Lasītāju pieredze par saviem auto

Dodge Caravan 1992 Novērtējums: 7
Dodge Caravan 3,3 V6, 1992 gads. Automobilis izgatavots Kanādā, bet nu atbrauca vispirms uz Ziemeļeiropu un vēlāk arī pie mums. Šī auto īpašnieks esmu jau ap 8 mēnešiem, nobraukti ap 35 000 kilometru. Protams, laiks nav liels, bet jau var padalīties ar dažiem novērojumiem.

Automobilis jau pirkšanas brīdī bijis nokomplektēts ar amerikāņu Impco gāzes iekārtu (klasika – maisītājs gaisa ieplūdes traktā, koniskais filtrs, lai pasargātu no iespējamo sprādzienu sekām ieplūdes kolektorā un 60l balons aiz pakaļējā sēdekļa). Iepriekšējais saimnieks brauca ar benzīnu, un gāzi principiāli nelietoja, un arī uz gāzes faktiski mašīna negāja – sprāga maisījums ieplūdes kolektorā. Ko darīt, nācās padomāt kas par vainu, un lieta ir tāda, ka mašīnai ir 3 spoles, un dod dzirksteli uzreiz uz divām svecēm (viena kur saspiests maisījums, bet otra, kur iziet atgāzes), bet ja vadi ir beigti (nu beidzas tāpēc, ka sveces nav mainītas laikus – viss ir vienkārši – palielinās sprauga starp elektrodiem, vajag lielāku spriegumu lai dabūtu dzirksteli, un lielākais spriegums pārsit starp vadiem – rodas mikrocaurumi, kuri būs arī turpmāk par lieliskiem strāvas vadītājiem) tad sit starp vaidiem – dzirkstele nonāk uz sveces, kas atrodas cilindrā, kurā tajā brīdī pildās gāzes un gaisa maisījums, un maisījums sprāgst (benzīna gadījumā maisījuma vajag vēl arī saspiest, bet gāzes maisījums lieliski deg arī tā). Atvainojos par tik garu lekciju, bet domāju, ka iespējams kādam noderēs! 

Rezultātā tika nomainītas sveces – Bosh (12Ls par 6 gab. ), un uzlikti oriģinālie vadi (25Ls par 6 gab. komplektu). Sveces, starp citu, ir jāmaina esot bedrē zem mašīnas, vai arī paceļot uz pacēlāja.

Efekts tika sasniegts un jau 35tk km. nav nekādu problēmu. Gāzes patēriņš pilsētā ar visiem korķiem, bet atzīšos, ka bez agresīvās braukšanas ir robežās no 17l līdz 20l (pēdējais cipars ir no šīs bargas ziemas), bet vidēji tie gandrīz vienmēr ir 18l. Trasē, ja brauc 90km/h un ne pa kalniem, tad ap 11-12l gāzes, bet ja ir kalni un 110-120km/h tad apmēram 13-15l.

Kas vēl no remontiem? Aha – granātai tika mainīts putekļsargs – 4Ls no plastika, der arī A6 un A8 ja nemaldos. Mainīta eļļa automātiskajā kārbā – ap 35-40Ls ar jaunu filtru, blīvēm, eļļu un darbu (jāmaina ik pēc 20-25tk km). Ik pēc 8000 km. mainīta eļļa dzīnējā 10W40 pussintētika. Nobraukums starp citu ir 350 000 km un dzinējs 8000 km laikā prasa ap 0.3 – 0.5l eļļas. Laikam bija saudzēts kā tiek saudzēts tagad. Gaisa filtrs ir mazgājam, un ik pēc 4-5 tk. kilometru to ir jānomazgā ziepjūdenī, jāizžāvē, jāiepūš ar specialo eļļu un jāuzliek atpakaļ – elementāri. Kaut kas nedaudz klab piekarē, bet kā tika noskaidrots – bukses – 5Ls gabalā un mainās bez problēmām. Nomainīti arī pakaļējie trumuļi – 4 gab komplekts ap 25 Ls.

Nu pietiek par tehnisko pusi – tagad par patīkamākām tēmām:

1) Lielisks tumši sarkans salons (pilnīgi viss ir vienā krāsā), ērti sēdekļi, gaumīga apdare – nav lēta plastmasa kā diemžēl daudzām jaunākām versijām, bet gan viss ir „pufīgs”. Saimnieki salonu saudzēja un tas izskatās kā jauns.

2) 3 minūtēs var izņemt divas pakaļējās sēdekļu rindas un ievietot iekšā tiešām apjomīgas mantas – pārbaudīts un ne vienu reizi vien.

3) „Kuģis” ir liels un smags un lieliski turas uz ceļa. Braucot ir patīkama sajūta, ka ja vajag, tad jaudas ir pietiekoši daudz, un apdzīšanas manevru laikā kad pedālis ir grīdā dzinējs dara savu darbu godam pat ar gāzi, kas savas mazākas siltumietilpības dēļ pazemina motora jaudu par apm. 10%.

4) Patīkami liels griezes moments pie zemiem motora apgriezieniem, kas padara braukšanu pilsētā īpaši patīkamu – dinamika lieliska – apgriezieni mazi – patēriņš nav necilvēcīgi liels.

5) Kā muzikālam cilvēkam šī V6 patīkama rūkoņa sagādā baudu  ;

Rezumē – automobilis ir ekonomiski pieejams arī vidējo ieņēmumu klasei gan cenas ziņā (labs eksemplārs apm. 2000Ls), gan ekspluatācijas izmaksu ziņā (te es runāju par degvielu, un nekapitāliem remontiem). Kas priekš manis ir ļoti nemazsvarīgi – ŠĪS AUTOMOBILIS IR BAUDĀMS!!! arī tādam komforta ziņā kaprīzam cilvēkam kā es 


Piebildīšu vel to, ka ja ar cieņu attieksieties pret gaisa filtra tīrību, sveču savlaicīgu maiņu (12Ls un 15 minūtes ) un gāzes filtra maiņu (2Ls un 5 minūtes) tad ar gāzi braukt var bez problēmām.


Mīnusi ? Jā tādi arī ir:

1) Paliels pagrieziena rādiuss.
2) Ja nu kas nopietns ar automātisko kārbu, tad jārēķinās ar remontiem, kuru izmaksas sākas ar 350 Ls.
2) Nedaudz grab plastmasa priekšējā panelī ja izvelk glāžu turētāju (starp citu lieliski der par mobilā turētāju un pildspalvu turētāju, ja tajā ievieto tukšo papīra glāzi  ), bet to, cerams, novēršu.
3) Priekšējie lukturi nav īpaši efektīvi, tāpēc iesaku uzreiz instalēt papildus lukturus – manējām jau bija, bet pieliku klāt vēl migliniekus.



Ja būs laiks ievietošu bildes un iespējams papildināšu aprakstu, bet pagaidām ar automobili esmu apmierināts un ļoti ticams, ka nākamais arī būs Dodge vai Chrysler busiņš.

Paldies par uzmanību!
Bertold @ 3.jūnijs 2006 0:00
Visi komentāri
 
seatbelt 3.jūnijs 2006 11:49
0 0 Atbildēt

jā par kantainajiem it kā nekā slikta neesmu dzirdējis, bet nākamie gan esot baigie dranķi bijuši, tieši piekares dēļ, un automāti bieži brūkuši esot.. Ir nācies pamēģināt 2000' Caravan, komforts super, iekšā kluss, bet, kas pats galvenais, ziemas lielākajā salā tas uzsila burtiski pārsimt metros tik silts, ka, pūšot gaisu uz kājām, tās jau sāka bez maz svīst.. visā visumā tīri neko vāģis, ja man būtu gadi 30-35, es tādu noteikti pirktu...;)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti