Nu jā.. a kā savādak? Random atvērtajā forumā ieguldīt savu laiku- kādu pus dienu, lai sakārtotu un noformuletu īstos ciparus utml. ? 😂 Kāda pasulē tu dzīvo?
ECB darboņiem jau cits dzīves līmenis un viņi nemaz nevar iedomāties, kā tas ir ka dažu gadu laikā darbspējīgs cilvēks nevar sakrāt savam īpasumam.
Un 'videjais' eiropā pa lielam to nevar izdarīt! Ja nu vienīgi centīgi nekrāj 10+ gadus, kur tā naudas vērtība tapat paliks mazāka dēļ inflācijas un jakrāj tātad vēl vairak lai atlautos to pašu....
Tad tāda lieta kā kredīts nāk talkā, bet pēdejos gados tieši deļ ECB lēmumiem tas arī vairs nav normāli sasniedzams, bet ir ar ļoti lielu risku, deļ kura arī man nav komfortabli ņemt.
Ja es arī esmu sava mājokļa meklējumos, bet turpinu dzīvot īres dzīvoklī... Jo tās abnormālās procentlikmes man vienkārsi neļauj parakstīt šādu līgumu, kaut bankas ar atvertām rokām dod!
Bet tad ja nu kas notiek pfu pfu pfu... Esi ar pliku pakaļu uz ielas. Jo drošības spilvens neuzbūvējas meneša laikā...
Alga man ir 1k uz rokas + bonusi, tā kā atļauties varētu hipotekai savus 300-400/mēn, bet ne jau tāmdeļ lai 50% no šīs summas aizietu kādam tur augšā, kurš nemaz nezin ka tas ir strādāt!
1ist. dzīvokli patlaban īrēju pa 300€/men 😉 nesūdzos(arī ziemā) un nedzīvoju no algas līdz algai.
Nevis kādreiz, bet globāli manuālim kārbas eļļu maksimalais slieksnis jamaina ik pēc 90/100k km, automātam ik pēc 70/80k km, CVT ik pēc 50/60k jāmaina. ( Neatkarīgi no ražotāja ieteikumiem, jo ražotājs iesaka tā lai autiņš nobrauktu garantijas periodu, bet pēc tā lai tu pēc iespējas atrāk atgrieztos pie viņiem, nevis ar vienu auto brauktu bēdu nezinot 20 gadus!)
Protams jo biežāk mainīsi jo labāk šī kritiskā lieta būs eļļota un labāk jutīsies, bet atkal makā to izjutīsi...
Ja autiņam ir liels noskrējiens(200k+) un kopš dzimšanas nekad nav mainīts, tad pie eļļu maiņas var uzsist kādu nosēdumu vai duļķi kas ir izveidojies no vecās sadegušās eļļas un metāla skaidiņām, automātiem tas var būt ļoti kritiski, ka aizbloķē kādu sīko eļļošanas kanālu, tāpēc ja nekad nav mainīta, šāda noskrejiena autiņiem arī praktiski vairs neiesaka to darīt savādak vari iebraukt auzās ātrak kā vajadzētu. Vai ja dara tad dara restaurācijas apjomā, ka visu jauc arā visu iztīra, izskalo, nomaina ko vajag un var nomainīt un ta ielej svaigu...
Ikdienas gadījumos vienkārši brauc 'ar sitieniem' kamēr brauc un tad ka vairs galīgi nekust uz priekšu un tad maina kārbu.
b5 pasātam noteikti nebūs mazs nobraukums, tur jāskatās pēc auto vēstures kad pēdējo reizi ir mainīta karbas eļļa un vai vispār ir mainīta.
p.s. man nissan xtrail cvt kārbas ščupa arī nav, tikai korķis virsū. Tur ir kāda īpaša nissan shēma kā 'pareizi' noteikt. Bet par cik man nav tecejis ārā nečakarejos- pats izveidoju savējo, nomērīju atzīmēju kur bija līmenis, izlēju, nomērīju cik litrus izlēju, tikpat ielēju un +100ml vairāk...
Iebāzu savu šcupu un 1mm virs līnijas nostajās, tā kā viss pareizi saliets atpakaļ.