Lasītāju pieredze par saviem auto

Opel Vectra C 2006 Novērtējums: 9
Tā nu ir sanācis, ka meklējot jaunu braucamo, apstājāmies pie Opel Vectra C. Izvēle tika balstīta uz vairākiem faktoriem: ietilpīgs universāls, labi aprīkots, ne vecāks par 5-6 gadiem, vidējam Latvijas automehāniķim saprotams, atsauksmes no paziņām. Bija vēl arī citi konkurenti - Ford Mondeo, Škoda Octavia, VW Passat, Opel Zafira, SEAT Altea XL. Dziļāk neiedziļināšos kāpēc Vectra, jo tam vairs nav nozīmes, bet pārējiem kaut kas pietrūka, lai izvēlētos to.
Nu tātad tika iegādāta Opel Vectra Station Wagon (nezinu kāpēc nav vienkārši Caravan), 2006. gada pēc facelifta, 1.9CDTI ar 120zs, manuālā kārba. Ļoti labi aprīkots: pr/aizm. pārkinga sensori, 4x elektriskie logi, elektr. spoguļi, navigācija, apsild. sēdekļi, 2- zonu klimata kontrole, riepu spiediena kontrole, iebūvētie saules sargi aizm. durvīm, ādas salons, kruīzs. Principā līdz pilnīgai laimei pietrūkst tikai lietie diski, bet arī esošie metāla izskatās sasodīti labi, jo nav standarta pilnie, bet liela 5- staru zvaigzne ar ļoti labiem plastmasa uzlikām.
It kā noskrējis 137t km pa Šveices kalniem, nezinu vai ticēt vai nē, bet vizuāli tā varētu būt. Tehniski arī viss ir nevainojami, bet drošs paliek drošs pēc iegādes nomainīju zobsiksnu un pie reizes pēc nelielas pārbaudes arī termostatu, jo braucot motors neuzsila līdz 90, bet gan 85-87 grādiem, pēc maiņas liekas, ka motors uzsilst ātrāk, bet joprojām 90 ir sasniedzami ilgā braucienā vai sastrēgumā. Ar termostatu izrādījās, ka mans pieņēmums - vidējam Latvijas automehāniķim saprotams, ir izgāzies, jo it kā vienkārša maiņa ievilkās līdz 5h un motortelpas burtisku izjaukšanu, jo termostats atrodas motoram sānā, kur nevar piekļūt nedemontējot citus agregātus. Jāatzīst, ka motortelpa patiešām ir pārbāzta un ļoti pieblīvēta, manai iepriekšējai automašīnai Fiat Grande Punto tur varēja brīvi rakāties un skrūvēt. Zobsiksanas komplekts ar ūdenssūkni maksāja 100lvl + termostats 30lvl, dārgāks kā parasti, jo nāk kopā ar devējiem. Pilnīgi normālas cenas. Pats esmu nobraucis 3 nedēļas un kādus 3000km par šo laiku varu apgalvot, ka esmu stāvā sajūsmā par Vectru, jo ikdienas vidējais patēriņš ir 6.3l/100km (salīdzinot Fiats tērēja 6.0l/100km, bet ar 1.4l benzīna motoru) un šosejas ar kruīza kontroli un 6. pārnesumu sanāk ap 5l uz 100/km, salons ir plašs, aizmugurē var brīvi braukt pieci pieaugušie un pat ieliekot 2 bērnu sēdeklīšus, vidējā vieta ir pietiekami plaša, lai iesēstos pieaugušais. Bagāžas nodalījums ir milzīgs, ļoti dziļš, dziļāks kā V70. Uz ceļa turas labi, bet jūtams, ka mašīna sver vairāk par 2t un, ātrāk ejot līkumos, tā sazvalstās kā liela govs, bet taisnvirzienā auto peld līgani un patīkami absorbē ceļa nelīdzenumus. Dinamika ir laba un atbilstoša auto svaram, nav problēmu uz apdzīšanu. Vienīgi motors ir neelastīgs, jo ar 3. ātrumu var sākt braukt pie kādiem 40-45km/h, tas sanāk, ka katrs ielas pagrieziens jāizbrauc ar 2., Fiatam tādā ziņā bija elastīgāks, tur jau pie 30km/h varēji mierīgi bez grūtībām ar 3. pārnesumu braukt. No braukšanas komforta viedokļa man nav nekādu iebildumu, sākumā bija pagrūti saprast paneļa izkārtojumu un pogu funkcijas, bet tagad esmu jau piešāvies, bet nevarētu teikt, ka tā ir ļoti ērta. Piemēram, lai izvēlētos, lai gaiss pūš uz kājām vai loga, nākas ielīst iekšā borta datorā un ieklikšķināt vajadzīgo, nevar vienkārši pagriezt rullīti un viss, tas pats arī ar navigācijas uzstādījumiem, manuprāt diezgan neloģisks interfeiss. Bet kā jau teicu, līdz to saproti, pēc tam jau ir vienkārši.
Manuprāt Vectras, it sevišķi C ir pārāk nenovērtētas Latvijā, jo tās ir lētākas par analogiem (4500-6000LVL) un piedāvā ļoti labu komplektāciju, auto ļoti labi izskatās, tā dizains ir moderns, braukšanas kvalitāte ir laba, salons ir kvalitatīvi salikts.

kopsavilkums:
+ komplektācija;
+ auto cena;
+ plašs salons un bagāžnieks;
+ ekonomisks;
+ gaita

- borta datora, navigācijas un instrumentu paneļa vadība;
- neelastīgs motors;
- pārbāzta motortelpa, kas apgrūtina remontdarbus.

P. S. Sanāca, ka sieva apskādēja auto, rezultātā 3. mīnus izrādījās liktenīgs (beidzas pamperis, sākas radiators) un tika sasists radiators, visādi citādi auto būtu braucams līdz nelielajiem remonta darbiem. Tagad stāv servisā un gaida apdrošinātāju naudu, lai remontētos.

Ik pa laikam ielikšu papildinājumus.
 
aigi @ 20.jūnijs 2012 0:00
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
aigi 28.maijs 2013 14:20
1 0 Atbildēt

Gads apkārt. Par šo laiku no savas kabatas ir nomainīti abi amortizātoru gultņi (13LVL/gb). tas arī viss. TA arī pēc gada pa nullēm.
Auto tiešām lielisks, ziemā lec kā bitīte un iet pamatīgi stabili. Pateriņš ir ap 6l - 20km šoseja 50km pilsēta dienā.
Pēc gada joprojām neesmu pieradis slēgt iekšā tuvās gaismas, bieži aizmirstās, prasās peč AUTO režīma.
Visiem, kam vajag ietilpīgu auto - iesaku.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti