Kārtot: Augošā secībā
1 2
nomiks 10.04.2024 20:56

Lietotos auto vienmēr esmu pircis pie oficiālajiem dīleriem. Jā, sanāk dārgāk, toties auto ir pārbaudīts, ticama un pierādāma vēsture, neliela, bet tomēr garantija.

nomiks 03.04.2024 18:28

Es, kad braucu uz Eiropu ar auto, arī parasti cenšos turēt ap 140 km/h, kas ir samērīgi gan no relaksētas braukšanas, gan degvielas patēriņa, gan ceļā pavadītā laika aspekta raugoties.

Esmu "spiedis" arī uz 200 km/h, bet sajūta nav komfortabla (vismaz man pašam). Pastiprināta koncentrēšanās nogurdina, kā arī ievērojami augstāks degvielas patēriņš  - tas viss ir arguments, lai neforsētu.

Bet, ja pa tēmu - ar katru nākamo reizi, kad braucu pa Polijas ceļiem, priecājos arvien vairāk. Jā, km tiek nobraukt vairāk, taču laika ieguvums un braukšanas komforts ir nesalīdzināmi lielāks pluss. Un katru reizi sapņoju, kad arī LV beidzot varētu uzbūvēt kaut mazliet ko līdzīgu kādā garākā maršrutā nevis tikai apkārt Ķekavai.

nomiks 21.03.2024 19:32

Es pēdējās reizēs darīju šādi - abi (pārdevējs un pircējs) apsēžas pie kafijas tases, pircējs ieskaita naudu kontā. Maksājums ienāk zibenīgi (parasti). Tad pārdevējs e.csdd aplikācijā veic darbības transportlīdzekļa atsavināšanai, attiecīgi pircējs pēc tam to apstiprina no sava profila e.csdd. Pircējs pat var nebraukt uz CSDD, var atzīmēt, lai atsūta reğistrācijas apliecību pa pastu (atnāk apmēram nedēļas laikā), bet apliec.Nr. jau uzreiz parādās sistēmā, OCTA un KASKO var jau gatavot uzreiz. Pats process neaizņem vairāk par 10 min.

nomiks 24.02.2024 15:13

Varbūt Škoda Eniaq? Tiesa gan, nav universālis. Es pat nezinu, vai vispār ir kāds EV universālis.

nomiks 23.02.2024 13:21

Ceļošanai man ir cits auto. Ar e-Mokku ārpus LV braukt nav pat bijusi doma.

nomiks 21.02.2024 21:37

Bradypus rakstīja: Nu tak rekur pirmajā atbildē: "+ vienmēr "benzīntanks" pa rokai jeb wallbox garāžā pie sienas;"

Rodas tikai viens jautājums, ja vienmēr tas auto ir mājās, pie "wallbox", varbūt tā vietā var uztaisīt smuku puķu dobi, uz ko skatīties, sēžot mājās? Būs ekoloģiskāk.

Nepārproti. "Vienmēr" nozīmē to, ka varu lādēt tad, kad nepieciešams. Ziemas sezonā parasti naktī. Uzlieku taimeri un no rīta ir uzlādēts un ar uzsildītu bateriju. Vasarā vislabāk lādēt, kad spīd saule (piem., brīvdienā), jo tad uzreiz no paneļiem var paņemt bez sadales tīkla intereses.

nomiks 21.02.2024 17:58

Opel e-Mokka, iegādāta jauna 2022.gada augustā. Nobraukums šobrīd ap 26.5 tūkst.km. "Degvielā" iztērēts ap 630 EUR jeb apmēram 2,40 EUR/100 km. Veikta viena apkope 90 EUR vērtībā. Un viss.

nomiks 21.02.2024 9:53

atbildu Chalenger:

Tēmas virsraksts ir par plusiem. Attiecīgi arī komentārā ierakstīju to, kas atbilst tēmai.

Par mīnusiem īsumā varu teikt, ka pusotra gada laikā ar tādiem neesmu saskāries. Mīnusi arī atkarīgi no katra auto. Tas, kas man pietrūkst e-Mokkai, ir jēdzīga aplikācija viedtālrunī. Šobrīd tā ir tikai daļēji funkcionāla. Cits nekas nenāk prātā

nomiks 20.02.2024 22:16

Ir plusi, ir mīnusi. Katram lietotājam tie atšķiras. EV neder katram. Vismaz ne šobrīd. Man der un esmu ļoti apmierināts.

+ A joslas;

+ bezmaksas P Rīgā, arī Vecrīgā;

+ bezmaksas iebraukšana Jūrmalā;

+ ekspluatācijas nodoklis 0;

+ vienmēr "benzīntanks" pa rokai jeb wallbox garāžā pie sienas;

+ "degvielas" izmaksas vismaz 2x lētāk kā ICE. Vasarā pat 3x;

+ klusums, dinamika;

+ pat lielā salā ļoti ātri silts salons. Jā, tas patērē daudz enerğiju, bet siltums ir gandrīz uzreiz.

nomiks 20.01.2024 22:06

Kungi, no worries! Uz Alpiem, arī uz Viļņu, es brauktu ar savu CR-V. LV mērogā nekādu problēmu. Šis noteikti nav variants kā vienīgais auto. Manā gadījumā tas ir trešais auto, neskaitot moci.

nomiks 20.01.2024 16:46

Vasarā 300 km, ziemā 130 km. Opel Mokka-e, 50kWh, izmantojamā kapacitāte 46,3 kWh.

nomiks 20.01.2024 13:30

Pie -20 nobraukums ir 2,5 reizes mazāks kā pie +20.  Tā, manuprāt, vienīgā atšķirība.

Publiskās uzlādes neizmantoju. Lādējas pa nakti no wallbox. Arī ziemā pamatā pārvietojos tieši ar EV nevis ICE.

nomiks 19.12.2023 22:52

Mani paneļi no 8.aprīļa līdz šodienai saražojuši 12 140 kWh. Noteikti nav slikts rezultāts.

nomiks 28.11.2023 10:00

iAuto rakstīja: Konkursa "Latvijas Gada auto 2024" TOP 7 finālistu automobiļi:

Citroën C4 X

Nissan X-Trail

Peugeot 408

KGM Torres

Renault Austral

Hyundai Ioniq 6

Baic Beijing X55

Mans favorīts ir Renault Austral, otrajā vietā - Nissan X-Trail. Abi pilnīgi noteikti ir uzvaras cienīgi. Nissanam vienīgi cena varētu būt tas kritērijs, kas samazina izredzes. Bet citādi...

Patiešām būšu pārsteigts, ja uzvarēs kāds no pārējiem pieciem minētajiem.

nomiks 26.11.2023 17:20

Sharan un Multivan elektrisko sānu durvju raksturīgais defekts. Tieši šī iemesla dēļ savulaik Multivan izvēlējos ar mehāniskajām sānu durvīm. Elektrība gan pievilka durvis ciešāk klāt. Katru ziemu bija gemītis, ja ilgāk nekustināju Multivan. Ledus starp gumijām un virsbūvi, kā arī pie sliekšņa liedza atvērt durvis. Ja mehānika, tad vēl ar brutālākām darbībām var atrisināt, bet, ja elektriskās - no chances.

nomiks 14.11.2023 8:32

anoagask rakstīja:

nomiks rakstīja: Pie eļļas patēriņa 1l/3000km var ietaupīt uz eļļas maiņu, jo tāda nav nepieciešama.

Man pat pirms 25 gadiem 1988.gada Corolla ar 250+tūkst.km nobraukumu tik daudz eļļu nerija.

88 gada corollai noteikti bija 7.5k vai 10k eļļas maiņas intervāls

Par intervālu neprasi - nezinu. Tajā laikā pie dīleriem nebraukāju. Corollu pirku par 1200 dolāriem, nobraucu 4 gadus. Eļļu mainīju reizi gadā. Tikai pēdējā gadā nācās starp maiņu kādu litru pieliet. Pārdevu par 400 latiem. Bet nu šī jau būtu cita topika tēma - nevis par LIETOTIEM, bet VECIEM auto

nomiks 12.11.2023 21:52

Pie eļļas patēriņa 1l/3000km var ietaupīt uz eļļas maiņu, jo tāda nav nepieciešama.

Man pat pirms 25 gadiem 1988.gada Corolla ar 250+tūkst.km nobraukumu tik daudz eļļu nerija.

nomiks 31.10.2023 15:42

Lietotāja profils izveidots vakar. Tas man arī liek domāt, ka šis ir slēptas reklāmas mēģinājums.

nomiks 13.10.2023 7:08

ZZZZ rakstīja: nomiks vai tas 1-2l starpība uz 100km ir tik aktuāli? Ņemties ar visām šit dīzeļ geitām. Vispār tikko ar Mokku 1,2T 100KW, izminu vienu kalnainu valstiņu 1680km pašā eiropas vidū. Bāņi 130/150, pilsētas intensīva satiksme un serpentīni pa kalniem 40/90. Un patēriņš 6,8l bendža. It kā daudz, bet 4 cilvēki un grabažnieks ar cabin bag pilns. Un ir neliels patīkams šoks par ādamu. Jo kad tur viņš iznāca 2021? izmetu nelielu līkumu un tikai dizains nedaudz paķēra. Tagad ir arī auto sapaticies. Izbraucu izskalotus ceļus, kas ar lielo CATterpilaru biku atjaunoti un nekur neiesēdos. Principā vietējie tur ar pickup 4x4 braukā. Kalnā velk tā ka izpūtējā dūc pat skaņa patīkama. Uz bāņa 150 negurst kruīzā pat pacēlumā...Tā lūk gadās. Navajag man vairs dīzeli, paldies.

Man noteikti nē. Es izvēlos to, kas patīk un sava budžeta ietvaros. Degvielas patēriņam nekad nav bijusi izšķiroša nozīme

nomiks 12.10.2023 23:29

Nu katram savas preferences. Es uz bāņa parasti braucu līdz 150 km/h, kaut Multivans arī uz 200 km/h brauca lieliski.

Neesmu milzu ātruma cienītājs, jo īpaši, kad braucam visa ğimene. Līdz ar to 18 l toč nespīd.

nomiks 12.10.2023 22:09

Skaidrības ieviešanai - CR-V hibrīds pilnīgā klusumā brauc tikai tad, kad darbojas EV režīmā. Pārējā laikā motora darbība parasti ir dzirdama, nav skaļa, bet tomēr. Pie straujas paātrināšanās, ja neizmantojas EV režīms, skaņa pat ļoti skaļa. Skaļāka par manu iepriekšējo benzīna CRV  un arī dīzeļMultivanu.

Tā kā ar CRV pamatā braucu tieši galos gabalus, tad jau šobrīd skaidrs ir tas, ka Bradypus minētie 18 l/100km nekādi nebūs. Pat pie dinamiskas braukšanas un pārsniedzot atļauto ātrumu.

Nešaubīgi ļoti gariem izbraucieniem dīzelis ir labākā izvēle

nomiks 11.10.2023 16:26

Var jau būt, ka tā arī ir kā jūs sakat. Redzēs, kā būs praksē. Ir ilgstoša pieredze ar 2,0 l benzīna CR-V. Tiem patēriņš ārpus pilsētas bija 7-8 litri (manuālā kārba) akarībā no ātruma. Šim izskatās, ka ir nedaudz mazāks patēriņš.

Tas, kas mani bessī šajā un citos līdzīgos topikos, ir, ka pēc tam, kad padalās ar pieredzi, seko uzbrukumi par izvēli, kas ir labāk, kas sliktāk. Katram mums ir savas izvēles, savi iecienītie un mazāk iecienītie auto zīmoli. Katram atškirīgs dzīves ritms, ienākumi, intereses. Man vienmēr ir interesanti lasīt citu viedokļus vai apsvērumus, kāpēc tieši šāda izvēle. Bet es respektēju šo katra izvēli!

Lai man piedod msh (tiešām cienu večus, kam rokas neaug no pakaļas), bet jaunu auto topikā kārtējo reizi iekakāt par to, ka vēsturiskais spēkrats ir labākā un pareizākā izvēle, ir pinīgs offtopic. Maniem senčiem ir bijis Golf II un Golf III. Lieliski auto, bet pirms 15-20 gadiem. Ne šodien.

Man ir bijjuši divi dīzeļauto - Opel Zafira un VW Multivan. Gemīti ar manu Multivan motoru pastāvīgie useri droši vien labi atceras. Benzīna dzinējam šādas problēmas noteikti nebūtu bijušas. Un es ar Multivan braucu maz, gaužām maz. 5 gadu laikā vien 51 000 km. Nu negribēju es vairs dīzeli. Un nedomāju, ka gribēšu vēl kādreiz.

Pat, ja Mitsubishi dīzelis, renault Plug-in vai EV Jaguar ir labāks, lai tā būtu. Pērciet to, ko vēlaties! Mana izvēle bija par labu Hondai CR-V hibrīdam. Savu izvēli ne mirkli nenožēloju

nomiks 11.10.2023 15:39

Visdrīzāk vides aspekts un tikai.

nomiks 11.10.2023 15:36

Vienādas braukšanas nodrošināšanai iekšdedzes motors elektrības ražošanai patērē mazāk degvielas nekā tas būtu nehibrīda variantā.

nomiks 11.10.2023 12:00

Tieši tā, pilnībā elektriska mana autoparkā ir tikai Mokka. CR-V ir hibrīds ar tieši tādu darbības principu kā Volx iepriekš aprakstīja - iekšdedzes dzinējs ir elektroenerģijas ražošanas avots (lasīt - ģenerators). Attiecīgi ātrumkārbas nav vispār. Nissan X-Trail ir precīzi tāpat. Savukārt, Toyota/Lexus tas viss ir pavisam citādi.

Ir arī CR-V plug-in., kas ir diezgan būtiski dārgāks. Manuprāt, plug-in ir ļoti laba izvēle braukšanai tikai pa pilsētu un ar iespēju regulāri auto pielikt pie rozetes. Ja pārsvarā t ikai garie gabali, tad es palieku pie uzskata, ka hibrīds ir labāk aizvēle par plug-in, jo tad sanāk, ka kādus 40-50 km nbrauc ar elektrību, bet tad atlikušos, piemēram, 500 km - pilnībā ar degvielu, ar attiecīgu patēriņu, saprotams.

Nezinu, kā tas ir Hondām, bet parasti plug-in uzlādes ātrums ir mazs, jo auto ņem pretī mazu uzlādes jaudu.

Droši vien kādam tieši plug-in ir labākā izvēle. Manā gadījumā šobrīd noteikti nē.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti