Kārtot: Dilstošā secībā
1 2
RX-7 24.04.2003 23:18

Cik zinu, Latvijaa regjistreetas dazhas, tachu tikai 2 braucoshas

Maneejaa bija viena no taam (bija...)[addsig]

RX-7 27.04.2003 13:28

Nu baigie...

Tas ka BIJA nenoziimee, ka bija un vairs nav Tas noziimee, ka bija braucosha un tagad gatavojas buut braucosha /m

Pienaaks laiks un vareesim paskrieties, ko?[addsig]

RX-7 27.04.2003 13:30

Nu, vai tad nav te neviena, kam RX-7?[addsig]

RX-7 28.04.2003 21:26

Vai varbuut kaadam pazinjam garaazhaa kaads to ir maniijis? Atsaucas RX-7 iipashnieki un pazineeji![addsig]

RX-7 30.04.2003 1:09

Nu žēl, žēl... [addsig]

RX-7 30.04.2003 1:09

A no otras puses:

PRIEKS BŪT EKSKLUZĪVAM [addsig]

RX-7 02.05.2003 11:42

Man ir 1990. gada Turbo II (motors 13BT jeb 1300 ccm turbo).

Ar visām ekstrām (el. logi, el. spoguļi, el. lūka, kruīza kontrole, centrālā atslēga, kondicionieris. Ielikta signalizācija, Sony Xplôd audiosistēma (CD atskaņotājs + 4 skaļruņi + 2 pīkstuļi + subwoofer).

Auto atkal brauks - cerams, maijā būs uz pekām. Pašlaik rit motora uzstādīšanas darbi. It kā viss, kas kavēja to lietu, tagad ir atrisināts [addsig]

RX-7 02.05.2003 11:45

To Remus:

Vai tavs brachka to auto negrib jaukt detaļās (ja tas nav ejošs)? Varbūt ko labu no tā var nolasīt...

Bet, ja ir ejošs, kāpēc tad stāv? Labāk būtu cēlis augšā par monstru [addsig]

RX-7 02.05.2003 12:39

To Keanu:

Par Spici runājot - vai nav Tev bail palikt jaņos?

Mans auto jau no rūpnīcas ir apdāvināts ar:

- 200 ZS motoru, kura apgriezienu sarkanā josla sākas pie 7000 rpm, bet reālie max. apgriezieni ir neierobežoti, ja vien nav bail;

- aerodinamiski ļoti spēcīgu virsbūvi (pretestības koeficients - mazāks par 0.29);;

- TwinScroll turbīnu (gāzes no katra rotora nonāk atsevišķā vietā uz lāpstiņām, tāpēc mazāks turbīnas kavējums, jo lāpstiņu konfigurācija ir atšķirīga abās vietās - viena domāta ātrai iegriešanai, bet otra - jaudīgai pumpēšanai);

- lielu, tuvu droselei un turbīnai novietotu starpdzesētāja radiatoru;

- alumīnija piekari;

- labiem sporta amortizatoriem;

- 16" vieglmetāla diskiem;

- pašbloķējošo (viskozo LSD) diferenciāli;

- ventilējamām disku bremzēm visiem riteņiem;

- 4-cilindru priekšējiem bremžu supportiem;

- ideālu 50:50 līdzsvarojumu auto masai;

- ļoti labu sporta aizdedzes sistēmu;

- izturīgu 5-robu ātrumkārbu, kas spēj paciest pat 400+ zirgus.

Pēc remonta auto vajadzētu iegūt vēl:

- dzinēja papildus rotoru plākšņu eļļošanas sistēmu;

- sporta šāles ar lieliem eļļas "logiem";

- cietinātus stacionāros zobratus;

- palielinātus ieplūdes portus (tam visam kopā būtu jāspēj pacelt jaudu līdz 250 ZS uz riteņiem);

- atvieglotu izplūdes sistēmu (izmesti abi secīgie katalizatori un aizvietoti ar liela diametra caurulēm);

- aizvāktu sekundārā gaisa sūkni, kas noēda motora jaudu (tam nav nozīmes, jo katalizatoru taču vairs nav);

- uzlabotu vakuumsistēmu dzinēja vadībai (noņemta ekoloģijas sistēma, gumijas caurules aizvietotas ar biezsienu silikona caurulēm);

- NOS slāpekļa oksīda sistēmu (regulējama no 50 līdz 150 papildu zirgiem);

- Apexi konisko gaisa filtru un aukstā gaisa kasti;

- visas četras NGK BUR9EQ sveces (aukstākas, nekā standartdzinējam).

Tā lūk Gaidi mani pie Spices [addsig]

RX-7 02.05.2003 13:35

Priecājos, ka rotorus vēl mīl un ciena

Mičuks arī ir labs. Pašam man ir arī Pjero (būtu jābūt trakajam, lai kā vienīgo auto turētu RX-7), un kopumā par to varu tikai klabu teikt. Vienīgi Latvijā tie Mitsubishi dīleri tādi ķēmi... Tāpat kā Mazdas dīleri

Esmu sēdējis arī iekš 3000GT. Mašīnai nav ne vainas, taču salīdzinot ar RX-7 liekas tāda kā drusku smagnēja un arī komfortu var vēlēties labāku (tas mans personisks viedoklis). Tālajā 90.-to gadu sākumā mans tēvs kopā ar vācu Autohaus Gebr. Mūller gribēja sākt Mitsubishi tirdzniecību Latvijā (tad nebija vēl ne Skandi auto, ne arī daudz micuku uz ielām), bet vācieši nobijās no toreizējās ekonomiskās situācijas un paspējām pārdot labi ja dažas mašīnas - vācu papi aizlaidās.

Vispār Mazda ir mašīnas kā mašīnas, ne ar ko īpaši neizceļas, bet RX-7 ir šedevrs Par to vien jau Mazdu ir vērts godināt

Pašmasa no rūpnīcas 1315 kg (ja CSDD pareizi ierakstījusi, jo, piemēram, bračkas MX3 bija sarakstījuši apmēram džipa svaru, mudraki), NOS komplekts (ar tukšu balonu) svēra ap 12 kg.`

To Remus:

Apraksti, lūdzu, kas tas ir par modeli (atmosfēriskais vai Turbo, kura gada, kāds aprīkojums). Būšu ļoti priecīgs uzzināt [addsig]

RX-7 02.05.2003 13:55

A cik tas RX-8 maksā? Varbūt to cenu padzirdot uzreiz jākrīt ģībonī

Mans viedoklis par RX-8 - tas ir kaut kas līdzīgi kā jaunais Hummer džips - nekādas romantikas Visi auto kļūst līdzīgi apaļīgi... vai arī to atšķirība ir ķēmīga, kā piemēram dažiem labiem Reno (piem., Kangoo), Citroēn, Fiat, Smart vai tamlīdzīgiem izkropļojumiem. Kur paliek sporta auto proporcija (garš motora pārsegs, plata bet zema virsbūve u.t.t.)? Piemēram, Mercedes - cepuri nost - mazajām sporta kupējām un rodsteriem tomēr saglabāta klasiskā virsbūves proporcija. Te, protams, nerunāju par monstiem itāļu stilā - vadītājs (kamikadze) sēž tieši pie priekšējā bampera, bet motors sabāzts salonā aiz viņa. Iet jau zvērā, bet kur tie 2 metri dzivības, par kuriem fanot?[addsig]

RX-7 02.05.2003 13:58

Interesanti būtu, ko tāds Renesis dzinējs darītu, ja tam noņemtu ekoloģijas pribumbasus, pieliktu turbīnu un to visu iestūķētu 2. vai 3. paaudzes RX-7 kuzovā

Laikam jau tomēr Cosmo 3-rotoru Twin Turbo labāk padodas tjūningam un implantēšanai iekš RX-7 Un lētāks...[addsig]

RX-7 02.05.2003 14:00

Paskaidroju, jo priekšpēdējais teksts ir drusku samudžināts - monstri itāļu stilā ir Lamborghini.[addsig]

RX-7 02.05.2003 14:28

Nopietni...

Kādā stāvoklī ir motors un turbīna? Cik rāda odometrs?[addsig]

RX-7 02.05.2003 14:52

To Vaivads:

Tu diemžēl kļūdies Remontē... Latvijā ar to nodarbojas DTC (Bosh serviss, kas taisa arī rallija Celica, Subaru u.tml.) Protams, praktiskās pieredzes sarakstā ir tikai viens Žiguļa rotornieks un mans Mazdas verķis, taču teorētiski arī es pats pārvaldu savu dzinēju no A līdz Z

Lielākā problēma ir ar atbilstošām detaļām vai materiāliem, no kā tās izgatavot, jo Mazda un citi rotoru kantori ir ieguldījuši gadu desmitus zinātniskās izpētes darbā.... Latvijā oriģināldaļās ir astronomiski dārgas, bet izgatavot nav no kā [addsig]

RX-7 02.05.2003 19:00

Par žiguļu rotoru:

members.rogers.com/sofronov/Cars/Mazda/Rotary/RussianRotary.html

Par RX-7 kaprīzumu - turbīna ir kā jebkura cita - vai nu iekš Celica, vai Subaru vai cita turbo auto - ja nosēdini sausumā neapstādinātu, tad vari izmest Te nelīdzēs ne RX-8, ja tam būs turbīna, ne kādi citi nāvīgie jauninājumi. Un turbo timer arī ir fufelis - nav jau jāparkojas ar gāzi grīdā Kamēr bez boosta pieparkojies tava turbīna sen jau būs apstājusies. Par to, ka eļļa tajā var uzvārīties - ja ir novākti katalizatori un uzlikts brīvs izpūtējs, kā arī ja dzesēšanas sistēma (gan eļļas, gan tosola) darbosies pareizi, tad turbīna dzīvos ilgi un laimīgi (cik nu sporta auto kāda detaļa vispār var ilgi dzīvot).

Tajās ārzemju listē, kuras arī es esmu tonnām izracis cauri un turpinu rakt, nekur neesmu dzirdējis par citu kaprīzumu, kā tikai par vecu motoru īpašību "aizlieties", ja izslēdz neuzsilušu - sprauslas iztek... Ieliec jaunas (vēlams arī lielākas) sprauslas un šī slimība būs izārstēta.

Rotordzinējus (parasti karburatorniekus) tieši sava nekaprīzuma dēļ izmanto arī lidmašīnās, jo ir daudz mazāka iespēja, ka kaut kas var lūzt, noķīlēties vai izšaut. Ja arī kas ar to notiks, dzinējs turpinās darboties ar pusjaudu/divām trešdaļām/trīs ceturtdaļām jaudas, jo dzīvās sekcijas "mironi"griezīs līdzi. To nevarētu teikt par virzuļdzinēju - ja lūzīs klanis vai noķīlēs virzuli, viss dzinējs apstāsies vai tiks izārdīts jau īsi pēc negadījuma. Lidmašīnu rotorniekiem vai nu liek karburatorus, jo elektronika nav tik uzticama, vai arī ir rezerves iešprices vadības sistēma, kas pieslēdzas, ja parastajai sistēmai kaut kas notiek. Bet tas tā - par aviāciju [addsig]

RX-7 02.05.2003 19:12

Un vispār - RX-7 ir ideāla bāze visneiedomājamākajam tjūningam tieši dzinēja jomā. Tā ir praktiski ideāla virsbūve, kur jāieliek minimālas pūles un nauda, lai to novestu līdz ideālajam stāvoklim (lonžeronu spriegotāji + regulējami amīši + cietākas bukses + īsākas atsperes un vēl šis tas). Savukārt dzinēja iespējamo uzlabojumu saraksts sniedzas tālu aiz horizonta... Kad pie kādiem 600 ZS divrotornieka tjūnings jau kļūst neprātīgs, var pāriet uz trīs rotoru Cosmo dzinēju, kura "robeža" (pēdiņās, jo robežas principā nav) ir kaut kur drusku virs 1000 ZS. Un pēc visiem šiem pārveidojumiem joprojām tas būs un paliks RX-7, kas braucams arī pa ielu, ne tikai sacīkstēs - piestartē, ber iekšā, bremzē, ved mājās, jauc ārā, liec kopā, brauc uz sacīksti... režīmā. Daudzi ārzemju RX-7 fani ir iestatījuši savos mīluļos 20B (trīs rotoru) dzinējus, un jūtas (arī ir) ielu karaļi Tur dzimst arī Real Stories par Ferrari un Lambo izgriešanu [addsig]

RX-7 02.05.2003 19:27

Remus, kaut kā nemanu tās tavas bildes - rāmis parādās, bet bildes vietā sarkans krustiņš [addsig]

RX-7 02.05.2003 19:32

Par mazdu un visa veida un ražotāju rotordzinējiem milzīgu, labi sistematizētu informācijas krātuvi piedāvā šeit:

members.rogers.com/sofronov/Cars/Mazda/Cars.html

Manu mazdu vari nobildētu (pagājušā gada vasarā) varat redzēt šeit:

www.lszda.lv/crocodile/crocodile.jpg[addsig]

RX-7 03.05.2003 11:03

To Raic:

Izgāju tehnisko bez ekoloģijas fīčām pagājušajā vasarā - ideālas atgāzes, kaut gan dzinējs jau bija "miris" Elektroniskā iešprice un Lambda zonde dara savu darbu. Tās superekoloģijas domātas tikai attīstītajām valstīm, kur visas normas ir nenormāli augstas...

To Somedude:

Apbēdināšu Tevi, bet lielākais ārprāts, ko esmu dzirdējis par rotordzinēju ir no Tevis... Nu nav Vankelim nekādu vārstu Princips kā divtaktniekam - rotors pats noslēdz un atver ieplūdes un izplūdes portus Degkamera rotē un nonāk pret ieplūdi, svecēm un izplūdi, tā ka vārstu nav un nevajag. Vienīgās kustīgās daļas dzinējā ir ekscentriskā vārpsta (tipa kloķene) un rotori

To Vetal:

Paprasi Remus bračkam vai pagaidi, kamēr mans krokodils mostas Ja gribi just īsto efektu, tad gan labāk pagaidi krokodilu... [addsig]

RX-7 03.05.2003 11:05

To Fii:

Teorētikski Tev taisnība, taču praksē nekāda eļļa necepas - ja nav galīgs draņķis saliets dzinējā. Paprasi sportistiem...[addsig]

RX-7 04.05.2003 11:37

Tad jau motorā (kurš manam auto ir tiešām KARSTS) tā ceptos nepārtraukti... Turbīnai ir ūdens dzesēšana. Ja nu tur būtu tāds karstums, kas var eļļu piecept, tad tas ūdens jau būtu sen izvārījies un visu dzesēšanas sistēmas saturu pa ielu izlaistījis pēc auto apstādināšanas...[addsig]

RX-7 05.05.2003 13:39

To Anonymus:

Runājam par II paaudzi (nevis apaļīgo III) Gan jau kāds to arī atvilks

To Vetal:

A ko ta runājat tikai par eļļu? Turbīnai cauri cirkulē arī ūdens Vai tad tas nevārās jau pie krietni zemākas temperatūras? Bet kāpēc tad nevienam turbomotoram pēc vidēji spēcīga vilciena un apstāšanās viss ūdens no dzesēšanas sistēmas netiek ar tvaiku izsists ārā? Neticas kaut kā par reālu eļļas iecepšanos. Arī sportisti stāsta, ka turbo timer ir tufta... Nu nav man nācies nevienu turbīnu izcepināt un nokaut (paldies Dievam), lai varētu secināt - tiešām turbīnas bukse bija pilna ar piedegušas eļļas veidotiem gružiem...

To Remus:

Tu esi dzirdējis ļoti pareizi! Minerālā eļļa labāk sadeg, tāpēc neaizķēpā katalizatoru ar nesadegušām eļļās paliekām. Sintētika jau arī deg, bet sliktāk, tāpēc katalizatoram ir vāks kā likts (tiem, kas vēl nezina, stāstu - rotordzinēja eļļošana notiek līdzīgi kā divtaktniekam - eļļa nonāk degmaisījumā un ar to kopā degkamerā, kur tad arī eļļo blīvplāksnes (tipa gredzeni). Darba taktī eļļa, kas nav nosēdusies šķirbās starp plāksnēm un rotoru, kopā ar degmaisījumu sadeg). Protams, turbīnu, ekscentrisko vārpstu, pamatšāles un rotoru šāles eļļo līdzīgi kā četrtaktu virzuļdzinējā ar spiedienu cirkulējoša eļļa, kas šeit it īpaši nodrošina arī dzesēšanas funkciju, apskalojot rotoru no iekšpuses un pēc tam izejot caur eļļas radiatoru(iem)).[addsig]

RX-7 05.05.2003 14:05

To Draco:

Ja pēc atvilkšanas uzreiz slāpē, tad var iznīdēt ne tikai turbīnu un ne tikai sporta mašīnā Es kādreiz ar īso Pajero 2.3 TD atvilku kādus 100 km bez apstājas ar 140 km/h, apstājos un izslēdzu dzināju, lai aizietu uz veikalu... Atnācu atpakaļ, bet zem auto peļķe - visu tosolu izdzina ārā...

Tā lūk - ja nesamanīgi brauc un nesamanīgi slāpē, tad gan jātērē nauda uz turbo taimeri, kas pēc Tavas izkāpšanas no auto vēl kādas 5 min. darbina motoru (kādam neizglītotam zaglim var ienākt prātā izsist stiklu un aizbraukt "uz turbo taimera" rēķina)

Izlikšos, ka par magnētiem neko nedzirdēju...

To DeSuns:

Nu tādos kvantumos, kā bendža, tā eļļa neiziet, bet uz kādām 1000 - 3000 jūdzēm savs litriņš aiziet. Taču man personīgi tās eļļas (pie tam vēl minerālās) nav žēl

Mazdas rotorniekam ir speciāls eļļas iesmidzināšanas dozējošais sūknis, ko vada borta kompis un kas iesmidzina eļļu pa 4 sprauslām (2 ieplūdes kolektorā un 2 rotoru kamerā ieplūdes/saspiešanas fāzē).[addsig]

RX-7 05.05.2003 14:14

Starp citu - mans motors ir pārtaisīts tā, ka eļļa no rotora centra pa īpašiem kanāliem caur īpašām dīzēm nonāk pa taisno pie rotora galvenajām blīvplāksnēm un eļļo tās un atsperes, kas tās piespiež. Tādā veidā izdodas palielināt dzinēja ilgmūžību un nodrošināties pret izdilušu rotora plāksnes sēžu, kas ir galvenais dzinēja "nāves" iemesls nodiluma dēļ (plāksne ar laiku nodilst īsāka, bet sēža izdilst platāka, līdz beigās plāksne izmaucas no tās...). Arī pašas plāksnes (gan Apex, gan sānu un stūra blīves) manam dzinējam ir no uzlabota materiāla, kam ilgmūžība un izturība ir palielinātas. Tā kā Apex plāksnes tagad ir 3 mm nevis standarta 2 mm biezas, pie kam ar noapaļotu saskares virsmu ar rotora kameras sieniņu, tās nodrošina arī labāku un noturīgāku kompresijas pakāpi un ļoti īsu iebraukšanas laiku - tikai 1000 jūdzes. [addsig]

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti