Lasītāju pieredze par saviem auto

Nissan Primera 1995 Novērtējums: 7
Pēc ilgākas izpētes biju nolēmis iegādāties ekonomisku un ne pārāk dārgu auto. Izvēle krita šoreiz uz japāņu auto. Līdz tam biju braucis ar pensijā laižamu Audi 80. Zinātāji teica, ka laba izvēle ir Nissan Primera, īpaši 90. gadu izlaiduma - pietiekoši moderni (dzinējs) un kvalitatīvi. Paveicās atrast no Vācijas nesen ieklīdušu eksemplāru, lai arī ne pirmā svaiguma, toties lieliski uzturētu. Ja neņem vērā dažas dabīgas nelielu traumu pēdas un vienu otru sīkumu, ko novērst nebija lielas pūles, var uzskatīt par veiksmīgu atradumu. Galvenie labumi - pēc lietpratēju slēdziena - nav sists. Korpusam neatradām kaut cik vērā ņemamu rūsas perēkli. Motors - 1.6l benzīna 16 vārstu DOHC, rūpīgi kopts, par ko liecina tā tehniskais stāvoklis un labās darba spējas. Nu jau gandrīz divus mēnešus esmu ar šo mašīnu ikdienā braucis, tāpēc gribu padalīties savos iespaidos.
Vispirms jāpiekrīt vairumam iAuto lasītāju vērtējumam - ekonomiska, stabila un lieliski vadāma mašīna. Ar benzīna patēriņu 6 - 8 l/100km tā patīkami iepriecina, ievērojami samazinot manus ikdienas izdevumus. Tā kā neesmu "šosejas huligāns", šīs mašīnas dinamiskās īpašības mani pilnībā apmierina. Īpaši iepriecināja fakts, ka pat pilna ar pasažieriem, mašīna joprojām ir strauja un nav jūtams jaudas trūkums pat braucot pret kalnu. Neraugoties uz cienījamo vecumu autiņam pārsteidzoši labi saglabājusies piekare (diez, kas būs pēc gada braukšanas pa "lieliskajiem" Latvijas ceļiem!). Tas īpaši iepriecina līkumotā ceļā, kur var braukt stabili. Lieliska vadāmība, pat ar ātrumu 150 km/h uz šosejas ir stabils un precīzi klausa stūrei. Braucot pa grunts ceļu ar mainīgu seguma stāvokli (slapja grants, dubļi, peļķes) nav jāuztraucās par mētāšanos. Stūrei klausa pārsteidzoši labi. Bremzes, lai arī liekas no sākuma tādas kā mīkstas, nospiežot straujāk strādā efektīgi. Nomainīju eļļu, tā kā bija sintētiskā, tādu pat arī lēju, filtru. Nekur nav redzama eļļas noplūde, līmenis pagaidām nemaz nav krities. Pozitīva pazīme, vieš pārliecību par labu motora tehnisko stāvokli.
Salons. Lai arī nav praktiski nekādu ekstru, kā, piemēram, elektrisko logu pacēlāju, mani apmierina pilnīgi arī pieticīgais aprīkojums - stūres lifts un vienīgais gaisa spilvens vadītājam. Vairāk esmu iepriecināts par salona apdari - tā ir simpātiska - plastmasa nav ne cieta ne gluda, sēdekļu un durvju apdares velūrs tīrs, lieliski saglabāts. Braucot nav novērojama grabēšana, pat pa grants ceļiem. Labi blīvētas durvis, nav "putekļu sūcējs". Iepriecina plašais un tīrais bagāžas nodalījums. Pretēji manām šaubām arī aizmugurē sēdošajiem ir ērta braukšana, pat gana lieliem cilvēkiem. Vadītāja vieta pēc mana atzinuma ir patīkami ērta, brīvi iespējams tikt klāt visam. Nevaru neko teikt par oriģinālo stereoiekārtu, jo tā bija aizceļojusi nezināmā virzienā. Salīdzinoši lēti ticis pie Blaupunkt magnetolas un izurbies cauri iepriekšējā īpašnieka samudžinātajai vadu un skaļruņu sistēmai, sakārtoju to pa prātam un šobrīd ar skanējumu esmu apmierināts. Oriģinālā izbīdāmā antena bija sliktas uzturēšanas dēļ zaudējusi darba spējas, pamesta un netika izmantota. Nebija vajadzīgas lielas pūles lai to atjaunotu. Pēc tam atlika vienīgi atbrīvoties no salonā ietūcītajiem 10 metriem izolētā kapara vada, kam pēc iepriekšējā īpašnieka domām bija jākalpo par antenu (!).

Secinājumi:
Auto šobrīd pilnībā atbilst savam uzdevumam - labs un ekonomisks transporta līdzeklis ikdienas braucieniem pa tādiem ceļiem, kādi ir mūsu laukos. Pietiekoši dinamisks un ekonomisks arī braukšanai pilsētā. Lai arī pietiekoši ietilpīgs četru pieaugušu cilvēku braukšanai, nav lieks benzīna šķiedējs arī braucot vienam. Pēc izskata neizlec pārējo šobrīd lietoto mašīnu raibumā, drīzāk paliek neievērots. Lai arī ne pirmā svaiguma, tā tehniskais stāvoklis vieš pārliecību par tā uzticamu kalpošanu ne vienu vien vēl gadu. Šobrīd vēl nav pieredzes ar rezerves daļu iegādi, bet mierinājumu sniedz informācija no zinātājiem, ka bieži remonti šim auto nav nepieciešami, tad arī augstākas cenas uz detaļām nebiedē šobrīd.
chinins @ 7.maijs 2007 0:00
Visi komentāri
 
mincis 7.maijs 2007 18:56
0 0 Atbildēt

Lai labi ripo.
Man ir taads pats 97 gada vaagens, kursh tuliit ripo on Irijas uz LV. Taakaa ja vajag jebkuras detals(iznemot pr.paneli, logu tīrishanas mehaanismu sviras vai stuures reiku)....atsit pm.

nazis 8.maijs 2007 14:26
0 0 Atbildēt

Šis ir viens no perfektākajiem auto, ar kādu ir nācies braukt. Man bija GT ar sēdinātu piekari 2.0 16V, disku bremzēm un pilnu elektroniku. 1,6 gan drusku atšķiras jaudas ziņā, bet viens ir skaidrs - piekare ir tā pati. Šamajam tā kalpos ilgi! Iemesls - tā pat kā AUDI kupeja un Tayota Celica tika radīti rallijam, NISSAN PRIMERA tika radīta šosejas sacīkstēm. Tāpāc viņai ir tik dīvaina piekare! Nav vienīgi titāna, bet konstrukcija ir saglabāta.
Un cenas, ja detaļas pērk Kemi, nav no dārgajām - bremžu kluči un stabilizatoru atsaites ap 12 ls, bet pārējās bukses līdz 6 ls.
Lai labi ripo!

Beks 9.maijs 2007 22:47
0 0 Atbildēt

Paldies!
Labs raksts - laba info par šādu auto!
Lai labi ripo!

nazis 10.maijs 2007 7:45
0 0 Atbildēt

Patīkami arī tas, ka Nissaniem nav tās stulbās zobsiksnas, bet ir ķēde, kas praktiski nokalpo visu auto mūžu, ja tik - pēc 350 000 var ievajadzēties pamainīt kādu nostiepējkluci.

Polarlacis 13.maijs 2007 4:48
0 0 Atbildēt

Nazi,man ir jasaka SORRY,jo domajis biju kad esi nopietnaka benzingalva,jutot tavu klatbutni $ini saitaa.....! To tik' var spriest pec ta,ja kads pasaka kad perfektakais dzelzis kada tas bijis,kads tam piederejis,etc ir Primera GT...........nozelojami!:):)

nazis 15.maijs 2007 18:18
0 0 Atbildēt

Polārlācim dikti gribas kādam uzkakāt uz galvas, bet kāda tur Tev daļa, kas ir bijis - man uz katru stāža gadu ir pa vienam autiņam un visi bijuši "juridiski"mani. Pašlāik man ir četri auto 1-jauns, 2- gadu, vēl viens - 6 gadu vecs.
Tā kā - pasūkā ķepu!

Polarlacis 15.maijs 2007 19:31
0 0 Atbildēt

Paldies par laipno atbildi!:)

nazis 15.maijs 2007 21:55
0 0 Atbildēt

Lūdzu!
P.S. Ne jau visi, kas šeit apgrozās braukā ar 645Ci.
Es esmu no tiem, kam labāk patīk vecas mašīnas un tādas, kurās ir jāieliek darbs un nauda. Lai ar pats pēdējā laikā braucu ar nullītēm, tām nav dvēseles!
Otrs - man ir protestētāja gars - neatbalstu masveida vācu produkciju! To kvalitāte un varenums jau sen ir izgaisis! Labākais dizains - itāļu!
Labākā kvalitāte - japāņu!

Polarlacis 16.maijs 2007 20:19
0 0 Atbildēt

Mana ipa$uma Naza kungs $obrid ir ZAZ 965E Convertible(bez turbinas)-haha,ka redzi es pats vienmer neesmu fussy,ja runajam par dzelziem kadi metajas garaza!:):)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video