Lasītāju pieredze par saviem auto

Mazda 3 GT 2007 Novērtējums: 8
Jau pašā pirmsākumā zināju, ka tieši Mazda 3 būs mans nākošais auto, ņemot vērā tieši acij tik ļoti tīkamo interjeru un eksterjeru. Salasoties dažnedažādus testus un atsauksmes, pie dīlera tika pasūtīts auto Mazda 3 GT 2.0 sedans ar Sport Aero paku, kurš patīk labāk par garo variantu, bet nu par gaumi nestrīdās... Tika apskatīti vēl tādi varianti kā Citroen C4, kas starp paziņām izceļas ar elektronikas problēmām, Ford Focus, kurš tomēr nesaistīja dizaina ziņā un uz kura platformas tiek būvēta arī pati Mazda 3. Ņemot vērā Mazda uzticamību, paliku viennozīmīgi par šo auto. Nupat nobraukti 20000km un veikta pirmā apkope. Citādi par servisu nav pat bijusi nepieciešamība domāt. Bildes fočētas ar telefonu, tāpēc kvalitāte nav tā labākā, ak jā… vasarā vienīgi tika notonēti stikli, kas šeit nav redzams. Nedaudz sīkāk par auto:

6 "robu" manuāls - strādā perfekti, ātrumus pārslēgt viegli un ātri, jo "īsā kārba". Šīs litrāžas modeli ar automātu nav iespējams dabūt un man to arī nevajadzēja.

Klimata kontrole - strādā ļoti labi, patīk, ka vasaras sezonā, kad salons piekarsis, iedarbinot auto automātiski palaižas iekšējā gaisa cirkulācija un, salonam atdziestot, automātiski pārslēdzas uz ārējo. Līdz ar to karstais gaiss ātri tiek "izpumpēts" ārā. Ja ar šo, liekas, varētu nepietikt, pirms durvju atslēgšanas atliek pāris sekundes paturēt nospiestu atslēgšanas pogu uz signalizāciajs pults un visi logi smuki nolaidīsies lejā. Pretēja reakcija paturot aizslēgšanas pogu. Tajā pašā momentā, ņemot vērā faktu, ka auto tiek iedarbināts bez atslēgas (Keyless - ir kredītkartes izmēra karte kabatā), meklē nu kabatā to pulti, lai nospiestu attiecīgo pogu. Arī bagāžnieku iespējams atvērt, nospiežot attiecīgu pogu uz pults, taču lai aizvērtu, jāsastopas ar tādu nepatīkamu pārsteigumu kā – nav roktura. Respektīvi, jebkurā gadījumā būs jāsasmērē roka, ja vien auto nav tikko mazgāts. Arī atpakaļgaitas viena labā lamp air par maz, lai apgaismotu ceļu pilnībā, taču šajā gadījumā par palīgu nāk parkošanās sensori.

Xenon - redzamība, salīdzinot ar iepriekšējo auto bez xenon, jūtami labāka. Par to gan jāmaksā ar logu šķidruma patēriņu, jo tas tiek smidzināts automātiski - pietiek vien mazliet uzsmidzināt uz loga, kad 4x vairāk tiks lukturiem. Mēdz gadīties pat tādi laika apstākļi, ka, lai veiktu maršrutu Jelgava- Rīga- Jelgava tiek patērēts viss apmēram 3l lielā "bačoka" mazgāšanas šķidrums.

Āda (opcija par +600 LVL) - izskats elegants, viegli kopjams, ziemā, protams, sēžamvieta tiek pasaldēta, taču te lieti noder priekšējo sēdekļu apsilde (diemžēl viena pozīcija - "ON" vai "OFF"). Pēc nobrauktajiem 20000km vadītāja sēdeklis izskatās nedaudz izsēdēts. Nav iespējami elektriski regulējams krēsls un līdz ar to, nav arī atmiņas funkcijas. To vēl var pieciest, taču krīt uz nerviem krēsla čīkstoņa (tāda skaņa it kā atsperes čīkstētu). Nu nav gluži tā, ka visu laiku, taču attiecīgās pozīcijās un gaisa temperatūras iedarbībā čīkst un viss… Te lieti noder BOSE audio ar 7 skaļruņiem, kas šo manai ausij netīkamo skaņu apslāpē.

BOSE audio – standarta 7 skaļruņi (pa divi priekšējās durvīs, pa divi aizmugurējās, pa pīkstulim priekšējā “stoikā” un subwoofers zem vadītāja krēsla) lai arī nav zemē metama sistēma un kādam ar to arī pilnīgi pietiktos, manā gadījumā basu bija par maz un tūlīt pat tika iegādāts subwoofers, kas nu piedrebina pietiekami.

Ņemot vērā faktu, ka Mazda 3 jau tā izceļas ar savu slikto skaņas izolāciju, līdz ar šī subwoofera piepirkumu tūlītēji prasijās arī pēc skaņas un vibro izolācijas. Tas tad arī sekmīgi tika veikts salonam un bagāžniekam. Protams palika labāk. Taču tas tik un tā nedod vēlamo rezultātu, jo, braucot >90km/h var dzirdēt vēju šalcam, ņemot vērā cieto (var pat teikt- sportisko) regulējumu, tiek rūpīgi sajusti visi ceļu nelīdzenumi kā ar R17 vasaras riepām, tā arī ar R16 ziemenēm.

Nav ļaunuma bez labuma... Cietā hadene ar R17 vasarā un precīzā, teleskopiskā stūre, kas tiek regulēta četros virzienos (reti kuram kompaktklases auto ir tāda fīča) padara auto vadību perfektu uz asfaltēta ceļa. Līkumos auto gluži vai pieplok ceļam, saglabājot komfortu sēdekļos un nešļūkājot tajos no viena sāna uz otru.

2.0 litrīgais motorelis ar saviem 150ZS un 187Nm griežas pietiekami labi, lai braucot 6 ātrumā uz 100km/h ar diviem cilvēkiem salonā, bez problēmām apdzītu kādu uz 90 braucošu auto. Pie 120 dzinēja elastība ļoti laba, atliek piespiest “gāzes” pedāli, kā jau 160-170 bez problēmām, tajā pašā laikā saglabājot auto perfektās vadāmības sajūtu. Protams, ka brīžiem varētu vēlēties vēl lielāku jaudu, taču ņemot vērā patēriņu, kurš manuprāt ir ļoti labs - vidēji 8l vasaras un 8,5l ziemas sezonas laikā – var iztikt.

Par spīti Latvijas ceļiem un visādiem citādiem papildinājumiem, salonā nav jaušama kādas plastmasas detaļas grabēšana, par ko biju noraizējies pirms šī auto iegādes. Par salonu runājot... priekšējie pasažieri var justies ļoti ērti, paneļa izgaismojums iepriecina it sevišķi automātiski pielāgojot paneļa apgaismojumu tumšā laikā. Šoferim ar 185cm augumu, aizmugurē bez problēmām var pievienoties vēl divi tādi paši (ja vien var ielīst pa šaurajām durvīm), ja trīs, tad jau vidū sēdošajam var rasties neliela diskomforta sajūta, taču visā visumā pietiekoši ietillpīgs auto, vēl jo vairāk man kā cilvēkam, kuram pārsvarā sanāk braukt divatā ar savu otru pusīti.

Protams neiztikt arī bez tādām ekstrām kā el. logi, el. spoguļi (gan žēl, ka nav elektriski nolocāmi), spoguļu apsilde (ziemā ļoti ātri atkausē), lietus sensors, ABS, EBD, DSC (diži lielas jēgas gan no tā nav, taču vietām noder gan), multistūre ar audio vadību, kruīzkontroli, īsi sakot viss kā nākas.
Tagad tik atliek nobraukt nākošos 20000km, jo pa šo laiku daudz kas var mainīties.

Rezumējums lielos vilcienos:

+ dizains
+ jauda
+ keyless entry
+ perfekta vadāmība
+ ļoti labas bremzes

- jauda
- skaņas izolācija
- jūt katru ceļa nelīdzenumu
- bagāžniekam nav roktura tā aizvēršanai.
- viegli nodauzīt virsbūves krāsojumu


Katrā ziņā esmu ļoooti apmierināts ar šo auto.
Lieku 8, jo ir dažas lietas, kurus varētu pielikt, jo nekad nav tik labi, lai nebūtu vēl labāk, taču jāņem vērā, ka šis ir kompaktklases auto.

EDIT 1 (10.03.2009. ):
Tātad turpinājums manam stāstam:
Patreiz kā nobraukti 52000 km. Uz 20000km un 40000km tika izietas apkopes - pie dīlera attiecīgi apm. 90LVL un 140LVL. Neņemot vērā šīs apkopes, nekādus papildus ieguldījumus/ maiņas nav bijis nepieciešams veikt. Vienīgi nupat uz 50000 km "izbeidzās" priekšējie bremžu kluči un, beidzoties ziemai, būs jānomaina logu slotiņas. Par klučiem pie dīlera prasīja 80LVL, taču caur saviem cilvēkiem atradu lētākus un, šķiet, arī labākus - Ferodo Premium. Man izmaksāja 38LVL un bremzē labāk par stock. Slotiņas pie dīlera 40LVL, bet ja pameklē, iespējams iegādāties arī pa 20-25LVL.
Laikam beidzot auto arī iebraucies un uz šosejas kruizējot uz 105km/h, uz kompja patēriņš 6.5l/100km, reizēm mēdz pat būt visi 6.0. Līdz ar 55l bāku, mazo patēriņu un darbu Rīgā, visu nedēļu bez bēdu var nobraukt ar vienu bāku (apm.550km).
Pirmo reizi, kad gāju skati (ap 30000km), viss pa nullēm un nekādu problēmu. Vasarā iešu otrreiz - redzēs kāda aina tad pavērsies.

Joprojām esmu ļoti apmierināts ar šo auto un, ja neskaita nelielus skrāpējumus virsbūvē, kurus KASKO veiksmīgi nosedzis, kā arī nu jau pieradušo prātu un vēlmi pēc kaut kā žiperīgāka (piemēram MPS) - auto vienkārši super! ;)

EDIT 2 (30.08.2009. ):
Nu jau noripināti nedaudz pāri 60000km. TA gāju maija beigās - atkal pa “nullēm”. Pāris dienas atpakaļ veicu 60000km apkopi. Tagadējais Mazda serviss Baltic Motors (pēc reorganizācijas Inchcape sameties kopā ar Ford), neko sliktu nevaru teikt. – atsūta sms ar atgādinājumu par apkopi, viss solīdi un ērti, tik tajā viņu stāvvietā, kur nolikt auto, gan pamaz vietas. Apkopes izmaksas – 84 LVL. Papildus tam pa garantiju nomainīti aizmugurējie stabilizatori (ja pareizi atceros), priekšējais amortizatora atbalsta gultnis un abi priekšējie bremžu diski, jo bija nedaudz savērpušies. Citu problēmu pagaidām nav bijis.
Un jau atkal jāsaka, ka joprojām esmu apmierināts ar auto, neskaitot tās pāris lietas, kuras esmu pieminējis jau iepriekš. ;)


EDIT 3 (30.04.2010. ) :
Pēdējā laikā tā mazāk sanācis ripināt, nobraukums 70000km. Šoziem sals un sniegs deva uz pilnu klapi, taču visos -25 grādos tā negribīgi, bet tomēr ar kādu trešo griezienu tomēr leca. Vienu ļoti aukstu dienu braucot panelī iedegās ABS+DSC+(!) lampiņa, respektīvi jebkādas palīgsistēmas vispār nedarbojās. Pēc manuāļa teikts, ka auto ar steigu jānogādā servisā, taču sazvanoties ar dīleri tika nonākts pie secinājuma, ka varētu būt pie vainas lielais aukstums n- to dienu garumā. Otrajā dienā viss atkal bija normāli, taču kļūdu tā arī nenolasīja un nu nezinu, kas īsti tur bija par vainu.
Pienāca vasara, nomainīti vasaras riteņi. Tad arī uzradās šādi tādi ieguldījumi ārpus garantijas rāmjiem. Nekas traks, bet aizmugurējās savirzes dēļ pakaļējiem riteņiem “noēda” iekšmalas tik tālu, ka pamanīju to tikai tad, kad riepas sāka laist nost gaisu, jo iekšmalās jau sāka līst ārā kordi. Nu neko darīt, atrasts tuvākais serviss un uz sitiena kaut kādas riepas sadabūtas, lai vismaz uz priekšu var tikt. Izmaksas – 50 LVL par abām Pirelli P6000. Otrs - jau otro reizi 10000km laikā tiks mainīti priekšējie bremžu diski (atkal pa garantiju) + uzlikti jauni bremžu kluči (šoreiz dabūju Pagid klučus pa 28 LVL komplektu). Redzēs kā šāda kombinācija sastrādāsies, jo aizdomas, ka tie Ferodo pie iepriekšējo disku savērpšanas vainas vai nu arī vienkārši ziemas aukstums sabeidza. Vēl pa garantiju priekšā nomainītas bukses ar plauktu, noregulēta savirze un auto sagatavots TA.
TA izieta bez aizrādījumiem.
Ak jā, ja pēc ziemas vairs nestrādā lukturu apsmidzinātāji, pārbaudiet drošinātājus, jo aukstuma dēļ, ja aizsalst smidzinātāji, to mēdz izsist.
 
mariZ @ 7.janvāris 2008 0:00
Visi komentāri
 
yelow 7.janvāris 2008 1:54
0 0 Atbildēt

Nevaru noliegt, ka auto ir slikts, bet es vasarā arī tieši pirku jaunu kompaktnieku un izvēle par labu C4. Ergonomikas ziņā C4 ieliek praktiski visiem kompaktniekiem- viss ir tieši tur, kur tam jābūt un ar aizvērtām acīm automātiski var atrast jebkuru pogu, komforts- tik mīksta gaita nebija nevienam citam testētajam auto, japāņiem tā vispār ir pati briesmīgākā- cvic un m3 īpaši, aurisam mazāk, C4 ļoti patīkami pārvar mūsu ceļu nelīdzenumus.

Konkrēti šajā mazdā man nepatika MP3 magnetolas neesamība, vismaz man salonā teica, ka tādas opcijas neesot, hautiskās RDS pogas, kuras samestas kopā ar visām pārējām audio pogām, piedevām vienā lielumā. Paneļu krāsojums tāds aizdomīgs, liekas, ka viegli noskrāpējams! Ļoti nepatika mērinstrumentu panelim tie trīs apļi, kuri nav nosegti- brīva vieta grūti aizsniedzamiem putekļiem! sarkanā intrumentu paneļu gaisma laikam gaumes jautājums, bet arī nepatīk.

un visbeidzot: "...teleskopiskā stūre, kas tiek regulēta četros virzienos (reti kuram kompaktklases auto ir tāda fīča)..."
kā tu šito biji domājis? cik es atceros, tad tai mazdai stūre tranformējās kā visiem- dziļumā un augstumā. kaut ko būtu palaidis garām?

arba 7.janvāris 2008 8:07
0 0 Atbildēt

iakšā, ārā, augšā, lejā

mariZ 7.janvāris 2008 12:38
0 0 Atbildēt

Tieši tā arī biju domājis - iekšā, ārā, augšā, lejā.
Par pogām - ar laiku pieradu un viss ir pat ļoti vienkārši un ērti. Paneli neesmu mēģinājis skrāpēt, lai noskaidrotu izturību, tāpēc grūti spriest. Daļēji varu piekrist par mērinstrumentu paneļa apļiem... grūtāk ir iztīrīt, taču nesakrājas tie putekļi "x"cm biezām kārtām (un arī tā neredzās) un paneļa sarkanais apgaismojums mani tieši vēl vairāk piesaistīja tieši šim auto.
MP3... nu to gan tev būs sastāstījuši, jo šo ir elementāri pieslēgt. Cits jautājums vai dīlerim tas ir izdevīgi finansiālā ziņā.
Bet protams viss ir gaumes jautājums, jo, piemēram, attiecībā uz C4, nepatika paneļa izkārtojums centrā... nu sit mani nost, patīk, ka viss acu priekšā.

Agaga 7.janvāris 2008 14:51
0 0 Atbildēt

Es par to MP3. Ir tāda lieta kā MP3 modulators-jeb transmiters, ir gan SS, gan reklama.lv. Cenas no 15Ls-50Ls par tādu kuram ir sava atmiņa un displejā rāda dziesmas nosaukumus. Sēdies jebkurā auto kurā ir FM radio un klausies MP3 no flash atmiņas! raida 30m radiusaa, tāka var pat vairākas mašīnas blakus klausīties vienu staciju. +var pieslēgt gan plejeru, gan portatīvo. Meklējiet un atradīsiet!

Janis 7.janvāris 2008 19:53
0 0 Atbildēt

Tikai nepeerciet to suuda transmiteri peedeejais meesls skan suudiigaak par parasto FM es nopirku nosplaavos peec tam nopirku CD rakstiitaaju un tad baudu normaalu muuziku no CD nevis to fakin parodiju kas no taa suuda transmitera naak aaraa.

Agaga 7.janvāris 2008 23:19
0 0 Atbildēt

Pērciet gan transmiteru!
1.)visās mašīnās nemaz tik viegli un smuki nav nomainīt magnetolu.
2.) Tā nelielā šņākoņa fonā .... nezinu- mani neuztrauc, varbūt operu klausoties arī traucē tiešām nezinu.
3.) Personīgi Jānim... es tik izlepušam cilvēkam nevaru palīdzēt. Manis pēc tu vari vedāt līdzi vinila plates- jo arī būs vēl labāka kvalitāte.

Jānis 8.janvāris 2008 12:46
0 0 Atbildēt

fig vin zin esmu pieradis peedeejaa laikaa baudiit kvalitatiivu muuziku it iipasi liela atšķirība ir ja klausaas uz kvalitatīvas audio iekārtas (manā gadījumā Saab 9-5 Harman Kardon 9 skaļruņi) tad viss ir izteiktāk jūtams. Bet nu protams tas transmiters nav dārgs un ja CD aptruukstas un pa rādžiņu nekā nav tad var jau ierubīt it sevišķi ja ir kāds 4GB flash līdzi pilns ar MP3

mariZ 8.janvāris 2008 15:46
0 0 Atbildēt

Ja kas... standartā šis modelis nāk ar 6CD, tā kā varu mierīgi iztikt bez tā mp3.

arba 8.janvāris 2008 20:44
0 0 Atbildēt

salīdzināji Saab 9-5 ar Mazdu 3 :) mazdā ir tāda fona graboņa, ka tā nelielā šņākoņa ir pilnīgs s.....

Eksperts 8.janvāris 2008 20:48
0 0 Atbildēt

Par transmiteri!
Es šito jau laika būšu kaut kur rakstījis, bet nu atkārtošos.
1.problēma-transmiterim sliktāka skaņa kā cd- bet ko tad Jūs gribat-iemetat transmiterī kādu 128kbs vai 160kbs mp3 un gribat lai skanētu kā audioCD.
Es kacāju tikai un vienīgi 320kbs mp3 vai flac. Skan lieliski.
2.problēma-fons- te ir nevis tranmitera vaina bet auto el,intalācijas vaina, slikts zemējums u.t.t-
3.problēma-slitki uztver- te pie vainas ir auto antena vai bieži vien automagnetollas uztevršanas spēks. Vienu un pašu transmiteri esmu licis dažādos auto-lvalitāte tiešām atšķiras.
Bet ja ir labs atskaņotājs, kvalitatīvs auto un gribasspēks nokacjat labas kvalitātes mp3, skaņa buus ok.

autoexperts 8.janvāris 2008 22:27
0 0 Atbildēt

arba- tu esi vispār braucis ar Saab 9-5? Tur nav kapa klusuma, tāpat dzird visādas figņas, tāpēc nevajag nodirst auto, tāpēc ka tas ir kompaktklases un nav "tjipa premium" markas!

arba 8.janvāris 2008 22:50
0 0 Atbildēt

Neko neapd....
Esmu braucis ar abiem. No man zināmiem auto, neviens cits tā negrab kā mazda, kad tāds bija lietošanā, speciāli apbraucu VEF tiltu, jo tas nebija izturami :)

msh 10.janvāris 2008 0:59
0 0 Atbildēt

Priekš kam kaut kādus kakainus mp3 un transmiterus :D Gribi kvalitatīvu skaņu un vairāk mūzikas - kas liedz pirkt mašīnu, kurai ir CD changeris? :) Manam pieklājīgā vecuma megarullzam ir astoņus gadus vecs kenwood maģis, žēl tikai, ka nelasa CD-RW, par pārējo po, maģi, kas atskaņo FLAC, maksā vismaz tikpat, cik autiņš :D

autoexperts 10.janvāris 2008 11:41
0 0 Atbildēt

arba- vairāk grab tās mašīnas, kuras ir unversāļi vai hečbeki, tātad, mazda 3 grabēs vairāk kā saab 9-5 sedans, bet negrab vairāk kā citi tajā kategorijā. varbūt pa kādam troksnim arī ir, bet tā laikam japāņu slimība, jo pabraucu ar corolla verso- pāri sliedēm tiešām labāk aizbāzt ausis :)))


msh-
godīgis sakot, tie cd mainītāji ir totāls fufelis, īpaši vecajās mašīnās, gadās, ka jaunās 80min matricas nemaz neņem, tad tolks no tāda mainītāja? arī kvalitāte nav nekāda dižā, ja nav labas akustiskās sitēmas, kura maksā tikpat kā tavs 8 gadus vecais autiņš! a tajā mp3 diskā var ielikt vairāk mūzikas kā 6 parastajos 60min diksos :)) man mašīnā nav tāds ekstras "cd mainītājs", vai nu mp3 vai radio, vai kāda usb/i-poda pieslēgvieta!

Agaga 10.janvāris 2008 19:37
0 0 Atbildēt

Shodien man nobeidzās transmitters:( vienīgā problēma ar viņu.

Bannijs 13.janvāris 2008 21:25
0 0 Atbildēt

Lai pārāk neatkārtotos, manus komentārus par M3 var lasīt šeit:
http://www.iauto.lv/mansauto.php?modid=1411&marka=27
Ko var piemetināt. Protams 2.0 dzinējs tai mašīnai ir kā radīts, bet nu cena, cena tad tam auto...;)
Es kad njeemu M3, ar baigi cepos par to ka nav MP3, turklāt auto ir it kā mērķēts jaunu cilvēku kategorijai. Oriģinālo CD moduli varēja apmainīt pret tadu pašu ar MP3 un tas maxāja 300Ls.. Vāks. Tāpat tika apskatīts variants par AUX ieejas izveidošanu- netā var attrast infu kā viņu izveidot. FM transmitera variants tika atmests sūdīgas kvalitātes dēļ- un tieši forumos ir infa ka tieši iekš M3 viņi nav baudāmi. Un nav ko te strīdēties- cilvēkiem ir tik dažāds priekšstats par kvalitatīvu skaņu un iespējams daudziem tā FM transmitera skaņa apmierina. Bet galu galā mierīgi bez mp3 dzīvoju(priekšplānā nāca citi M3 netikumi).. pārsvarā klausījos Radio(gana jūtīgs viņš tur) un CDAudio iekš CD-RW...
Kas M3 panelī nepatika- tās trubas ir stilīgas un putekļi arī viņās ta nekrājas, bet slikti lasās rādītāji: kad apgaismojums nav trubas nelaiž iekš gaismu un tur it tumšs, kad ieslēdz paneļa apgaismojumu- sarkana bulta uz arkaniem cipariem- akal slikti; bet nu man bija pirms feislifta un nebija GT un nebija tās zilganās gaismas kas bildē redzama.
Jā un tā krasa.. ārpratā viegli skrāpējas.. nu moš man tikai tā nepaveicās.
Jā un runājot par čīkstēšanu, man pēc pusgada sāka čīkstēt nevis krēsls, bet skaņa nāca it kā no tās vietas kur drošības josta stiprinās. Problēma vienkārša- WD40 jāiepūš durvju slēdzenē, t.i. čīkst plastmasas durvju slēdzenes mēlīte pret metala cilpu vertikālajā stoikā.
Bet vienalga, atmetot visu M3 nepraktiskumu un netikumus, tad šobrīd man Oktāvijā pietrūkst M3 interesantuma, un superīgā ārējā izskata(kad to tikko nomazgā;)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti