Lasītāju pieredze par saviem auto

Peugeot 309 GTi 1987 Novērtējums: 9
Pēc cītīgas Peugeot 205GTi meklēšanas un cerību zaudēšanas netīšām Saldū tika uzskriets virsū pavisam savādam PUGam - 309, man šie modeļi nekad nav patikuši un neietilpa manā redzes lokā, jo visi 309 bija redzēti tikai ar 5 durvīm, bet šis te bija kas jauns - 309 GTi 1,9i ar 3 durvīm, un pietam sagatavots Peugeot Talbot Sport. Pirmajā testa braucienā jau secināju, ka ritošajā daļā būs nepieciešams ieguldīt naudu... Vēlāk tikai pamanījām to, ka uz spidometra ir tikai 74 tūkstoši kilometru, kā patiesību apstiprināja arī Vācijas servisa grāmatiņa un Latvijas tehnisko apskašu kvītis - attiecīgi šis auto Latvijā bija nodzīvojis 6 gadus un nobraucis tikai 8 tūksošus. Izskatījās kā no kataloga - spīdošs, ar oriģinālajiem lietajiem R15 diskiem, visiem papildus lukturiem (migliniekiem un tālajiem). Nav labuma bez sliktuma - no stāvēšanas vecas bija palikušas visas bukses, izbeigušies amortizatori un vēl šis tas. mašīnā nācās ieguldīt paprāvu summu, bet sekas atbilstošas - auto kā jauns, tik nelieli nelīdzenumi un pabalējusi krāsa. Vēl pēc kāda laika motortelpā atklājās Gutmann uzlīmes, kuras liecina, ka pie šī auto piestrādājuši arī lielākie Peugeot tūninga speciālisti - domājams, ka nomainīta sadalene un čips, to gan neviens vēl nav uzņēmies pārbaudīt. Nākamais uzlabojums tika veikts, uzliekot Green Cotton konisko gaisa filtru, kas automātiski lika uzlikt Subaru Turbo Impreza gaisa savācēju, lai gaisa filtram pieplūstu pietiekami daudz svaiga gaisa (gaisa filtrs atrodas tieši pa vidu pirms vējstikla). Esiet uzmanīgi, pa gaisa savācēju var tecēt ūdens uz motora un krāties pie svecēm - dzirksteles pazusšana neatgriezeniska. Nācās arī nedaudz atvieglot izpūtēja uzbūvi, lai nebūtu tik liela izplūdes gāzu pretestība. Rezultātā 940 kg smagais auto lec pa gaisu ar aptuveni 150 zirgspēkiem (kādreiz nāksies izmērīt). Nākamā problēma radās, meklējot ziemas riepas, 185/55 R15 ziemas riepas nav tās lētākās, tāpēc tika meklēti R14 diski gan priekš ziemenēm, gan gruntenēm. Sakarā ar lielajām bremžu mašīnām bija bažas, ka R14 virsū nelīdīs, un tādi diski vispār nav vienkārši piejami (108/4 ofset 18-25). Pēc ilgas meklēšanas tika atrasti krievu kaltie (tipa lietie) diski, kurus dažs labs izmanto rallijā. Vienīgi tie neatnāca balti, bet toties ar nepareizu ofsetu - nācās taisīt flančus. Labās lietas - tāds auto nav katram, pietiekami ērts, jaudīgs un dinamisks, viegli vadāms (asfalts, grunts, sniegs), nerūsē. Ne tik labās lietas - detaļas nedaudz dārgākas par VW, grūtāk pieejamas, šad tad niķojās (bez letālām sekām), nevar remontēt kur pagadās (daudzos servisos lūr kā uz 9. Pasaules brīnumu). Sliktās lietas - šādus auto vairs neražo.
Jauks auto sportiskai braukšanai... Ja kāds šaubās - Nāc skrieties!
Clayman @ 27.decembris 2002 0:00
Visi komentāri
 
Tikai lasītājs 1.janvāris 2003 23:04
0 0 Atbildēt

Tad nu beidzot es uzzināju, kas tas par auto, ko redzēju centrā nelielā sānslīdē pārlecam pār krustojumu. Clayman, žēl, ka tu pats neredzi cilvēku reakciju pēc šitāda izgājiena... (ir labi), prieks, ka kāds māk arī braukt.

me 18.janvāris 2003 0:19
0 0 Atbildēt

respect

fans 25.augusts 2003 23:41
0 0 Atbildēt

Ir laiks aktivizeet siis markas autoklubu - ne jau katrs perk taadus autinus - tad kaadel kopaa meees nevar izcelt sos autinus

x-torz 17.decembris 2003 3:41
0 0 Atbildēt

Suudiigi ir dabuut tos 1,9 motorus, patreiz havoju veselus divus 309 1,6 l GTI motorus, izbraukaaju visus zinaamos shrotus, bet 1,9 ar 16V neatradu, tikai 8V pieejami (tikai ar 130Zs) :( No saakuma bija VAU arii ar 1,6, tagad saak gribeeties veel jaudiigaak, lai vareetu veel nopietnaak atvilkties :) Iisteniibaa man ir jautaajums - vai 309 var ielikt motoru no 405 ? Savaadaak arii tie 150 Zs pa maz liekaas, a 405 ir T16 modelis ar 200 kumelinjiem.

No miinusiem veel varu pieziimeet, ka 309 slikti tur tukshgtaitas apgriezienus, salonaa prieksheejo durvju plauktinji biezhi luuzt kopaa, ar laiku paraadaas probleemas ar logu paceelaajiem (sevishkji elektriskie biezhi man spruuda). Pavisam noteikti sajuuga troses konstrukcija ir debiila, jo sanaak bishkji taa kaa liekums, kas izsauc troshu paatruukshanu. Taapat ar laiku vai nekopjot kaarbu saak gruuti dabuut iekshaa aatrumos, pie tam ir nikjis ka tur viens lorinjsh beidzaas nost un klokjis paliek ljurkaajoties bez saiknes ar kaarbu.

Plusi - auto dinamika lien pa visiem galiem aaraa (krustojumos daudzi nabaga kruto BMW un citu kruto marku iipashnieki ir pazemoti :). Personiigais rekords ar 1,6 GTI ir 7s/100kmh, meeriits ar hronometru, gadiem ejot dinamika pasliktinaas (domaajams ka gredzenu nomainja vareetu lliidzeet). Bremzeejas tikpat labai kaa uznjem aatrumu, eerti seedeet, eerti paareedzeet (spoguljus gan pilseetas rezhiimama ieteicams uzlikt savaadaakus, jo orig paaraak daudz mirushaas zonas sanaak). Ruusas plekju gandriiz vispaar nav (njemot veeraa vecumu !) un neviens caurums nereegojas izruuseejis. Neesmu ieveerojis, ka detaljas maksaatu daargaak nekaa golfam, man personiigi liekas ka remontaa ir leetaaks, pie tam pliist nost ljoooti reti.

Nu tjipo uzskatu ka man ir tiesiiba par sho teemu spriest jo pasham veselas 2 jau bijushas, pie tam lietotas extreem rezhiimaa (veel ir jautaajums kursh tas bija, ko redzeeji saansliidee krustaa ejam :), gan pilseetaa, gan taapat vizinoties pa rallijtrasi.

P.S. Arii esmu 309 iipashnieks, arii uz halbes gaisa savaaceejs kursh regulaari slapina sveces :)

alldis 9.janvāris 2004 20:19
0 0 Atbildēt

Visiem Peugeot un Citroen īpāšniekiem no savas rūgtās pieredzes silti iesaku nelabot mašīnu pie Jurija Ujutova servisā Slokas ielā 69. Varu padalīties pieredzē [email protected]

Lord 27.janvāris 2004 15:15
0 0 Atbildēt

Ja kadam ir vēlēšanās, tad var iegādāties, tādu. Pie manis viņš nonāca diezgan bēdīgā stāvoklī, bat tikko tika veikts motora kaprem+performace ar sprta sadaleni un vēl šo to.
Cena 1600EUR. 9112496

rally 8.februāris 2005 4:43
0 0 Atbildēt

pa 1600 shiitaads ietu IDEAALAA staavoklii sagavots(ar trubaam un benkjiem un visu spooorta sadaleni).

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti