Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
Abavnieks 04.11.2016 15:11

21 gadu vecs, nav rūsas, vizuāli teicamā stāvoklī - tas ir iespējams tikai gadījumā, ja bijis sasists un tad pārkrāsots!

Abavnieks 26.10.2016 11:51

"Ir milzīga atšķirība tajā, ko ieraksta standartos, ko ražotāji specifiskos apstākļos samelo un kas faktiski nonāk atmosfērā..." - jā, bet tas vienādā mērā attiecas gan uz dīzeļiem, gan benzīnniekiem, gan gāziniekiem, gan elektroautomobīļiem!

Abavnieks 26.10.2016 11:29

Agsolūtos skaitļos tas tā nav - dīzeļi piesārņo mazāk kā benzīnnieki.

Pēc Euro6 standarta ir pieļauts, dīzeļa kopējo izmešu svars 0,585g/km, bet benzīnniekam 1,065g/km.

Abavnieks 26.10.2016 11:17

Paldies par precizējumu! Jā, ir auto ekspluatācijas nodoklis, kurš ietver auto masu, dzinēja tilpumu un jaudu un pēc tiem parametriem rēķina nodokļa lielumu.

Jā, arī runa par šī nodokļa atcelšanu un jauna ekoloģijas nodokļa ieviešanu.

To visu izdarot, var iznākt, ka laucinieks, kurs izmanto 0,5t smagu, 15g. vecu zaparožecu, diemžēl ar kūpošu, smirdīgu un rijīgu benzīna motoru, lēnām "nobubinot" gadā 6000km no savas viensētas lidz ciemata veikalam un laukam, nodoklī gadā samaksās 100x vairāk nekā 2tonniga, 30000km gadā "nomaucoša", ceļus izdauzoša un riepas plēsoša 200kW jaudīga elektroautomobīļa "veiksmīgais" īpašnieks-biznesmenis (spekulants).

Vai to visi vēlas panākt - nost ar lauku nabagiem, dzīvē ir vietas tikai veiksminiekiem un nekauņām??!!

Abavnieks 26.10.2016 10:15

Vispirms ir strikti jānodefinē par kādu nodokli iet runa! Par ceļu nodokli, transportlīdzekļa nodokli, vai ekoloģijas nodokli, kas arī briest dienaskartībā!

Ja par ceļu nodokli, tad visloģiskāk protams ir to ietvert degvielas cenā. Daudz brauc, daudz lieto ceļu, attiecigi ari maksā.

Ja par transportlīdzekļa nodokli, tad jo lielāka, smagāka mašīna, jo lielāks nodoklis.

Ja par ekoloģijas nodokli, tad jo "netīrāks" dzinējs, jo vairāk maksā.

Abavnieks 22.10.2016 19:17

Ļoti sakarīgi un loģiski spiredumi O.Irbīša intervijā! Būtu lieliski jauniem auto apskati iziet pirmo reizi tikai 2. vai 3 gadā, tad 5. gadā, tālāk katru gadu. Vecākiem par 10 gadiem apskati varētu veikt pat 2x gadā!

Abavnieks 15.10.2016 13:17

Jā, dzīvoju es provincē, un domāju es vienkārši, kā jau laucinieks! Ir problēma, risinu ātri, jo darbi negaida. Kādēļ sēdēt forumā un nedēļu gaidīt atbildi, kura varbūt atrisinās problēmu? Šajā pat lapā augšā ir Opel reklāma, tur arī paspīdēja: pilna Opel auto pārbaude ziemai - 18 eiro.

Aizbrauc kaut reizi gadā pie speciālistiem, atrisinās Tavu problēmu stundas laikā! Nav 18 eiro - tad Tev nevajag arī auto!

Abavnieks 14.10.2016 11:23

Paņem telefonu un pazvani uz kādu auto centru!

Abavnieks 13.10.2016 22:39

Šajā diskusijā laikam jādiskutē par jauniem auto, kas aprīkoti ar tiešām kaut ko tehnoloģiski un tehniski jaunu, nevis teiksim halogena lukturiem, kas ir 19. gadsimta izgudrojums, bet izgatavots tikai šogad! Protams, jauna tehnoloģija jaunā izpildījumā ir dārgi, ne visi to var atļauties, bet padiskutēt, pasapņot ir skaisti. Un jau pēc gadiem trim, kad pienāks kārta mainīt auto, šāds šodienas jaunums jau būs daudziem pieejamā cenā!

Abavnieks 12.10.2016 15:17

Priekšējie miglas lukturi tumsā uz slapja asfalta rada apžilbināšanas efektu. Ja sausā laikā to lietošana (bez miglas) ir tikai stulba izrādīšanās, tad lietainā un slapjā laikā to jau jāuztver ka agresīvu braukšanu jeb pofigismu pret citiem satiksmes dalībniekiem! Un tādus droši vien jāsoda!

Abavnieks 07.10.2016 10:37

Pag, pag, kuram te pārmet, ka nostučīja? Pareizi tak darīja, savādāk viss pa kluso tiktu noregulēts!

Nav mums tā sabiedrība tik slima, tādi ir tikai daži elementi!

Abavnieks 06.10.2016 19:57

rudens68 rakstīja: Īpašnieki , testētāji

.Interesē kā uzvedās visu riteņu stūrēšanas sistēma .

Renault īpašniekiem droši vien vēl maza pieredze ar tiem stūrējošiem 4 riteņiem! Bet gadus 20 atpakaļ tādus auto taisīja Volvo, modeli neatceros, vai nebija 850? Bet kaut kādīgi ātri tā ekstra pazuda. Volvisti varbūt zin iemeslu?

Abavnieks 06.10.2016 19:48

VWfans aizmirsa piebilst, ka bagažnieka tilpums Talismanam ir par 100l lielāks kā Astrai!

Es salīdzināju vienādu (cik iespējams tuvu) aprīkotu minēto auto cenu - Astra ir par 8000 eiro lētāka! Renault pašlaik dod atlaidi 3000eiro, bet vienalga 5000 paliek.

Tad domājiet paši - vai ir tā starpība 8000 eiro vērta, varbūt par to naudu piepirkt klāt mazauto sievai!

Abavnieks 05.10.2016 10:01

Es nebrīnīšos, ka kāds "gudrs" deputāts vai augsti stāvošs ierēdnis, izlasot šo iAuto diskusiju, pateiks - "Nu, ja tauta vēlas, papildināsim jauno likumu arī ar jaunu nodokli degvielai! Lai tiešām, tie kas vairāk brauc, arī vairāk maksā!"

Abavnieks 04.10.2016 10:32

Palasot iepriekšējos komentārus, top skaidrs, ka liela daļa komentētāju ir vienkārši baumu pārstāstītāji!

Jāsāk jau ar to, ka lielos konkursos uzvar kāds ražotājs. Iepriekšējā policijas auto konkursā uzvarēja Opel, auto piegādāja trīs firmas - Auto Blitz, Amserv un Autofavorīts, kas visi ir oficiāli Opel dileri Latvijā. Domāju ka daudzi redzēja Krasta ielā Amserv teritorijā stāvošas aprīkotas policijas automašīnas pirms tās tika nodotas policijai.

Tā kā piegādes līgumu slēdz 2 puses, tad no piegādātāju puses to parakstīja AB pārstāvji, kuri arī kārtoja visus dokumentus, tātad uzņēmās atbildibu.

Šoreiz Citroen piegādes līgumu parakstīja firma A26, aiz kuras stāv M.Īles pārvaldītās kompānijas. Var teikt, ka pēc pāris gadu pārtraukuma, kas ir saistīts ar M.Īles biznesa (VW Siguldā) problēmām, viņš atgūst tik daudzus gadus pierastā konkursu uzvarētāja statusu. Nu opelistiem tas noteikti nepatika, nostučīja. Ne velti raidījumā intervēja Amserv pārstāvi!

Abavnieks 28.09.2016 19:43

Jo vairāk mašīnu lieto, t.i. brauc ar to, jo vairāk tā nolietojās un vairāk iespējami defekti. Līdz ar to, ja kaut ko maina tehniskās apskates termiņā, loģiski būtu ņemt vērā automašīnas nobraukumu! Kā jau tas ir sen pieņemts pie auto ražotājiem: auto apkope jāiziet pie xx tūkstošu km nobraukuma, bet ne retāk kā reizi x gados.

Sakarīgi būtu, ka tie, kas maz nobrauc, iziet apskati reizi 2 gados, bet tie, kas nobrauc, piemēram vairāk kā 30000km/gadā, apskati iziet pēc pēc katra šāda nobraukuma.

Pašlaik apskates periodiskums ir saistīts ar gadskārtējo nodokļu iekasēšanu un maz loģikas ar auto tehnisko stāvokli.

Abavnieks 26.09.2016 20:05

Jau gandrīz 2 mēnešus braucu ar Astra Sports Tourer 1,6TD A/T, nobraukti 5500km, vid. patēriņš 4,6l/100km. Opelis vinnēja manā konkursā, kurā tika izskatīti MB C kl., BMW 3kl., Audi A4, Volvo V60, Škoda Octavia, Toyota Auris un Avensis, kā arī daži Peugeot un Kia modeļi, bet tie jau bija atšķirīgi gabarītos. Kā alternatīva manai izvēlei bija miniveni, bet visi ražotāji (izņemot Toyota) par tiem prasa krietni vairāk (3-5 tūkstoši Eiro) kā par izmēros un aprikojumā līdzīgiem vagoniem.

Esošā auto cena ar visām atlaidēm 25 tūkstoši eiro.

Kādēļ izvēlējos Opel? Neviens no augstākminēto auto ražotājiem neko būtiski atšķirīgu aprīkojuma vai tehnisko parametru ziņā piedāvāt nevarēja! Piemēram, tikai dažos modeļos varēja pasūtīt pilnu LED lampu komplektu, bet saliekot visas cenas kopā sanāca, ka MB un BMW ir par 15 tūkstošiem, Audi un Volvo par 10 tūkstošiem dārgāki kā Opel!

Pārejie cenā kaut kur līdzvērtīgi, bet aprīkojumā krietni atpalika. Neuzskatu, ka tikai par brendu ir vērts 10-15 tūkstošus maksāt vairāk, arī to dizains nav tik būtiski labāks. Par ieekonomēto naudu nopirku sievai mazu auto!

Kādi iespaidi? Ietilpīgs, ērts, dinamisks auto. Kluss uz laba ceļa, bet garākā ceļā uz ielāpiem bagāta asfalta pie max. ātrumiem ceļa troksnis kļūst uzkrītošs, tad vai nu jāpagriež skaļāk radio, jeb 10km/h jānomet. Vēlētos salonā vairāk glabātuves sīkumiem, kaut vai zem priekšējiem sēdekļiem. Nav ari kabatas, kur varētu iebāzt dzērienu pudeli lielāku par litru! Latvijā (un laikam visā Baltijā) nestrādā dažas jaunākās elektronikas fīčas, kuras dileri tikai sola ka tūlīt būs: OnStar un SOS palīdziba; problēmas sajūgt viedtālruni un auto borta datoru, lai tie dublētu viens otru kā normāls datoru tīkls! Vēl, daži aprīkojuma elementi pasūtot auto, jāgaida ilgāk par 2 mēnešiem??!!

Kopumā jūtos ar auto apmierināts, rekomendēju visiem, kas vēlas jaunu auto pirkt, šo modeli izmēģināt!

Abavnieks 14.09.2016 18:43

Jā, klasiskais dīzeļdzinējs izmet atmosfērā vismaz 5x vairāk cietās daļiņas un sodrējus (PM), vismaz 2x vairāk slāpekļa oksīda NOx, bet 1,5x mazāk oglekļa dioksīda CO2 daļiņas un citus gaistošos savienojumus kā benzīna dzinējs. Tātad, kopumā vidi vairāk var piesārņot dīzelis kā benzīnnieks. Tādēļ Eiropā tika pieņemti tie EURO2,3, 4, 5 utt. standarti. Sākot no EURO3 standarta pieņemšanas, jau 10gadus atpakaļ, dīzeļos liek ieviest speciālus filtrus, kas samazina izmesto vielu daudzumu. Auto ražotāji lielās, ka filtrs samazina izmešus pat 5x, kas izlīdzina dīzeļa un benzīnnieka kaitīguma rezultātus.

Tad kāpēc aizliegt dīzeļus pilsētas centrā? Saprātīgāk šķiet aizliegt vispār auto ar iekšdedzes dzinējiem tur iebraukt!

Abavnieks 14.09.2016 10:35

Divi ir labāk kā viens! Minivens visai gimenei - piedāvājumā daudz variantu, lētakais varētu būt mazlietota Opel Zafira, jo tūlīt būs jauns modelis un esošo ar noskrējienu līdz 100 000km, 3-5 gadīgu, var dabūt par 8-10t eiro. Klāt vēl kaut kādu mazlietotu auto pašam ko braukt uz darbu vai uz veikalu iepirkties. Kopā jārēķinas ar 12-15t eiro, ja lietoti auto; 2 jauni jau izmaksās pāri par 30t.

Abavnieks 13.09.2016 18:16

nomiks raksta (13.septembris 2016 11:11):

1) nav navigācijas

2) gaišs auduma salons

3) izskatās, ka nav arī parkošanās sensoru

4) nav LED

1) Es uzskatu (cik nācies pārliecināties uz saviem auto) ka ar navigācijas sistēmām auto ražotāji ir "iebraukuši auzās". Proti, par cenu ap 500 eiro tu iegūsti sistēmu kas palīdz orientēties svešā vietā, bet tā satur tik vecu informāciju, ka tā var būt pretrunā ar reālo satiksmes situāciju. Es labāk uz viedtālruņa ieslēdzu Waze, tā vēl nekad nav pievīlusi. Tatad, ja auto nav navigacijas sistēmas, labāk nopērc par 100 eiro planšeti un brauc ar Waze vai Google-map. nebrauksi ar auto, varēsi sērfot, čatot, filmas skatīties vai spēlītes spēlēt. Daudz lētāk un efektīgāk kā navigācija!

2) Gaišs vai tumšs salons ir gaumes lieta. Es dodu priekšroku gaišam, neesmu kurmis, kurš kadā tumšā alā slēpjās no pārejiem. No praktiskā viedokļa, vismazāk smērējas tas, kas ir smilšu krāsā; melna ir ļoti nepraktiska krāsa.

3) parkošanas sensori mazliet palīdz, bet bieži ar savu pīkstēsanu tiešām krīt uz nerviem. Kamera tiešām ir labāka ekstra!

4) LED lampas (pilns komplekts - dienasgaismas, tuvās un tālās gaismas, kopā ar automātisko pārslēgšanas sistēmu un adaptīvo pagriešanās funkciju ir laikam vienīgais jauninājums, kas raksturo 21gs. automašīnu. Diemžēl, lielakajai daļai auto tas nav pieejams, bet ja varat dabūt, tad ir vērts par dažus tūkstošus noziedot.

Abavnieks 13.09.2016 17:42

Viena no manas ģimenes automašīnām 5 gadus bija minivens - Opel Zafira. Izcils auto, neviena tehniskā problēma visā ekspluatācijas laikā.

Ietilpīgs auto tilpuma ziņā, bet tikpat liels kā kompaktklases auto (kautvai Opel Astra vai VW Golf vagoni) platības ziņā. Auto ap 4,60m garumā ir vienāda telpas platība gan vinivenā, gan vagonā. Starpība ir tikai salona augstumā, kas rada būtiski lielākas telpas iespaidu. Jā, bagāžu var salikt vairāk, jo pa vertikāli lielāks izmērs.

Abavnieks 13.09.2016 14:54

Un bezakcijas variantā Priusa vieta labāk nopirkt BMW 318d Touring!

Abavnieks 13.09.2016 14:50

Es gan nekā super tajā piedāvājumā neredzu. vienīgā vilinošā priekšrocība, ka hibrīds un līdz ar to mazs degvielas patēriņš. Līdzīgas komplektācijas un gabarītu auto (un pat ar labākiem parametriem) var Latvijā jaunu nopirkt par summu ap 25000 eiro. Degvielas patēriņs gan pat dīzelim būs kādi 1-1,5 litri/100km vairāk, jeb 1000 eiro uz nobraukumu 100 000 km vairāk kā hibrīdam. Ja planoju nobraukt tikai 200 000 km, tad vai ir jēga maksāt 4000 eiro par Toyota vārdu?

Abavnieks 12.09.2016 14:09

Jebkurš sports principā ir izklaide (vai pat atpūta) un tā mērķis ir uzlabot mūsu dzīves un darba kvalitāti. Tātad, ja inž. A.Dambis būvētu automašīnas, kas derīgas mūsu ikdienas dzīves uzlabošanai, tad viņa darbība būtu nenovērtējami augsta. Protams, ir tikai loģiski, ka tādi auto tiek testēti un izmēģināti poligonos un sportā! Bet radīt automašīnu tikai sporta vajadzībām ir tik pat bezjēdzigi kā sportot sporta pēc.

Abavnieks 12.09.2016 13:50

Visai Latvijai cauri no rietumiem uz austrumiem var izbraukt cauri viena dienā, ievērojot visus CSN un ātruma ierobežojumus, bez stresa, bez pārlieku riska, neradot kritiskas situācijas ne sev, ne citiem satiksmes dalībniekiem. Neliels risks tomēr ir, jo vismaz 1/4 asfaltēta ceļa kvalitāte ir tāda, ka braukt ar atļautajiem 90km/h nav tas drošākais veids.

Jā, uz otras 1/4 ceļa seguma kvalitāte atļauj braukt pat uz 130-150km/h pie esoša ierobežojuma 90-100km/h! Bet ir tikai daži desmiti kilometru ceļa posmi kur pārejā ceļa infrastruktūra nodrošina kaut cik drošu šāda ātruma izmantošanu - atdalītas pretējā virziena plūsmas, vairāklīmeņu krustojumi, nožogota ceļmalas, paātrinājuma-palēninājuma joslas utt.

Vai šo dažu desmitu kilometru dēļ būtu jāmaina CSN, pēc kādiem brauc lielākā daļa valstu visā Eiropā? Droši vien ka nē, drīzāk ir jāpieļauj izņēmumi, kurus realizē ar uzstādītām ceļu zīmēm!

man nekas nebūtu pretī, ja uz ceļiem Riga-Jūrmala vai Rīga-Sigulda dažos posmos atļautais ātrums būtu 110km/h, tapat daudzi brauc vēl ātrak! Pie reizes arī sodam par šāda paaugstinātā ātruma pārsniegšanu jābūt attiecīgi paaugstinātam!

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti