Nākamās paaudzes Goodyear bezgaisa riepām nevajadzēs apkopi un tās tiks ražotas no 100% ilgtspējīga materiāla 21

 

Foto: Publicitātes attēls

Goodyear | 10.jūnijs 2022 10:47

Automobiļu koplietošana, bezpilota transportlīdzekļi un degvielu alternatīvie risinājumi gūst arvien lielāku popularitāti, līdz ar to pasaule strauji ieiet jaunā pārvietošanās laikmetā. Goodyear patlaban strādā pie nākamās paaudzes riepām, kas vairs netiks pildītas ar gaisu, sekojot mērķim līdz 2030. gadam ražot pirmās riepas, kas ir no 100% ilgtspējīga materiāla un neprasa apkopi.

Bezgaisa riepa ir jebkura riepa, kam netiek izmantots gaiss. Goodyear bezgaisa riepas tiek izgatavotas no trīs elementiem: ārējā gredzena (ieskaitot protektoru), savienojošā tīkla un diska. Savienojošais tīkls ir tas, kas rada atšķirību starp bezgaisa un gaisa riepām – savienojošais tīkls kopā ar ārējo gredzenu spēj noturēt transportlīdzekļa svaru, kā arī nodrošina, ka riepas forma un izmērs pilnībā atbilst transportlīdzeklim.

"Bezgaisa riepai ir īpaša inženierijas uzbūve – vilciena ritenis arī ir bez gaisa, bet tas ir ražots no tērauda un ir ļoti smags. Savukārt mēs esam izstrādājuši īpašu arhitektūru, kas ļauj riepu nospriegot un pievienot transportlīdzeklim, līdz ar to tiek iegūta tā pati mīkstā un paklausīgā sajūta, kāda ir ar gaisu pildītām riepām," stāsta Goodyear vecākais programmu vadītājs bezgaisa riepu jomā Maikls Račita (Michael Rachita).

Ņemot vērā arvien lielāku bezpilota transportlīdzekļu popularitāti, riepām, kam nevajag apkopi, ir ļoti liela nozīme. Bezgaisa riepām nav nepieciešams pārbaudīt spiedienu, kā arī Goodyear bezgaisa riepas turpina darboties pat tad, ja rodas kādi sarežģījumi braukšanas laikā.

"Ja riepas pamatā ir gaisa spiediens un tai strauji pazūd gaiss vai rodas kāda cita problēma ar riepu, transportlīdzeklis vairs nevar turpināt ceļu. Savukārt bezgaisa riepas šādos gadījumos joprojām funkcionē, jo tajās ir iestrādāti īpaši drošinātāji. Bezgaisa riepu struktūra nodrošina, ka tā var zaudēt vairākus savienojošos elementus, bet turpināt braukt vēl daudz kilometrus. Vēl viena liela priekšrocība bezgaisa riepām ir komforts – ar bezgaisa riepām transportlīdzeklis var pārvadāt lielāku svaru nekā ar gaisa riepām," turpina Maiks Račita.

Šīs inovācijas dzinējspēks ir Goodyear vīzija par ilgtspējīgu nākotni. Diemžēl nereti gaisa riepas tiek izņemtas no ekspluatācijas agrīnā posmā to pārduršanas vai citu problēmu dēļ, jo, piemēram, gaisa spiediens netiek pareizi uzturēts. Tomēr ar bezgaisa riepām nav šādu problēmu, līdz ar to tiek samazināts atkritumu daudzums, kas saistīts ar riepām. Riepas, kas pildītas ar gaisu, tuvākajā laikā nekur nepazudīs, bet bezgaisa modelis piedāvā virkni jaunu iespēju. Tas ietaupa laiku, kā arī palielina veiktspēju un komfortu.

Pateicoties e-videi un multimodālo transporta veidu attīstībai, ražotāji bezgaisa riepas var pārbaudīt, testēt un līdz ar to izdarīt secinājumus, uzlabojot rezultātu. Lai gan gaisa riepām joprojām būs liela nozīme nākotnē, jaunu riepu projektēšana ir nākamais līmenis. Goodyear bezgaisa riepas nodrošinās ilgtspējīgu risinājumu, kas palīdzēs veidot virzību nākotnē.

 

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bezdgaiss 10.jūnijs 2022 13:08
2 2 Atbildēt

Lohiem kas DUSā atcerās nopirkt cīsiņu mīklā, bet neatrod laiku spiedienam riepās - viennozīmīgi patiks. Pat ja izmaksas būs lielākas.

msh 10.jūnijs 2022 18:16
2 0 Atbildēt

Tu tiešām domā ka gala produkts arī būs vaļējs? Man jau liekas ka tās riepas ir vaļējas tikai demonstrācijas un izpētes nolūkos.

Zjbs 10.jūnijs 2022 11:07
1 0 Atbildēt

Ļoti laba ziņa - nodilstot protektoram, vajadzēs mainīt visu riteni, jo izklausās ka bezgaisa riepa tiks uzvalcēta diskam tā, ka nomaiņa notiks rūpnieciskos apstākļos. Vai brauksiet pie Jezupa, kas atjaunos "īpašos drošinātājus" vai nomainīs ar citiem lietotiem "savienojošos elementus". Kamēr ir pneimatiskās riepas, tikmēr varēsiet uzlikt tās (ja vien diski derēs, bet tos jau arī var nomainīt).

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO) 7

Mazās klases krosovers Volkswagen T-Cross kopš nonākšanas tirgū 2019. gadā Baltijas valstīs pārdots vairāk nekā 5,5 tūkst. eksemplāros. Lasīt vairāk

 

Līdz 2026.gadam Rīgā plāno pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā

Līdz 2026.gadam Rīgā plānots pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē. Lasīt vairāk

 

Mercedes EQS modernizēts; cenas nemainās, sniedzamība vairāk par 800 km (+ FOTO) 5

Mercedes-Benz modernizējis elektriskās piedziņas sedanu EQS, piestrādājis pie izskata un uzlabojis sniedzamību, taču cenu atstājis to pašu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti