Domāju, ka šis ir tas auto, kas tika nepietiekami novērtēts Gada Auto 2017 konkursā. Auto ir pietiekami modernizējies un ļoti būtiski uzlabojis savus dinamiskos rādītājus, lai sauktos par modernu un mūsdienu situācijai ļoti piemērotu auto. Testu laikā īpaši neko no šī auto negaidīju, tāpēc pozitīvais pārsteigums priecēja jo vairāk. Vispozitīvākie iespaidi ir tieši par dzinēju un transmisiju – auto ir pārsteidzoši dinamisks un paklausīgs. Ja gribas braukt mierīgi, tad degvielas līmenis bākā krītas pietiekami lēni, ja gribas kādu apdzītu un vajag pedāli iespiest grīdā, tad nav jāsatraucas par to, ka lieki nāksies aizkavēties pretējā kustības joslā. Pozitīvos iespaidus būtiski papildina arī auto atsaucība stūres ratam – auto ir viegli vadāms un precīzi izpilda stūrētāja prasības, kas nemaz nav tik izplatīta īpašība šīs klases automobiļiem. Kā jau ierasts modernajiem automobiļiem, ari Meganes panelī ir uzradusies “planšete”, caur kuru ir ērti vadīt auto sekundās (varbūt kādam primārās) funkcijas – navigāciju, multimediju sistēmu un komforta aprīkojumu. No ergonomikas viedokļa interesants ir noskaņas aprīkojums – krāsu maiņa interjerā, atkarībā no braukšanas režīma – sīkums, bet patīkami. Visi šie sīkumi padara auto par draudzīgāku lietotājam. Ir vērts pieminēt arī auto drošības aprīkojumu – ar katru nākamo paaudzi auto paliek aizvien drošāki un spējīgāki labot tās kļūdas, kas rodas starp stūri un sēdekli. Iepriecina, ka ari salīdzinoši lētos automobiļos drošības līmenis nebūt nav sliktāks. Piecas zvaigznes Euro NCAP testos tomēr ir ļoti pozitīvs vērtējums, kas nozīmē, ka iespēja palikt sveikam un veselam ari sliktākajā satiksmes scenārijā ir ļoti liela.
Tā kā man savulaik Renault Megane bija darba auto (pirms gadiem 6), tāpēc varu salīdzināt izmaiņas. Bet izmaiņas ir. Auto ir palicis daudz ērtāks un vieglāk vadāms. Viens no tiem retajiem auto, kurā iesēžoties nav jādomā, kā šo automobili vadīt – viss ir pa rokai un saprotams. Vēl jo vairāk tas pārsteidz tāpēc, ka tas ir Renault – pēdējā laika vieni no lielākajiem eksperimentētājiem ar automobiļa interjera dizainu un vadības slēdžu izvietojumu. Arī auto cena ir pietiekoši pievilcīga, lai to padarītu par ērtu un izdevīgu ikdienas automobili. Varbūt šis braucamais nebūs piemērots tālākiem ceļojumiem, bet ikdienas prasības tas apmierinās ar uzviju.
Es tomēr piesakos ar aizstāvi šim auto. Ford Edge ir jaunums savā saimē. Līdzīgi kā Škoda mēģina iespraukties šajā auto klasē ar savu Kodiaq, par kuru arī neviens nav īsti neko dzirdējis. Ņemot vērā augošo tirgus daļu SUV kategorijā, Ford ir nolēmis atgriezties Eiropā ar pietiekami lielu, salīdzinoši ekonomisku un labi aprīkotu automobili. Auto izmešu rādītāji nav tie, kas draud ar lieliem nodokļiem. Neviens šo auto arī neuzskata par kaut ko ekskluzīvu un iespējams pat neapliks ar Luksus nodokli, kas ir liels arguments izvēlēties tieši šo automobili, nevis “vidējā latvieša” sapni Audi vai VW. No tehniskā viedokļa Ford Edge ir labi aprīkots un tehnoloģiski progresīvs. Par agru ir spriest par šī auto ilgizturību, bet konstruktīvi viss ir veidots pietiekoši izturīgs un, piemēram, balstiekārta ir tīri labi piemērota mūsu ne visai labajiem ceļiem. Fords ar saviem jaunajiem produktiem ir pierādījis, ka ir spējīgs radīt modernus un konkurētspējīgus auto, un veiksmīgi cīnās ar aizspriedumu gūzmu. Šogad Gada Auto testos šis bija viens no maniem patīkamajiem pārsteigumiem – slidenie, sniegotie ceļi neradīja nekādu kreņķi un brauciens bija patīkami stabils. No šī auto nav jāgaida fantastiska pargājamība bezceļos, jo tas nav tam paredzēts. Ar šo auto veiksmīgi aizbrauksiet pie vecāsmātes dziļos laukos jebkuros laika apstākļos (arī pa aizsnigušu ceļu un pavasara šķīdonī). Auto durvju konstrukcija ir veidota tā, lai arī pēc brauciena pa dubļainu ceļu, varētu izkāpt nenosmērējot bikses (durvis nosedz sliekšņus, tādējādi radot ari papildus stiprību sānu trieciena gadījumā). Tas viss ir veidots tā, lai es, kā pilsētā strādājošais varētu ar šo auto pārvietoties jebkur un jebkad saprāta robežās. Auto ir pozitīvi atšķirīgs no pārējiem auto šajā grupā. Šis ir viens no tiem auto, kurā man nav jādomā kā braukt un kloķi nav jāmeklē (atšķirībā no dažiem Dienvideiropas ražojumiem). Es pārstāvu to sabiedrības daļu, kura ir šī auto mērķauditorija, un es uzskatu, ka Fords ir trāpījis mērķī.