Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3
AnK 27.04.2015 16:37

GB12:

Ja TV noplīsīs, pāris vakarus iztiks bez televizora. Ja ledusskapis, varbūt nāksies izmest saskābušu pienu. Ja trauku mašīna, mazgāt ar rokām.

Bet ja auto noplīsis (kaut vai riepa pārsprāgs) ziemas pievakarē uz sīka lauku celiņa, tomēr būsi priecīgs, ja būsi spējīgs veikt kaut kādu diagnostiku un sīkus remontdarbus, lai vismaz aizčunčinātu līdz tuvākajam viesu namam vai krogam.

Palikšana uz ceļa var būt saistīta ar daudz lielākām nepatikšanām, kā saplīsis ledusskapis vai televizors.

(To saku es - cilvēks, kuram ir jauna mašīna, KASKO un kas brauc bez rezerves riepas, jo komplektācijā bija kaut kādas putas.)

AnK 27.04.2015 16:46

Bet par tēmu runājot, nāk prātā divi gadījumi no pēdējiem dažiem gadiem.

Vasarā vienu reizi gadījās palikt smilšu kupenā ceļā starp jūru un Siguļiem (neuzmanīgi braucu augšā pa smilšotu kalnu). Pirmā mašīna apstājās, piedāvāja izvilkt, bet nevienam no mums nebija striķis. Otrā arī apstājās, kopā ar tās vadītāju izdevās pastumt un nobraukt lejā pa kalnu. Bet tas bija gaišā dienas laikā, kopā ar ģimeni.

Otro reizi braucām ar sievu vēlu vakarā no Carnikavas puses Rīgas virzienā, ceļmalā stāvēja puisis pie paveca 7. sērijas BMW. Izrādās, bija beigusies degviela... Aizvilku līdz tuvākajam benzīntankam, kurš gan bija slēgts - bet tālāk viņš teicās tikt galā pats un mums arī nebija laika/iespējas viņu kaut kur tālāk vilkt.

Vienu reizi arī trāpījās kaut kādi čigāni, kas gribēja naudu, vai pārdot kaut kādas debilas kēdes. Tas uz ceļa Tīnūži-Koknese.

AnK 21.05.2015 12:11

Var arī paņemt Toyota Aygo vai tamlīdzīgu mazauto, tie paši deviņi tūkstoši sanāks.

Un ja piemet VWFans minētos divus-trīs tūkstošus, izvēle kļūst visai plaša un vari pēc savas gaumes paņemt kaut kādu mazauto no ne-premium gala (Fabia, Yaris, Corsa u.t.t.)

AnK 21.05.2015 14:09

Un arguments par tehnisko apskati arī nav diez ko valīds - ja cilvēks var atļauties mašīnu par 9-10 000 EUR, cilvēkam vajadzētu arī varēt atļauties uzturēt mašīnu labā tehniskā kārtībā, kas tehapskates padara par +/- formalitāti. (Neskaitot tos tipus, kuri cer "pa lēto" dabūt Porsche Cayenne un pēc tam brīnās, kāpēc visu laiku kaut kas brūk un lūzt, bet remonti ir pārāk dārgi, lai varētu normāli sataisīt.)

AnK 23.05.2015 23:27

" Tas var izbrīnīt, bet rūsas nav vispār." un skate nupat izieta kaut kā nesakrīt ar pēdējo e.csdd.lv tehniskās apskates protokolu:

601 1 Nesošās konstrukcijas stiprību neietekmējoši korozijas bojājumi.

607 2 Priekšējais tilts. Palielināta brīvkustība balsta šarnīrā. Kreisais apakšējais balsta šarnīrs.

AnK 17.06.2015 10:51

Lēnāk braucošie gandrīz nekad netraucē, atskaitot uz divu un vairāk joslu šosejām, kad sāk vilkties pa kreiso joslu. Un nevācas malā pat tad, ja uzmidžini ar tālajiem. Kas reāli nostāda mani stulbā situācijā - vai nu turpināt braukt ar 85, vai arī veikt bīstamu manevru/pārkāpt noteikumus. Tādus vajag sodīt.

Citādi gan nesaredzu problēmu. Man patīk braukt ātrāk, nekā atļauts (parasti ārpus pilsētas braucu ap 105-115 pēc GPS), bet ja kāds brauc ar 80, nesaredzu problēmu apdzīt. Ja nemāki apdzīt, tad varbūt arī nevajag steigties tik traki. Un ja nespēj tās divas vai piecas minūtes pagaidīt, ja nav iespējas uzreiz tikt garām, varbūt laiks aiziet pie daktera pēc nervu zālēm?

AnK 25.06.2015 11:20

No 22. līdz 24. izbraucām maršrutu Rīga-Baltezers-Rīga-Kuldīga-Ventspils-Kolka-Valgalciems-Talsi-Rīga-Baltezers un policijas reidus nemanījām, vienīgā ekipāža, ko redzējām stāvot, bija piebraukusi pie avārijas vietas, kur viena mašīna atradās grāvī.

Pieļauju gan, ka apziņa par reidu varbūtību attur dažu labu cilvēku, kas ir nedrošs par promiļu skaitu organismā vai kas domā ka "varbūt jau varētu", jo tomēr normāliem cilvēkiem, kas nav alkoholiķi, tiesību zaudēšanas varbūtība ir diezgan atbaidošs faktors.

AnK 25.06.2015 14:51

Toties reidi palielina iespēju noķert tos, kam "jūra līdz ceļiem".

AnK 30.06.2015 17:11

Tā kā Latvijā nav nekādas subsīdijas (cik zinu) vai citas baigās priekšrocības/nodokļu atlaides, šaubos, ka elektroauto var atmaksāties, jo iegādes cena ir tik daudz lielāka par parasto.

Tas pats Leaf maksā no 35000, bet Pulsar no 15000. Pieņemsim, ka Pulsar paņem pilnībā nopakotu ar sazinkādām ekstrām, sanāks gan jau visi 20000.

Par 15000 EUR pašreiz nopirksi 12500 litrus degvielas. Ja autiņš reālajos apstākļos patērē 8 EUR/100, bet elektroauto 2 EUR/100, tad nobrauksi 200 000 km un vēl pat nebūsi sasniedzis "break even".

Vārdu sakot, dārgi maksāsi par vides saudzēšanu.

Protams, par Tesla nerunāsim - bet tā jau ir pavisam cita kategorija.

AnK 09.07.2015 14:43

Ja jau bērni nav tik lieli, ka vajag ratiņus līdzi, kā arī ja nebrauc garos pārbraucienos/izbraukumus, kad gribas vairāk komforta + līdzi daudz mantas, tad jau ar mazāku mašīnu var pietikt.

Ar 1.2 motoru pa bāni braukt gan dikti negribētos, bet ja brauc pārsvarā pa Latviju un ir gatavs neapdzīt priekšā esošās fūres, tad jau var iztikt

AnK 10.07.2015 10:42

Paņem iekasēto piķi un nomaksā līzingu, tad problēmām nevajadzētu būt.

Pieļauju, ka ja banka/līzinga kompānija par šo uzzinās, varētu draudēt visādi mēsli, kaut vai apsūdzība apzinātā krāpniecībā, kas jau laikam ir krimināli sodāma lieta.

AnK 10.07.2015 10:46

Vismaz es, ja būtu aizdevēja vietā, uz šo noteikti skatītot kā uz krāpniecības mēģinājumu, jo kāpēc cilvēks, pārdodot mantu un saņemot naudu, uzreiz nenokārtotu atlikušās parādsaistības?

AnK 10.07.2015 11:13

Es neesmu jurists un pieļauju, ka tā nav krāpniecība Krimināllikuma izpratnē.

Tas gan lietas būtību īpaši nemaina - ja es būtu aizdevējs un par šādu gadījumu uzzinātu, man rastos nopietnas aizdomas par aizņēmēja nolūkiem un vēlmēm pildīt līgumsaistības un attiecīgi arī rīkotos, atbilstoši līguma un likuma pantiem.

AnK 10.07.2015 14:13

Kāpēc neizmanto saņemto naudu, lai nosegtu parādu? Aizej pie aizdevēja, samaksā un dzīvo tālāk bez bēdām.

AnK 16.07.2015 10:37

Lēnie uz ceļiem, kur viena josla katrā virzienā, nemaz netraucē - jo ja nespēj apdzīt vieglo a/m, kas čunčina uz 80, tad pašam vajadzētu pievienoties čunčinātājiem.

Uz vairākjoslu ceļiem vajag striktāku likumdošanu un kontroli, lai cilvēki brauc pa labo un kreiso izmanto tikai apsteigšanai.

AnK 02.08.2015 20:07

Vienam radiniekam bija pavecāks VW Sharan (dīzelis), bija nenormāli daudz elektronikas problēmu. Visu laiku kaut kādi gļuki, kādu pusgadu izturēja ņemšanos.

Citam radiniekam (Vācijā dzīvojošam) bija Voyagers (benzīns), pirkts 2-3 gadus vecs, kas godam nokalpoja kādus 10-12 gadus bez nopietnām problēmām, gan pie maza nobraukuma.

Cita informācija par miniveniem diemžēl nav.

AnK 02.09.2015 12:36

Es kaut kad lasīju pētījumu, ka pēdējo 20 gadu laikā starpība starp ražotāja norādīto un reālo patēriņu stipri pieaugusi - agrāk esot bijusi 5-10% starpība, tagad standartā kādi 30%.

Manai mašīnai (1.6 benzīns bez turbīnas, pirkta jauna 2014.g. sākumā) ražotāja norādītais ir 6.0 kombinētajā, man sanāk 7.5 (ap 20 000 km pēc pilnās bākas metodes). Vēl 30 000 nobraukti pēc borta kompja, tur rādītāji svārstās starp 7.2 un 7.5.

Ražotāja datus var sasniegt vai pat uzlabot, ja uz šosejas brauc ar aptuveni 90-95 pēc spidometra. Pilsētā grūtāk, ja pārvietojas sastrēgumu laikā.

AnK 03.09.2015 9:43

Kāda jēga pirkt lētāko polisi, ja nav KASKO? Tad jau jāskatās drīzāk, kura firma nečakarēsies, ja būs negadījums. Savukārt, ja ir KASKO, tad tas, vai portālā A būs polise par 0,5 EUR lētāk, nekā portālā B, arī nav gluži būtiski - visi tie kalkulatori jau dod +/- vienādas cenas, un iztērēt stundu meklējot, lai ietaupītu pāris eiro, nav lietderīgi.

AnK 03.09.2015 12:19

Tieši tā, kā GB12 raksta. Netaisīt caur KASKO būtu stulbi.

Par laimi nav gadījies apdrošināsanas gadījums, bet ja pareizi sapratu, tad pašrisku es vai nu nemaz nemaksāju, vai varu atgūt pēc tam, kad KASKO apdrošinātājs nokārtojis savas lietas ar OCTA apdrošinātāju. Un arī ja būtu jāmaksā pašrisks, labāk taisītu caur KASKO, jo mazāks čakars - atstāju auto pie dīlera, dabūju nomas auto uz apdrošinātāja rēķina un bēdu nezinu.

AnK 16.09.2015 15:54

Jau ilgus gadus braucu ar BalticTaxi vai RedCab. Ja jau esmu gatavs maksāt par braukšanu ar taksi, tad lai ir tīra mašīna, kas nav pavisam sagrabējusi, šoferis, kas ir pieklājīgs un ar garantiju saprot latviešu valodu, kā arī nav visu laiku jālūr uz skaitītāju, lai saprastu, vai gadījumā nekrāpj. Vārdu sakot, lai būtu normāls komforts.

Protams, braukšanas manieres ir dažādas redzētas arī šiem šoferiem. Pārsvarā normāli, daži kretīni gan arī pagadījušies. Bet tā jau ar visiem takšiem visur. Un ja jau kretīns pie stūres, tad vismaz kretīns modernā mašīnā ar normālu drošības aprīkojumu, nevis sarūsējušā lūznī bez gaisa spilveniem

AnK 12.01.2016 16:21

2013.g. beigās nolēmām pirkt jaunu auto, jo gribējās drošību un stabilitāti (un jo arī finansiāli varējām atļauties).

Aptuvenais budžets bija 20 000 EUR. Dienā, kad ar sievu gājām apstaigāt dīlerus, jau kad bijām pirmajā pieturā sekoja zvans no bērnudārza - bērns bija izvēmies un nācās testēšanas plānus atlikt. Tomēr vienu no kandidātiem bijām notestējuši - Toyota Auris Touring Sports.

Un te dīleris ļoti labi nostrādāja - jau tajā pašā dienā bija divi piedāvājumu (par Auris TS un Verso) un aicinājums uz papildus testa braucienu/braucieniem. Tajā pašā vakarā zvanīja un apstiprināja, ka banka piekritusi finansēt auto iegādi.

Tā kā mašīna kā tāda mums patika un izpildīja visas vajadzības, un aprīkojuma ziņā bija visas vēlamās ekstras par vēlamo cenu, tā arī nekur citur nemeklējām, bet piekritām iegādāties Auris TS ar manuālo transmisiju un atmosfērisko 1.6 benzīna dzinēju (132 zs). Kopā ar reģistrāciju, signalizāciju, kaut kādu papildaprīkojumu (laikam priekšējie pārkinga sensori) un dažiem sīkumiem, kopējā summa bija 20500 EUR.

Nu jau nobraukti 60 000 km, par šo mašīnu var teikt sekojošo:

+ Mašīna ir ļoti ērta un praktiska. Par ērtību tiešām pārdomāts - visādi sīklietu nodalījumi u.t.t., aizmugurējos beņķus var nolocīt ar kloķi bagāžniekā u.tml. lietas.

+ Ņēmām kaut kādu vidējo komplektāciju, bet tāpat bija iekļauta atpakaļskata kamera, Bluetooth savietojamība u.c. lietas, kas daudziem citiem ražotājiem nāk tikai dārgākās komplektācijās vai par papildus samaksu.

+ Liels, plašs un ērts bagāžnieks.

+ Jauda pilnīgi pietiek, lai apdzītu bez riska un bez problēmām. (Lai gan jāpārslēdzas 4. vai pat 3. ātrumā.)

+ Priekš savas klases normāla trokšņu izolācija. Labi turas uz ceļa, bez problēmām var braukt ar 140-150 (pēc spidometra), nejūtot diskomfortu. (Pārbaudīts naktī braucot no Cēsīm uz Rīgu un no Rīgas uz Valmieru).

+ Komfortabli sēdekļi, plašs regulēšanas diapazons.

+ Komfortabla piekare, kas lieliski tiek galā ar nelīdzenumiem, bedrēm, bruģi un sliktāku segumu.

= Degviela patēriņš ap 7,5 vidēji. Ražotājs sola ap 6. Rij tieši tik, cik biju rēķinājis kā reālu. Ja piestrādātu pie ekodraivinga un brauktu pasīvāk/lēnāk, gan jau, ka par kādu puslitru varētu nodzīt zemāk.

= Vieta salonā - nav baigi šaurs, droši vien jau ka priekš savas klases ir OK, bet nav arī baigi daudz. Aiz manis (195 cm) ērti var sēdēt vien īsāki cilvēki ;)

- Padaudz cietas plastmasas (kas gan personīgi īpaši netraucē, jo nekas negrab)

- Infosistēmas ekrāns novietots patizli - prasa novērsties no ceļa ilgāk, nekā būtu vēlams.

- Diezgan neizteiksmīga vadāmība.

- Paskaļš dzinējs gāzējot, jo vajag augstus apgriezienus, lai ātri tiktu uz priekšu - nav turbīnas. Kas, protams, no daudziem citiem aspektiem ir liels pluss.

- Reizēm čakarējas ar mūzikas palaišanu no telefona, īpaši caur Spotify.

Plusu daudz vairāk, nekā mīnusu. Viss ļoti pārdomāts un ērts un komfortabls, arī garus gabalus nobraukt nenogurdina un gan es, gan sieva, var atrast ērtu sēdpozīciju.

Vēl varu uzrakstīt īsumā par 2015.g. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, ar ko pabraukājos mēnesi, kamēr mūsu auto bija remontā pēc avārijas.

Priekš mazauto visai neslikti, dzinējs ļoti foršs - rāviens lielisks, strādā klusu, patīkami. Salons patizls, neērts. Komplektācija paplika, šausmīgi kaitina elkoņbalsta trūkums. Priekš mazauto gan šķiet vietas salonā ir tīri daudz, arī aizmugurē.

Vadāmība ļoti forša un patīkama. Sēdēkļi ne pārāk ērti, bet kamēr nav jābrauc gari gabali, ir OK. Protams, parkoties ir superviegli arī bez visādiem sensoriem un ekstrām. Laba pārskatāmība. Bagāžnieks normāls.

Lielākais mīnuss - degvielas patēriņš. Auto ar pašmasu ap 1000 kg un ar 1l dzinēju ēd 7.9 vidēji (uz 2000 nobrauktiem km). Daudz par daudz priekš tik mazas mašīnas. Cena arī nav tā mazākā (aktuālajai komplektācijai ar AT - ap 14000 EUR bez papildaprīkojuma).

Vēl neesmu izdomājis, vai uz garantijas perioda beigām (pēc gada aptuveni) mainīt auto. Ja mainīšu, tad vilina Mazda CX-3, Honda HR-V, Suzuki SX4 S-Cross. Nu jau ar kaut ko mazāku pietiktu.

AnK 12.01.2016 17:39

Cik tas Hyundai apkopes maksā, intereses pēc? Piemēram, salīdzinot ar kādu citu analogu auto?

Tieši par šo aspektu grūti gūt priekšstatu, kad auto pērk - summas vienmēr aptuvenas u.t.t.

AnK 12.01.2016 18:01

Kāds ir reālais degvielas patēriņš ar to 1.2 turbo_

AnK 12.01.2016 18:04

Vai ir kaut kādi sakarīgi varianti, kas ir labi aprīkoti un nemaksā virs aptuveni 25000?

AnK 13.01.2016 11:01

Jaunu, īpaši LV apstākļos, kur ļoti daudz "mazlietotu" auto ir "tikko no Vācijas" ar odometra rādījumiem kas reti atbilst patiesībai, vai arī ar maziem nobraukiem, bet pēc avārijām.

Ja pirkti mazlietotu, tad tikai Latvijā pirktu ar zināmu vēsturi. Bet tādu auto izvēle LV ir ļoti maza un cenas arī bieži vien neadekvāti lielas (salīdzinājumā ar to, cik analogs auto maksātu, piemēram, Vācijā).

Ja būtu iespēja, piemēram, Vācijā nopirkt 1-2 gadus vecu auto ar 100% zināmu vēsturi, iespējams, pirktu mazlietotu, bet LV apstākļos izvēlētos tikai jaunu.

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti