Lasītāju pieredze par saviem auto

Toyota SUPRA 3.0i Turbo 1990 Novērtējums: 9
Nopirku ļoti nolaistā stāvoklī, ja gribās šādu auto jārēķinās ar to, ka viņas nav bijušas "mācītāju" un "bibliotekāru" īpašumā. Tās, kas ir Latvijā nopērkamas savā vairumā ir nokautas. Toyota Supra meklēju ilgi un beigās atradu šo eksemplāru briesmīgā stāvoklī. ~1,5 gadi pagāja kamēr savedu kārtībā.
Toyota Supra ir viena no japāņu sportisko auto leģendām. 3- litrīgais motors, ja par to labi rūpējas un apzinās tā raksturīgākās problēmas, spēj atalgot īpašnieku ar ievērojami lielāku jaudu par standarta 237- iem zirgspēkiem.
Iegādājoties Supru, nepaslinkojiet vismaz atbrīvot ieplūdi/izplūdi un paaugstināt turbinas spiedienu - nenožēlosiet.
Mašīna ir smaga un paliela, drīzāk klasificējama kā GT klases auto. 4 gan vietas ir tikai uz papīra, aizmugurē sēdēt var tikai ļoti neliela auguma cilvēki. Tachu kad izbrauc uz labas kvalitaates asfalta, par aizmugurēsēdošajiem parasti aizmirstas. "Iet" mašīna ļoti labi. Grūti apvaldīt smaidu, kad pie ~2K RPM atveras turbīna. Apetīte ir atbilstoša, kaut vidēji sanāk tikai nedaudz ēdelīgāka par bezturbīnas supru. Mašina labi turās uz ceļa. Stūre nav pārāk mīksta un ļoti informatīva. Neskatoties uz pakaļējo piedziņu un palielo jaudu, mašīna ir braucama arī ziemā. Pašbloķējošais pakaļējais diferenciālis palīdz izbraukt no piesnigušām stāvvietām. Nopērkam labas riepas un viss būs kārtībā arī ziemā.
Dizains ir klasisks 80- to "kantainums", kas tagad pamazām sāk atgriezties jaunajos modeļos. Cilvēki, kas trešās paaudzes Supru nav agrāk redzējuši, to no pirmā acu uzmetiena sajauc ar 850- to bmw.
Piekare ir izturīga, ja to saved kārtībā. Masīvie lodšarnīri un pamatīgā izmēra bukses ir domātas lielām pārslodzēm. Arī elektronika nav kaprīza. Viss atkarīgs no mašīnas "nobrauktuma". Salons priekšāsēdošajiem ir ērts un ergonomisks. Nenogurstu arī garos pārbraucienos. Trokšņu līmenis salonā arī ir salīdzinoši neliels.
Ja esat iecerējis iegādāties Toyota Supra, jārēķinās ar dārgiem remontiem un grūtībām atras detaļas. Ieteiktu tomēr pirkt turbo versiju, dinamikas ziņā starpība ir paliela. Ņemot vērā visus mašīnas plusus (un mīnusus) ir pārsteidzoši kādēļ to uz Latvijas ceļiem ir tik maz.
Tipiskākās problēmas nolietotiem eksemplāriem: nokauts motors (klaņu lufte, beigta galvas blīve), boost leak (plaisas ieplūdes sistēmā), bojāta turbīna, eļļas noplūdes no atrumkārbas, manuālajām kārbām bojāta sinhronizācija. Nekas no minētā protams nav traģiski - visu var salabot un nomainīt, ja vien velta tam pietiekami daudz laika, naudas un pacietības.

UPDATE 06.2009: Sen šitas rakstīts, 5 gadi atpakaļ. 80'to muskuļauto joprojām ir manā īpašumā. Pa šiem gadiem paralēli nomainīts pamatīgs autoparks, taču Supra ir palikusi. Pēdējos gados gan braukts ar viņu tiek maz un reti, žēl ikdienā izgrabināt pa mūsu bruģiem un ielāpbedrēm.
 
ActionMan @ 30.novembris 2004 0:00
Visi komentāri
 
melnacs 30.novembris 2004 16:19
0 0 Atbildēt

Fanz.

melnacs 30.novembris 2004 16:21
0 0 Atbildēt

Tieshi taapat, kaa 6 seerijas brauceeji. Par Supristu ir jaapiedzimst. Taadeelj arii to ir tik maz. Un veel jaanjem veeraa muusu tautas liimeni... Vieni golfi un 80 audjiki...

tontons 30.novembris 2004 19:50
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā visus mašīnas plusus (un mīnusus) ir pārsteidzoši kādēļ to uz Latvijas ceļiem ir tik maz.
===
Vai ievērojot CSN ar šo supercaaru var aizbraukt no Daugavpils līdz Rīgai ātrāk nekā ar golfu vai 80-ku??? Un vai tas sanāk lētāk???
Es saprotu, ka autoram un "melnacs" vaļasprieks ir ZS izjušana, bet tas smīniņš par ikdienas braucējiem...

MiC 30.novembris 2004 21:54
0 0 Atbildēt

to tontons! Ar kaadu auto tu pats vizinies? Es peec savas pieredzes saku! Es labaak braucu ar sajaatu autinju nekaa ar "kartupeljkasti uz ritenjiem" - golf!:)

rashns 1.decembris 2004 8:31
0 0 Atbildēt

Forsi ka ir cilveki kuri var atlljauties tadu auto

tontons 1.decembris 2004 8:58
0 0 Atbildēt

MiC-am: audi C4, tikai 2.0. Un nav nekādu kompleksu, kad startējot pie sarkandzeltenā Toijotas, BMW un Merši vinnē kādu puskorpusu:)

ActionMan 1.decembris 2004 10:51
0 0 Atbildēt

Doma bija pastāstīt par savu auto, ja nu kādfam ir interese tādu pirkt un gribas zināt kāds tad īsti ir ;) Manuprāt golfiem un audi nav nekādas vainas, un ne reizi vien pēc kārtējā dārgā "japāņa" remonta cilvēki ir "salūzuši" un pārsēdušies uz golfu - eknonomisku, lētu uzturēšanā un diezgan uzticamu mašīnu.
Es turpretī domāju vēl kādu laiku pacīnīties. Manuprāt tas ir to vērts.

Archie 1.decembris 2004 14:08
0 0 Atbildēt

Dārgs remonts ir tikai retiem un ekskluzīviem "japāņiem". Širpotreba japānis lai arī remontā bišku dārgāks, tomēr parasti daudz mazāk kaitina ar iknedēļas sīkajām ķibelēm nekā ne-japāņi.

skorpions 2.decembris 2004 9:44
0 0 Atbildēt

Hej golferi un paareejie leeto auto miilji.
shis auto tieshaam ir uz goda. man kaadu pusgadu shaads arii bija. Nobraucu ap 50 tkm. Liekas, ka motoriitis bija zem 3 litri, bet pietiek ari taads.
Degvielas pateerinjsh nav nemaz tik liels, man pietika ar kaadiem 10 l/100km. protams ka pilseetaa ir vairaak. Arii rezerves daljas, ja saliidzina, cik maksaa, un cik biezji jaamaina, tad nav nemaz tik daargas.
Viens truukums gan ira. vispaar divi:
1. jaamaksaa sodi, jo uz 90 ar shaadu auto nepabrauksi.
2. aizmuguree ljoti dilst riepas, jo gribas jau uzmiit taa straujaak.

jaspers 6.decembris 2004 11:46
0 0 Atbildēt

Nu,nezinu,vai praata darbs guldiit naudu masiinaa!Kaadu dienu Tu,vai arii Tev kaads mudaks uzskries virsuu un apdrosinaataajiem neinteresees,ka Tev visas detalas jaunas,panems peec tirgus cenas un viss!Un zaudeetaajs skaidrs,kas paliks!Bet taa autins,ok!

SEMSS 10.decembris 2004 23:39
0 0 Atbildēt

ActionMan, visu cieņu. Auto ir savests perfektā vizuālā kārtībā. Ja nav noslēpums, par cik naudiņām iepirki savu auto? Vai esi rēķinājis, cik tev izmaksāja tā "uzcelšana"?

NOS 7.janvāris 2005 18:36
0 0 Atbildēt

Puisis malacis! Saprotu džekus kas kam mašīna ir sevis spogulis. Domāju ka GOLFUS pērk cilvēki kam viss ir pie .... vai ari neatlauj finanses. Tacu labāk braucu ar autobusu nekā ar GOLFU. Bet puisi ar sādiem auto ir kas vairāk kā parasti cilvēki. Tie ir cilvēki kam viss ir ok jo koptu labu auto spes noturet cilveks kam viss ir īstajā vietā!

Jazz 21.janvāris 2005 14:38
0 0 Atbildēt

Paklau vai vacijaa var atrast supru ar daudz maz normalu motoru pa kadiem 3-4000eur?

Twinturbo 26.janvāris 2005 1:47
0 0 Atbildēt

Njaa, smuka Supra! Tomēr priekšroku dodu jaunajām Suprām, un domāju, ka nemaz tik nereāli uzturēt šādu auto nav. Īpaši tad, ja tas ir svētdienas auto un ikdienaa tu braukā kaut vai ar lēto "kartupeļkasti uz riteņiem"(golfiņu)

el 29.marts 2005 19:18
0 0 Atbildēt

Super autinš tik baigam fanam jābūt lai celtu aukšā no gandrīz 0. Latvijā neviens labu supru nepārdod a nojātās klejo no viena uz otru caimnieku.Diemžēl es neatradu supru bet atradu celica Carlos jau rullēju 1 gadu un normāli.Tāpat jau mēnesī ap 100Ls. nākas ielikt ja grib uzturēt max. labā formā. Vot tā es nenopirko supru

ActionMan 2.jūnijs 2005 17:58
0 0 Atbildēt

Kopš pagājušā gada pieņēmu stratēģisku lēmumu Supru atstāt kā weekendu/vakaru mašīnu, žēl palika ikdienā pa mūsu ceļiem jāt. Piekrītu, ka ieguldīt naudu autiņā nekad neatmaksājas, bet es viņu nerestaurēju/nemodificēju lai pārdotu. Cerams man to nekad nenāksies darīt, jo atpakaļ iegldīto naudu dabūt neizdosies.
Ikdienā tagad pārvietojos ar "kartupeļu kastes uz ritreņiem" japāņu versiju - Mitsubishi Lancer GLXi, kas savā ziņā ir pat labi. Katru reizi, kad pārsēžos Suprā sajūtos kā svētkos.
Pie patreizējiem ienākumiem, paies vēl pāris gadi kamēr mašīna būs pilnībā gatava.
Teorētiski labu Supru Vācijā nopirkt var, ir pat zināmi gadījumi, kad tas ir izdevies, taču arī cena bija atbilstoši gandrīz 2x lielāka nekā Latvijā.

xb2 26.jūlijs 2006 13:14
0 0 Atbildēt

forši ka ir cilvēki, kam ir tik maz ikdienas vajadzību, tik daudz brīva laika (1.5 gadu garumā remontēt vecu automobili!?) un brīvu finanšu, lai paceltu šādu oriģinālu un iracionālu projektu. Bet kad paskatās uz bildēm un izlasa par to, kāds pašam prieks - tad var saprast, ka ir vērts..:)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti