Kārtot: Dilstošā secībā
1 2
k442 27.03.2014 9:53

iAuto rakstīja: Lai cik tas skarbi nebūtu un visdziļākā līdzjūtība tuviniekiem, bet diemžēl par pārkāpumiem ir bijis vissmagākais soda mērs.

Līdz ar to ne redari, ne policija, ne pat cietumsods te nelīdzētu. Ir bijuši vairāki ilgtemiņa priekšlikumi par apmācību, eksāmeniem utt. Tas ir labi un pareizi.

Šādas āvārijas būs, bet jācenšās ir mazināt tik daudzskaitlīgu bojā gājušo skaits vienā negadījumā. Automobilī vispār nedrīkst atrasties 6 cilvēki un te Tev. Tēmas ideja ir kā mazināt iespējamo upuru skaitu, ja vadītājs visam liek mīksto, kā tas ir bijis šajos gadījumos. Tāpēc arī vēršu uzmanību uz to, kā palielināt pārējo iesaistīto cilvēku atbildības.

Manuprāt, vislabākais "atturošais" pasākums būtu policijas ekipāžu esamība uz ceļiem arī vakara/nakts laikā, jo ne radari, ne jaunu sodu izgudrošana te nelīdzēs, pareizi daži iepriekš rakstīja, ka nav ko izgudrot normas, ja praksē tās nav pielietojamas (tas par pasažieru sodīšanas idejām). Ja kāds būs kaut kur redzējis netālu esošu/braucošu policijas ekipāžu vai padzirdējis, ka tur vai tur nupat ir redzēta, nu nebrauks tak, ja organisms nav tīrs. Protams, kaut kādu niecīgu procentu "atsaldeņu" varbūt neatturētu arī iespēja satikt policistu uz ceļa, taču TĀDUS likumpaklausīgiem un saprātīgiem pilsoņiem paredzēti noteikumi un ierobežojumi jau vispār neinteresē.

Varbūt vajadzētu padomāt par tāda apmācības kursa iekļaušanu topošajiem (un arī soda punktus sakrājušiem) šoferīšiem kā satiksmes drošība un negadījumu analīze ar visiem video. Protams, jāstāsta un jāborē jaunatnei, ka reālajā dzīvē nepastāv vairākas dzīvības un šo spēli nevar restartēt, jo pašsaglabāšanās instinktam nedrīkst ļaut atslābt.

Un pats pēdējais - par 70 km/h ierobežojumu uz grants ceļiem. Citādi kā par stulbu šo ideju nevaru nosaukt (pieļauju, ka tās atbalstītājiem pieredze pa šādiem ceļiem ir maza vai tās nav nemaz). Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...

k442 27.03.2014 14:32

msh rakstīja:

k442 rakstīja: Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...

Kāds ir grants segums, izņemot apledojušu, kur līkumā nevar noturēties uz 70?

Tikko kā svaigi nogreiderēts, ar mainīga biezuma mīkstu, nepiebrauktu smalku akmentiņu/smilts maisījumu pa virsu. Pašam nav gadījies pa tādu braukt?

k442 10.04.2014 9:47

Cik esmu palasījis, atradu 2 samērā būtiskus jaunumus - gājējiem tumšajā laikā un tumšajās vietās jābūt tērptiem apģērbā (vestē) ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem, otrkārt, velosipēdistiem būs priekšroka uz neregulējamām gājēju pārejām un atļauts šķērsot brauktuvi braukšus arī pa tām, iepriekš apstājoties un pārliecinoties par drošību. Nu jā, vēl noteikumos vairs nav iekļautas nekonkrētās normas kā pašreizējie 6. un 10.pkt. (nez, ko tagad darīs Vernons : D)

Šķiet, ka kādām ceļa zīmēm arī varētu būt izmaiņas, vismaz numerācijā...

k442 10.04.2014 14:35

andzins1111 rakstīja: Šitā samudrīt visu ar velo braukšanu saistītos punktus. Hmm. Ja jau ir priekšroka, tad kam īsti būtu jāskatās?

Uzskatu, ka prasības tiek noteiktas tādas pašas kā gājējiem uz neregulējamām pārejām, noteikti jāpatur vērā, ka tie ir mazāk aizsargātie. Respektīvi, droši vien tiek mēģināts samazināt gadījumus, kad gājējs vai velobraucējs guļ slimnīcā (nedod dievs, kapā) ar apziņu - "Man ir priekšroka, gan jau tas auto apstāsies un palaidīs!"

k442 19.08.2014 19:00

Pārsūdzības kārtībai (kompetentajai institūcijai, kam adresējama sūdzība) un arī termiņam jābūt norādītiem pašā lēmumā/spriedumā. Ja tajā ir norādīts, ka pārsūdzēt nevar (ja nemaldos, tad tā ir ar apelācijas instances tiesas nolēmumu administratīvo pārkāpumu lietās), tad tā arī būs un rezultāts ir jāpieņem un ar to jāsamierinās. Par sūdzības argumentiem jādomā pašam, ja tā šķiet "par īsu", jāvēršas pēc palīdzības pie kvalificēta jurista, kaut vai par Džeriņu var padomāt, kam tīk ar CP pacīkstēties...

k442 24.08.2014 11:09

Kanibaals rakstīja: Apbrīnojami Vernon, ka ar tik seklām juridiskām zināšanām tiesā tevi neizmeta ārā, lai sevi neapkauno. Gramatiskā tulkošana ir tikai viens no veidiem kā likumu izprot, pie tam nekad nevar izraut vienu pantu ārā no konteksta. Tu jau likumus lasi ļoti selektīvi un tikai tos pantus, kas tev patīk. Jau cik reizes ir norādīts, ka tu kļūdies, bet joprojām mal vienu un to pašu, tā vairs nav stūrgalvība, bet apzināta demagoģija no tavas puses. Varu pat derēt, ka ja CSN jaunākajos grozījumos ieliktu tev specpantu par to, ka balts zirgs ir balts, tu joprojām atsauktos uz veco redakciju, ka lūk līdz tam un tam gadam šāds pants nebija...

Krievu mēlē ir tāds teiciens - "gorbatogo mogila ispravit"...

k442 04.09.2014 11:34

Žēl, ka priekš manis tāds patāls brauciens sanāk (Liepāja), citādi labprāt varētu piedalīties, jo pasākums šķiet labs. Lai izdodas tiem, kas būs klāt!

k442 05.09.2014 10:56

Nu ko, sveiciens laureātiem!

k442 12.11.2014 9:05

Interesanti būtu pārbaudīt, kas notiek, ja radara kontroles zonā autiņu, kurš brauc ar "normālu" ātrumu, pa pretējo joslu apdzen lidotājs ar aptuveni +30 km/h, kuru tad aparāts nobildē?

Varbūt šito arī var eksperimentā pārbaudīt, un vai rezultāts ir atkarīgs no ierīces veida...

k442 11.02.2015 17:11

Vernon, izlasi pats uzmanīgi CSN - 135. punktam ir arī 11. apakšpunkts, kurš aizliedz apstāties un stāvēt 326. ceļa zīmes (ceru, ka zini, kā tā izskatās) darbības zonā, tā ka, ja pagalmā tā zīme ir uzstādīta, tad apstāšanās vai stāvēšana tās darbības zonā ir "maksas pakalpojums"!

k442 11.02.2015 22:58

Beidz te fantazēt, Vernon, un mēģini izstāstīt ticami, cik ilgu laiku pirms sadursmes autobusa šoferim vajadzēja "raut no vietas", lai viņš paspētu izmukt no kontakta ar smago , kurš tuvojās no aizmugures ar ātrumu ap 75 km/h un kura vadītājs tobrīd nesekoja situācijai?? Otrs jautājums - ja autobusa šoferim tas būtu tiešām izdevies (par ko visai šaubos), kas būtu noticis ar vieglajā VOLVO sēdošajiem 4 cilvēkiem, ja jau tagad, saņemot sitienu no kravinieka taranētā autobusa, VOLVO pasažierei sievietei bija viegli miesas bojājumi, viņas dēlam - vidēji samgi, bet viņas tēvam - smagi miesas bojājumi daudzu kaulu lūzumu veidā?

Un vēl ieteikums Tev no manis - ja vēlies runāt par konkrētiem gadījumiem, tad vai nu sniedz precīzu un patiesībai atbilstošu informāciju, vai stāvi klusu!

k442 11.02.2015 23:30

Atļaušos šīs diskusijas ietvaros pieminēt ne tik seno nelaimi uz Jelgavas šosejas pie Medumciema, kad gāja bojā šoseju neapdomīgi šķērsojusī omīte ar mazbērnu. Lai arī gājējas bija ne tur un ne tajā brīdī, kur un kad viņām būtu jāatrodas, manuprāt, ļoti zīmīgs ir gājējas notriekušā šofera skaidrojums, ka tad, kad priekšā braucošais auto pēkšņi parāva sānis (šķiet, stabā, barjerās vai pļavā, tagad vairs precīzi neatceros), viņš vairs neko nav varējis izdarīt, jo attālums līdz gājējām bijis pārāk mazs, tās viņam priekšā parādījušās negaidīti un ceļš traki slidens. Bet, ja tādos apstākļos nebūtu "karājies uz bufera" priekšā esošajam, bet turējies gabaliņu nostāk, varbūt šo nelaimi tomēr būtu bijis iespējams novērst...

Pie visa tā, kas te jau sarakstīts, gribētu atgādināt arī par braukšanas ātruma izvēli un faktoriem, kas pie tā jāņem vērā. Vispār jau CSN prasības ir cieši savstarpēji saistītas, visiem ir pienākums tās ievērot, un jo vairāk satiksmes dalībnieku bez tam spēs paredzēt pāris gājienus uz priekšu un iespēju robežās būs gatavi adekvāti reaģēt uz citu kļūdām, jo mazāk būs salocītu bleķu, salauztu kaulu un priekšlaikus rīkotu bēru ceremoniju. No sirds to arī novēlu visiem!

k442 12.02.2015 16:20

Vernon, Tevis pieminētie CSN punkti, kā arī noteikumu 112. un 119. punkta prasības par braukšanas ātruma, distances izvēli, tāpat arī pārējie noteikumi vienlīdz attiecas kā uz priekšā braucošo, tā uz to, kurš brauc aiz viņa! Izbeidz taču vienreiz sludināt to, ka atbildība ir tikai katram otrajam - Tavā izpratnē tam, kurš brauc pa priekšu citam!

k442 13.02.2015 18:45

Pastāsti, lūdzu, kādā veidā Tu, SETRA busam pie stūres sēdēdams, pilsētas satiksmes apstākļos ar roku parādīsi šo STOP signālu ar paceltu roku tā, lai es, braucot ar savu OPEL aiz Tevis tajā pašā joslā, spētu šo signālu saskatīt??? Gaidu konkrētu atbildi.

Varbūt vienraiz pietiks malt vienu un to pašu?

k442 14.02.2015 10:18

Vernon! Vakar 18.45 ievietoju Tev adresētu jautājumu, kurš nez kāpēc "ielēca" ne tajā vietā, aiz cita komentāra. Vai vari man uz to atbildēt?

k442 25.02.2015 14:17

Nu, kur tad solītais palika? Nevaru vien sagaidīt

k442 11.03.2015 15:47

Paskatījos to rakstu, video, un komentārus arī TVNETā un APOLLO palasīju rīta pusē...

Teikšu, ko domāju - tajā video nebūt nesaskatīju, ka policisti būtu tā nolikuši "pa mēmajiem", ka autobusam vienīgā iespēja bija "raut garām", lai neuzskrietu virsū viņiem, bremzēšana bija diezgan maiga, ja tā var izteikties. Busa šoferis, visticamāk, negribēja samazināt ātrumu un dažas reizes pārslēgt robus, tāpēc arī tā rīkojās.

Par pārējiem rakstā minētajiem momentiem pagaidām neizteikšos...

P.S. Dīvaini, ka priekšpusdienā komentāros pie tā raksta Vernons nebija paspējis atzīmēties

k442 11.03.2015 20:00

Nebiju slinks, vēlreiz izlasīju visus komentārus TVNETā un APOLLO pie minētā raksta, Vernons tajos nav atzīmējies, līdz ar to man jau ir konkrētas aizdomas, ka viņš pats ir tas rakstā minētais V.K., kura bezkaunīgo braukšanas stilu, absolūti nerespektējot nepārtraukto ass līniju, E. Džeriņš ir parādījis visiem...

k442 12.03.2015 10:17

Pieņemu skaidrojumu par to, kas ir rakstā minētais V.K., man nav argumentu, lai apšaubītu, ka zini to, ko raksti.

Tavai un citu zināšanai - "ments" neesmu, lai gan mans amats un darba pienākumi jau vairāk kā 20 gadus ir saistīti ar tiesu lietām, tai skaitā arī tādām, kas saistītas ar Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem un negadījumiem, pašam vadītāja stāžs pēc pāris dienām būs jau apaļi 30 gadi, ar savu privāto auto nobraucu ap 20 tūkstošiem km gadā, tā ka atļaušos uzskatīt, ka man ir zināma saprašana par lietām, kas saistītas gan ar praktisko braukšanu, gan ar CSN normu piemērošanu! Ievērojot minēto, palūgšu gan Tevi, gan arī citus šeit notiekošo diskusiju dalībniekus iztikt bez aizskarošiem personiska rakstura uzbraucieniem, bet gan korekti apspriest katra paustos argumentus vai konkrēto tēmu pēc būtības!!!

Atgriežoties vēlreiz pie konkrētā raksta un pievienotā video, varu pateikt, ka šādā situācijā es nebūtu apdzinis pāri nepārtrauktajai līnijai, to cenšos ievērot konsekventi. Man pašam ir pāris reizes gadījies uz šosejas panākt mazliet lēnāk par atļauto maksimālo ātrumu braucošas CP mašīnas (ne tikai savās "piemājas teritorijās" kur policisti, iespējams, varētu manu auto pazīt un tādēļ uz kaut ko "pievērt acis"), esmu tās apdzinis ar nelielu ātruma starpību (līdz ~ 100 km/h pašam spidometrā), ja satiksmes situācija un ierobežojumi uz ceļa to neliedz, un mierīgi turpinājis savu ceļu. Pats uz ceļa vienmēr vados pēc principa, ka apdzenu tos, ko esmu panācis, un OBLIGĀTI turpinu braukt vismaz ar tādu pašu ātrumu, ar kādu es biju apdzīto panācis, nevis sāku vilkties, tādējādi bremzējot apdzīto. Ja kāds uz ceļa ir ātrāks un panāk mani, vienmēr daru tā, lai viņš pēc iespējas ātrāk un droši varētu tikt man garām, vajadzības gadījumā varu parādīt labā pagrieziena signālu vai pat kādu gabaliņu pabraukt drusku ātrāk, lai steidzīgo nekavētu, ja pretī braucošā transporta, pagriezienu, uzkalnu vai citu iemeslu dēļ apdzīšana uzreiz nav iespējama.

P.S. Laimīgu ceļu visiem!

k442 25.03.2015 20:33

Kādus 20 - 30 km? Pietiek ar 5 - 10 km pa kārtīgi slapju grants ceļu pēc lietiem vai šķīdoņa sezonā, lai autiņš izskatītos kā gadu nemazgāts (ja vie nebrauc, nepārsniedzot ~ 20 km/h). Šādas prasības (par auto tīrību) ieviešana faktiski dzītu bezizejā tos, kam ikdienā jābrauc pa grants ceļiem, un ziemā nokaisītās/nosālītās asfalta brauktuves dod tādu pašu efektu, kā slapja grants...

k442 18.05.2015 19:47

DELFos "aculiecinieka" sadaļā ir ļoti daiļnozīmīgs video par trolejbusa vadītāja "izcili profesionālo" (manuprāt - pilnīgi stulbo un agresīvo) izpildīšanos, aizejot garām velosipēdistam un piespiežot viņu pie nomales, apstājoties pieturā. Ja kādam ir interese, var paskatīties un šeit paust savu viedokli (labprāt palasītu Vernona domas).

Es pateikšu savējo - trolejbusa vadītājam nopietni paveicās, ka velosipēdists bija pietiekami prasmīgs un noturējās uz riteņiem, jo kritiena gadījumā sekas būtu nopietnas un "profesionālim" nāktos meklēt advokātu...

k442 28.07.2015 11:23

Nu tādus braucamos, kam nedeg aizmugurē esošās "dekoratīvās sarkanās lampiņas", pat acīmredzami bremzējot pie luksofora sarkanās gaismas, pēdējā gada laikā kopā kādus 3 - 5 ir gadījies redzēt, tas iekš Liepājas...

Ja par konkrēto situāciju un notikušās traģiskās avārijas apstākļu noskaidrošanu - vislabāk šeit noderētu gan kravinieka, gan arī mikrobusa videoreģistratora ieraksti, pēc tiem varētu izdarīt pietiekami konkrētus secinājumus par iesaistīto personu rīcību un iespējamo atbildību...

k442 28.07.2015 12:54

Nu, cik nu man tās saprašanas, cilvēkam acis ir domātas priekš tam, lai redzētu apkārt notiekošo, bet jebkuram braucamlīdzekļa vadītājam būtu jāspēj pamanīt citu, it īpaši priekšā braucošo, ātruma izmaiņas...

Līdz šim manā 36 gadu stūrēšanas praksē, ieskaitot divriteņu braucamos kopš pusaudžu vecuma, ir izdevies izvairīties no "bums" ar priekšā braucošo, kurš bremzē, kaut gan ir gadījušies pāris "satraucošāki brīži", (tfu, tfu, tfu pār kreiso plecu) D

k442 06.08.2015 19:32

Par to pāris gadus veco avāriju uz A-9 netālu no Kalvenes Vernons visu skaidro daudzmaz pareizi. Varu piebilst, ka ar tahogrāfa ierakstiem autobusam nebija nekādu problēmu, policisti tās izņēma turpat notikuma vietā, bet cementvedējam kabīne bija tā sadauzīta, ka uz vietas klāt nevarēja tikt, tahogrāfa ierakstu vēlāk policijai atveda uzņēmuma pārstāvji. Process krimināllietā vēl nav beidzies, lieta atrodas apgabaltiesā, pārsūdzība ir par kaitējuma kompensācijām.

Demo, vai Tu kaut ko nejauc ar stāstiem, ko arī es esmu manījis internetā, par apmēram tādu mikroautobusa vadītāja rīcību neilgi pirms sadursmes, kura notika pirms kādas pusotras nedēļas Grobiņā, kur nobremzējušo mikroautobusu uz pārejas gājējiem uzstūma CEMEX smagais?

k442 17.08.2015 15:24

Nabaga Vernons atkal pamatīgi "dabūja iekšā" gan šajā sadaļā, gan DELFu "Aculiecinieka" sadaļas komentāros pie attiecīgā raksta. DELFos jau viens no komentētājiem, manuprāt, pareizi bija atzīmējis, ka sadursme notika ~ 2 sekundes pēc tam, kad video autore apstājās pie pārejas, tā ka konkrētajā gadījumā pie vainas būs nevis pārāk maza distance, bet gan savlaicīga nebremzēšana, neizpildot CSN 113. punkta prasības.

P.S. Un Kanibāls ir uzrakstījis pilnīgi pareizi, ja kas!

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti