Lasītāju pieredze par saviem auto

Mazda Xedos 6 1.6 1994 Novērtējums: 8
Gribu pastāstīt par auto, kas bija manā īpašumā kādu laiku atpakaļ – Mazda Xedos6 1.6L 1994 g.

Tātad – biju izlēmis pirkt Xedos6 (ļoooti patika). Atradu pazīstamu pārdevēju un nopirku – biški purnā sistu eksemplāru ķiršu sarkanā krāsā pa lētu naudu. Pie tam ar 1.6L bīdeli. Bez kondiškas, kožas... pārējais viss it kā bija.
Pirmais aplauziens bija, ka priekšējos lukturus lētāk par 200Ls nav iespējams nopirkt (jauni > 400Ls). Nespēju saprast, kā lietoti X6 lukturi var maksāt 10x dārgāk par 323F līdzīgas uzbūves lukturiem! Beigās, negribēdams attiecīgo summu maksāt par lukturiem no vietējiem „biznesmeņiem”, nopirku Lietuvā angļu lukturus par ~100Ls. Tā kā pirms tam biju izpētījis, ar ko atšķiras Eiropas lukturi no angļu, tad pastāstīju to meistariem un šie par 20Ls man angļu lampas pārtaisīja par Eiropas lampām.
Nākamais bija salocītais kapots, bet to, ar lielu čīkstēšanu, meistars godam atjaunoja. Ar brīdinājumu aizvērt maigi (lai plaisas neparādās, jo baigi plāns dzelzis esot).

Nu beidzot mašīna bija vizuālā kārtībā. Sāku braukāt. Pirmais nomainīju visus 4 stabilizatoru stieņu galus, jeb zaldātiņus (kas no stāvēšanas bij ierūsējuši – katrs kādi 5Ls). Nākamais bij izpūtējs – no katalizatora līdz aizmugurējam galam - ~80Ls (Berģu izpūtēju centrā ar 2 g. garantiju). Tad sāka bramzes "mest". Nomainīju priekšējos bremžu diskus (katrs 12Ls). Palīdzēja. Uz īsu brīdi... Pēc tam gudri meistari ieteica nomainīt pakaļējos diskus (~10Ls) – nepalīdzēja. Sapratu, ka priekšējie diski bija sliktas kvalitātes, uzliku labākus (18Ls/gab). Sākumā bij ok. Pēc brīža atkal met...  Tā arī atstāju līdz pārdošanai, jo nespēju saprast, kur vaina (par laimi/nelaimi nošķīlu to skaistuli).
1,6 motors varētu likties par švaku. Daudzi tā arī saka. Bet 1400 kg mašīnai 115 Zs bīdelis točna nav par švaku. Jāmāk tik turēt abarotus. ;)
Karoče 2,5 gados nobraucu ~70000 km. Nomainīju: visus 4 bremžu diskus (bez rezultātiem), visus 4 zaldātiņus stabilizatoriem, piļņikus amortizatoriem (lai nejāj amīšus), abas šaras, vienu stūres pirkstu..... un viss. Pērkot krakšķeja viena no miroņgalvām (neko neiesāku, jo piļņiks bija ok). Pēc 2,5 gadu lietošanas biku vairāk krakšķēja, bet vēl turējās. Pie tam auto tika nežēlīgi pa granti ekspluatēts. Un parādīja sevi kā ideāls braucamais – labi turējās uz grants un vispār uz nelīdzena seguma – laikam dēļ daudzsviru pakaļējās piekares...
Patēriņš no 7l/100km pa šoseju, līdz 9,5L pa pilsētu ziemā (ar spolēšanu utt).
Komforts – ļoti labs: riepas nedzird, vēju arī, motoru ne tik – labi nopakota mašīna. Šofera krēsls varēj būt ērtāks – ar plašāku regulēšanas diapazonu. Bet visā visumā ok. Panelis sākumā liekas jocīgs, bet lietošanā un pārredzamībā ļoooti ērts! Vispār salonam nav kur piesieties.
Hadene pārsvarā no 626 Mazdas – tātad lēta. Un pamanījušies uztaisīt krietni klusāku, kā 626.
Nu un dizains – ļooooti smuka mašīna padevusies! Tā kā manai bija smuki AEZ ļitaki, tad vispār skatu nevarēj atraut!  Bij pat kārdinājums nākamo mašinu pirkt to pašu X6 tikai jaunāku un jaudīgāku.  Atturēja tikai tā problēma dabūt kuzova rezerves daļas. Un vēlme braukt ar jaunākas paaudzes mašīnu. Tāpēc nākamā mašina bij 2001. gada Impreza. : )
3A3 @ 7.decembris 2007 0:00
Visi komentāri
 
Agaga 9.decembris 2007 12:38
0 0 Atbildēt

Vo Kappa tas ir tas ko es esmu sapratis, ka steidzas tie, kas zin ka viņus neviens negaidīs.

jānis 9.decembris 2007 21:21
0 0 Atbildēt

...ja tādu gliemezi kā kappu satiktu ceļā es noteikti jau būtu miris velkoties viņam gliemezim aiz muguras , es vienmēt ar savu opeli braucu ne lēnāk kā 140 km/h , un man par 25 gadiem naf bijušas nevienas avārijas , bet tos dīzelistus kūpošos lauķus gan vajag čakarēt visos caurumos , viņu stulbumam nav robežu - tie ir kretīni un arī viņu autiņi ir nabadzīgo ekstra :((((

Vaajpraats 11.decembris 2007 20:24
0 0 Atbildēt

Jaani, tavs Opelis ir krutuma kalngals tikai Nauksheenos peec plkst.24 treshdienaas

rrupucis 17.decembris 2007 11:47
0 0 Atbildēt

kur tu xedos 6 ar 1.6 motoreli dabuu 1400 kg??? ja man ar 2.0 motoru ir 1210 kg pasmasa.
un kaada jeega no taa 1.6 motorelja, ka neiet. un eed varbuut tik mazliet mazaak kaa divnieks... maneejais normaali braucot eed videeji 8-8.5 l uz sotaku... reti kad braucu viens, parasti masiinaa ir veel kaadi 2 cilveek...

3A3 18.decembris 2007 14:04
0 0 Atbildēt

Ja gribētu ekonomisku mašīnu, tad pirktu kaut kādu dīzeli, ne Mazdu. Un, ja vajadzētu kaut ko jaudīgāku, tad arī ir daudz citu, labāku variantu. ;)

A par tiem 1400kg jau pats atbildēji: 1210kg + 2 cilvēki, + pilna bāka, + vēl kaut kas bagāžniekā = ?kg :D

8-8,5l vidējais (!) V6 2-litriniekam? Nu, nu... ;)

rrupucis 18.decembris 2007 21:59
0 0 Atbildēt

ko nu nu... tāds patēriņš 50/50 pilsēta šoseja normāli braucot.. protams, ja ar smagu kāju, tad 10...un vairāk... tu nu ar rēķini mašīnas masu... katram auto ir sava pašmasa, pēc kā arī salīdzina, nevis viens tā, otrs tā... ta jau man tagad audio komplekts arī jāierēķina plus vēl pāris cilvēki, bagažnieks pilns, piekabe - manējais 2 tonnas sver :)))))))

ji 21.decembris 2007 0:00
0 0 Atbildēt

3a3 paskaties uzmanīgāk - tas Macda ir 1.6 nevis 2.0.

rrupucis 23.decembris 2007 11:10
0 0 Atbildēt

pēc tehniskajiem datiem xedos 6 1.6 vispār ir tikai 1140 kg pašmasa

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti