Atnesu labas ziņas KIA īpašniekiem. Vakar bišku noliku visus servisus, bet šodien krasi pamainījās domas par oficiāļiem. Šodien biju pie oficiāļa un nomainīju(daļēji) visu dzesēšanas šķidrumu. Pie reizes uzzināju, ka var pieteikties uz bezmaksas rūsas pārbaudi visām(arī negarantijas) KIA automašīnām. KIA veic akciju - ritošās daļas rūsas pārbaudi un ja tiek konstatēta nozīmīga rūsa. tad bezmaksas nomaina bojātās detaļas. Savukārt ja rūsa ir maznozīmīga tiek veikta pretrūsas apstrāde un vaskošana(varbūt nepareizi sapratu). Pieteicos, pēc 2 nedēļam iešu pucēt Ceedu Domāju, ka tas atiecas uz visiem autorizētiem servisiem un varat to darīt arī Talsos, Valmierā un kur tur vēl ir KIA servisi.
Pasēdēju arī jaunajā CEED vagonā. Protams, salīdzinot ar manējo viss ir gājis uz priekšu, bet ir priekš manīm arī daži mulsinoši momenti. Salons baigi jaukais, bet uztaisījuši durvju ručku no spīdīgas plastmasas, alumīnija imitācijas/ Nu kur tas der, pieķersies ar eļļainu ķepu un viss tur paliks uz tā roktura. Blakusesošajā- vecajā Carens viss kā pie cilvēkiem - melns rokturītis ar ādas(vai imitācijas) apdari. Vēl mani mulsina, ka jaunajam CEED būs kārba -robots un turbodzinējs. Viss jau labi būs sākumā, bet šitie agregāti mīl nojūgties biežāk/ātrāk un to remonts izmaksā Oho-ho! Varēja tak pieturēties pie klasiska automāta, neviss skriet visiem pakaļ.
Kas atiecas par ieteikumu postēt kopējā čalotavā. Varu to izdarīt, bet neredzu lielu jēgu, jo tur viņu apskatīs 10 citu marku īpašnieki un tur viņš arī nogrims. Šis savukārt ir topiks tieši CEED īpašniekiem vai potenciālajiem pircējiem. Teorētiski arī pēc gada šeit var interesenti atrast sev interesējošo info par doto modeli. Vēl ar Hyundai īpašniekiem varētu aprunāties, jo tiem tak tie paši motori, kārbas.
OK, bet iepostēšu
Labdien, forumnieki! Gribēju jums pastāstīt par korejiešu patiesu ekspluatāciju. Šeit pat forumos lasu - paņēmu pie 100 tk., iet jau 300 tk., saplīsa pie 150tk utt. utml. Atsauksmes galvenokārt no lietoto auto pircējiem ar miglainu auto vēsturi. Atiecīgi mēs pēc šādiem stāstiem nevaram īsti konstatēt dotā modeļa patieso izturību, raksturīgās problēmas utml.
Tāpēc nolēmu pastāstīt par savu CEED, kas ir pats pirmais modelis(2007) šajā diezgan populārajā Korejas autobūves segmentā.
Tātad, auto(1.6, benzīns, AT) pirkts no salona ar 100-200km nobraukumu(demo auto) sievas ikdienas vajadzībām(galvenokārt pa Rīgu). Garantijas laiks liels(7 gadi) un es nemaz īpaši neiedziļinājos kas tur kā iet. Auto godam nokalpoja visu garantijas laiku(ap 105 tk.) un pienāca brīdis, kad tas tika atdots manā rīcībā. Pirmais ko varu teikt - neuzticaties nevienam servisam. Vislabāk ir pašam sagādāt visas rezerves daļas, eļļas un šķidrumus. Ko es konstatēju padziļināti izgūglējot par šo auto? Korejiešiem(visiem) dzesēšanas šķidrums(tosols) ir zaļā krāsā, bet man stāv tur sarkans!? Nākošais punkts - neviens līdz šim brīdim nebija mainījis ātrumkārbā eļļu(to var pateikt pēc ierūsējošām skrūvēm). Atzīmēšu, ka auto visu laiku apkalpojās tikai KIA servisā. Pēc man pieejamā info pirmajai maiņai bija jānotiek 80-90 tk. robežās un tad katrus nākošos 60 tk. Eļļu nomainīju, bija dikti melna, bet izskatās ka kārba būs dzīvotāja. Ja tas būtu mūsdienu vācietis, tad jau sen kārba būtu aizgājusi pa pieskari.
Nākošais moments - pie 118 tk. nolēca/parlēca motora ķēde. Arī šeit autiņš parādīja neticamu izturību, jo parasti šādos gadījumos tiek izārdīts motors, saliekti vārsti un ir jātaisa mazāks vai lielāks kapitālais remonts. Manā gadījumā viss aprobežojās ar ķēdes bloka nomaiņu(ap 600 eiro). Gūglēju tālak kas par vainu šādai ķēdes krišanai. Izrādās, ka visi mūsdienu motoriem ir gaužām neizturīgas ķēdes un jāpievērš uzmanība savlaicīgai un pareizai eļļošanai. Sāku rakt šo jautājumu - ko un ar kādam eļļam oficiālos servisos strādā. Skandi strādā ar Shell(Bravo auto arī, lkm), Forum ar Total, bet nevienā es nevarēju pasūtīt, iegādāties oriģinālo Hyundai motoreļļu(ražotājs korejiešu en.mobis.co.kr/main/index.do) Nākošais moments - man ir pats pirmais gamma motors un ražotājs rekomendē šajā motorā liet 5w-20 eļļu(nākamajiem modeļiem jau iet 5w-30) ar atļauju arī lietot 5w-30. Šeit es saskatīju, iespējams. vainininieku tik ātram ķedes nolietojumam, jo visi servisi man būtu salejuši 5w-30, kas ir biezāka. Mana vaina, ka divreiz eļļu mainīju kkādus kaktu servisos, kur man salēja kkādu badjagu, gan jau neatbilstošu. Savukārt oficiālajos servisos viss tak iet kā pa konveijieru, ja citiem CEED ir 5w-30(var arī liet 5-20), tad viņi tak ir iepirkuši to 5-30 eļļu un lej visiem vienu. Atzīmēšu, ka Shell nav tā kvalitatīvākā. Tāpēc tagad esmu atradis cita ražotāja 5w-20 ar filtriem un pats visu aiznesu meistariem. Motors rūc labāk, pretenziju nav. Tāpēc visiem CEED īpašniekiem iesaku ziemā liet 5-20 un vasarā 5-30, ja nobraukums gadā ir ap 20 tk. 5-20 ir šķidrāka un palīdzēs jūsu auto vieglāk startēt pie zemākas āra temperatūras. Kad meklēju kārbā eļļu arī grūti bija atrast kādu oriģinālo ražotāju, ieleju vācu Ravenol(labas atsauksmes).
Nobeigumā pateikšu, ka auto 11 gadu laika gandrīz nav rūsējis un bez iepriekš aprakstītajiem defektiem nekas nopietns nav mainīts. Garantijas laikā bagāžnieka durvis tika pārkrāsotas, jo tur sāka sist rūsu(rūpnīcas tehnoloģisks defekts). Ceru, ka visas lielās problēmas esmu novērsis, pievērsīšu lielāku uzmanību visiem šiem šķidrumiem un testēšu cik tad ilgi tas korejietis ies. Pagaidām izskatās cerīgi. Tāpēc pārējiem CEED pircējiem iesaku jau sākotnēji pievērst uzmanību uz savlaicīgu eļļu(9 tk.) un šķidrumu nomaiņu. Ja tas netiks darīts, tad jūsu auto pat 10 gadus neizdzīvos.