Kā ietaupīt, iegādājoties motociklu? 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Emilija Bertašiute | 28.septembris 2022 15:07

Ikviens labprāt iegādātos sapņu motociklu, bet bieži tirgū novērojamas augstas cenas un izvēļu daudzveidības trūkums. Kā efektīvāk tērēt iekrāto naudu, meklējot lietotu motociklu? Kurā gadalaikā vislabāk pirkt motociklu? Padalīsimies ar dažiem ieteikumiem, kuri varētu noderēt.

Pērciet nesezonas periodā
Automašīnas iespējams izmantot cauru gadu, īpaši neuztraucoties par to brauktspēju dažādos laikapstākļos. Taču to pašu nevarētu teikt arī par motocikliem. Skarbas ziemas apstākļos motocikli parasti “atpūšas” garāžā. Tādēļ pircējiem šis motociklu dīkstāves brīdis finansiālā ziņā ir pats izdevīgākais brīdis – motocikli pēc aktīvās sezonas ir krietni lētāki.

 “Visplašākais lietoto motociklu piedāvājums parasti ir pavasarī. Taču līdz ar aktīvo sezonu seko arī ievērojams cenu pieaugums. Tādēļ pircējiem, kas vēlas ietaupīt, ieteicams meklēt lietotu motociklu rudens beigās vai ziemas sākumā,” saka Mats Buzelis (Matas Buzelis), motociklu un citu transportlīdzekļu vēstures pārbaudes uzņēmuma “carVertical” komunikācijas vadītājs.

M. Buzelis norāda, ka lietota motocikla cena ir viszemākā sākot no oktobra līdz pat februārim. Toties motociklu cenas strauji pieaug marta sākumā un maijā sasniedz to zenītu.

Pērciet lietotu, nevis jaunu
Motociklu ražotāji pēdējo gadu laikā saskaras ar tādām pašām problēmām, kā automašīnu ražotāji. Traucētu piegādes ķēžu un izejmateriālu trūkuma dēļ ir krietni paaugstinājušās motociklu pārdošanas cenas un to piegāžu laiks. Pērkot lietotu motociklu, arī izvairāties no strauja braucamrīka tirgus vērtības samazinājuma.

Vidējais motocikla vecums, kas ir pārbaudīts transportlīdzekļu vēstures izveides platformā, ir 10,7 gadi. Attiecīgi jaunie motociklisti biežāk izvēlas iegādāties lietotu motociklu, nevis jaunu.

Balstoties uz dažādiem pētījumiem, motociklu vērtība visstraujāk krīt pēc dažiem satiksmē pavadītiem gadiem. Pēc šī perioda vērtības kritums vairs nav tik straujš. Kā rezultātā, pērkot lietotu motociklu, pēc vairākiem gadiem varēsiet to pārdot ar krietni mazākiem zaudējumiem.

Jauniem motocikliem ir lielāka iespējamība ciest no ražošanas un dizaina defektiem, kuri vecākiem motocikliem parasti ir salaboti, vai vismaz labi zināmi.

Lai arī iegādājoties lietotu motociklu ir iespējams ietaupīt, pastāv arī zināmi riski.

Pārbaudiet bojājumus un nobraukuma manipulācijas, lai samazinātu cenu
Gluži kā lietotiem auto, arī lietotiem motocikliem ir būtiskas atklātības problēmas. Pārdevēji bieži vien cenšas pēc iespējas vairāk nopelnīt, pārdodot motociklus ar slēptiem defektiem, bojājumiem vai “attītu” odometra rādījumu.

Balstoties uz motociklu vēstures atskaišu datiem, 50.38% platformā pārbaudīto motociklu ir reģistrēti bojājumi, kas norāda uz avārijas faktu. Yamaha markas motocikliem ir visvairāk ierakstu par bojājumiem, kamēr Triumph markas motocikliem ir visaugstākās remonta izmaksas – vidēji 9315 eiro.

16.7% pārbaudītu motociklu ir viltots nobraukums. Ja ieskatīsieties lietotu motociklu sludinājumus internetā, lasīsiet, ka visbiežāk tiem ir 10 000 līdz 20 000 km nobraukums. Taču patiesais nobraukums var būt līdz pat 10 reižu lielāks. Piedalīties satiksmē ar motociklu, kuram ir liels nobraukums, ir bīstami.

No vienas puses pircējiem būtu ieteicams izvairīties no bojātiem motocikliem drošības apsvērumu dēļ. Pat vienkāršs mehānisks bojājums vai kļūme var novest pie nopietniem savainojumiem. Taču no otras puses, norādot pārdevējam uz bojājumiem, ir iespējams iegūt izdevīgāku cenu.

“Pierādījumi par grozītiem odometra rādījumiem vai bojājumiem ir ļoti svarīgi iegādājoties motociklu. Vēstures atskaites izveide ir lielisks pirmais solis. Ar tās palīdzību uzzināsiet par apdrošinātāju un citu uzņēmumu rīcībā esošo informāciju, kas norāda no bojājumiem, “attītu” nobraukumu un citu noderīgu informāciju,” paskaidro Mats Buzelis.

Vēl ir svarīgi pārbaudīt, vai motocikls ir bijis zagts. “carVertical” rīcībā esošā informācija norāda, ka visvairāk zagtu motociklu atrodams Ukrainā, Apvienotajā Karalistē, Polijā un Rumānijā.

Taču neapstājieties pie vēstures atskaites izveides vien. Pirms pirkuma veikšanas ir vērtīgi paviesoties arī pie mehāniķa pēc profesionāla transportlīdzekļa novērtējuma.

 

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jo 29.septembris 2022 1:08
2 3 Atbildēt

Skumji, bet ietaupīt pa īstam var tikai nenopērkot to moci.

Var vēl pamēģināt moci piereģistrēt kā mopēdu. Bet nu octa maksa paliks šā vai tā...

Pļurkt 29.septembris 2022 13:59
1 1 Atbildēt

Te ir nospiedošais vairākums tādu kas ir sev iegalvojuši, ka braukšanas josla pieder visā tās platumā tikai un vienīgi viņiem! Līdz ar to kad tu apbrauc šos baurus, kas stāv sastrēgumā ~viņu tukšajos paurīšos sākas totāla histērija!

Blawa 29.septembris 2022 18:32
1 1 Atbildēt

Skumjais stulbeni neredzi par ko ir raksts?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti