Lasītāju pieredze par saviem auto

Renault Megane II 1.5 dCi 2006 Novērtējums: 8
Ir pagājuši mazliet vairāk kā 2 gadi kopš lietoju šo auto, nobraukti ~40 000 km (vasarā gandrīz nebraukāju) un ir radies viedoklis, kuru vēlos jums darīt zināmu : D
2006. gada pavasarī tramvajs izrādījās spēcīgāks par iepriekšējo auto http://www. iauto. lv/mansauto. php?modid=1116&marka=31 vasarā auto nav nepieciešams (vasarā pietiek ar diviem ratiem) un pienāca ziema kopā ar interesantu piedāvājumu - pāris mēnešus veca megane II grandtour (universāls) par ļoti patīkamu cenu. 1.5 dīzelis nebija mans sapņu motors, reno nebija sapņu auto un pirms tam pieturējos pie savas teorijas, ka auto vērtība nedrīkst pārsniegt vienu algu, bet tā kā piedāvājums bija salds, nolēmu pamēģināt.
Pirmais iespaids - agrāk 1.5 dīzeļi gāja draņķīgāk : D Biju gaidījis ko briesmīgāku un saņemtais auto mani patīkami pārsteidza, tīri subjektīvi tas šķiet manāmi patīkamāks par getzu vai coltu. Ar dažādiem mazlietotiem auto ir sanācis braukāt gana daudz, lai uz brīnumiem necerētu.

Ok, mazliet konstruktīvāk:
Motors:
patēriņš: ~5-5,5 l /100 km. maksimālais ir bijis izbīdoties cauri visai Rīgai piektdienas pēcpusdienā. vidējais ātrums bija 10 km/h, patēriņš - 10 l /100 km. Mazākais vidējais ir 3,7 maršrutā Rīga - Valka, kas auto vadīja dāma bez tiesībām. Braucot uz 120-140 km/h pa šoseju uzkāpj līdz 6,5, vasarā braucot uz 100 km/h 4 l nav problēma, bet nosauktie cipari ir vidējie pēc kompja domām, reāli varētu būt par 5% vairāk. Tā kā neviens iepriekšējais auto man reāli zem 10 l netērēja, par patēriņu esmu sajūsmināts.
Apdzīt uz šosejas nav problēmu, bet ir jāpiedomā, dīzeļa troksnis pie uzsiluša motora salonā nav manāms.
Salons:
Priekš tās klases auto ir ok, gana ērts arī garos gabalos. Auto bieži izpilda alkovoza un burziņmobīļa funkcijas, tāpēc gaišais salons ātri piedrazojas. Bagāžnieks ir riktīgi ietilpīgs, divas reizes esmu gulējis un 179 cm garam cilvēkam nav problēmu izstiepties, tātad arī līķus līdz purvam var aizvest : D Auto pirmais īpašnieks to bija izvēlējies tieši ietilpīgā salona dēļ. Patīkami ir iekrāmēt 10 alus kastes (papes) un pārvilkt pāri "štorku". Var ielikt arī 10 plastmasas kastes vai 90*60*60 sadzīves tehniku nenolaižot benķus, bet tad bagāžas pārsegu pārvilkt neizdosies.
Lielākā sāpe ir zemais klīrenss un plastmasīgā apakša, no ceļa nobraukt ir bīstami. Kaut arī cenšos aizdomīgās vietās nelīst, apakšas plastmasas ir cietušas, neskatoties uz to, ka ne reizi neesmu uz vēdera sēdējis vai apzināti līdis dubļos.
Elektriskais stūres pastiprinātājs nav tik melns kā to mālē, atšķirību jūt, bet nedaudz un reti. Standarta radio skan ok

Remonti:
Auto tiek servisēts mūsā, šamie vienmēr visus darbus veikuši laikā un kvalitatīvi, pie tam samaksa par darbu ir ļoti saprātīga, ar daļām nekāda īpašā pieredze nav un ceru ka nebūs, oriģinālie bremžu kluči Ls 35, aftermarketa Ls 12-14. Garantijas laikā nomainīja stūres stieni, priekšējos gulņus un CD atskaņotāju, kurš sāka skrāpēt diskus.
Elektrība:
Pirmo reizi tuvo gaismu spuldzīti mainīju ~40 min, otro ~20 min, tagad ~10 min (roku mazgāšana iekļauta tajās). Maina tās caur spārnu, bet pēc 2 reizēm tas vairs nesagādā problēmas. Ir pāris elektroģļuki - reizēm īsi pēc auto aizslēgšanas sāk darboties signalizācija, it kā to var novērst atslēdzot salona devējus. Radio bija nobeidzies pavisam, atslēdzu, pieslēdzu - aizgāja. Reizēm iedegas "check ABS" forumā noskaidroju, ka tas visticamāk dēļ nekontakta vados zem pasažiera beņķa, kuru rada tur pabāztās mantas. Izvācu tās un gļuks pazuda.

Secinājums:
galēji utilitārs transportlīdzeklis ar kuru sākumā aizbrauc līdz Augstajiem Tatriem un tad domā: "bet kāpēc mēs te atbraucām".

Ja būtu jāpēkt jauns vai mazlietots auto, vai ņemtu megāni?
Jā, bet paskatītu arī 4x4 pandu.

Ja skapītī stāvētu kāpis un būtu pofig ko ņemt, vai ņemtu jaunu/mazlietotu mazauto?
Nē : )

Lieku 8, jo salīdzinu ar tās pašas klases mašīnām, ne ar 6x dārgākām.

IZLABOJU KĻŪDU - nobraukti ir 40 k, 20k gadā.

Šobrīd ir ~80 k uz pulksteņa, nomainīti ir stūres stiepņi, noregulēta savirze.
salonā parādās diloņa pēdas - ātrumpārslēgam cipari padiluši, no šofera iekšējā roktura gumijotais pārklājums sācis lobīties.

Šobrīd nobraukti 105 k, jāremontē stūres reika un viens lodbalsts apakšā pie plaukt. Stūres reikas defekts mani nepatīkami pārsteidza. Eļļu mainu pats ik pa 10k.

Pēc nobrauktiem 130 k un gandrīz 5 gadiem, auto pārdevu. pirms katras skates ko mazliet piekarē palaboja, bet tas iekļāvās 50 latos ar visu savirzi.
Beigās nestrādāja atpakaļgaitas lampas (devējs gļukoja), nopuva numura apgaismojuma kontakti (tas gļuks ir daudziem auto, arī tā paša gada passātam), pārējais bija ok. Uz nākamo ziemu gan jau jāmaina akumulators, beigās pieauga patēriņš, kompis rādija vienu, reāli tērēja vairāk.

Šobrīd atkal meklēju ekonomisku auto ziemai, bet skatos uz benzīnniekiem - negribu vairs salt. Ja kaut brīdi pabrauc ātrāk, nav problēmu, bet jau sastrēgums sākās 300 m no mājām, pirmās 20 min sastrēgumā ir jāsalst. Īsi pirms pārdošanas ar konkrēto megāni pabraukāja vēl pāris cilvēki, visi bija apmierināti ar auto kopumā un sajūsmināti par patēriņu : )
5 gadīgu megāni ar ~130 k noskrējienu pārdevu par Ls 3500, tieši tik, cik bija operlīzes atlikusī vērtība, nopirku vecu bmw un dziedāju prieka dziesmas par vadāmību un cēlienu, bet bmw patēriņš pilsētā (aktīvi braucot līdz 15 litriem) galīgi nepatīk.
 
peecis @ 12.janvāris 2009 0:00
Visi komentāri
 
Valdis 12.janvāris 2009 21:37
0 0 Atbildēt

nobraucot ar pāris mēnešus vecu auto 20000 km, tam nobrūk stūres stienis, abi gultņi, cd atskaņotājs, un elektronika gļuko.

Ar tādu lūšanu, tā mašīna vispār būs spējīga izvilkt līdz 100tk km nobraukumam?

nazis 13.janvāris 2009 14:05
0 0 Atbildēt

Garantijas laikā stūres stieni - tas ir normāli, bet 2 gultņus - tas jau ir amorāli! Laikam sliktāki par ķīniešu ražotajiem!

Girts 14.janvāris 2009 17:45
0 0 Atbildēt

Kas tu nenormāls? Man bija jauna Jetta, un pie 20000km ari nobruka aizmugurējā riteņa gultnis. Gultņi mašīnām tagad švaki nāk, neko darīt:D

feciic 14.janvāris 2009 18:20
0 0 Atbildēt

Man šitāds tikai ar 1.6 benzīnu darbā iedalīts. Pa garantiju nomainīja priekšējo stiklu, kas uz bruģa saplīsa un vienu lodbalstu. Saņēmu kad bija noskrējis 43k km tagad pa gadu vel 40k km. brīnos kā tik maz plīsis jo žēlots netiek.
Bet nu eniivei sev tādu nepirktu dēļ neērtajiem(pārāk mīkstajiem) sēdekļiem, pretīgo vadāmību un ļengano gaitu uz ceļa.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti