Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4
Krokodils 04.09.2023 14:54

Nevis kādreiz, bet globāli manuālim kārbas eļļu maksimalais slieksnis jamaina ik pēc 90/100k km, automātam ik pēc 70/80k km, CVT ik pēc 50/60k jāmaina. ( Neatkarīgi no ražotāja ieteikumiem, jo ražotājs iesaka tā lai autiņš nobrauktu garantijas periodu, bet pēc tā lai tu pēc iespējas atrāk atgrieztos pie viņiem, nevis ar vienu auto brauktu bēdu nezinot 20 gadus!) 

 Protams jo biežāk mainīsi jo labāk šī kritiskā lieta būs eļļota un labāk jutīsies, bet atkal makā to izjutīsi...

Ja autiņam ir liels noskrējiens(200k+) un kopš dzimšanas  nekad nav mainīts, tad pie eļļu maiņas var uzsist kādu nosēdumu vai duļķi kas ir izveidojies no vecās sadegušās eļļas un metāla skaidiņām, automātiem tas var būt ļoti kritiski, ka aizbloķē kādu sīko eļļošanas kanālu, tāpēc ja nekad nav mainīta, šāda noskrejiena autiņiem arī praktiski vairs neiesaka to darīt savādak vari iebraukt auzās ātrak kā vajadzētu. Vai ja dara tad dara restaurācijas apjomā, ka visu jauc arā visu iztīra, izskalo, nomaina ko vajag un var nomainīt un ta ielej svaigu...

  Ikdienas gadījumos vienkārši brauc 'ar sitieniem' kamēr brauc un tad ka vairs galīgi nekust uz priekšu un tad maina kārbu.

 b5 pasātam noteikti nebūs mazs nobraukums, tur jāskatās pēc auto vēstures kad pēdējo reizi ir mainīta karbas eļļa un vai vispār ir mainīta.

p.s. man nissan xtrail cvt kārbas ščupa arī nav, tikai korķis virsū. Tur ir kāda īpaša nissan shēma kā 'pareizi' noteikt. Bet par cik man nav tecejis ārā nečakarejos- pats izveidoju savējo, nomērīju atzīmēju kur bija līmenis, izlēju, nomērīju cik litrus izlēju, tikpat ielēju un +100ml vairāk... 

Iebāzu savu šcupu un 1mm virs līnijas nostajās, tā kā viss pareizi saliets atpakaļ.

Krokodils 31.08.2023 15:04

Nu jā.. a kā savādak? Random atvērtajā forumā ieguldīt savu laiku- kādu pus dienu, lai sakārtotu un noformuletu īstos ciparus utml. ? 😂 Kāda pasulē tu dzīvo?

ECB darboņiem jau cits dzīves līmenis un viņi nemaz nevar iedomāties, kā tas ir ka dažu gadu laikā darbspējīgs cilvēks nevar sakrāt savam īpasumam.

 Un 'videjais' eiropā pa lielam to nevar izdarīt! Ja nu vienīgi centīgi nekrāj 10+ gadus, kur tā naudas vērtība tapat paliks mazāka dēļ inflācijas un jakrāj tātad vēl vairak lai atlautos to pašu....

 Tad tāda lieta kā kredīts nāk talkā, bet pēdejos gados tieši deļ ECB lēmumiem tas arī vairs nav normāli sasniedzams, bet ir ar ļoti lielu risku, deļ kura arī man nav komfortabli ņemt.

 Ja es arī esmu sava mājokļa meklējumos, bet turpinu dzīvot īres dzīvoklī... Jo tās abnormālās procentlikmes man vienkārsi neļauj parakstīt šādu līgumu, kaut bankas ar atvertām rokām dod!

 Bet tad ja nu kas notiek pfu pfu pfu...  Esi ar pliku pakaļu uz ielas. Jo drošības spilvens neuzbūvējas meneša laikā...

 Alga man ir 1k uz rokas + bonusi, tā kā atļauties varētu hipotekai savus 300-400/mēn, bet ne jau tāmdeļ lai 50% no šīs summas aizietu kādam tur augšā, kurš nemaz nezin ka tas ir strādāt!

1ist. dzīvokli patlaban īrēju pa 300€/men 😉 nesūdzos(arī ziemā) un nedzīvoju no algas līdz algai.

Krokodils 31.08.2023 14:15

Kāds sakars ar labdarību, ja gada laikā no 'manis' banka nopelna 1000€ tīro peļņu. (25 gadi, tātad no šī mana darījuma viņiem 25k ir tīrā peļņa)

 Mūsdienās redzot tos nosacījumus, bankas nu jau grib bezmaz vai mēnesī 1000€ tīro peļņu... (agrak šādi zvērīgie nosacījumi bija nebanku devējiem, bet tagad atsķirību nav vai smscredit vai banku aizdevums...)

 Hipotēku klientu Latvijā ir desmitiem pat simtiem tūkstošu, tad pareizini kādā vieglā naudā banka peldās.

 Kamēr mēs parastie mirstīgie rukājam pa 10..12h dienā, lai varētu gan uzlikt ēdienu uz galda, samaksātu reiķinus un atmaksātu šīs saistības ik menesi. 😉

Krokodils 31.08.2023 8:23

Vai tad minēju cik bija pirmā iemaksa vai kādi bija individualie nosacījumi? 😉 Diemžel nav jau miljonāri, kuri kredītu var paņemt, kā veikalā pienu vai maizi un neskaitīt....

 Atstāstīju tikai galveno lai stāsts nepārvērtsos memuārā un lai sapratu domu, ka viņu acīs mēs esam tikai peļņas maisi.

Krokodils 31.08.2023 8:17

😉 Paņēma 2003 gadā, Latvija uz Eiro pargāja 2014gada 1 janvārī. Tātad izmaksāti bija 10 gadi! 

 Bet jaunajā no bankas puses grozītajā līgumā, kas atnāca ierakstīta vēstulē 2013gada beigās, šie 10 gadi kaķim zem astes.

 Jo tur bija teikts, ka sakarā ar euribor un vēl tur citiem procentiem un sakarā ar esošo valūtas inflācijas situāciju, īpašums no bankas puses pa jaunu novērtēts un VĒL 140K tagad 'eiro' būs jaatmaksā ar jaunu ikmeneša maksajumu lai nomaksātu atlikušajā termiņā.

Un ja nevarēji, tad bija 2 opcijas kur ''banka nāca pretī''

1. Varēji summu maksāt, kā līdz šim pagarinot termiņu.

2. Varēji bez līguma u.c. sodiem atteikties no šīm saistībām(bankai paliek īpašums) tā teikt 'atslēgu atdošanas' princips.

Interesanti cik daduz cilvēku izvēlējās šīs divas opcijas, tā vietā lai pastāvētu par savām tiesībām. Un banka(neminēšu jo negribu diskreditēt, bet Latvijā ir viena no top bakam, kas ir aktīva šobaltdien) uz šīs līgumu grozījumu afēras, nopelnīja....

Krokodils 30.08.2023 10:06

Rakstot primitīvi lai nebūtu vēl garāk jāraksta, vecāku vedēji savā laikā(03gads) ņēma 80k Latus hipotēku priekš savas sapņu mājas, gala summa ko viņiem vajadzēja atmaksāt cik atceros teica, ka pie 100k, 25g periods. Vot tas ir normāli! Gan banka savu nopelna gan 'klientam' ir labi un tiek pie mājas.

 Nevis, kā tagad paņem 50k, jaatmaksā 100+ 😂 Galīgi afig.... ā nu jā tagad jau esam jevropā kur vēl no katra darījuma ir jāpadalās ar visiem liekēžiem, kas sēž eiropas komisijā jo viņi sev grib labas algas un labi uzdzīvot! Un tad vēl banka uzmet sev maksimālu peļņu ar uzviju, lai pie sliktakā scenārija, nepaliek zaudetājos.

 p.s. Pārejā uz eiro, arī bija trādirīdis, banka gribēja nošmaukt, atsūta pēksņi līguma grozījumus uz jauno Latvijas valūtu ar + zīmi jeb, ka tagad gala hipotēkas summa kopā tur ar kaut kādiem mistiskajiem jaunajiem procentiem, par ko neziņoja, ka mainīsies līgums, vopšim pārkonvertējot tagad būšot ~140k eiro mainījās arī ikmēnešu maksa protams, vai ''nāca pretī'' un varēja ar to pašu maksu, bet tad mainās kredīta ilgums(pēc kursa jābūt ~113k) vopšim gāja kopā ar savu juristu, bļaustījās, čakarējās pāris menesus, bet izcīnija savu tainību jo tad vēl nebija tik dzelžaini stingri līgumi- Oriģ. Hipotēkas līgums uz 3lpp no abām pusēm, kad atsūtīja šos grozījumus tad bija uz 7lpp, tagad drošvien ir vismaz 20lpp grāmata, kur atrakstīts itin viss, lai banka nebūtu zaudetājos... (bet klients būtu)

 Beigās vienojās un palika faktiski pie primārajiem nosacījumiem, jeb 115k eiro gala summas.

 Tā māja nu jau ir izmaksāta, priekšlaicīgi. 😊 Un pēc tirgus vērtības skatoties tagad varētu maksāt vismaz 250k. Bet nu pārdot protams, ka netaisas.

Krokodils 28.08.2023 12:11

Uzsākot bijām plānojusi ar 11 nu max 13k budžetu. (gāzes katlu nomaiņa- to projekts/atļauja jo citā vietā mājā stavēs, visa iekšejā kanalizācija, jauni radiatori un trubas, grīdu siltinašana virtuvē, jaunas flīzes(3telpās) mazliet pārplanošana ar jaunām iekšejām sienām un kosmētiskais pa māju, elektrība- te gan paņemts ir kaut cik pazīstams meistars, jo nu neesam tik kvalificēti.... Un vēl pamatu stiprināšana un to siltināsana.

 Tagad izskatās, ka visu savelkot, ka beigās būs uz 25-30k šis ''mazais'' remontiņš. 😉 Un daram visu ko varam paši pa vakariem un brīvdienām.

 Ja paņemtu kādus strādniekus ta drošvien vēl +10k tīri par darbu vien vajadzētu atdot šī projekta laikā...

Krokodils 28.08.2023 11:45

Nortel rakstīja: Ja ir zeme un zelta rokas, tad par 50k var uzbūvēt tīri sakarīgu māju. Nevis siltumnīcu, bet no Fibo vai gāzebtona.

Nu vot 'ja ir...'

Ja ir lietas ko iemanto, tad jau problēmu nav. Gaidi tikai ka noliks karoti un tev klēpī atleks īpašums tad to mazliet atjauno un dzīvo.

 BET ja tā nav un gribi kaut ko savu, tad pa 50k vari tikai kādos laukos nopirkt zemi un uz tās ko uzbūvēt.

Jo arī plika zeme ~50km ap Rīgu(kur abiem ir darbs) tā lai varētu katru dienu izbraukāt un vel sīkos izvadāt, nevis nopērc sazin kur.. Un tad kasi galvu kā izbraukāt, maksā kosmosu... 

 Tad ja jabūvē- projekti...  komunikācijas.. saskaņošanas vien tos tavus 50k noēdīs un būsi tik pamatus ielējis.  Ja jau ir kāda būda, kas būs drošvien caurs šķūnis, tad jārestaurē, jāsiltina.... atkal projekti, demontāžu atļaujas un būvgružu izvešana... Nekas lēts! 

 Un arī materiāli... Galīgi vairs nemaksā, kā agrāk un viss ir x3/x4 dārgāks! Pat ar pareizajām rokām, piķis kūst kā saldejums karstā vasaras dienā! 

 Nezinu tu laikam dzīvo pagātnē un sen neesi bijis būvmateriālu veikalā. Vai arī apgozies būvlaukumā, kur ik dienu no tās kaut ko nes mājā....

 Šogad ģim. īpašumam paši, jo mums rokas aug no pareizās vietas, veicam mazu uzprisināšanu un pamatu atjaunošanas un siltināšanas darbus, atceros agrāk(2010 gads) ekstrudēto zaļo putoplastu(Finnfoam) 50mm biezumā pirku pa ~7€ pakā, tagad tāda pati paka ar 5 loksnēm maksā 23€. 😉 Gandrīz nokritu uz pakaļas, ieraugot, ka pie preces tagad tā ir 'loksnes' cena, nevis paku cena, kā agrāk visur norādija. 😂

Krokodils 25.08.2023 9:06

Pazītama gimene jau kādu laiku meklē savu mājvietu vēl pirms kovida, bet negribēja līst kredīta no nulles tāpēc daudzus gadus krajuši un ir iekrājusi 50k, domāja paņems vēl 50-60k uz 15-20gadiem atkarīgs no nosacījumiem un mītnes un varēs izlausties no 'ģimenes mājas' kur dzīvojuši visu mūžu kopā ar vecākiem utt.

 Visiem tie skastie teorētiskie kalkulatori melo, jo tur visu rāda diezgan okei, burtiski pirms dažām nedeļām apstaigāja visas bankas un par 50k hipotēku uz 20gadiem beigās caurmērā beigu atmaksas prognozētā summa svārstijās 90-115k

VAI TAS IR NORMĀLI?!?? ZVĒRĪGI 'nebanku' līmeņa procenti...

Saprotams tur kādi 60..70k atmaksas summa, bet ne jau dubultā! Gaidīs vēl un turpinās krāt!

KURŠ?!?? Vispār ņem lielos kredītus mūsdienā??? Neapdomīgie hipsteri? Kas dzīvo šodienā, bet vai varēs rīt samaksat reiķinus, uzlikt ēdienu uz galda, saģerbties un samaksāt paņemto/-s kredītu/-s, par to nedomā... Un kad inkaso džeki klauvē pie durvīm tad 'valsts' vanīga, saucot visādus beztabū, ķērcot, ka ķip met ārā no mājām ģimeni ar bērniem.... 😂

 Nezinu, šādi turpinoties - gads vai divi un burbulis plīsīs ar ek. krīzi! Ta kā gatavojaties!

 Jo cik ta ilgi var dzīvot šādā sistēmā? Ka VISS aug un to jūt pat nedēļu no nedēļas īpaši preču un pakalpojumu cenās, īres un īpašumu cenas.. kredītu procentlikmes....

 Vidējais algas līmenis? Nē... Tā Latvijā esot normāla!

UN NĒ! min. algu celt ir bezjēdzīgi, jo kur ta uzņēmumiem ņemt to fondu no kā ņemt līdzekļus jo valsts pasaka ka tagad ir jāmaksā par 100..200€ uz darbinieku vairāk?  Protams ka pieliekot pie tās paša preču vai pakalpojuma cenām un ta atkal pēc pāris mēnesiem, tā paceltā alga ir par mazu un atkal jau vajag celt....

Krokodils 18.08.2023 13:06

darklight rakstīja: Krokodil, bet tas Roidmi tiešām skan labāk par visādiem Sencor un noname ķīniešu verķiem? Esmu vairākos autiņos lietojis dažādus modulatorus, bet... reāli ausis sāka asiņot un ātri vien ķēros pie audiosistēmas nomaiņas.

Es teiku labakis FM modulators manā dzīvē (cik vien labs viņš var būt) Ir bijuši vairaki ko maximā utml var nopirkt tie toč draņķīgāk skanēja ar konstantu šņakoņu un vēl visādiem piemaisījumiem. 

 Protams salīdzinat nevar ar iekšejo oriģ. maģa 'CD' studijas kvalitāti un ja vien nebliezīsi uz max, tad šprotify vai jebkas cits priekš ikdienas fona skan pietiekami labi caur viņa, lai nav jaklausās ātro kredītu reklāmās 10min garumā ik pēc dziesmas, ko mīl laist mūsu FM stacijas.

 Šad tad tikai nākas meklēt un mainīt visbrīvāko frekvencu logu, pat Rīgas apkaimē tā staigā..

 Lai lai nav trokšņi utt no komerc. stacijām iesaka, ka 'tīram' ir jabūt vismaz 1mhz diapazonam gan uz augsu gan leju.

Nu vismaz daduz labāks par tiem ķīniesu draņķiem kuri iespraužas aiz maģa 'aux' portā... uz papīra saka nez kāda super audiofīļu skaņa! Bet realitatē.... Bija viens ar usb kur flešku iespraud un skandini(20€) un viens ar BT(40€) nesaistītas firmas, abi bija tādi sūū, kurus palietoju menesi un izmetu miskastē. Pirmkart skaņa draņķīga un vismaz -10db, otrkārt viņi gļukoja(usb-nevarēja pēksņi nolasīt, pat korumpējot flesku, BT-  vairakkārt zuda savienojums, ne no kā)...

 Tad nopirku to Rodmi modulatoru tolaik(2018gads) pa 12€ 1a uz atlaidem un nodzīvoju 4 gadus un tad nomainīju autiņu 😊 

P.S. Apps kur kontrolē visu viņam, gan super shady izskatījās, ja nevajadzētu un nezinatu ka vajag tad nekad mūžā nelejupielādetu tādu no play vaikala. 😂

Krokodils 16.08.2023 14:49

nomiks rakstīja: Nopērc JBL portatīvo tumbiņu (līdz 100 EUR) un klausies mašīnā caur blootooth. Varēsi klausīties arī dāčā, pludmalē vai ballītē. Skaņa būs daudz labāka kā caur auto iebūvētajām skandām.

Arī labs variants, be ja gribi lai 'rībina' nevis tikai lai skan tad jāņem ir piemēram vismaz JBL PartyBox 110 vai lielāks. Kas maksās no 300€, iemet baganā vai aizmugurē, nopērc 12v uz 220v parveidotaju lai tumbu varētu pieslēgt pie sulas un rībini 👍 un kā jau minēji tad vari arī paņemt visur kur vajag ballīti līdz.

(Nissaniem tāpat nav baigi labie skaļruņi lai dabūtu kvalitatīvu, jaudīgu skaņu ārā, pat ar viņu 'Bose audio' kompl. paku, tāpat tur nekas īpašs nav, ja salīdzina ar konkurentu audio papild pakām.)

Krokodils 15.08.2023 14:47

ZZZZ rakstīja: Visu iespējams ir iespējams izdarīt. Bet Nissan ir kodējums, tu pat identisku maģi no cita neieliksi jo katrs ir ar konkrēto vāģi sasaistīts.

Tas jau tikai normali un katrai normālai mašīnai ir radio aparāta kodejums, vismaz savus gadus 20. Ka nevari likt un mainīt oriģinālos kur gribi, pat viena modeļa ietvaros!

 Lai nav tā, ka kurš katrs izsitīs tev stiklu, izņems maģi to pārdodot pa labu cenu jo 'original'..

 Kamēr tev nebūs kodējuma atslēga(ko tev pateiks dīleris, pa samaksu protams) - tāda maģu vērtība ir tuvu nullei un zagļiem neniez nagi tādu zagt.

80/90tajos un arī 00šo gadu sakumā tas vēl bija aktuali, ņemt nost magu priekšiņas un stiept līzi uz māju.... ja negribēji palikt bez stikla, maģa un sabojātas dienas....

 Bet tagad kam tādam vispār nav vajadzība jo viss originālais tiek piešūts pie konkreta auto datora.

Krokodils 15.08.2023 14:33

Nopērk vecu auto un prasa mūsdienīgas lietas. 😂 Tajos gados varbūt tik Bentlijam vai super nopakotam mersim bija tādas 'bluetooth audio' fīčas.

 Samierinies! FM modulators būs vienīgais lētais sabiedrotais ar ko varēs izdzīvot ja gribi šādu fīču un ta vēl nekādu audiofīļu kvalitati negaidi!

 Iesaku Xiaomi Mojietu (Roidmi) 3S pašam iepriekšējā vecajā autiņā, kam bija tikai BT handsfree nevis audio. Iztiku. Turklāt nav liels un neglīts kādi viņi ir pārsvarā.

 Vai vari meklēt aļikā kādu android maģa galvu priekš sava modeļa, bet nu 'lētie' tur līdz sotakam būs divkodolu ar 1gb ram lēni- lagaini draņķi, bet normālie ar tur 8 kodoliem un 4/6gb ram, maksās savus pāris simtus vismaz būs okei, bet čipi dēļ augstas veiktspējas būs pakļauti pārkaršanas riskam.

 Jautajums vai gribi tik daudz tērēt, jo tu arī nezini cik ilgi tā ķīniesu lodētā kvalitāte strādās autiņa kur vibrācijas ir ikdiena. (Jo 2 gadu garantija ķīniesiem nepastāv)

Piem:

(raksta, ka priekš xtraila, bet bildē kia ielikts) 😂

Krokodils 20.06.2023 15:48

Stāsts izklausās šādi- visu dzīvi sapņojis par 'jaunu' auto no dīlera.

 Beidzot dzīvē ir pienācis tas brīdis, aizbraukts, paņemts, dokumenti parakstīti nelasot. Jo priekškam.....

Tagad kad rodas kādi strīdi, tad sāk klausīties ko viena tante saka, ko otra tante(kurām nekad dzīvē nav bijuši jauni auto).... Nevis 10x pārlasa līgumu, kam ir piekritis, mēģinot iebraukt tajā.  Bet ja nevar iebraukt, tad jurista pakalpojumi tak dārgi....

Tas ir ta pat kā paņemt uz goda vārda autiņu no Rumbulas un tad beztabū sūdzeties, ka autiņš drīz pēc iegādes vairs neiet ir nepieciešams nopietns remonts un jūtas 'apkrāpts'

No offence. 😄

P.S. 'Dīleri' ir tādi paši suņi, kā rumbulas perekupi, iestāstīs jebko lai tu paņemtu to autiņu, jo no tā viņi pelna maizi.  Nevajag lētticīgi gaidīt super godīgu un atvērtu komunikāciju no dīlera puses.

 Dīleris nekāda veidā nav ražotajs, tas ir starpnieks(sava veida- jauno auto perekups) kas no razotāja iepērk šos auto un cenšas pēc iespējas ātrāk un dārgāk šo auto nopārdot, radot sev pēc iespējas lielāku tīro peļņu..

Krokodils 06.06.2023 12:15

Kanibaals rakstīja: Cerams pēc iespējas ātrāk CSDD saņemsies. Besī tie smirdīgie dīzeļi, lai paliek traktoriem.

Lielitražas(2L+) bendzins-jo tak mīlam pacilāt gaisā tos krutuma pirkstus paceļot savu ego un nojāta gāzes iekārta(jo tak grib braukt lētak) smird daudz trakāk un izmeši ir daudz drausmīgaki ne kā dīzelim pat ar izravētu dpf. 😉 

Jau sen pierādīts, ka paņemot ekvilalentus bendzīna un dīzeļa dzinējus, bendzīnieks uz kilometru izspļauj āra daudz vairāk kaitīgo izmešu. Tapēc ka nav tik strikti noteikumi uz filtriem.

Protams uzskatu ka tos kūpošos sapuvušos auto vajadzetu brutāli nemt nost no trases( piemeram, 15g+ tad nodoklis 1.5x, 20g+ 2x nodokli, bet ja autiņam 25+gadi tad 3x nodoklis) lai vienkārsi nebūtu izdevīgi braukt ar tādiem veciem mēēēsl.... 

 Bet tas attiecas gan uz bendžu gan dīzeli, jo jebkura veida degviela, tik vecam autiņam tur viss jau sen ir sabiris, sairis vai izņemts un nekas tur nefiltrējas vairs, spļaujot visu ārā pilnā katuškā.

 Pa lielam cik zinu dpf mūžs ir aptuveni 5-6gadi, katalizatoram 8-10gadi, ka pēc idejas būtu jāmaina šīs lietas, bet neviens jau to nedara.. brauc līdz sākas problēmas un tad ravē ārā, ne kā liek vietā jaunas šīs dārgās izplūdes gāžu filtrācijas lietas.

Krokodils 29.05.2023 9:57

GTD2 rakstīja:

WALA rakstīja: Ja būs iemesls pievērst tam uzmanību - pievērsīs, kā piemēram acīmredzami dūmojošs, vai deg check engine (tiem kuriem DPF jābūt, bet vēl laiž ar Check engine cauri).

Man 2017 auto jau vairs stabili ar check engine cauri nevar izbraukt, būs atkārtota. Un varbūt kļūdos, bet atmiņā palicis ka pēc 2015 gada ar "Check engine" vairs cauri neiet.

Bet nu kuriem DPF bauda - nav ne jausmas, Hondām ar to man nav bijušas problēmas t.i. neesmu manījis ka būtu kaut mazākais iemesls raut DPFu nost ...

tas tapēc ,ka Hondas nenobrauc virs 500,tūkst.

Tipiskais vācu marku mīļotājs? Kas ar putām uz lūpām saka ka viss parejais ir sū**?

 Japāņu motori parasti norbrauc daudz ilgāk par vāciešiem jo vienkārši motorā ir mazāk pārgudru inžiniertehnisko risinājumu.

  😉 Kamēr hondai no 2003- 2015 gadam bija 2 dīzeļu dzinēji, kas gāja visos hondas modeļos, tikmēr visiem vācu riņķiem šajā laika posmā bija vismaz 10(Normālos tilpumos neejot V8/V10/V12 galējībās) jo nav neviens tik stabils motora kods lai turētu buru neskaitamus gadus bez lielām problēmām. Tas jau parāda pārākumu.

 Japāņus ir vairak jāčubina un jauzpasē. Bet ja to dari tad problēmu nav un nobraukt bez motora pārbūves tevis minēto robežu var bez stresa i-ctdi un i-dtec motori.

Krokodils 22.05.2023 12:34

I protams ka dzīvoju hruščovenē, bet man nav autiņš x2 dzīvokļu cenā un negrasos nemaz tādu naudas kapsētu pirkt, jeb lekt pāri savām biksēm. 😉

 Toties dzīvoklis man ir ērts un kārtībā vēl pirms 3 gadi uztaisīts kapitālais(no iekšas nepateiks ka psrs tipa ēka) un arī šogad neraudāju par komunālajiem, kas protams ka bija augsti, jo diemzēl apkures cenu vecajās mājās neietekmēt, bet par cik man nav janoliek tur pus alga kaut kādā līzingā par šiku autiņu, tad nebija pamats raudāt. 😂

Krokodils 22.05.2023 12:22

Slinkais rakstīja: Tās ir muļķības. Jau gadus 15 normāliem auto ir agm aķi. Viņiem cikliskums ir pa lielam pie kājas. Man optima aķis iet jau vāirāk par 10 gadiem

Nu neiznu gan man tad laikam dzīvē ar šo galīgi nav paveicies...

Darbā jaunas Škodas kopš 2018g un 2019g nobraukums ap 120k, abiem ir mainīti aķi, jo sistēma ik reiz piesķiļot neganti bļauj ka nevar darbināt start-stop(kaut ir Liepāja-Rīga vairākkārt nobraukts) jeb nav sēdēts 100% rīgas korķī... tāpat sistēma negāja un neganti bļaustās ar visādiem warning-it kā bremzes nestrādatu 😂

Pie dīlera vairākkārt vests uz diagnostiku, ģen.lādēšana ir ok, gan jau nodzēsa kļūdas, palādeja, jo nedeļu-divas noiet un atkal neiet... īsais stāsts nomainīti aķi un uzreiz darbojās un darbojas joprojām.

Opel buss 2018g ar start-stop, nobraucis 180k arī aķis mainīts dīleri....

Pašam kopš marta ir Nissan 2019g un arī iepriekšējais saimnieks tieši bij nomainījis aķi jo bļāva par to ka nepietiek sula, pie dīlera ir uzlikts Bosch ražojums.

😂 un protams aķi tiek uzskatīta kā 'nolietojuma daļa' tā pat kā kāda ritošā un tā neiet zem 'auto garantijas' jeb maksā pats no savas kabatas par aķi un to nomaiņu ja vien tas uzreiz pirmajos menesos nenotiek.

 Jaunajiem aķiem vienkārši dod standarta 2 gadu garantiju.

Iepriekš autiņiem bez start-stop ar to ka oriģ. aķis nospragtu pēc 5..6..8 gadiem nebiju sastapies.

 (piem. Hondai 11 gadi bija ka nomainīju oriģ. aķi,

 a6c6 2008g izlaidumam šoziem pirmajā salā nobeidzās tikai un nācās nomainīt oriģ. jeb tas nogāja 15 gadus)

Krokodils 19.05.2023 14:04

Jau kādu laiku oriģinālo aķu mūžs ir tas pats garantijas periods, jeb 3-5 gadi.

 Liels ''ieguldījums'' tajā ir tieši start stop sistēmai, kas to aķa mūžu noēd, kā traks. Ik pēc pāris gadiem pērc jaunu OEM aķi + nomaiņa = vismaz pāris simti un tad kur tur tas dazu procentu/eiro ekonimiskums uz bāku?

 Drīzak kārtejā nevajadzīgā lieta ar ko sildīt ekonomiku... Jo pat pilnībā izslēgt(oficiali) vairs neļauj, tikai 'nopauzēt' ikreiz kā no jauna piešķil auto.

   Nav jau vairs, kā agrak, ka normāli bij oriģ. aķim noiet 8 pat 10 gadus līdz vienā vēsākā rītā nevarēji vairs piešķilt un tikai tad domāji ko darīt... 😌

Krokodils 19.05.2023 11:36

😂 Pie tipveida hrušcovenes rajonā, pagajušogad parādijās šiks ~2020g bmw X5 mpakas auto(cena no 60k).... Protams smuks jau ir, bet rēcu cik tizli izskatās kopskatā un nē man neskauž!

 Tik ļoti aprobezoti pie mums joprojām ir prātiņi, kuriem tik dikti vajag pontoties apkārtejiem, ka nopērk tik šiku auto, bet dzīvo vecā sūdā raudot par komunālo reiķinu dārdzību. 😂

Krokodils 19.05.2023 11:20

Diemžēl kopš kara un tas ka riepas nav pateicīgas pārvadāšanai vairs nav tādu konkrētu majaslapu kur var garantēt ka būs lētakās.

 Piemeram agrāk visiem ieteicu egzotika.lt, jo stabili bija lētak ne kā pie mums, pārredzama ražosanas gadu sistēma un vēl pērkot 4gab+ bija bezmaksas atsūtīšana uz LV līdz mājas durvīm.

 Tagad skatos cenas tur arī ir krietni uzaugušas un vairs nav vērts sūtīt, kā tikai salīdzināt jo te pat mūsu kantoros var atrast pat lētāk... 

 Tagad parasti populārakajās vietnēs(riepugaraza, mmk,riepas1, jaunasriepas) noskatos modeļus kādus vēlētos, tad konkrēto modeli ar izmēru iemet salidzini elvē, kā arī vienkārši googlē iemet un paskatās dažas pirmās lapas ar cenām ko piedavā(jo ne vienmēr salīdzināšanas platformā ir kāds mazāks riepu bizītis.)

 Un tad arī nopērk lētakajā un sev tīkamakajā vietā.

Pagājusonedeļ iegādajos nākamajai ziemai jaunas ziemenes ar šipiem, videjā cena populārākajos riepu servisos 160€/gab, atradu mazākā riepu kantorī kas piedavāja pa 132€/gab, nopirku un ražotas 3722. 👌

Kas grib tas atrod krietni lētāk, kas negrib domat uz priekšu un ik nedēļu monitorēt cenas un censties nolasīt 'labako' posmu kad nopirkt, 'pie pirmā sniega' atceras, ka vajag jaunas tupelītes un skrien pirkt kādā populārakajā kantorī, nečakarējoties, bet dargāk...

Krokodils 18.05.2023 15:25

Iepriecināšu man nav tas sieviešu parketnieks, bet gan normāls pilnpiedziņas Xtrail.

Neesmu saskāries, bet lasu pilnajos kasko noteikumos nav nekas minets par stikla 'cenas limitu' tikai tas ka stiklojumam man ir 0% pašrisks un bez skaita limita.

Piemeram citiem(hidrotiecienam, aerogrāfijai, atslēgu zaudešanai u.c. ir noteikts maksimālais limits, stiklojumam nav rakstīts.)

Krokodils 18.05.2023 11:03

Varbūt nepareizi izteicos. Vienkārsi var saprast uz kādu ciparu vari +/- tēmēt,  vai 400 vai 600 vai 1000€ gadā, ir starpība. 

 Tas tā lai uzreiz nebūtu 'brokeru' nagos ievadot savu tel. nr.

 Jo pārsvarā kasko piedavajumu izsaka tikai telefoniski un tad esi firmu datubāze kur vairs tev neliek mieru, zvana piedavā visu apdrošināsanas spektru u.t.t...

 

Tipveidu kalkulators nav jo kasko piedavājumi pamatā ir individuali gadījumi izskatot katru auto to modifikāciju un vaditāju vēsturi, tur ir pārak daduz konfigurāciju variāciju lai varētu tādu visiem pieejamu kalkulatoru uzprogrammēt un uzturēt to bezmaksas.

 Turklat šīs firmu iekšejās formulas pēc kurām kalkulē un vadās, nosaucot tev šo gala ciparu tieši tev, arī katram ir savs. Tādejādi katra firma savas formulas baigi nepublisko.

OCTA ir visiem viena publiska pamatformula, pēc kuras visi eiropā kalkulē(protams pieliekot +/- katra kantora ietvaros) un tapēc var viegli 'salīdzināt' kādā mājaslapā kur lētak vai dargāk.

 Bet pati octa darbība no ta nemainās vai ņem lētāko vai dargāko, pamata octa segums-darbība būs vienāda un no tā izmaksas prēmija ja kas gadīsies nemainīsies.

Krokodils 18.05.2023 9:46

Kasko cenu piedāvajumu veic, kā jau minēja pēc visiem iepriekš minētajajiem faktoriem kā arī auto modeļa un to zādzības riskiem. Jo vairak zog auto/ detaļas jo neizdevīgāk apdrošinatajam un jo lielāks cipars būs.

Ja grib var nočekot, neierakstot tel. nr. izmetīs tev cenu uz ko aptuveni vari reiķināties.

www.baltaonline.lv/Klips/apdrosinasana/polise/kasko-apdrosinasana

Bet tur arī jāskatās, kops krievijas invāzijas apdrošinanas ir krietni sadārdzinājušās(kaut ne ukr. ne bel. ne ru standarta paketes octa vai kasko līgumā neiekļaujas) Bet cenas uzaugumšas par visiem 30 līdz 50%

  Piemēram man nissan 2019g Balta vēl tiesi pirms visa trādirīda, paņēmu pa 500€ ar 70€ pašrisku, šogad lētako piedāvaja 800€ ar 300€ pašrisku(vai 1050€ ar 140€) kaut neko nebiju izmantojis autiņš arī vecaks paliek un vairs nav tik vērtīgs... Un no kasko vai neviena avārijā neiekļuvu un BM arī pacelās.

Painteresejos BTA tur ar 140€ pašrisku 630€ gadā pārgāju pie viņiem.  Man šobrīd 16BM klase 👌

Krokodils 28.04.2023 8:32

youtu.be/zyejT4VPzlE?t=52

Pavecāks video, un protams nav glorificētie letiņu iemīļotie vāāgeni, bet sauc hondas par spaini(vai zālespļavēju) cik gribi, bet japāņu inženierija ir japāņu inženierija, kur visi eiropieši 'ārpus normas' nosprāgs uz līdzenas vietas jo vienkārši tā uzkonstruēti, bet honda turpinās dzīvot (žēl ka bundža paspēs 3x norūsēt, līdz motori noklapēs)

Atceros vectēvs ~05gadā dabūja Nissan pulsar N14 hečbeka bundža kas bija japānietis (eiropā modelis bija sunny)

 Bija atbraucis no anglijas, savukārt anglijā bija importēts no japānas. Pārlika stūri pēc LV standartiem(šrotā dabūja 'sunny' donoru) un vectēvs rullēja bēdu nezinot. 

1.8 bendž 140hp, uz to vieglo hečbeka bundžu gāja kā raķete. Motors vispār nedz suloja nedz bija baigās problēmas, odo bija 300k+ jūdzes(jeb 500k+ km) noskrējiens, bet murāja kā bitīte, nekāds motora kapitālais nebija veikts! Vienu reizi tik ķēde mainīta pie 300k km ja pareizi atceros. 

 Žēl, ka par bundžu to pašu nevarēja teikt un pēc kādas 3 LV ziemas sākās lāpīšanas darbi, kur beigās lāpijums pēc lāpijuma un pēdējā gadā kas bija vēl pēc 6 ziemas sāļu sezonām, vairs neizlaida un nācās nopārdot priekš nokaušanas kkāda folkreisā vai kur tur.

1 2 3 4

Lasītākie raksti

Jaunie raksti