Kad pirku savu auto, izvēlējos starp 1.6 benzīnu un 2.0 dīzeli (tiem bija līdzīgi jaudas parametri). Dīzelis ap 3000E dārgāks. Reālais patēriņš dīzelim bija ap 6, benzīnniekam 7.5, tātad, 1.5 litri uz 100. Tas, savukārt, nozīmē, ka uz 150 000 km dīzelis "ietaupa" 2250 litrus, jeb 2250*1.3= 2925 EUR.
Tikai pēc 150 000 kilometriem dīzelis kļūst "lētāks", skaitot tikai un vienīgi degvielas patēriņu.
Līdzīgus aprēķinus var veikt, pērkot jebkuru auto. Datus par reālo patēriņu var iegūt, piemēram, no spritmonitor.de
Kad pirkām auto, vienu brīdi skatījāmies arī uz Škoda Octavia, bet VW grupas 1.2/1.4 turbo benzīnnieki neieviesa uzticību, īpaši pēc dažādu vācu foruma apmeklējumiem.
Ja svarīgais ir uzticamība un drošība, varu ieteikt Toyota Auris Touring Sports. Mašīna ļoti patīk, moderna un ērta, liels bagāžnieks, komfortabla, stūrējas labi, nav jāpiemaksā miljons par vēlamo aprīkojumu, jo tas jau principā iekļauts cenā.
Man ir 1.6 benzīnnieks (132 zs). Jaudas pilnīgi pietiekami, nav arī problēmas apdzīt fūres (ja to dara 4. ātrumā, ja grib pavisam labu rāvienu, var dzīt arī 3., bet tad jau pasākums kļūst skaļš, bet ar 3. ātrumu var mierīgi paātrināties no 30-140, ja grib), pārmērīgi nerij - vidējais pēc 25000 km ir 7.5, braucot diezgan daudz īsus gabalus + pilsētā.
Ja Tev budžets 30000, vari arī iegādāties hibrīda versiju, ja nemaldos, tā bija ap 26k vispilnākajā komplektācijā. Nezinu gan, vai tas atmaksājas, cik lasju kādā ilgtermiņa testā, tiem hibrīdiem vidējais dzīvē sanāk 5-5,5/100.
Bet jā, es ar savu pirkumu esmu dikti apmierināts. Ļoti laba mašīna.