Lasītāju pieredze par saviem auto

Saab 9-5 3.0T V6 1999 Novērtējums: 8
Sveiki, nolēmu dalīties pieredzē par savu pirmo SAAB markas auto ar neliela referāta palīdzību.
Iepriekš esmu braucis ar Audi, Vw un diviem BMW markas auto, jāatzīst esmu bavārijas auto un klasiskās piedziņas piekritējs un arī pēdējais auto bija BMW E34, biju jau pilnībā nobriedis iegādāties nākamās paaudzes 5. sērijas BMW E39, patiesībā variants bija arī par saabu 9-5, taču piedāvājums uz doto brīdi šiem auto nebija pilnīgi nekāds par man atvēlēto budžetu, turpretī E39 izvēle bija daudz plašāka. Braucot garām vienam no plačiem, ieraudzīju 9-5 un kaut vai tīri intereses pēc nolēmu, ka eksemplārs jāapskata.
Pārdevējs arī uzreiz bija klāt, izlikās jau dikti laipnīgs, kā jau parasti tie plačinieki. Nu sāka stāstīt - 98. gads, 3.0 4pak automāts u. t. t, uzreiz arī pieminēja, ka patēriņš neesot nemaz liels, pilsētā ap 10litriem (Tas, ka tās ir pilnīgas pupu mizas jau bija skaidrs, jo līdzīga darba tilpuma auto jau bija pabijis manā īpašumā, bet vispār šī piezīme mani pat īpaši neuztrauca), cena arī principā bija pa kabatai (uzreiz nosauktā nē, bet nu cenu taču nekad nedod galējo), internetā redzot šādu motora un kārbas apvienojumu es nemaz nedotos auto skatīties dēļ studentam neatbilstošā degvielas patēriņa (Vēl labāk, dzinējs beigās izrādījās ir arī Turbo), bet auto stāvoklis pārsteidza, vismaz salīdzinot ar citiem šāda gada auto, ko jau biju aplūkojis internetā (šis arī ir iemesls kamdēļ auto iegādājos), aprīkojums arī - pilns līdz malām (Par to vēlāk), pārdevējs tikko gatavojās auto bildēt internetam un īpaši negribēja dot braukāt, lai nenosmērējot, bet nu beigās vienojāmies. Auto tiešām gāja ļoti labi jau no zemajiem apgriezieniem (jaudas ta teju 2x vairāk kā iepriekšeejam auto dīzelim), hadenē nekas negrabēja, logā bija pilnīgi svaiga skate, viss kluss un foršs, orģinālā audio sistēma skanēja ausīm ļoti tīkami, motors nebija mazgāts un nekas nebija nopunķojies, protams, auto nav tikko no salona un bija pāris niezīši, bet tas viss bija nieks.
Izbraucu vēl uz šosejas, brīdi pavēroju spidometru, nedaudz padomāju un sapratu, ka vajag. Pat nedevos uz servisu bet pa taisno pēc aploksnes, riskanti jā, bet emocijas ņēma virsroku.
Pēc aptuveni stundas auto ar Rēķinu- uzziņu jau bija manā īpašumā.
Tātad auto ir SAAB 9-5, 98. gada beigas, dzīvi mans eksemplārs, pēc papīriem spriežot, bija sācis Vācijā, 3.0T Automāts, ~200zs/310nM (Aero ar 2.3 tiešām ir vairaak zirdziņu, bet nu šis vairāk ir pozicionēts kā mierīgs šefu auto), cimdu nodalījumā iegādes brīdī atradās arī pilnīgi visas auto grāmatiņas un bija arī pāris servisa ieraksti, auto bija tikko nopulēts un izpucēts, nospodrināts un izberzts, nu kā jau katrā sevi daudzmaz cienošā placī.

Runājot par aprīkojumu, nebiju domājis, ka par savu budžetu varu dabūt auto ar tādu komplektāciju.

Ādas salons, elektrisks, visi krēsli apsildāmi + priekšējie ventilējami, vadītāja ar atmiņu.
Kruīza kontrole
Klimata kontrole
HarmanKardon Audio sistēma
Elektriski un apsildāmi spoguļi, pasažiera spogulis elektriski nolokāms
Loģiski, ka visi 4 elektriskie logi, ar visu bērnu aizsardzību
4x SRS, TSC, ABS u. c drošības sistēmas
Ādas multistūre, regulējama
Borta kompis - vid. patēriņš, temperatūra, vidējais ātrums u. t. t
Automātiskās gaismas, miglas lukturi, salonā kāju apgaismojums, "ledusskapis" cimdu nodalījumā
u. t. t
: )

Auto super ērts, skaņas izolācija lieliska, protams visi tie sīkumi, par kuriem SAAB ir piedomājis, kā foršie krūzīšu turētāji, "dubultie saulessargi", nakts panelis u. tml, arī auto auru tikai uzlabo, bagāžnieks gigantisks, pa mazo- vietējo kraju patēriņš tiešām sāka biedēt, bet kopā ziemā vidējais ir kaut kur starp 10 un 11 litriem Šoseja + Rīga 50/50, baigi nesēņojot bet arī neskrienot.

Pagaidām ne ar kādiem lieliem remontiem neesmu saskāries, ritošās daļas diagnostikā noteica, ka jāmaina tikai 4 bukses šķērsstabilizatoriem, ritošā daļa esot praktiski tāda pati kā kaut kādām Omegām takā nekam dārgam tur īsti nevajadzētu būt, oficiālais dīleris gan pie katras izdevības noplēsīs 9 ādas takā iesaku remontdarbus veikt citur.
Nedaudz esmu sakrāsojis vajadzīgos sīkumus, eļļas, filtri u. tml, ja izdomāšu ar auto braukt ilgtermiņā, tad jāmaina arī būs zobsiksna, kuras komplekts maksā ap 150ls (Kā nekā 4cilindru motoriem ķēdes maiņa maksā ap 600-700ls), vārīga vieta šiem auto esot Direct Ignition bloki virs svecēm, sveces ieteicams mainīt savlaicīgi lai šos blokus "pasaudzētu", jo jauns šis bloks maksā ~210ls/gab un V6 motoram tādi ir divi, vispār izmaksas nav nemaz tik augstas, kā varētu domāt.

Neliels kopsavilkums:

Ļoti dinamisks auto, ikdienai vairāk kā pietiekams.

Degvielas patēriņš nav tik liels kā varētu šķist, tikko biju nelielā izbraucienā no Tukuma uz Koknesi ar 3 cilvēkiem mašīnā, bez nekādas īpašas piedomāšanas par degvielas ekonomiju, borta dators rādīja 8.0-8.1l/100km, tīri pa pilsētu gan ir jārēķinās ar litriem, vismaz, 13-14.

Ļoti ērts salons

Auto maksā mazāk nekā nezinātāji varētu domāt un piedāvā krietni vairāk prieka kā konkurenti par analogu cenu.

Sintētiskās Eļļas maiņas intervāls ir 20 000km

Teicama korozijnoturība, mans auto pirkšanas brīdī pa Latviju braucis jau vismaz gadus 8, korozijas nebija nemaz, pierādījums tam, ka ne vienmēr auto no ārzemēm ir labāks.

Pie mīnusiem varu minēt:

3.0 motors ir pieejams TIKAI ar 4pakāpju automātisko kārbu

Samērā liels ceļa nodoklis - 95ls, bet nu +/- tāds tas būs jebkuram ne- mazās klases auto.

Konstrukcija šim auto, reizēm, ir samērā dīvaina, zviedri ļoti mīl izmantot "Torx" skrūves, kuras ir praktiski nereāli normāli atskrūvēt, ja tās ir ieēdušās, nu vēl, lai nomainītu spidometram spuldzītes, jānoārda ir puspanelis u. tml, bet nu pagaidām to var pieciest : )

Labi, ceru, ka kādam šis raksts arī noderēs.
Paldies.
 
nafnafs @ 14.marts 2010 0:00
Visi komentāri
 
Knife 17.marts 2010 21:35
0 0 Atbildēt

SaaB ir labs, ja nav bijis sists, jo pie mums var tiešām nopirkt lētu un labu auto, taču daudzi paziņas ( kopskaitā 6), kuriem ir bijis SaaB nav tā paveicies, jo LV lielāka daļa ir iestumti no Vācijas, Beļģijas un leišiem, diemžēl lielākajai daļai pēc LV nobrauktiem 30 - 40 000 km sāka jūgties sajūgi un elektronija. Secinājums sists vai slīkonis. Bet ja SaaB pirkts tepat tad tas kalpo tiešām uzticami. Vienīgais, kas man besī ir SaaB panelis, tas tā...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti