vareni kūpēja, izkustoties no krustojuma, aizmugurē stāvošais palika baltu tvaiku mākonī...

Pārliecībai ka tas nav dzeses šķidrums kas tur kūp var izdarīt jau augstāk minēto pārbaudi, bet labāk lai kāds uzgāzē. Neliels daudzums dzeses šķidruma var zust gar kādu plastmasas flanci, gan pie motora, gan ar gāzi saistītajās lietās - jāskatās vai nav kaut kas mitrs.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti