Lasītāju pieredze par saviem auto

Audi 80 B4 1995 Novērtējums: 7
Pirm pusotra gada iegādājos audi 80 b4 avantu 1.9 tdi. Autiņu meklēju kādus 9 mēnešus, kamēr kautko sakarīgu atradu. Principā vēl skatījos skoda octavia 2 un audi A6 līdz 97 gadam (protams dīzeli), bet B4 bija pirmais kas bija kaut cik necik sakarīgs. Skodai līdz atvēlētai summai, kas tika atvēlēta autiņa iegādē, nekā sakarīga nebija, bet A6 neatradu nevienu kas kaut cik necik būtu ok un nebūtu baigi nodzīts.
Tātad tagad par b4...... autiņš bija no Vācijas un es biju pirmais, kas viņu lv skatījās. Izripojis no rūpnīcas 1995 gada beigās. Kad pirku, uz tāfeles bija 141 240 km, kas pec sludinājuma izlasīšanas izraisīja smiekus, bet kad apskatīju vāģi, nācās secināt, ka noskrējiens ir visai īsts vai vismaz tuvu tam (vēlāk atrastā un uzietā infa nobraukuma patiesumu apstiprināja). Kā jau lielākai daļai B4, arī šis konkrētais eksemplārs bija aprīkot visai paskopi: elektriskie logi tikai priekšā un kondicionieris, kas arī darbojās. Vairāk nekādas ekstras : (, pat ne tahometra, bet tizls pulkstenis....

Tātad pa šo laiku esmu nobraucis nedaudz veirāk ka 50k km, kuru laikā esmu nomainījis:
- pagājušajā ziemā priekšējos amīšus, jo pie -20 viņi sasala
- priekšējos un aizmugurējos sailenblokus (pēc tam kad šogad izgāju TA)
- priekšējās un aizmugurējās kolotkas
- kad nopirku nomainīju aķīti, jo visrū stāvēja tikai 55Ah kastīte, kas ziemā varētu būt pa īsu dīzelim
Nu protam arī eļļas maiņas un filtri un ziemas riepas ar diskiem. Zobsiksnu un rievsiksnu ar visiem roļikiem nomainīju gan tikai nesen, jo vācijā bija mainīta un nākamā maiņa bija uz 200k km (kad nopirku zobeni protams pačekoju). Tagad iet uz beigām arī aizmugurējie amīši, bet ceru, ka līdz pavasarim nobraukšu. Man amīši vispār nevienam autiņam ilgi neiet, jo sanāk padaudz pa zemes ceļiem braukāt.
Vairāk arī neko neesmu darījis, ja neskaita šādus tādus uzlabojumus, kas nav saistīti ar auto apkopi. Tā laika gaitā ieliku kruīza kontroli, pilnās priekšējās lampas, miglas lukturus un pilno borta datoru ar autočeku, tahometru, āra temperatūras displeju, kā arī nočipoju, lai iet labāk kad veic apdzīšanu ārpus pilsētas.
Apetīte 1.9 dīzelim ir vidēja, ja vasarā uz taisnes braucot lidz 100km/h ir 4,5-4,7 litri, tad ziemā pie tāda paša ātruma sanāk 5,2 - 5,5 (riepas ar radzēm), turpretī pilsētā patēriņš vasarā ir kādi 6-6,5, bet ziemā 7 - 8 litri, pagājušajā ziemā, kad bija uznācis -20 īsos pārbraucienos pa pilsētu (līdz 9 km attālumam) rija visus 10 litrus. Ja brauc virs 100 apetīte aug manāmi. Autiņu piedarbināt pagājušajā ziemā nebija problēmas arī pie -28 grādiem, leca jau pie otrā apgrieziena. Uzskatu, ka, ja dīzelis ir kārtībā, iedarbināt viņu var tieši tik pat labi/slikti kā benzīna dzinēju

Tad tagad par plusiem un mīnusiem:

+salīdzinoši mazs degvielas patēriņs
+ir tosola sildīšanas sveces, kas ziemā dod patīkamu siltumu salonā tiko piešķiltam un aukstam dzinējam
+ saliekot pakaļējos benķus ir līdzena grīda
+nedārgas rezerves daļas un pieejamas visos kaktos

- bagāžnieks varēja būt lielāks
- diezgan pacieta ritošā, sevišķi aizmugurējā ass
- diezgan pazems priekš ziemas
- ja negrib lai saplēš gumijas zem durvīm, jāskatās lai tur ziemā nesasalst sniegs vai ūdens
- aizmugurē sēdošajiem durvju ailes varēja būt lielākas
- aukstā laikā un kad līst, svīst ciet aizmugurējie logi, jo uz tiem netiek pūsts gaiss
- kā jau dīzelis, dzinējs uzsilts lēni, jānobrauc kādi 12 km lai dabūtu 90 grādus
- k0ndicionieris izslēdzas pie +6 vai +7 grādiem (nav sanācis laika apčakarēt vadības bloku), bet salona ventilācijas recirkulācija ir ieslēdzama tikai pie ieslēgta kondicioniera.

Kā atzīmi lieku 7, jo ir diezgan daudz sīkumi (sk pie mīnusiem), kas reāli besī


marko @ 16.janvāris 2012 0:00
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 25.marts 2012 17:05
1 0 Atbildēt

Priekš kam tev to recirkulāciju?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti