Lasītāju pieredze par saviem auto

VAZ 21063 1982 Novērtējums: 4
Labprāt pastāstīšu Jums par savu pieredzi ar žiguli (2004. - 2007. ). Motors - 1.3 benzīns, 4 pakāpju kārba.

Divos teikumos (tiem, kas negrib lasīt) - izcila mašīna tiem, kas grib iemācīties ar auto braukt + nebeidzami remonti.

Stāsts sākās tā, ka paziņa, kas ir baigais žiguļu fans, 2003. gada beigās ienesās pie manis un saka - zini, Rumbulā baigi glaunais autiņš. Toreiz ar naudām bija tā pašvaki, neko labāku nevarēju atļauties, domāju, būs OK. Tiesību toreiz vēl nebija.

Nopirkām. Mašīna gaiši pelēkā krāsā, NERŪSĒJIS (!!!), nobraukums uz spidometra 42000 km. Oriģinālās riepas, interesanti, ka bagāžniekā vēl bija redzama rūpnīcas birka : ).

Vēl mācību laikā piesēdos žigulim pie stūres, lai iemēģinātu, kāda braukšana. Pirmais, ko atklāju - žigulim ir ļoti "īss" sajūgs - bikiņ straujāk atlaidīsi - > noslāpsi. Stūre - diezgan smaga, bet tā kā biju pieradis ar laukiem ar T25 braukāt, problēmas tas nesagādāja.

Sāku braukāt. Uzreiz nomainīju eļļu motorā, kārbā un pakaļējā tiltā. Kādu laiku pabraukājis, konstatēju, ka pakaļējā tilta reduktorā ir eļļas sūce. Beigts saļņiks. Jauns - 0.80 LVL + 3 stundas darba (kardāna pārvada noņemšana, saļņika nomaiņa) - un viss OK.

Pabraucu vēl kādus pār100km. Jutu, ka bremzējot aizmugurē sākās gurkstoņa, kas pieņēmās spēkā. Domāju, ka pie vainas bremžu kluči, nomainīju. Uz laiku gukstoņa pazuda, bet tad sākās motora rīstīšanās. Bija aizdomas, ka žigulis nav ilgi braukts, bākā ir rūsa sakrājusi. Noņēmu karburatoru, iztīrīju rūsu (tur bija pilns), lai gan degvielas filtru iepriekš biju nomainījis. Ar šo problēmu saskāros vēl pāris reizes, beigās noņēmu visu benzīnbāku, kārtīgi izskaloju un tad bija miers.

Liela problēma žiguļiem ir pečkas krāns - regulējot to vaļā/ciet, tas sāk tecēt. To, ka krāns beigts, konstatēju rudenī. Nomainīju arī to.

Tad sākās gļuki ar motoru. Tipa, lec normāli, braucas normāli, bet tad vienā brīdī pazūd motora jauda. Pirmās aizdomas krita uz aizdedzi, palūdzu paziņu pieregulēt, pie viena patīrīju kontaktus, it kā kļuva labāk, bet tikai uz kādu laiku. Rudenī braucu uz mājām, bišķin sniegputenis un jūtu, ka motors sāk slāpt. A mašīnā ģimene. Toreiz bija Xtreme - gāzi grīdā līdz galam (ceļš gan vienā sniegā), tad kaut kā aizkļuvu līdz garāžām.

Izskrūvēju sveces, visas totāli piedegušas. Radās aizdomas par vārstu gumijām, ka tās laiž garām eļļu. Arī tās tika nomainītas, pie viena nomainīju arī sveces.

Tad uz ceļa izšķīda dzesēšanas šķidruma cirkulācijas sūknis. Nācās nogādāt autiņu tuvākajā autoservisā, kur nodot uz taisīšanu.

Šādi šo sarakstu varētu turpināt vēl pietiekami ilgi - pilnīga bremžu sistēmas nomaiņa, degvielas sūkņa atņirgšanās, aizdedzes gļuki.

It kā tas viss ir štrunts, jo detaļas žiguļiem tiešām ir lētas, bet ... ar žiguli nobraucu 45000 km un investēju tajā (riepas un rādžiņu neskaitot) - aptuveni 600 LVL. Respektīvi, uz katriem nobrauktajiem 10000 km sanāk ~133 laši.

Vēl kas - komforts žigulī pēc 10 ballu skalas ir 1. Braucot ar 95 - 100 km/h, motora troksnis salonā ir neizturams (jo motora griešanās ātrums tad ir ~4000 rpm). Ja temperatūra ir ap -2, pečku noregulēt ir Neiespējamā Misija. Pats esmu diezgan garš, līdz ar to diezgan nekomfortabla sēdēšana pie stūres.

Tātad:
Plusi: var iemācīties braukt, neraustot sajūgu : ), stipra piekare (kratoties pa zemesceļiem, nekādas problēmas neradās), vienkāršs.
Mīnusi: skaļš, diezgan neērts un - pats galvenais - kvalitatīvu detaļu trūkums. Ir jārēķinās - remontēsi lēti, bet ļoooooti bieži.
Valcha @ 21.oktobris 2007 0:00
Visi komentāri
 
Gasjs 22.oktobris 2007 10:29
0 0 Atbildēt

Sen tas bija, kad vazni braukājos. Tahometra manējam nebija. Bet nu 4k rpm pie 95-100kmh šķiet pārspīlēti.
Vot tikai rīt gan viņš pie kādiem 100kmh sāka krietni vairāk, kad karbim otra kamera vērās vaļā.

fiat124 23.oktobris 2007 17:02
0 0 Atbildēt

Piekrītu par detaļu kvalitāti - lielākoties krutka, lai mazinātu troksni pie 100km/h var uzlikt 5. pakāpju kārbu no 2107, kura gan ir reti atrodama.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti