Mazais Compass ir ļoti proporcionāli pārdomāti veidots saskaņojot interjeru ar ārpusi vienlaicīgi saglabājot Jeep ģimenes raksturu. Īpaši atmiņā palicis ergonomiski veidotais, resnais stūres rats, kā arī pārskatāmais un glītais instrumentu panelis.
Lai arī bija dzirdama kritika par baraukšanas stabilitāti, tomēr noteikumu robežās braucot man neradās nekādas aizdomas par drošību. Uz smilšaina meža ceļa 4x4 sistēma darbojās pārliecinoši, bez rāvieniem un neskatoties uz mazo turbomotoriņu nebija jūtams jaudas trūkums arī pie zemākiem apgriezieniem. Arī testa auto cena 35000 likās pietiekami adekvāta aprīkojumam. Un tas bija tiešām bagātīgs. Normāli varētu derēt arī bāzes Limited aprikojums. Tomēr neskatoties uz septiņu caurumu priekšējo režģi tā nav spilgta personība, drīzāk pārticis vidusmērs. Tas ļoti labi derētu kādam savrupniekam, kas dzīvo nomaļus, mīl izbraukumus pie dabas vai aktīvo atpūtu, tomēr nevēlas sportiskas aktivitātes uz ceļa.
Hyundai sevi jau ir pierādījis ar iepriekšējiem modeļiem, un arī jaunais i-30 neliek vilties. Tieši pretēji. Tas atkal ir pacēlis dizaina un kvalitātes latiņu uz tāda līmeņa, kuram netiek klāt ne Nissan, ne Honda, ne Citroen. Arī Kia Stonic šajās kategorijās maziet pat atpaliek. Šeit mēģinu runāt par veselu kompleksu: par produkta atbilstību prasīgam patērētājam, par cenas-kvalitātes balansu, par sajūtām.Viss ir salikts, pārdomāts. Kritizētāji parasti pārmet šādus un tādus trokšņus kompaktajā klasē. Tad dzirdams riepu troksnis, tad motors pa skaļu, tad vējš spoguļos svilpj. Tikai ne i-30. Neintrālajos apgriezienos četrcilindru benzīna motoriņš ir tik labi nobalansēts un nopakots, ka tā darbību vispār nevar dzirdēt. Ne skaņu, ne vibrāciju līmenī. Arī kustībā salonā valda luxusa cienīgs slāpēts klusums. Vēl tāds lielisks sīkums, kurs nav pieejams pat tādos grandos kā Arteon, XC60 un Discovery - mobīlā telefona bezvadu lātētājs. Ak`, jā, Arteon tāds ir, bet domāts sazin kam, jo S7 tur nelien. Es vispār neesmu neko dzirdējis, ka mini telefoniem arī būtu bezvadu lādēšana. i-30 tas novietots paneļa apakšā uz pietiekami liela plaukta tā, lai vēl pietiktu vietas visādiem flashiem un citiem sīkumiem. Tad vēl tāds patīkam sīkums kā ārējais durvju roktura apgaismojums. Tumsā nav jāgramstās gar mašīnas sāniem meklējot rokturi. Jā, tie ir sīkumi, bet.. patīkami. Ieskatoties cenu lapā, šadu auto akcijā var dabūt par 18000. Jā dabūt, tāpēc, ka šim alternatīvu nav.