Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3
aansis 30.01.2013 10:25

DekstersFF rakstīja: Par kukuļņemšanu un došanu.

Pēdējā laikā dzirdams, cik nu ļoti ir sliktie tie vadītāji, kuri dod, bezmaz uzbāžas ar savu naudu, tikai tiek aizmirsts, ka policista pienākums ir nepieļaut likumapārkāpumu, tasir, nedot iespēju pat domāt,ka var dot.

www.apollo.lv/...

Dekster, kurš ir uzlauzis tavu kontu un atļāvies tavā vardā uzrakstīt, ka CP ir slikti?

aansis 05.02.2013 14:35

domenixs rakstīja: Audi a6 ~ 2000.gads - 2.5d , 2.8 benzīns.

Audi a8 ~ 1998.gads , 2.5d

Bmw 5 ~ 1999.gads , 2,5d , 2.8 benzīns,

Mercedes CLK ~ 1998.gads , 3.2 benzīns

Volvo c70 , 1998 gads , Volvo S60 ap 2000. gadu , Volvo s80 aP 2000.gadu.

Pagaidām liekas , labāk ir CLK... Kāda jums pieredze vai ieteikumi?

Topiku ģenerators ir apguvis latviešu burtu diakritiskās zīmes, bet vēl derētu piestrādāt arī pie satura, lai kaut kādu ticamības momentu iegūtu...

aansis 05.02.2013 15:50

elektrikis rakstīja:

Pirmais rakstīja: pievieno viņu pie karburatora

viena trubina ir pievienota pie karburatora, bet vel divas vajag kkur pievienot

Pamēģini savienot abas kopā. Varbut mūžīgais dzinējs sanāks.

aansis 07.02.2013 11:32

M77 rakstīja:

puikaa20 rakstīja: Poliuretāna bukses, un citi izstrādājumi

Uzlabo auto vadāmību, krietni ilgāks kalpošanas laiks.

...

Buksēm varbūt arī ir ilgāks kalpošanas laiks, toties pārējām piekares daļām, kas ir tālāk "pa ķēdīti" tiek papildus slodze... jeb bezmaksas siers ir tikai slazdā.

Nebūs gluži taisnība. Piekares mezgli ar poliuretāna buksēm, pērkot pēc kataloga vācu "aftermarket" produktus ir pat 2-3x dārgāki nekā oriģinālās detaļas. Šeit ietaupījums varētu būt uz restaurācijas (izmanto vecās metāla daļas) un lētā vietējā darbaspēka rēķina. Savukārt "pa ķēdīti" piekare tieši otrādi tiek vairāk saudzēta, jo poliuretāns ilgāk saglabā savu paredzēto funkcionalitāti, bet "ķēdīte" cieš tieši no braukšanas ar laikā nenomainītām buksēm, kas attiecīgi vairs neveic tām uzticēto amortizācijas funkciju. Tā kā ir doma sava izklaides auto piekari nākamreiz pārlasīt uz poliuretānu, noteikti izvērtēšu šo alternatīvu visnotaļ dārgajām vācu detaļām, ar kurām biju rēķinājies līdz šim.

aansis 08.02.2013 12:12

IkdienasViesis rakstīja: Šodien, pirmo reizi redzēju jauno tramvaju 11.maršruta līnijā. Citējot Gorbačovu jāsaka - "process pošol..." Zinu, ka daudzi rīdzinieki gaidīt gaida, kad 6.maršruts kursēs līdz Ausekļa ielai.

"točno pošol..." www.delfi.lv/...

aansis 08.02.2013 15:26

msh rakstīja: Es agrāk gribēju savam audī salikt powerflekšus, bet tagad nezinu - dzirdēti gadījumi kad diezgan ātri tās bukses izbeidzas [lai arī mūža garantija] utt, un četras bukses 50 laši...

Kaut kur nepareizi skaties... Poliuretāna bukses ir pilnīgi citā cenu kategorijā. Nav brīnums, ka tādas, ko var dabūt par tevis nosaukto cenu, ātri izbeidzas. Par poliuretānu atstāj domāt tiem, kam viena oriģinālā maksā vairāk par 50Ls.

aansis 11.02.2013 15:22

msh rakstīja:

aansis rakstīja:

Kaut kur nepareizi skaties... Poliuretāna bukses ir pilnīgi citā cenu kategorijā. Nav brīnums, ka tādas, ko var dabūt par tevis nosaukto cenu, ātri izbeidzas. Par poliuretānu atstāj domāt tiem, kam viena oriģinālā maksā vairāk par 50Ls.

Tu esi kaut ko sajaucis - poliuretāns ir domāts tiem, kas grib padarīt piekari stingrāku, nevis rolsroisu, bentliju un kadiljaku īpašniekiem, kuri nevar atļauties saremontēt savu tačku... Davai, dod piemēru ar dārgāku un kvalitatīvāku analogu šitentajam www.adparts.lv/... Un vēl iedod piemēru ar kādu mašīnu, kurai piekarē ir vismaz dažas bukses, kuras maksā 50+ lašus - sviras, kuras domātas mainīt sborā, neskaitās.

Neko neesmu sajaucis. Poliuretāna galvenā īpašība ir tā ilgstošā izturība - attiecīgi tas pieļauj arī iespēju viedot "cietāku" piekari. Toties tikpat labi ir izmantojams arī analogas stingrības piekarei ar nesalīdzināmi ilgāku darba mūžu.

Un piemērs turpat tavā lapā. Nav ne bentlijs, ne rolsroiss - bet pirmais, kas atradās ar ciparu >100Ls/gab. www.adparts.lv/...

aansis 12.02.2013 12:51

msh rakstīja: Oriģināla subāra bukse maksā 100+ ls gab?

Davai, dod piemēru kvalitatīvākiem poliuretāna izstrādājumiem par powerfleksi - par manis iemestā piemēra buksēm ir lasīts variants kur sūdīgās plaukta bukšu konstrukcijas dēļ tur iekļūst smiltis un veicina bukšu nolietošanos, kā rezultātā bukse izbeidzas viena - divu gadu laikā.

Nezinu, cik maksā oriģinālā, bet gana daudz mašīnām ir bukses, kas maksā vairāk par tevis nosauktajiem 50Ls/gab. Un tava vēlme "precizēt uzdevumu" nerada nekādu vēlēšanos uztvert tavu jautājumu nopietni. Ko tieši tu domāji ar "sviras, kuras domātas mainīt sborā, neskaitās"?! Tādas nemainīt vispār?

Par kvalitatīvākiem izstrādājumiem nemācēšu teikt, jo neesmu iedziļinājies sērijveida piedāvājumu salīdzināšanā. Līdz šim tika apsvērta iespēja izmantot šeit minētajai firmai līdzīgu vācu kantori, kas nodarbojas ar individuālu detālu izgatavošanu. Lapas nav, kontakti personīgi - tā ka nekādi nevaru objektīvi un publiski salīdzināt.

aansis 15.02.2013 9:59

msh rakstīja: Es domāju 10-15 gadus vecu audī alumīnija sviras, kur viena svira - alumīnija gabals ar buksi vienā galā un stāvābolu otrā galā maksā 30-40 lašus normālas firmas izpildījumā. Da pļin, par kādām mistiskām miskastēm tu visu laiku runā, kur viens gumijas gabals maksā virs 50 lašiem?

Subaru Legacy ir "mistiska miskaste"?

aansis 01.03.2013 19:35

Ozz rakstīja:

ziemā ja grib siltu salonu, pečkas ventilators nav jāgriež uz max poziiciju, ja kas

ka lai sito sievai iestasta? bezcerigi...

aansis 02.03.2013 0:21

DekstersFF rakstīja:

aansis rakstīja:

Ozz rakstīja:

ziemā ja grib siltu salonu, pečkas ventilators nav jāgriež uz max poziiciju, ja kas

ka lai sito sievai iestasta? bezcerigi...

Kāpēc tu gribi sievai iestāstīt muļķības?

Kapec mulkibas? No ventilatora uzgriesanas un auksta gaisa dzenasanas pa salonu siltak nepaliek. Kamer motors nebus uzsilis, ari salona siltuma nebus. Un ja ir pietiekami auksts, lai termostats vala nevertos ari sildot salonu ar ventilatora pusapgriezieniem, neko nedos ta uzgriesana uz max poziciju.

aansis 02.03.2013 11:03

Palaidniex rakstīja: Par kartonu piekrītu... Kamēr nav -40C, temperatūru mazajā lokā kartons pie lielā radiatora iespaido maz...

Bet salona pečkai iebūvētais radiators parasti uz max ātrumu dzīto -10C auksto āra gaisu nepagūst tā uzsildīt, kā pie zemāka ātruma. Tāpēc salonā ieplūstošā gaisa temperatūras paaugstināšanai labāk izvēlēties lēnāku ātrumu. Drīkst paeksperimentēt ar digitālo termometru, ja neticās...

Atrakai uzsilsanai palidz ari recirkulacijas izmantosana - klimatkontrole minusos to dara automatiski.

aansis 02.03.2013 13:16

DekstersFF rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Par kartonu piekrītu... Kamēr nav -40C, temperatūru mazajā lokā kartons pie lielā radiatora iespaido maz...

Bet salona pečkai iebūvētais radiators parasti uz max ātrumu dzīto -10C auksto āra gaisu nepagūst tā uzsildīt, kā pie zemāka ātruma. Tāpēc salonā ieplūstošā gaisa temperatūras paaugstināšanai labāk izvēlēties lēnāku ātrumu. Drīkst paeksperimentēt ar digitālo termometru, ja neticās...

Dzinēja darba temperatūrā uzsilst ļoti labi. Man gan nav mikromibilis neviens ar cigarešu paciņas lieluma pečku bijis..

Nav runa par tikai par "pecku". Visiem modernajiem dizeliem ir pietiekami augsta efektivitate, lai dzinejs gluzi vienkarsi nerazotu pietiekami daudz siltuma. Neaizmirsti, ka salidzinot musdienu dzinejus, benzins sarazo 2-3x vairak siltuma, neka dizelis, stradajot pie vienadas jaudas.

aansis 03.03.2013 10:33

Chankaishi rakstīja:

Taas nu ir muljkjiibas - siltums taa ir jauda.

Tieši tā - tās ir absolūtas muļķības. Siltums un mehāniskā enerģija ir dažādas lietas - ir tads jēdziens ka dzinēja lietderības koeficients, kas izsaka, cik lielu daļu no degvielas ķīmiskās enerģijas dzinejs spēj pārvērst mehāniskajā enerģijā. Mūsdienu benzīna dzinējiem tas ir 25-30%, dīzeļiem līdz pat 50%. Un tas nozīmē, ka dīzelis uz saražotu 1kW mehāniskās jaudas saražos tikai 1kW siltuma jaudas. Tajā pat laikā bezīna dzinējam uz 1kW mehāniskās jaudas sanāk 2-3kW siltuma.

aansis 04.03.2013 14:49

Chankaishi rakstīja: Nekas no nekaa nerodaas, iekshdedzes dzineejaa jauda rodaas tikai no siltuma!!

Fizikas stundas vidū iemigi? Sākums jau itkā būtu pareizs, bet nu tas beigu absurds...

Pamēģini pats sev paskaidrot, kas ir dzinēja lietderības koeficients. Tad sapratīsi ka jauda nerodas no siltuma, bet gan siltums no jaudas.

Motora dzesēšanas siltums, kas tiek izmantots salona apsildei ir tā ķīmiskās enerģijas daļa, ko dzinējam nav izdevies pārvērst mehāniskajā enerģijā. Mehāniskā enerģija galu galā arī pārvēršās siltumā, bet jau salona apsildei neizmantojamā veidā - silst transmisija, bremzes, riepas un visbeidzot arī asfalts un pretvējš

aansis 04.03.2013 16:14

Chankaishi rakstīja: Tātad vēlreiz, aansi! Jauda rodās no siltuma, kas rodās sadegot, citiem vārdiem ķīmiski reaģējot C un H, kas ir degvielā, ar O, kas ir gaisā. Tā kā nekas nav ideāls, tad tikai max 50% siltuma pārvēršās spiedienā, kas stumj virzuli, pārējais siltums - 50%, neizmantots, izplūst caur izpūtēju, apm. 25% un 25% caur cilindra sieniņām un galvu dzesēšanas šķidrumā vai vienkārši gaisā. Tas ir ideāls variants modernam autiņa dīzeļdzinējam ar to komonreilu un elektroniski vadāmu daudzpakāpju iešprici, gan neskaitot vēl zudumus no berzes dzinējā. Tātad apm. 1/4 daļa sadedzinātās degvielas uzsilda dzinēju, dzesēšanas šķidrumu. Pilsētā tas ir apm. 1.5l dīzeļa 2stundu laikā vidēja lieluma automašīnai. It kā ar tādu daudzumu vajadzētu pietikt, lai uzsildītu autiņa salonu Vismaz ne pārāk aukstā laikā. Bet pārāk daudz aizplūst vienkārši gaisā, arī caur radiatoru. Ja to visu varētu novirzīt apkurei - pilnīgi pietikt. Bet tas sadārdzinātu to pasākumu, tāpēc ražotājam izdevīgāk uzlikt lietotājam papildu slogu - karsēt to, kas tiek dzesēts

Lieliski... Un tagad uzraksti vēlreiz šo pašu par benzīna dzinēju un tā liederības koeficientu, salīdzinājumā ar dīzeli, un varbūt beidzot sapratīsi, kādēļ dīzeļiem ir problēmas ar silšanu.

Pie tam neaizmirsti arī ņemt vērā faktu, ka dīzeļa atgāzes ir daudz karstākas, līdz ar to arī caur izpūtēju izplūstošais siltuma daudzums atšķiras ievērojami.

aansis 04.03.2013 17:12

DekstersFF rakstīja: aansi, cik daudz karstākas ir dīzeļa izplūdes gāzes par benzīna atgāzēm?

Apmēam tik: www.ehow.com/...

aansis 04.03.2013 18:48

DekstersFF rakstīja:

aansis rakstīja:

DekstersFF rakstīja: aansi, cik daudz karstākas ir dīzeļa izplūdes gāzes par benzīna atgāzēm?

Apmēam tik: www.ehow.com/...

Nu,man tur izskatās gandrīz vienādi, nevis 'daudz karstākas'.

Vispār jau vidēji 20% atšķirība. Pietiekoši lai ietekmētu salona apsildei atliekošā siltuma daudzumu. Vai arī tev liekas, ka, piemēram, 16 vai 20 grādi mašīnas salonā arī ir nejūtama atšķirība?

aansis 04.03.2013 21:23

DekstersFF rakstīja: Nu pēc tevis dotajiem rādītājiem nav nekādi 20%.

Vidējie rādītāji pēc celsija skalas sanāk ~500 un 600 grādi. Un gāzu siltumietilpība SI sistēmā, kurā rēķina mums ierastos jaudas rādītājus (W), ir jāveic celsija grādos attiecībā pret apkārtējās vides temparatūru (kas aptuveniem aprēķiniem vidēji ir 0)

aansis 05.03.2013 8:54

Chankaishi rakstīja:

aansis rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

aansis rakstīja:

DekstersFF rakstīja: aansi, cik daudz karstākas ir dīzeļa izplūdes gāzes par benzīna atgāzēm?

Apmēam tik: www.ehow.com/...

Nu,man tur izskatās gandrīz vienādi, nevis 'daudz karstākas'.

Vispār jau vidēji 20% atšķirība. Pietiekoši lai ietekmētu salona apsildei atliekošā siltuma daudzumu. Vai arī tev liekas, ka, piemēram, 16 vai 20 grādi mašīnas salonā arī ir nejūtama atšķirība?

Atljaushos pasmaidiit, aansi - te tu esi nonaacis pretrunaa ar sevi! Interesanti - kur tad rodaas taas karstaakaas izpluudes gaazes? Tachu ne jau izpuuteejaa! Seko noraadiijumiem tai sevis noraadiitajaa saitaa, uzinstalee pirometru un paeksperimentee - piem. daljeeji piesedzot iepluudi, dabuusi krietni karstaakas izpluudes gaazes. Un tagad pameeri pasha dzineeja temperatuuru - tu buusi paarsteigts - arii dzineejs buus krietni karstaaks, taatad iznaak, ka diizelis labaak silda salonu) Es piekriitu tam, ka diizelis tomeer ir sliktaaks sildiitaajs, jo diizelja lietderiibas koeficients ir apm. par 10-15% augstaaks nekaa benziinnieks, liidz ar to mazaaki siltuma zudumi. Bet, ka normaala lieluma motors nevar uzsildiit salonu - tur tikai apsildes sisteemas vaina, siltumu motors razho paarpaareem!!

Kur atradi pretrunu? Pats jau piekrīti tam, ka dīzelis saražo mazāk siltuma nekā benzīnnieks (lai arī procentuālā starpība ir ievērojami lielāka, nekā tev liekas) un tam, ka izplūdes gāzes ir karstākas. Pārējā salona apsildes sistēma principiāli neatšķiras. Kur tad tev sanāk labāka sildīšana?

aansis 05.03.2013 8:56

DekstersFF rakstīja:

Chankaishi rakstīja: Pareekjini, palaidniek - apmeeraam 0.5 liidz 2l videeji katra mashiina stundas laikaa degvielu izpuush gaisaa par velti, visaa pasaulee. Sareekjini, ja vari, cik vareetu ieekonomeet!

Ja tas būtu izdevīgi,sen jau būtu ieviests.

Tas IR izdevīgi (tev, kā auto lietotājam) un vienlaikus NAV izdevīgi (naftas tirgotājam). Uzmini, kurš pasūta mūziku.

aansis 05.03.2013 9:00

Chankaishi rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

Chankaishi rakstīja:

Ja to visu varētu novirzīt apkurei - pilnīgi pietikt. Bet tas sadārdzinātu to pasākumu, tāpēc ražotājam izdevīgāk uzlikt lietotājam papildu slogu - karsēt to, kas tiek dzesēts

Nu ir Tava iņčeņera zvaigžņu stunda paspīdēt - kā tieši ātri, lēti, viegli un eleganti taisies visu "lieko" siltumu savākt un ievadīt salonā...

Až interesanti palika...

Nu, ja pafantazee - tur nav nekaa sarezhgjiita! Ja bez turbiinas, tad dzeseejams izpluudes kolektors, ja ar turbiinu, tad kaut kas kaloriferveidiigs peec turbiinas ar atsevishkju ventilatoru uzsildiitaa gaisa padevei salonaa. Ja kas, siltumu var izmantot arii aukstuma razhoshanai - taatad tas kaloriferis-sildiitaajs-dzeseetaajs buutu iedeaala manta! Cik lasiits, par to tiek domaats, un gan jau driiz buus par pienjemamu cenu. Tiiraa ekologjija - gan degviela ietaupaas, gan gaisu nesilda par velti! Un nevajadzees spraust tenus radiaatoraa, vai nu kur, lai sildiitu un dzeseetu vienlaiciigi - nu ir tas stulbums!

Pašlaik jau dīzeļu EGR māk sataupīt siltumu izplūdē tiktāl, ka kvēpu filtram jāliek klāt elektriskais izdedzinātājs. Painteresējies cik maksā šāds kvēpu filtrs un padomā, cik tev izmaksās tevis iecerētā tehnoloģija. Vai tik nesāksi gribēt atpakaļ žigulīti, kam nebija lieku tehnoloģiju.

aansis 05.03.2013 16:11

Sviestnesis rakstīja: Labdien.

Nu tad ko?

Tad pastāstiet lūdzu kas un kā?

Kuru skolu un instruktoru varat ieteikt?

Paldies!

Ar 2,5 gadu vecu pieredzi varu rekomendēt "Akmens un Co". Pasniedza Māris Akmens (laikam jau arī īpašnieks, ne tikai instruktors) - ātri un viegli patīkamā sabiedrībā papildināju tiesības ar A kategoriju

aansis 18.03.2013 14:47

Velomens rakstīja:

Nortel rakstīja: Nav tramvaji, bet trakie:

www.youtube.com/...

Diemžēl, bet arī pie mums šāds stils sāk palikt ja ne gluži ikdienišķs, tad iknedēļas noteikti. Kur skatās CP?

Polijā, Lietuvā tas tiek pietiekami regulāri piekopts. Latvijā maz iespēju, jo nav daudz vietas, kur tā izpildīties.

Tikko atgriežoties no Eiropas, pieredzēju, kā šāds fūres vadītājs izpildījās pavisam interesanti - starp Varšavu un Belostoku, kur vietām ir jaunuzceltā bāņa posmi, man priekšā fūre apdzenot "ap saliņu" rezultātā nokļuva uz bāņa pretējā virziena. Nobeigumu nezinu - aizbraucu tālāk...

aansis 28.03.2013 14:33

GB12 rakstīja:

Šis gadījums kārtējo reizi apstiprināja manu pārliecību, ka visas tās basņas par Plāniem un to pildīšanu mēneša beigās ir tukša muldēšana bez seguma. Tā lūk!

Labrīt!

Apzinīgi CP plānu izpilda savlaicīgi, neapzinīgi - mēneša beigās. Arī tavs secinājums ir bez seguma.

Ticamāks (bet arī netiešs) arguments ir fakts, ka valsts iestādēs patāv plāni - mēneša, ceturkšņa, gada... Un budžets un tā izpilde stāv pāri visam. Man nav informācijas par CP vai citām policijas struktūrvienībām, bet nav arī iemesla domāt, ka tur būtu savādāk.

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti