Lasītāju pieredze par saviem auto

Ford Scorpio 1988 Novērtējums: 8
Šo auto ieguvu 2001. g. rudenī, līdzvērtīgā apmaiņā pret 1987. gada Golfu teicamā stāvoklī, ar kuru biju braucis iepriekšējās trīs ziemas sezonas. Godīgi sakot, uz DARĪJMU skatījos ar bažām, jo autovadītāju aprindās viedoklis par skorpi bija neviennozīmīgs(un tāds ir līdz šai dienai). 90- to gadu sākumā skorpji tika negatīvi "iezīmēti" kā treniņterpos un krosenēs ģērbto šaurpierīšu mašīnas, kas bija un ir traucēklis šī auto imidžam, 90- to gadu beigās - kā stipri rūsējoši un graboši auto. BET, nolēmu noriskēt aiz intereses. 1995. gadā pusgadu biju braucis ar luksotu Granadu, un atmiņas bija ne sliktākās.
TĀTAD ; Ford Skorpio, hečbeks, 1988. g., 2,4 l motors V6, sudraba krāsā, 15/195 izmēra riteņi, elektro logi, spoguļi, sēdekļi, stikla lūka, lampiņas visās iespējamās vietās, panelis ar "koka" apdari, parastā piecu ātrumu kārba. Salons - ērts un plašš. Pieļauju, ka pat ērtāks un komfortablāks nekā 700 sērijas BMW ( varu salīdzināt, jo pats 3 gadus biju e-23 īpašnieks). Īpašu plašuma sajūtu var izbaudīt aizmugurē sēdošie, ērta sēdēšana arī priekšā. Arī ar manu augumu - 190 cm. Auto faktiski izmantoju TIKAI ziemas sezonā. Bet bieži braucu arī citās sezonās. Pirmo ziemu nobraucu ar parastajām M+S. Pašvaki bija braukt, jo skorpim aizmugure ir par vieglu. Otrajā sezonā aizmugurē uzliku jaunās Nokian naglenes, un ziemu nobraucu BEZ problēmām. Auto pieleca visos janvāra salos, salona apsilde normāla. Bet ar nosacījumu, ka radiatoru piesedz ar kartonu. Auto vadība ļoti ērta un patīkama, motora troksni nedzird nekādos apgrieziena režīmos. Gaita mīksta, nekas negrab, nejūt arī sīkos nelīdzenumus. Speciāli simboli brīdina par zemu āra temperatūru. Traucē tikai bagāžas nodalījumā esošo priekšmetu troksnis, kurš labi dzirdams caur plāno nodalījuma vāku. Bet šis trūkums ir raksturīgs visiem hečbekiem.
EKSPLUATĀCIJA un REMONTI.
Divu gadu likā esmu norulzējis ap 20 000km. auto faktiski izmantoju tikai "vietējā satiksmē" Rīga - Jūrmala.
MOTORS V6,2,4 l. darbojas IDEĀLI. Eļļa nezūd, nekas nedžinkst, jaudas pietiek visām situācijām. Līdz šim esmu mainījis tikai eļļas . UN VISS. Ritošā daļa arī bez īpašām problēmām - jānomaina bija tikai viena priekšējā stūres ķega ar gumiju. No pastiprinātāja sistēmas netek ne pile šķidruma. Stūres kātam gan bija jānomaina tradicionālais plastmasas gredzens par 8 Ls. Tika nomainītas visas bremžu kolodkas un pārslīpēti priekšējo riteņu bremžu diski - kopā par 45 Ls. Pakaļējam tiltam arī tika nomainīti lielie "spilveni" - kopā ap 40 Ls. Zināmas problēmas diemžēl sagādā duālais izpūtējs, kurš prasās uz nomaiņu. Ar tradicionālajiem skorpju defektiem - elektroniku, nav nācies vispār saskarties. Viss darbojas nevainojami.
LIELI IEBILDUMI ir attiecībā pret virsbūves rūsēšanu. Rūsē arkas, sliekšņi, grīda , kas nav patīkami. Kā saka - laiku pa laikam kaut kas ir jāpiekrāso. Ja būtu vēlme auto paturēt ilgāk - bez grīdas, sliekšņu metināšanas neiztikt.
DEGVIELAS patēriņš - tik lielam auto, salīdzinoši neliels.
Pilsētā ap 10 -11/uz 100km, ārpilsētā ap 8 - 9/uz 100km. Katrā ziņā - makā īpaši nespiež. Ar bažām tagad sēžos savā vasaras auto BMW - 525, e-34, zinot , ka BŪS jāpiestāj visās degvielas uzpildes stacijās pēc kārtas... Piebildīšu, ka 2,4 l . V6 dzinējs ir pats optimālākais no visiem. Jauda pietiekoša, ekonomisks, ar lielu resursu. Ja speciāli "nejāj", līdz 500 000 un vairāk, bez remonta varot nobraukt. Tāds ir Ford remontu šloseru viedoklis.
PLUSI: liels, ērts, kluss, komfortabls, pietiekoši izskatīgs un salīdzinoši ekonomisks auto. Plašums salonā, daudz vietas bagāžniekā, ne pārāk dārgas rezerves daļas un servisa pakalpojumi. Šos auto arī nezog. IDEĀLS auto lielai ģimenei, var pārvadāt arī daudz mantu.
MĪNUSI : rūsē virsbūve, dzird priekšmetu graboņu bagāžniekā, gada nodoklis 45 Ls.
Auto tiek remontēts un apkalpots firmā "Dorfman servis" Antonijas ielā 21. Pakalpojumu kvalitāte - teicama, cenas arī pieņemamas.
IkdienasViesis @ 29.aprīlis 2003 0:00
Visi komentāri
 
DELFINO 7.maijs 2003 21:11
0 0 Atbildēt

Es arī varu teikt tikai tos labākos vārdus par Fordiem- skorpis tiešām ir kārtīgs verķis.
Nu un tas pats sakāms par Dorfmana servisu- pats savu Mondeo parasti atrādu tieši tur un atsauksmes par meistariem un cenām tikai tās labākās.

janka 15.augusts 2003 9:56
0 0 Atbildēt

es 95g. nopirku 89 gada skorpi un nobraucu 3,5 gadi . tiesām sakarīga mašīna un tagad visu laiku pieturos pie fordiem. vienīgas hroniskās nelaimes visiem ir elektrība un rūsa pie pakaļējiem riteņiem. bet ar uzsilšanu nav tik traki - jānomaina termostats uz tādu kurš tur lielāku siltumu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti