Tas jau pa lielam ir tikai un vienīgi cieņas jautajums vienam pret otru - gājējiem uz ietvēm vispār nav nekādi noteikumi un nekādi signālrādītāji arī nav, bet kaut kā nav ne redzēts, ne dzirdēts ka viņi kādreiz viens otram uzskrietu virsū tā ka abi ir gar zemi un pēc tam tielētos par to kurš vainīgs.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Vo vo, janvāra sākumā braucot no Ventspils uz Rīgu taisni šitāds autobuss apdzina - sniegs nebija tikai uz iebrauktās sliedes, automašīnu rinda nenosakāmā garumā uz priekšu, visi brauc vienā tempā kaut kur starp 90 un 100, vieglajiem pat prātā neienāk apdzīt, bet te viens autobuss iedomājies ka viņam jātiek visiem priekšā.
Bet par tēmu - man šķiet ka nevienam auto bremžu signālu nevar parādīt pirms sāc bremzēt, tā ka ja tu stājies pie gājēju pārejas vai luksofora, tad situācija "signāls un pēc tam manevrs" nemaz nav iespējama un ja šajā gadījumā tu ieskrien priekšā braucošajā, tad acīmredzot nav bijusi pietiekama distance un priekšā braucošais noteikumu robežās pilnīgi neko nevar izdarīt ka kāds pats lien pakaļā.
Turklāt aizmugurē braucošais daudz vairāk var kontrolēt situāciju attiecībā pret priekšā braucošo, pat līdz tādam līmenim, kad priekšā braucošais saduroties ar pretī nākošo mašīnu momentā apstājas, aizmugurējais to vietu var nesaspringstot apbraukt. Auto tehnisko stāvokli tu zini tikai savai mašīnai, attiecīgi tu pilnīgi neko nevari garantēt aizmugurē braucošajam, kurš brauc bez bremzēm savukārt, ja priekšā braucošajam nokrīt ritenis... nu nevajag skatīties debesīs braucot pa ceļu.
Pilsētā nevarot ievērot distanci, visi lien priekšā - Tiešām??? Vasarā katru rītu ap 8:30-9:00 braucu no Ziepniekkalna uz centru un vakaros pēc 18:00 atpakaļ, priekšā man regulāri bija brīva vieta vismaz 1-2 mašīnām, tajos 7km vienā virzienā maksimums kādi 2 iebrauca priekšā, jo intensīvas satiksmes apstākļos nav jēga mētāties tāpat vien no vienas joslas otrā - plūsma visās joslās iet vienādi. Tātad tiem 2 vajadzēja to manu joslu lai kaut kur tālāk nogrieztos, ja visi būtu "salipuši", tad rādītu pagriezienus un tad jau ir jautājums vai tu nekad nepalaid nevienu savā joslā tikai tāpēc ka noteikumi tev ļauj nepalaist?
Un distancs ievērošana IR noteikumu pukts, kas stāv augstāk par dažiem citiem, to normālās autoskolās vajadzētu mācīt - distance ir jāievēro tā lai priekšējais var nodot pa bremzēm no visa spēka, jo, piemēram priekšā uz ceļa ir izskrējis bērns, un tu viņam neielido aizmugurē uzstumjot viņu virsū tam bērnam. Un šādā situācija priekšā braucošam vienīgā atbldība ir nenobraukt to kas viņam ir izskrājis priekšā uz ceļa, tev vienīgā atbildība ir neuzstumt priekšā braucošo kādam virsū un optimāli nemaz neizraisīt avāriju ar viņu. Tam, kas brauc aiz tevis vienīgā atbildība ir neuzskriet tev virsū. Pirmajām 5-6 mašīnām kolonā nav iespēja izvēlēties bremzēt laideni skatoties uz aizmugurē braucošo.
P.S.: pie dzetenā luksafora signāla drīkst priekšā braucošais apstāties; joslas mainīt intensīvas satiksmes apstākļos nekur nav aiziegts; pie gājēju pārejas ne tikai drīkst , bet pat ir vēlams piebremzēt, pat tad ja tur neviena gājēja nav!