Eiropas transporta drošības padome (ETSC) publicējusi ikgadējo PIN pētījumu (PIN Annual Report) par ceļu satiksmes drošību ES dalībvalstīs.
Publikācijā uzsvērts fakts, ka Latvija ir vienīgā ES jaunā dalībvalsts, kura ir sasniegusi vērā ņemamus panākumus uz ceļiem bojā gājušo skaita samazināšanā par spīti Centrāleiropas un Austrumeiropas vispārējai tendencei (vidēji tikai 1.6% uzlabojums) uzrādīt vissliktākos rezultātus satiksmes drošības jomā. Latvijā šis samazinājums laikā no 2001. gada līdz 2007. gadam ir 25%. Pētījumā arī teikts, ka tikai trīs Eiropas valstis sasniegs Veronas deklarācijā norādīto 2010. gada satiksmes drošības mērķi laikā. Labākos rezultātus uzrādījušas Francija, Portugāle un Luksemburga, kurās bojā gājušo skaits laikā no 2001. līdz 2007. gadam samazinājies attiecīgi par 43%, 42% un 38%.Eiropā kopējam rādītājam uz ceļiem mirušo cilvēku skaita ziņā būtu jāsamazinās par 37%. Šobrīd pētījuma rezultāti parāda, ka fatālu negadījumu skaits ir krities par 20% salīdzinājumā ar 2001. gadu.
Tomēr līdz ideālajai situācijai vēl daudz jāstrādā un šai tēmai jāpievērš ļoti liela uzmanība. PIN programmas vadītājs pēc rezultātu paziņošanas teicis: „Izskatās, ka uzsvars uz mērķi par drošu ceļu satiksmi ir zaudējis savu nozīmīgumu lielākajā daļā ES valstu. Visām valstīm tagad ir jādubulto savi spēki, ja vien viņi nevēlas aizkavēt pārējo valstu progresu un apturēt Eiropas Savienības darbu kopumā.”
Jāpiebilst, ka Francija tik augstu uzlabojumu satiksmes drošības jomā sasniegusi lielā mērā pateicoties ieviestajiem foto un video radariem uz valsts ceļiem. Vidējais ātrums samazinājies par aptuveni 6 km/h, kā rezultātā krities arī bojā gājušo skaits. Papildus tam esošo un jauno satiksmes ceļu malas tiek veidotas tā, lai maksimāli norobežotu autovadītājus no iespējamiem šķēršļiem – kokiem, dzīvniekiem u.c.
Arī Latvijā, sasniegto rezultātu noturēšanai un uzlabošanai, ir jāsāk izmantot foto radari. Šogad tie tiek ieviesti, bet šis process būtu jāturpina līdz pilnīgai satiksmes kontroles nodrošināšanai. Lai iegūtos sasniegumus noturētu, jāattīsta valsts ceļu infrastruktūra – jābūvē jauni ceļi atbilstoši satiksmes drošības standartiem un jāpadara tie vienlīdz ērti un droši gan autovadītājiem, gan mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.