Lasītāju pieredze par saviem auto

Mazda 6 GT 2002 Novērtējums: 8
Šis ir turpinājums stāstam

http://www. iauto. lv/mansauto. php?modid=77&marka=27

Šobrīd esmu otro reizi laimīgs – ir izdevies Mazdu pārdot. Tas populāra joka kontekstā. Bet nu par lietu.
Auto tika iepirkts 2002. gada jūlijā. Pirkšanas līgums bija noslēgts jau vairākus mēnešus pirms tam, neredzot auto. Šobrīd domāju, ka tas ir neprāts, bet toreiz biju tajā vāgenā reāli ieķēries. Rezultātā viens no pirmajiem LR dabūju savā īpašumā Mazda6. Sajūtas patīkamas – uz ielas daudzi atskatījās. Tagad ir mainījusies i paša domāšana, i situācija uz ielām – starp katrām 2ām Mazda6 pa vidu var atrast 3. o Mazda6.

Īsumā par +/-
+ Ietilpīgs salons, ietilpīgs bagāžnieks
+ Pietiekami dinamiska (pēc papīriem 8.9s līdz 100kmh)
+ Pietiekami ekonomiska (man vidēji līdz 9l/100km)
+ Pilns ar ekstrām GT aprīkojumā
+ Samērīga cena
+ Uzticama ekspluatācijā (līdz 100k km noteikti)
+ Man patīk Inchape un iepriekš arī Mmotors serviss un attieksme
+ Salīdzinoši sakarīga audio sistēma (Bose ar 7 skaļruņiem un 6 CD mainītāju konsolē)
+ Salons ir ergonomiski iekārtots (man un pasažieriem ērti sēdēt, visas pogas elementāri saprotamas un ērti aizsniedzamas)
+ Labi saglabājas vērtība (aprēķinu skatīt tālāk)
+ Laba vadāmība

- Paskaļa (daļēji novērsts jaunajā Mazda6)
- Jaunajā Mazda6 smukāk noformēta viduskonsole
- Pilnas ielas ar šitādām
- Pacieta. Ko var gribēt ar 215/45 R17 un abreviatūru GT (GT gan tāds simbolisks par vienkāršu ģimenes sedanu)

Par ekspluatāciju.
Līdz 100k km tas auto ir ļoti uzticams. Ej tikai apkopes (salīdzinot ar auto cenu, vai nobraukto benzīnu, tāds štrunts vien ir). Bremžu uzlikas (~Ls300, jo tobrīd priekšējās bija tikai oriģinālās dabonamas) man izturēja 80k km, salona gaisa filtrs mierīgi tur 60k km. Dārgāka (~Ls400) ir 100k km apkope – siksnas un platīna sveču maiņa. Līdz 100k km neizturēja viens riteņa gultnis (~Ls40), tika nomainīts (ne pa garantiju), pārējie kalpo vēl šobrīd. Bija, protams, arī defekti līdz 100k km. Nomira kondicioniera radiators (mainīts par garantiju), nedaudz savērpās sajūga bundulis (mainīts par garantiju. Nez vai tie 2 mācībnieki, kuri ar Mazdu trenējās braukt varētu būt pie vainas? ;) ), pie 100k km bija jāvirpo savērptie bremžu diski (ilgstošu labumu nedod, iesaku mainīt), mainīts droseļvārsts (to gadu Mazda6 konstruktīvs defekts), laboti sasisti 17” diski. Nekādā gadījumā neieteiktu mīcīt Mazda6 virsbūvi bez Kasko tas ir dārgi. Priekšējais lukturu bloks viens maksā pāri par Ls700 (labāk pašam meklēt I- netā).
Pēc 100k km izlīda daži defekti. Vienā ziemas rītā bez kādu triecienu palīdzības aizgāja plaisa pāri visam priekšējam vējstiklam. Jauns maksāja ap Ls120. Nomira viena riteņa piekarei kaukādi pirksti, kurus bija jāmaina kopā ar attiecīgām svirām ~Ls600 vienam ritenim. Pie 120k km beidzas ksenona lukturi. Gan spuldzēm, gan blokam mūžs skaitās ap 3000h. Oriģinālā cenas neatceros, bet bija daudzos simtos LVL. Ieliku neoriģinālās spuldzes pa ~Ls100 pāri, blokus (katrai spuldzei savs) nemainot. Vienvārdsakot, posms 100k km – 120k km izvērtās padārgs.

Par vērtības krišanos.
Tagad jauna Mazda6 2.3 maksā EUR 23’200 vai LVL16’320. Tas gan ir par jauno modeli ar 6- pakāpju gaņģeni, dažām papildus ekstrām un uzlabojumiem. 2002. gadā es savējo nopirku par ~EUR 18’500 vai LVL 11’000 (kurss toreiz bija 0.595). Vairāk nekā 4 gadus vecu un 123k km noskrējušu es pārdevu par EUR 10’355 (tas ir tik, cik es saņēmu). Itogo vērtības kritums ir robežās no 34% (samaksātie EUR toreiz un saņemtie tagad) līdz 55% (šobrīd jaunas Mazda6 2.3 cena mīnus manis saņemtā summa). Manuprāt, diezgan labi, ja ņem vērā, ka šobrīd operatīvajos līzingos jaunam auto pēc 100’000km un 3 gadi atlikusī vērtība tiek rēķināta kā 35% (65% kritums!!!).
Arī kolēģa koptais Ford Mondeo 2.0 Ghia jauns maksāja toreiz dārgāk un pēc pusotreiz mazāka noskrējiena tika pārdots jūtami lētāk.

Resume: Jauna Mazda6 2.3 ir lielisks, ērts, ietilpīgs, pietiekami dinamisks, pietiekami ekonomisks, uzticams (līdz 100k km noteikti) ar kuru braukt kādus 3 gadus un tad sist gaisā, neieguldot papildus līdzekļus. Labs konkurents Hyundai Sonata 2.4, Opel Vectra 2.2, Škoda Octavia (skaitās gan klasi zemāk, bet nav tik traki). Bez kaunēšanās ir salīdzināms (neteicu ka labāks) ar Honda Accord, Toyota Avensis un arī to pašu BMW e46 320i (pēdējais gan cita cenu un prestiža klase, bet ir jomas, kurās zaudē Mazda6, un ir jomas, kurās vinnē. To es saku kā e46 lietotājs)

Iespējams esmu kaut ko aizmirsis, par to komentāros
Gasjs @ 16.novembris 2006 0:00
Visi komentāri
 
SZ 16.novembris 2006 17:58
0 0 Atbildēt

labs apraxts!

bet tomēr šausmas, kas jaunajiem auto tik līdz tiem 120 k km nenotiek :(

cik PS bija?

es 16.novembris 2006 18:42
0 0 Atbildēt

Tos visus simtus Tu pats atmaksaaji,vai garantija???

Un cik tad pasham pa tiem 4gadiem kopaa sanaaca ielikt tajaa autinjaa ???

Jānis 16.novembris 2006 21:39
0 0 Atbildēt

blin nu tas ir pilniigs kosmoss 600LVL par kaut kaadiem piekares pirkstiem un veel katram ritenim. Pastasti siikaak cik tad beigaas tas remonts izmaksaaja. nu vispaar tie cipari taadi pabriesmiigi. Vispaar te izskataas ka arguments par to ka jauna masiina izmaksaa leetaak iisti neiztur kritiku, nemot veeraa gan veertiibas krisšanos gan liizinga procentu paarmaksu gan ieprieks aprakstiitos remontu simtus. Varbuut kluudos bet tads iespaids radaas.

VWfans 16.novembris 2006 23:08
0 0 Atbildēt

Cik jaunu un cik km nobraukušu BMW nopirki? Sedanu vai universālu? Ar kādu motoru un ātrumkārbu?

Kasinsh 17.novembris 2006 11:37
0 0 Atbildēt

Bremžu kluči par 300 Ls... Biju to pašu dzirdējis par Mazda3, taču neticēju. Tagad ticēšu!
Never ever Mazda? :))

abidno, da? 17.novembris 2006 17:52
0 0 Atbildēt

visiem jaunajiem auto, kuriem ir tikai origjinaalaas detaljas piejamas, to cena ir astronomiskas :D

nazis 17.novembris 2006 22:07
0 0 Atbildēt

Pēc rakstītā izskatās, ka mazda6, ir gatavais sū...! Bet tā nav! Kas attiecas uz ritošo, tad tā ir nežēlīgi triekta. Vai esat dzirdējuši, ka VolVo izmauc pusasi - tas ir kautkas analogisks! Mācies braukt pats (ne tikai skolniekiem)!- kaut kāds vāks.... !

nazis 17.novembris 2006 22:17
0 0 Atbildēt

Galīgs sviests ! Nu nevaru nomierināties! Kā ir jābrauc, lai uz 80št. nobrauktu bremžu klučus, bet uz 100 št, lai savērptu diskus, un vēl Maszdai! Būtu pakaunējies te līst un kaut ko tādu rakstīt! Ha -ha - " nedaudz savērpās sajūga bundulis" - sviests! Tev pat trīsritenim spieķi savērpsies....!

ZZXX 17.novembris 2006 22:34
0 0 Atbildēt

to nazis...Par sajūgu protams diagnoze skaidra-braucējs lohs,bet bremžu kolodkas,it īpaši priekšā pēc 80 štukām būtu jāmaina jebkurā gadījumā.

Master D 17.novembris 2006 23:41
0 0 Atbildēt

tas nazis ir viens dulls tipiņš :)

MD 17.novembris 2006 23:43
0 0 Atbildēt

Turklāt - manuprāt sajūga mūžs IR 100 000 km. Un arī kurvis var novērpties - taču nekas traks tas nav!

Brauciet ar saviem golfiem un nepukstiet :)

Gasjs 20.novembris 2006 9:00
0 0 Atbildēt

Biju uzrakstījis garu, izsmeļošu komentāru, bet tur laikam kauko ne tā pateicu - izbanoja.
Tātad par bremzēm laikam drusku sameloju. Vai tikai nebija Ls200. Jo pie Ls300 bija visa 80k apkope. Jebkurā gadījumā 80k km bremžu klučiem uzskatu par normālu pat ilgu mūžu.
Sajūgu varēja arī nemainīt. Bet pēc vienas kārtīgas 2h pasēdēšanas uz Slāvu tilta, nemitīgi "pumpējot" kreiso kāju, mainījās sajūga "izjūta". Tad arī konstatēja to vērpšanos. Nedomāju ka tas liecina par baigo auto kaušanu (auto ta savējais, no savas kabatas apkopjams).
Nu a piekare ir piekare. Auto ciets, riepas zemprofila, brauc kā gribi bet kādā bedrē jau vienmēr izdodas trāpīt. Ir dzirdēts, ka citiem auto līdz 100k km pa Latvijas ceļiem ir jāiegulda piekarē krietni vairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti