Manuprāt, šis vidējās klases sedans nav domāts gāšanai pa bedrainiem grants ceļiem, tā stihija pilnīgi noteikti ir gludi asfalta lielceļi, pa kuriem šis auto ripo patiešām ļoti labi. Kolīdz nospiežu Start/Stop pogu, mīlīgi ieņurdas tiešās iesmidzināšanas Common Rail dīzelītis un no priekšējā paneļa pusceļā starp stūri un vējstiklu izbīdās caurspīdīgs spēļu kārts lieluma ekrāniņš, kurā brauciena laikā parādās konkrētā brīža ātrums. Tā ir pavisam laba lieta, tiesa, savā ziņā tiek kopēts digitālais spidometrs, kurā ātruma cipars rādās krietni vien lielāks.
Vienas labas lietas talismanam pietrūkst — ērtas atvāžamas/aizvāžamas briļļu kabatiņas griestos. Toties salona apdare priecē — kvalitatīvi nostrādāta, praktiskos toņos. Braukšana pa šoseju patīkami līgana, pāris reizes izmēģinu arī ekstrēmāku apdzīšanu — nekādu problēmu, arī tikai 1,6 litru dīzelītis perfekti izceļ startu, un lielā fūre paliek man aiz muguras... Automātiskā pārnesumkārba slēdzas nemanāmi. Pieļauju, ka šis auto ar attiecīgo dzinēju gluži nav domāts lidojumiem pa autobāni, tam tīkamāks režīms varētu būt līdz kādiem 120 kilometriem stundā, kas Latvijā nemaz nav mirstīgajiem atļauts, bet šīs zemes varenie, kā jau būsiet nopratuši, ar renīšiem taču nebrauc.
Automašīnas salons ietilpīgs, arī otrajā rindā garākiem ļaudīm nebūs problēmu stalti sēdēt pilnā augumā, ja vajadzīgs, arī trijatā. Ceļgali pie zoda noteikti nedursies! Tāda būtiska lieta kā bardačoks šim auto kaut kādā veidā līdzīga bagāžniekam — ne pārāk augsta rūme, toties pamatīga dziļumā.
Braukšana ar šo auto ir patīkama, taču par savu talismanu to neizvēlēšos. Gan tāpēc, ka tas ir izteikts asfalta auto, gan tāpēc, ka par viszemāko Talisman cenu — sākot no 22 tūkstošiem eiro — ir pietiekami daudz alternatīvu, piemēram, manis jau pieminētajā parketnieku segmentā, lai arī tā būtu tikai priekšpiedziņas, nevis 4x4 versija.
Par bagāžnieku. Kaut tā atvere (vāks veras vaļā ar pulti!) nav visai augsta gabarītā — varbūt pāris sprīžu, pats bagāžas nodalījums ir ļoti cienījama — 608 litri — izmēra, tajā varētu pat metru (bukletā rakstīts pat 1,2 metrus!) garas lietas iebāzt. Ja noloka aizmugures sēdekļus, bagāžas tilpums palielinās vēl par 414 litriem, bet bagāžniekā jau var iebāzt pat 2 metrus garas lietas! Zem stingra grīdas pārsega dziļumā atrodams rezerves ritenis, virs tā līdz grīdiņai vēl kādi 10 centimetri luftes, tur iespējams daudzas vajadzīgas lietas satilpināt, nobāžot prom no acīm. Gluži līdz Škoda Octavia aprīkojumam Renault Talisman bagāžnieks vēl nevelk, taču abos sānos ērti nodalījumi, kur ievietot gan bogatierīti, gan aptieciņu un vēl kādus sīkumus.
Nezinu, vai pēc Renault Talisman Latvijā pircēji gluži garās rindās stāvēs, taču savs fanu loks šim automobilim noteikti būs.
Kā jau demo mašīnai pieklājas, mans testējamais KIA Sportage sarkanā Infra Red tonī ir vispilnīgākajā komplektācijā GT Line. Auto siluetu krēslā varbūt kāds pat sajauks ar Porsche Cayenne, tomēr arī ar KIA zīmi šis spēkrats vizuāli iespaidīgs, sportisks, mani īpaši uzrunā masīvie kantainie priekšējo LED miglas lukturu bloki. Salonā ir ērti sēdēt abās rindās, priekšējie sēdekļi transformējas elektriski, būtiski, ka auto kļuvis nedaudz plašāks. Priekšējais panelis veidots robustā stilā, bez apaļumiem. Tajā milzums dažādas informācijas jau starp abiem pulksteņiem plus vēl Supervision Cluster ar 4,2 collu ekrānu viduskonsolē. Tiesa, vajadzēs vismaz pāris stundas, lai visu šo taustiņu sistēmu puslīdz apgūtu. Ir viena lieta, kas mani Sportage kopumā pievilcīgajā salona interjerā kaitina — kādam varbūt ekskluzīvā, bet, manuprāt, pilnīgi nevajadzīgā un nepraktiskā melnā klavierlaka uz durvju paneļu atbalstiem. Nu, pilnīgs čau! Vēl jāņem vērā, ka bagāžnieka vāks, kuru arī darbina elektrība, virināms ar pulti, pie tam pavēļu izpilde tāda nesteidzīga. Toties bagāžniekā zem grīdas rezerves ritenītis!
Braukšanas sajūtas ar šo auto labas i uz šosejas, i pa meža ceļu, kur Sportage gana mīksts, forsējot dziļākas dubļu rises. Ja brauc lēnām, var skatīties uz debesīm caur panorāmas jumtu, bet vai to vajag? Auto ir tīkami kluss.
Divlitru dīzelis ar 184 zirgspēku jaudu un automātu maksimālajā komplektācijā GT Line maksā 35 tūkstošus eiro. Nav lēti, tiesa, tas ir 4x4. Bez ekskluzīvajiem 19 collu vieglmetāla diskiem noteikti var iztikt, mūsu ceļiem krietni piemērotāki būs 17 collu ripuļi. Taču priekšpiedziņas Sportage bāzes komplektācijā EX — tur iekšā apsildāmi priekšējie sēdekļi, stūre, parkinga sensori abos auto galos, navigācija — ar 1,7 litru 136 zirgu dīzeli un mehānisko kārbu vērts tikai 24 tūkstošus, un šāds auto jau liks aizdomāties potenciālajam jauna parketnieka pircējam!