Kārtot: Dilstošā secībā
1 2
Calidus 05.07.2018 10:25

Arī Dacia Lodgy 1.5 dci 2013 g, tāpat, kā Smaidīgajam.

68 000 km. Pagaidām tikai standarta apkopes/eļļas maiņas un pāris spuldzītes.

No mīnusiem – skaņas izolācija, diezgan vāja ventilācijas sistēma, salona plastmasīgums, garš stūres gājiens un ne pārāk izsmalcināta vadāmība (ja salīdzina ar Ford Galaxy Mk3)

Calidus 05.07.2018 10:50

Privātais. Esmu gan otrais īpašnieks. Bet pirkts Latvijā, Mūsa motors un turpat arī apkopts. Pirmais īpašnieks diezgan detalizēti izstāstīja savu pieredzi, bet nebija jau nekas daudz ko stāstīt. Standarta apkopes un dažas izdegušas tuvo gaismu spuldzes.

Apsvērumi – pirmkārt – vajadzīgs auto ar pilnvērtīgām 7 vietām. Tās netiek izmantotas ikdienā, bet laiku pa laikam ir vajadzīgas.

Otrkārt – pēc iespējas svaigāks auto par samērā ierobežotu budžetu.

Iepriekš bija 2008 gada Galaxy. Labs auto, bet noskrējiens prasa savu un man vairs godīgi sakot nav entuziasma un laika risināt problēmas, kas jau krājas rindā. Gribējās kādu brīdi pabraukt mierīgi un nelauzīt galvu par gaidāmajiem remontiem.

Redzēsim, kā ekspluatēsies. Ja ir interese – varu laiku pa laikam atskaitīties.

Calidus 20.11.2019 13:16

Sveiciens visiem!

Jau mēnesi ekspluatēju Dacia Duster. Uz doto brīdi jau nobraukti 2800 km.

Par mašīnu: 1.6 benzīns ar rūpnīcā uzstādītu Landi Renzo gāzes iekārtu.

Dzinējs ir gadiem ilgi pārbaudīts dažādos Renault modeļos parasts bezturbo agregāts.

Varētu teikt viens no pēdējiem "Mohikāņiem", jo Renault grasās to pilnībā aizstāt ar 1.2 – 1.3 tiešās iesmidzes turbomotoriem, kas diemžēl ar gāzi (vismaz pagaidām) nedraudzējas. Tā, ka šis bija pēdējais brīdis, ja gribēja tikt pie LPG versijas. Pasūtīt vairs nebija iespējams, līdz ar to vajadzēja izvēlēties no tā, kas bija dīlera (manā gadījumā (Mūsa Mototrs) rīcībā. Un reāli tie bija 2 auto.

Aprīkojums: Kondicionieris, elektriskie logi, parkošanās sensori aizmugurē, kruīzkontrole, ātruma ierobežotājs. Tas arī būtībā viss. Papildus pasūtīju dīlerim piekabes āķi. Ziemas riepas piemeta klāt. Krāsa - brūngana metālika, lietie 16" diski.

Kopējā cena par visu (ieskaitot āķi) 14 550 EUR.

Braukšana – gaita ir ļoti patīkama, piekare, manuprāt ir labs kompromiss starp komfortu un energoietilpību.

Kamēr balstiekārta ir svaiga, arī sānsvere pagriezienos nav apgrūtinoša. Bet pie tāda klīrensa kaut kādai sānsverei ir jābūt. Katrā ziņā šis nav auto ar ko "ņemt līkumus" vai braukt kaut cik sportiski. Tā lielais mīnuss ir tieši dinamika. Jāatzīst, ka tā ir vāja. Ja grib cik necik dinamisku braukšanu, tad motors jāgriež, bet arī no tā nav daudz labuma, jo vecais labais 1.6 augstiem apgriezieniem nav domāts. Pluss savukārt ir samērā laba elastība pie maziem apgriezieniem priekš benzīnnieka. Tā ka braucu mierīgi un relaksēti, un tādā režīmā Dasters ir samērā kluss un komfortabls. Šinī Dastera paaudzē skaņas izolācija ir krietni labāka.

Vēl , ne pārāk patīk 5-pakāpju kārbas darbība (slēgšanās) komplektā ar samērā amorfu sajūga pedāli. 6-niece ir daudz precīzāka un patīkamāka, bet to liek komplektā ar dīzeli.

Visumā tik tālu ar auto esmu apmierināts. Zināju uz ko parakstos (attiecībā uz dinamiku )

P.S. Dīleris saka, ka pirmā eļļas maiņa un apkope ir uz 20 000 km. Bet domāju ir vērts sirdsmieram nomainīt eļļu, kad būs pāri 3000 km un dzinējs jau piedilis.

Pagaidām viss. Ja nu kas interesē – esmu gatavs atbildēt uz jautājumiem. Grasos ekspluatēt ilgstoši (vismaz 5 gadus.)

Calidus 21.11.2019 8:57

Doma bija par pirmo maiņu. T.i. pēc piebraukšanas/piediluma perioda, lai atbrīvotos no piediluma produktiem. Par šo domas protams dalās ir vai nav jēga to darīt. Bet kā jau teicu - sirdsmieram.

Calidus 21.11.2019 9:00

Jā, tāda arī bija mana doma. Pirmo maiņu izdarīt ātrāk, lai atbrīvotos no piediluma depozītiem.

Calidus 02.12.2019 9:38

Dacia Logan MCV. Kā universālis ļoti ietilpīgs ar rūpnīcas LPG aprīkojumu 10 231 EUR. 5 gadi garantija + ziemas riepas. Vai piemēram Dacia Dokker - super universāls auto 1.6 benzīns/rūpnīcas LPG 10 842 EUR

Calidus 13.01.2020 12:10

Sveiciens visiem!

Pirms kāda laika rakstīju par savu jauno Dacia Duster 4x2 ar 1.6 Tce un rūpnīcas gāzes iekārtu.

Šobrīd jau ir nobraukti 6 tkm. Kaut gan pirmā apkope bija paredzēta pie 20 tkm, nolēmu nomainīt eļļu ātrāk, t.i. pēc pirmā (piediluma) perioda ap 4,5 tkm. Pie reizes tika nomainīts (garantija) defektīvs gāzes reduktora vārsts (reizēm nepārslēdzās no benzīna uz lpg)

Tik tālu viss apmierina. It sevišķi līdzekļu ekonomija braucot ar lpg.

Bet nupat sarūgtināja vien lieta par kuru pie iegādes nebiju aizdomājies. Izrādās, ka 4x2 dasteriem nav atslēdzama vilkmes kontroles sistēma (traction control). Un pavisam nevainīgs pagalms ar lietū "uzrūgušu" zemi var sagādāt grūtības. Tur kur bez tā sasodītā TCS mierīgi varētu mierīgi uzšūpot un izkārpīties laukā, ar TCS nācās stumt.

Pie kam apstākļi bija pavisam nevainīgi. Ar jebkuru priekšpiedziņu bez TCS mierīgi tiktu laukā.

Nezinu, kāpēc ir Renault šitā saķēza savus svaigākos darinājumus (Dacia tai skaitā).

Bet manuprāt tas ir galīgi garām. Un gribētos kādam no Renault sadot ar mietu pa galvu.

P.S. 4x4 Duster versijai ir iespēja atslēgt TCS

Calidus 13.01.2020 12:39

Priekšpiedziņa. Var būt nekorekti uzrakstīju. Biju domājis ar jebkuru priekšpiedziņas auto bez TCS. Tur pat nebija klīrensa jautājums, kas ir Dustera stiprā puse. Vienkārši slikta saķere pavisam nedziļās risēs. Tādos gadījumos neatslēdzams TCS ir reāls traucēklis.

Calidus 13.01.2020 13:43

LPG versijai borta dators patēriņu nerāda. Laikam nespēj sarēķināt benzīna un gāzes kombināciju. Nu spriežot pēc gāzes patēriņa (kas ir visai aptuveni, ņemot vērā gāzes iepildes īpatnības atkarībā no temperatūras) varētu būt 8l vidējais ar 2/3 pa pilsētu un 1/3 ārpus.

Dīlerim jautājumu noteikti uzdošu. Var ar drošinātāju ķīmiķot, bet garantijas auto, ka nesanāk ziepes.

Tur jau tā lieta, ka arī 4x2 tas būtu uz daudz ko spējīgs, bet tas TCS izčakarē pilnīgi visu.

P.S Jā, tas ir 1.6 Sce

Calidus 15.01.2020 9:14

Njāa. Kaut kāds ražotāja stulbums. Lasīju, ka krievi esot sacēluši brēku par saviem Dasteriem un Reno Kaptūriem, kuriem arī nav atslēdzams. Reno esot apdomājies un nosolījies Krievijas tirgum turpmāk atjaunot šo "opciju".

Calidus 05.02.2020 13:41

Lūk te cilvēks ir labi pastrādājis, ievācis un apkopojis informāciju "globālās sasilšanas" sakarā. Silti iesaku noskatīties visu video. Ir tā vērts.

www.youtube.com/watch?v=3HxdJzJLqj8&fbclid=IwAR3LhpQtdcA0B3djtXxA7PMc_ztInK_gP7x41e8rJVbMUiIhiD3yFVoB-5I

Calidus 05.02.2020 14:07

Mans ieteikums ir noklausīties. Tur tiek nosaukti konkrēti zinātnieki, pētījumi, rezultāti. un labi parādīta kopējā aina. Jeb īsi sakot – "zinātne" seko politikai. Politika nodrošina bagātīgus fondus un finansējumu zinātniskiem pētījumiem, bet pētījumu rezultātiem ir jāliecina un jāatbalsta politiskais uzstādījums. Tieši tik vienkārši tas ir.

Calidus 05.02.2020 14:40

Daļēji, bet pietiekami, lai saprastu, ka viņa nemelo. Mūsdienās zinātnes piesaukšana ir diezgan slidena tēma. Ir savairojušās visādas pseidozinātnes, kurās darbojas cilvēki ar izglītību, atbilstošiem grādiem utt. Un kas barojas no trekniem politiski finansētiem fondiem. Kā lielisku ilustrāciju var minēt dzimumu līdztiesības un dzimumu lomu, jeb gender studijas un pētījumus. Un klimata kampaņa un CO2, kā visa ļaunuma saknes apkarošana ar dažnedažādiem pētījumiem arī ir no tās pašas operas.

P.S. starp citu PSRS pastāvēja tāda zinātnes virziens, kā zinātniskais komunisms. Un bariem profesoru, docentu un pētnieku veica svarīgu darbu marksisma – ļeņinisma izpētē.

Calidus 05.02.2020 16:31

Gluži tā pat, kā vesela virkne "speciālistu". Jautājums, vai tas, ko viņi saka ir ticams, pamatots un pārbaudāms. Lielisks piemērs ir krievu rakstnieks un ex spiegs Viktors Suvorovs, kurš veltījis savu dzīvi otrā pasaules kara vēstures izpētei. Vai arī Marks Soloņins - aviācijas inženieris, kas arī pēta šo vēstures posmu. "Oficiālie" Krievijas vēsturnieki (ar zinātniskajiem grādiem) arī viņus apsukā un "noliek". Kaut gan viņu rūpīgā pieejamo dokumentu un faktu izpētē balstītā otrā pasaules kara vēstures izklāstā. Tas, vai Tu esi rakstnieks vai inženieris nav rādītājs. It sevišķi mūsdienās. Galvenais, lai cilvēks ir apveltīts ar veselo saprātu un nav politiski angažēts vai vistiešākajā veidā politiski finansēts.

Calidus 06.02.2020 10:42

Visu cieņu Bradypus un WALA, kas šeit pārstāv veselā saprāta "nometni".

Man gribētos dzirdēt Raimonda vai topinambūra komentāru par šo vienkāršo wikipēdijas šķirkli.

en.wikipedia.org/wiki/Medieval_Warm_Period

Calidus 06.02.2020 11:06

Tak tur ir veselas 45 atsauces apakšā uz pētījumiem un avotiem par viduslaiku silto periodu, kad Grenlande, kā mēs zinām no vēstures liecībām bija zaļa.

Nedomāju, ka viduslaikos cilvēka darbība izraisīja pārmērīgas CO2 emisijas.

Calidus 06.02.2020 11:13

Pie kam, man šķiet, ka saruna ir aizvirzījusies no būtības. Neviens jau neapstrīd, ka CO2 ir kaut kāda zināma loma klimata norisēs. Bet vai tā ir būtiska un noteicoša tajā apstāklī, ka mums Latvijā ir siltas ziemas pēdējā laikā? To neviens nespēj pateikt, jo kā jau Bradypus minēja – klimats ir mega sarežģīta lieta.

Un otrs jautājums – pat, ja mēs pieņemam, ka CO2 ir ietekme pašreizējās klimata norisēs, tad kurš var apgalvot, ka tas ir slikti. Vai silta ziema – tas automātiski ir slikti?

Calidus 06.02.2020 11:24
Calidus 06.02.2020 11:40

Un? Uzdošu jautājumu vēlreiz. Vai tas, ka zeme paliek zaļāka un mūsu platuma grādos ziema siltāka ir slikti?

Un kāds sakars CO2 ar to, ka brazīlieši un indonēzieši izcērt savus mežus?

Calidus 06.02.2020 12:02

Nē, par Brazīlijas un Indonēzijas lietusmežiem ir citātā no otrās NASA saites, ko iekopēji.

Par riskiem – tiešām nezinu. Kur ir tie riski? Kas tik riskants mūs sagaida tuvākajā nākotnē?

Calidus 06.02.2020 12:19

Nē, manuprāt riski ir ļoti būtiska lieta. Tādēļ taču visa šī jezga. Ja risku nebūtu, tad jau jautājums ir slēgts vai ne?

Vienīgi atzīstu, ka šobrīd nespēju šos riskus saskatīt.

Ja Tu varētu uz tiem norādīt, tad būtu pamats tālākai sarunai?

Calidus 06.02.2020 12:42

Higher temperatures are linked to almost all of climate change’s most severe impacts, including more frequent and intense heat waves, widespread crop failures, and dramatic shifts in animal and plant ranges.

NASA ziņojumā bija teikts kas cits par kultūraugu ražām. Tur gan bija minēta Indija un Ķīna. Bet ražas pieaug nevis samazinās.

Runājot par vētrām esošie paziņojumi ir pretrunīgi. Vieni pētnieki apgalvo, ka vētras būs biežāk un vājākas. Citi, ka retāk un stiprākas. Nekādas vienotības te nav. Par dažādu reģionu izmiršanu un masveida migrāciju – muļķības. Arī NASA ziņojumi rāda, ka pasaule paliek zaļāka un vairāk apdzīvojama.

Izlasot šo rakstu redzu, ka nav m minēts neviens zinātnisks fakts (kas Tev tik ļoti patīk) tikai pieņēmumi un minējumi.

Calidus 06.02.2020 16:58

Labs Džordana Pītersena komentārs mūsu diskusijas sakarā.

www.youtube.com/watch?v=pBbvehbomrY

Calidus 06.02.2020 17:18

Bļin, ja ieklausījies, tad droši vien dzirdēji, ka viņš ir vairākus gadus darbojies ANO komisijā tieši ar šīm lietām un zina drēbi no iekšpuses. Domāju, ka cilvēks zina par ko runā.

Bet vajadzētu īsta speciālista kritērijus. Var būt ilustrācijai vari nosaukt kādu īstu speciālistu.

Calidus 06.02.2020 17:19

P.S. Vai ir iebildumi viņa teiktajam pēc būtības, izņemot to, ka pēc pamatizglītības viņš ir psihologs?

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti