Kārtot: Augošā secībā
1 2
Konuss 21.09.2020 16:55

Mana pieredze ar droīdiem ir salīdzinoši negatīva. Lietošanā bijuši vairāki modeļi, tostarp Samsung flagmaņi S8 un S9. Lielākā problēma, ar ko saskāros, bija tā, ka ierīces diezgan bieži uzkārās (arī tobrīd jaudīgie Samsung verķi) un ar laiku tās paliek krietni lēnākas. Protams, var jau regulāri atiestatīt rūpnīcas režīmus vai meklēt citus risinājumus, vai mainīt pret jaunāku telefona modeli. Ar iPhone man šādu problēmu nav - arī pēc nepilniem četriem gadiem telefons ir tikpat ātrs kā izņemot no kastes. Jā, nav tik easy pārvietot foto un datus, vai individuāli pielāgot zvana torņus, ikonu izskatus u.t.t. Bet man tas nav vajadzīgs, un, izmantojot mākoni, bildes u.c. faili ir viegli pieejami arī datorā. Arī jaunais iOS14 nav ierīci padarījis lēnāku. Šobrīd gan jānomaina ieplaisājušais ekrāns un pie viena arī baterija, bet paredzu, ka vēl kādus 2 gadus easy nokalpos.

Konuss 20.09.2020 21:03

jaunais SE liekas simpātisks price/performance ziņā

Konuss 20.09.2020 20:52

iPhone 7+

Konuss 19.09.2020 0:25

RAV4 III 2,0 VVT-i vs. KIA Sportage III 1.6 vs. VW Tiguan I 1.4 TSI

Garums: 4445 mm vs. 4440 mm vs. 4426 mm

Platums: 1815 mm vs. 1855 mm vs. 1809 mm

Riteņu bāze: 2560 mm vs. 2640 mm vs. 2604 mm

Klīrenss: 191 mm vs. 173 mm vs. 200 mm

Pašmasa: 1500 kg vs. 1350 kg vs. 1500 kg

Konuss 19.09.2020 0:17

Kas ir pilnizmēra auto?

Konuss 18.09.2020 23:30

Regulāri sanāk braukt pamīšus ar pirmās paaudzes Tiguan un Golf VI:

Dzinēji: 1.4 TSI vs 1.6 TDI

Piedziņa: FWD vs. FWD

Klīrenss: 200 mm vs. 150 mm

Pašmasa: 1500 kg vs. 1240 kg

Riteņi: 215/65 R16 vs.195/65 R15

Garenbāze: 2604 mm vs. 2578 mm

Sēdpozīcijas:

Pirmajā brīdī iekāpjot Tiguan, var just, ka tas ir augstāks auto, taču neteikšu, ka būtu diži jārāpjas, kā lielajos džipos (Kad ome jāved uz veikalu, tad nesūdzas par kādām grūtībām iekāpt, vai izkāpt). Arī augstais priekšējais panelis vizuāli padara sēdpozīciju zemāku. Savukārt pārkāpjot Golfā, sajūta ir kā iekāpjot sporta auto - liekas, ka pakaļa gar asfaltu strīķējas, skats uz priekšu arī nešķiet tik pārredzams, taču arī Golfā ir augsts priekšējais panelis, kas vizuāli sēdpozīciju padara zemāku. Golfā kājas pret pedāļiem ir horizontālākā stāvoklī nekā Tiguan. Pēc garākām distancēm sēdēšana pie Tiguan stūres gan šķiet ērtāka.

Piekares komforts un vadāmība:

Šiem abiem modeļiem ir atšķirīga piekare. Tiguan tā aizgūta no Passat. Golfs ir stingrāks, skaļāks, lai gan arī Tiguan piekares trokšņus var dzirdēt cauri. Golf piekare nav tik uzņēmīga pret bedrēm u.c. nelīdzenumiem, tāpēc tos var pamatīgi just. Tiguan piekare ir arī diezgan stingra, tomēr mīkstāka par Golfa, līdz ar to nelīdzenumi ir labāk apslāpēti. Taču arī Tiguan var itin viegli sadrebināt. Uz P4 ceļa abi auto kratīsies diezgan līdzīgi. Tramvaja sliedes, bruģis u.tml. pārvarams ar lielāku ātrumu. Abiem automobiļiem vadāmība ir folksvāgeniski precīza, taču atšķirīgs stūres pastiprinātāja regulējums - Golfam stūre ir stingrāka. Ja tieši salīdzina, tad var just, ka Tiguan ir smagāks automobilis, tomēr neteikšu, ka virsbūve izteikti zvalstās. Salīdzinot ar citiem šīs klases automobiļiem (KIA Sportage, RAV4, Qashqai), Tiguan manuprāt ir vistuvākais vieglajiem. Augstāks klīrenss un sēdpozīcija (un svars) šajā modelī nav būtiski ietekmējis braukšanas prieku un vadāmību. Tāda laba vieta, kur salīdzināt abu auto turēšanos uz ceļa, ir garais un straujais līkums pirms pabraukšanas zem Mīlgrāvja tilta virzienā uz Vecmīlgrāvi. Tiesa gan, salīdzināšana jau notiek ātrumā ārpus CSN, taču nejūtu, ka Tiguan šeit iepaliktu Golfam. Toties augstāks klīrenss un komfortablāka piekare palīdz nelīdzenākās vietās. Iespējams, citā komplektācijā un ar pilnpiedziņu salīdzinājums būtu citādāks.

Ar šo es gribu sacīt, ka ne vienmēr SUV jeb pseidodžips nozīmē būtisku azartiskas vadāmības zaudēšanu. Tas ļoti atkarīgs no modeļa. Iespējams Seat Ateca varētu būt līdzīgs stāsts, taču atšķirība būtu krietni lielāka, ja blakus noliktu vieglā un SUV modeļa jaudīgākās - 300 Zs versijas. Teiksim Leon Cupra/Golf R pret Cupra Ateca.

Konuss 15.09.2020 14:29

smaidiigais rakstīja: Kad ir intensīva satiksme, tāda apdzīšana, lai cik tā nevainīga liktos pašiem apdzinējiem, pamatīgi traucē visu satiksmi - tieši to tu novēroji.

Apdzīt tādā satiksmē ir ne tikai neētiski - apdzinējs tikai traucē tiem, kas viņa dēļ ir spiesti 'raustīties', bet arī neko daudz nedod laika ziņā.

Svētdienu pēcpusdienās, kad satiksme sabiezē visiem braucot mājās, no apdzīšanas vajadzētu izvairīties.

Novērots uz A9. Aiz militārās kolonas ir sākrājusies diezgan gara rinda, bet plūsma tīri ok 80-85 km/h. Tomēr tajā visā barā atrodas autovadītāji, kuriem par visām varēm ir jāapdzen citi šajā vienmērīgajā plūsmā braucošie, redzot, ka pa priekšu brauc kolona ar pavadošo transportu, kam garām netiks. Rezultātā plūsmas vienmērība tiek būtiski sačakarēta.

Konuss 03.09.2020 11:56

Re, kur viens no ekstrēmākajiem gadījumiem, ar kādu esmu sastapies - 180 grādu līkums pie Monblāna tuneļa: goo.gl/maps/ArzxBuVjyuTbB1hw7

Teorētiski (pēc zīmēm) šī vieta vēl/vairs neskaitās bānis droši vien šī līkuma dēļ.

Jā, arī Itālijā Dženovas apkārtnē uz bāņiem bija padaudz asu un nepārredzamu līkumu, kur vieglajā auto 100 km/h jau likās diezgan jautrs pasākums.

Konuss 17.08.2020 14:06

Protams, par +5km/h, citu satiksmes dalībnieku netraucēšanu u.t.t. ir skaidrs, un domāju, ka braucu konstanti un paredzami. Bet te ir sajūta tā kā sacīkstēs - reāli, kurš būs pirmais.

Pilsētā +20 ir standarts, pārgalvīga kolonu apdzīšana intensīvā satiksmē ir norma u.t.t. Kaut kā liekas, ka cilvēki nepadomā par savas rīcības iespējamām sekām, pret to, ko viņi iegūst. Ko dod +20 pilsētā, ja pie nākamā luksofora tāpat panāku, braucot ar 50-55. Ko dod pārgalvīga apdzīšana intensīvā satiksmē, piemēram, uz A9 starp Piņķu pagriezinu un Rīgas apvedceļu, ja laika ziņā iegūst neko, bet uz apvedceļa Rīgas virzienā pēc tam ir drošāk apsteigt.

Konuss 17.08.2020 12:33

Conqueror rakstīja: man ar tieši tas pac - nodilusi gāzes pedāļa gumija un tur kur papēdis atbalstās - gumijas paklājiņam caurums...

A ir iespējams tos paklājiņus pa vienam iegādāties? Cik skatos, visur komplektos tirgo, bet man visi pārējie kā jauni, tikai zem stūres esošais izdilis.

Konuss 17.08.2020 12:31

Bieži pieķeru sevi pie domas, ka, Latvijā braucot saskaņā ar Ceļu Satiksmes noteikumiem, jūtos tā kā kaut kāds muļķis, jo apkārt pārējie tos masveidā pārkāpj. Un droši vien pārējo acīs es esmu muļķis, jo ievēroju un traucēju citiem braukt. Kālab mūsupusē ir tāda tendence likt mīksto noteikumiem?

Konuss 16.08.2020 9:36

Četrgadīgam Tiguan vienīgais, kas izdilis, ir gumijas paklājiņš šofera pusē.

Konuss 24.07.2020 9:26

Pēc feislifta šim vāģim vairs nevar redzēt AdBlue līmeni. Vien brīdinājums izlēc, ja par zemu līmenis. Bet tad var gadīties, ka dzinējs sāk darboties servisa režīmā un pēc izslēgšanas vairs nav piedarbināms, iekams neuzpilda AdBlue līdz vajadzīgajam līmenim. Autoparkā bija vairāki gadījumi, kad šī iemesla dēļ nebija iespējams braukt.

Konuss 15.07.2020 13:31

Jā. Sen atpakaļ VW Vento benzīna motoram šitāds niķis bija, ka mitrā laikā negribēja pielēkt. Indukcijas spoles bija pie vainas.

Konuss 08.07.2020 18:28

Nu to jau tad redzēs

Konuss 08.07.2020 9:28

30 tūkstoši vai reizi gadā.

Konuss 07.07.2020 14:08

Lietoju Tiguan tieši ar šo dzinēju un 6 pakāpju manuālo kārbu. Tipiskas kaites tam nav (atšķirībā no 1. paaudzes 1.4 TSI) un arī līdz 120 000 nobraukumam nekādu problēmu - līdz šim eļļas maiņa pēc Long Life intervāla ar oriģinālo VW eļļu, un sveču maiņa katrā otrajā apkopē. No vienas puses varbūt gribētos vairāk jaudas, no otras puses pat pilnu auto nav bijis problēmu iekustināt, lai droši apdzītu. Arī kalnos jauda pietika. Degvielas patēriņš atļautā ātruma robežās uz šosejas 5,5-6 l/100 km, uz bāņa patēriņš var pieugt līdz 7 litriem pie 140-150 km/h). Pilsētā līdzīgi 6.5-7 l/100km.

Konuss 28.05.2020 1:20

Nu tas, kas socket wrench - latviski precīzi nezinu. Bet nu labi - tur var arī ar parastu atslēgu izlīdzēties. Bremzes drīzāk tādas pat, kā pasātam, jo pasūtot diskus un uzlikas bija rakstīts, ka der šiem modeļiem. Arī wiki teikts, ka būvēts uz tās pašas platformas, kas Passat B6.

Un aizmugurē vajag 14 mm XZN, kas arī ne visur ir atrodams, tomēr populārāks par 7mm HEX. Paši bremžu cilindri itin viegli iespiežami ar spailēm - aizmugurē nav skrūvējamie, bet vienkārši iespiežami. Taču aizmugurē elektriskās stāvbremzes motoriņi traucē - vispirms tie ir jāatin. Pēc instrukcijas jāslēdz pie kompja, lai to izdarītu. Bet mūsdienu avotos var atrast veidus, kā to darīt bez kompja, piem., pievienojot aķi motoriņa kontaktam vai noskrūvējot motoriņu un to attinot ar skrūvgriezi.

Konuss 27.05.2020 22:45

Tai pat laikā 2019. gada Renault Traffic pasažieru busiem bremžu uzlikas nācās mainīt ap 22 000 km. Tiesa, šie ikdienā tika izmantoti kalnu ceļos, bet vienalga liekas, ka tās uzlikas no sviesta taisītas.

Konuss 27.05.2020 22:23

Ja par jauniem auto, tad "jaunais" pirmās paaudzes Tiguan 4 gadu laikā noskrējis teju 120 000 km. Pandēmijas un pašizolācijas laiku izmantoju, lai pašrocīgi nomainītu bremžu diskus un uzlikas (šķidruma maiņu gan uzticēšu profesionāļiem). It kā nekas sarežģīts - ir arī vairāki knifi, kā atlaist elektrisko stāvbremzi bez slēgšanas pie kompja.

Bet pat veicot šo šķietami vienkāršo darbību, var redzēt, cik ļoti autoražotājs spiež uz to, lai arī bremžu apkopi pēc iespējas veiktu servisos. Nepieciešama kaudze ar dažādiem instrumentiem turklāt specifiskos izmēros. Vienai skrūvei vajag seškanti, nākamajai seškantes muciņu, tad Torx ut.t.. Aizmugurējai asij vēl cita tipa atslēgas un izmēri. Droši vien arī citos mezglos ir līdzīga situācija un daru pats variantam ar vienkāršu pārdesmit eiro instrumentu komplektu vis nepietiks.

Konuss 20.05.2020 19:17

Bieži braucot pretī šādam pat Traffic ar LED gaismām, novēroju, ka visvairāk žilbst, kad stars vēl tiek automātiski līmeņots. Kad pareizais līmenis tiek atrasts, tad nežilbst. Tai busā ir arī rokas līmeņa regulators, bet domāju, ka tas tikai nosaka diapazonu, kurā tad automātiskais līmeņotājs darbojas.

Konuss 20.05.2020 2:00

Nu ne vienmēr jauns ir labs un pareizi noregulēts. Lietojot 2019. gada Reanult Traffic ar LED tuvajām gaismām, kas noregulētas 0 pozīcijā, pašam skats ļoti prīmā un labi tiek izgaismots laukums auto priekšā, taču katrs otrais pretimbraucošais mirkšķina, ka ir par spilgtu. Pozīcijā Nr. 1 pretimbraucošie liekas mierā, bet Traffic izgaismotais laukums nu jau ir krienti īsāks.

Tā lielākā problēma varbūt pat ir ne tā lukturu pozīcija, bet tas, ka automātiskais stara līmeņotājs ļoti lēni strādā. Varētu mierīgi atstāt 0 pozīcijā un priecāties. Uz gluda ceļa varbūt nekādu problēmu, bet, kolīdz sākas ceļa šķērsprofila lūzumi, tā stars tikai ar krietnu aizturi tiek nolīmeņots vajadzīgajā pozīcijā, tikmēr spēcīgi žilbinot pretimbraucošos.

Konuss 23.09.2019 20:49

Macan Gada auto braucienā šoreiz bija atbraucis bez "S" jeb ar divlitrīgo 245 Zs spēcīgo dzinēju. Protams, šāda jauda 1.8 tonnas (+vadītājs) smago auto nedzen uz priekšu ar tādu paātrinājumu, cik mēs gribētu sagaidīt no šīs markas spēkrata. Bet grēks būtu teikt, ka auto neiet. Iet gan, to tikai nevar just. Liekas, ka brauc ar 100 - paskaties spidometrā, un jau ir virs 130. (oficiāli 6.5-6.7 sekundes līdz simtam) - Apdare, un komforts arī līmenī. Vienīgi izteiktais nulles punks stūrei ir tas, pie kā jāpierod, citādi brīdī, kad stūre strauji atgriežas šajā punktā, automobiļa vadāmība var šķist nedaudz nervoza.

Konuss 23.09.2019 18:08

Konkrētais CLA jeb CLA200 ar 1.3 turbo benzīna motoru un 163 Zs, un 250 Nm.

Ja sākuma cena šim modelim ir nedaudz zem 27 tūkstošiem, tad šis ļoti greznā izpildījumā maksā teju 51 tūkstoti. No vienas puses S-klases aprīkojums ir pieejams mazākajos modeļos, no otras puses - par to arī ir jāsamaksā krietni branga summa.

Ļoti patika, ka salona dizainā ir piestrādāts teju pie katras detaļas - ir ļoti patīkami tajā atrasties. Būtībā CLS aura ir pārnesta mazajā CLA modelī. Viena no labākajām audiosistēmām ar detalizētu skanējumu - papildaprīkojumā 650 EUR. Citur par līdzvērtīgām sistēmām būtu jāmaksā krietni pāri tūkstotim. Pat, ja vairāk nekur nav jābrauc, gribas vēl pasēdēt šajā automobilī. Tomēr šobrīd man vēl ir neizprotama Mercedes aprīkojuma politika. Konkrētais eksemplārs par 51 tūkstoti, no kā teju puse jau ir par aprīkojumu, BET - pietrūkst tādas lietas, kā elektriski regulējams pasažiera beņķis, adaptīvā kruīza kontrole un elektriskais bagāžnieka vāks.

Vairāki brauciena dalībnieki sacīja, ka prasītos jaudīgāks dzinējs. Jā, vienmēr jau var ko jaudīgāku, tomēr negribētu teikt, ka 1.3 dzinējs neiet. Iet diezgan sprigani - 8.5 sekundes līdz simtam, arī ar pilnu auto nevar just, ka vajadzētu pūlēties. Sporta režīmā uzsākot braukšanu gan uz slapja, gan sausa asfalta ļoti grib izspolēt, tam aktīvi pretī jaucas pretbuksēšanas sistēma - rezultātā sanāk raustīšanās. Labāk sprintu no nulles sākt komforta režīmā, sportisko atstājot, lai paātrinātos gaitā. ECO režīms sniedz limuzīnisku mieru, bet pat šajā ir iespējams dinamiskāk braukt, ja nepieciešams. Pēc visas dienas skrējiena, patēriņš tīri labs - 7.4 litri uz 100 km.

Piekritīšu Jānim par gaitas īpašībām - auto klausa katrai komandai teju perfekti. Piekare, lai arī sportiski stingra, ir komfortabla. Gribētos gan drusku lielāku skaņas izolāciju no riteņiem. Aizmugurē diviem ir gana ērti, it īpaši augumā līdz kādiem 185 cm, trijatā jau ļoti šauri.

Konuss 29.07.2019 0:54

Tagad šitās tankštelles tiek pārtaisītas ar Metro nosaukumu.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti