msh rakstīja:
k442 rakstīja: Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...
Kāds ir grants segums, izņemot apledojušu, kur līkumā nevar noturēties uz 70?
Tikko kā svaigi nogreiderēts, ar mainīga biezuma mīkstu, nepiebrauktu smalku akmentiņu/smilts maisījumu pa virsu. Pašam nav gadījies pa tādu braukt?
iAuto rakstīja: Lai cik tas skarbi nebūtu un visdziļākā līdzjūtība tuviniekiem, bet diemžēl par pārkāpumiem ir bijis vissmagākais soda mērs.
Līdz ar to ne redari, ne policija, ne pat cietumsods te nelīdzētu. Ir bijuši vairāki ilgtemiņa priekšlikumi par apmācību, eksāmeniem utt. Tas ir labi un pareizi.
Šādas āvārijas būs, bet jācenšās ir mazināt tik daudzskaitlīgu bojā gājušo skaits vienā negadījumā. Automobilī vispār nedrīkst atrasties 6 cilvēki un te Tev. Tēmas ideja ir kā mazināt iespējamo upuru skaitu, ja vadītājs visam liek mīksto, kā tas ir bijis šajos gadījumos. Tāpēc arī vēršu uzmanību uz to, kā palielināt pārējo iesaistīto cilvēku atbildības.
Manuprāt, vislabākais "atturošais" pasākums būtu policijas ekipāžu esamība uz ceļiem arī vakara/nakts laikā, jo ne radari, ne jaunu sodu izgudrošana te nelīdzēs, pareizi daži iepriekš rakstīja, ka nav ko izgudrot normas, ja praksē tās nav pielietojamas (tas par pasažieru sodīšanas idejām). Ja kāds būs kaut kur redzējis netālu esošu/braucošu policijas ekipāžu vai padzirdējis, ka tur vai tur nupat ir redzēta, nu nebrauks tak, ja organisms nav tīrs. Protams, kaut kādu niecīgu procentu "atsaldeņu" varbūt neatturētu arī iespēja satikt policistu uz ceļa, taču TĀDUS likumpaklausīgiem un saprātīgiem pilsoņiem paredzēti noteikumi un ierobežojumi jau vispār neinteresē.
Varbūt vajadzētu padomāt par tāda apmācības kursa iekļaušanu topošajiem (un arī soda punktus sakrājušiem) šoferīšiem kā satiksmes drošība un negadījumu analīze ar visiem video. Protams, jāstāsta un jāborē jaunatnei, ka reālajā dzīvē nepastāv vairākas dzīvības un šo spēli nevar restartēt, jo pašsaglabāšanās instinktam nedrīkst ļaut atslābt.
Un pats pēdējais - par 70 km/h ierobežojumu uz grants ceļiem. Citādi kā par stulbu šo ideju nevaru nosaukt (pieļauju, ka tās atbalstītājiem pieredze pa šādiem ceļiem ir maza vai tās nav nemaz). Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...