Ja par degvielas patēriņu, tad nopietnā offroadā viņu mēra litros/stundā. Atkarībā no auto motora un posma tipa tas ir 5 - 10 litri stundā. Tipa, ja posma max laiks ir 3 h, tad ar 30 litri pietiek, a 20 var arī nepietikt. Parasti motors tiek darbināts optimālajos jaudas/ griezes momenta diapazonā, kur degvielas patēriņš ir tie katra motora litri/stundā, bet reālais kustībais atkarībā no situācijas var būt no 0.kaut kas (reāla haiņa un viņča) km/h līdz savi 60-80 (paviegla leģenda) km/h.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Man piemājas saimniecības darbiem tīri labi noder vecais krievu bobiks. Tieši ar tādu domu savulaik pāris iepirku, sabūvēju vienu un celtniecības un lielu remontu laikā lietoju mājās kā traktoru vai nelielu kravas auto. Aizmuguri pārbūvēju lai ir lietojama kā kravas kaste. Līdz tonnai var vest. Ja gribas kādu sniega lāpstu, tad to var priekšā piekombinēt un cilāšanu uz vinčas uztaisīt. Lai palielinātu klīrensu un caurgājamību, paņēmu tā paša T40 priekšējos riteņus ar visiem diskiem un pārtaisīju vidus, lai var uzlikt. Starp atsperēm un tiltiem ieliku staprlikas, palika augstāks un traktora riteņi nekur neķeras. Intereses pēc pārbaudījām - piesējām ar trosi to laukos populāro šasiju - T16 laikam, manējais attīsta lielāku vilkmi. Man gan viss tas projekts tā gluži nemanāmi kļūst par tādu nopietnāku offroad apāratu. Kā tas izskatās dabā, var apskatīt manā galerijā.
Ja ir vajadzīgs saimniecība vai lauku mājā lietojams traktora vai mazizmēra smagā auto apvienojums - pērkam ejošu bobiku (Ls 300 - 500), tuvākajā lauku darbnīcā veicam apgreidu - drēbes jumtu nost, pakaļdurvis aizmetinam, lieko nogriežam, iemetinam kādu starpsienu, varbūt arī grīdu pārttaisam (Ls 100 - 200). Ja gribas palielināt caurgajamību, liekam starplikas starp tiltu un atsperi un liekam T40 priekšējos ratus (jauni diski, riepas un pārbūve - Ls 300 - 400).
Teh. apskati šitāds brīnums neizies, bet ja laukos īpaši pa ceļiem nezīmēsies, diez vai kāds īpaši satrauksies. Degvielas patēriņš kā jau krievu benzīnniekam būs salīdzinoši augsts, toties rezerves daļu izmaksas būs ļoti zemas (vairumu var dabūt lietotu), remontus var veikt jebkurš lauku kalējs vai ja ir drusku tehniskas poņas, pietiekami brīva laika un pietiekama instrumentu bāze, arī pašu spēkiem.