AVĀRIJA 5. Apdzīšana krustojumā 59

Oskars Irbītis | 10.jūlijs 2013 11:25

Avāriju seriāla piektajā daļā izvēlamies nedaudz citādu diskusijas formu. Vispirms (šodien) tikai filmiņa un īss notikuma apraksts. Tad dažas dienas lasītāju komentāriem. Un mūsu tradicionālo situāciju vērtētāju (Caune, Kalnietis, Jansons uc.) viedoklis nedēļas nogalē.


 

Oskars Irbītis, sertificēts tiesu eksperts.

Vēl viens stāsts par tipiskiem negadījumiem tajā tālajā zemē. Šoreiz stāsts par kreiso pagriezienu un apdzīšanu. Tajā tālajā valstī, kur ir noticis šāds negadījums, ir Satiksmes noteikumi, kas, esot uz galvenā ceļa neregulējamā krustojumā, atļauj veikt apdzīšanas manevru. Šādi noteikumi ir labi, ja vien vadītāji šo to atcerētos un ievērotu. Bet daļai transporta līdzekļu vadītāju ar to atmiņu ir kā ir, un negadījumi notiek.

Šajā situācijā traktora vadītājs galīgi ir aizmirsis spoguļos skatīties, visticamāk ir aizmirsis arī pagrieziena rādītājus nomazgāt, un, griežoties pa kreisi, neskatās, kas uz ceļa notiek, nepaskatās, vai kāds viņu jau neapdzen. Bet tam, kurš apdzen, pamanot traktoru, kas veikli griežas pa kreisi, nav nekādas iespējas paspēt izvairīties no sadursmes.

Apmēram piektdaļa visu negadījumu ar cietušajiem notiek pēc šāda vai līdzīga scenārija.

Bieži vien cilvēki, redzot šādu situāciju, pilnā balsī  kliedz, ka nedrīkstot, lūk, krustojumā apdzīt, nedrīkstot apdzīt kolonnu.  Tā nav kolonna – kolonnu apzīmē ar bākugunīm braucošie pavadošie transporta līdzekļi. Apdzīt vienlaikus vairākus transporta līdzekļus satiksmes noteikumi atļauj, tāpat kā apdzīt krustojumā uz galvenā ceļa neregulējamā krustojumā (krustojumā bez luksofora un gājēju pārejām), vietās, kur to neaizliedz ceļa horizontālais apzīmējums.

Būtiski ir, lai pirms kreisā pagrieziena veikšanas, mēs pārliecinātos par kustības drošību, paskatītos spoguļos.

 

Citas iAuto avāriju analīzes:

AVĀRIJA 1. Iebrauca pretējā joslā un... šeit >>>

Ivara Caunes viedoklis šeit>>>

Didža Kalnieša viedoklis šeit >>>

AVĀRIJAS 2 un 3. Instinktīvi un – stulbi šeit >>>

AVĀRIJA 4. Grāvī labāk nekā morgā ... šeit >>>

 
59 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
seaman 10.jūlijs 2013 12:48
20 5 Atbildēt

a pričom tur traktors? tam kas gāja garām vajadzēja domāt, a kapēc fūre piebremzē, krustojums priekšā - domāt vajag, nevis degunu urbināt!

es 10.jūlijs 2013 13:11
13 3 Atbildēt

Nu un??? Notika avārija, ko tālāk? Visus traktoristus sūtīt uz DBS?

Apdzinējiem - labāk piebremzē un sagaidi "drošu vietu" apdzīšanai.

bb 10.jūlijs 2013 13:28
12 3 Atbildēt

Traktoru nemaz tik viegli pamanīt ja fūre tam brau aizmugurē.Cilvēks braucot domāja, ka apdzīs lēni braucošo fūri un skat traktors veica pagriezienu...Pašam ir gadījies, ka aiz fūres tieši paslēpusies vieglā. Loģiski, ja nav fūrei pagrieziena un krustojums tukš notiks apdzīšana.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nejēga sabojā ekskluzīvu 561 Zs Mercedes-AMG C 63 S (+ VIDEO) 2

Mēģinot izpildīt tā saucamo Burnout, dārgās Mercedes-AMG kupejas īpašnieks sabojā motoru, taču ne tikai – aizdegas arī mašīna un jāsauc palīgā ugunsdzēsēji. Lasīt vairāk

 

Krievijā avarējis autovedējs ar jauniem Lada Vesta (+ FOTO) 2

Sabojātas visas automašīnas, kas bija smagā spēkrata kravā. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Audi e-tron GT pirmizrāde gaidāma jau februārī – Audi raksturo tā dizaina tapšanu (+ FOTO) 1

Šodien, 21. janvārī, izziņots šī gada gaidītākā Audi elektroauto, pilnībā elektriskā Gran Turismo, pirmizrādes datums – pasaule to varēs tuvāk iepazīt jau 9. februārī. Lasīt vairāk

 

Eksperts skaidro: ko darīt, ja salā nav iespējams iedarbināt automašīnu 15

Jo zemāks ir termometra stabiņš un garāka nedēļas nogale, jo vairāk problēmu transportlīdzekļu īpašniekiem. Sals ietekmē ne tikai braukšanas, bet arī transportlīdzekļa motora un elektronikas kvalitāti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti