Latvijai labi panākumi satiksmes drošības uzlabošanas ziņā

 
3.jūlijs 2008 12:10

Eiropas transporta drošības padome (ETSC) publicējusi ikgadējo PIN pētījumu (PIN Annual Report) par ceļu satiksmes drošību ES dalībvalstīs.

Publikācijā uzsvērts fakts, ka Latvija ir vienīgā ES jaunā dalībvalsts, kura ir sasniegusi vērā ņemamus panākumus uz ceļiem bojā gājušo skaita samazināšanā par spīti Centrāleiropas un Austrumeiropas vispārējai tendencei (vidēji tikai 1.6% uzlabojums) uzrādīt vissliktākos rezultātus satiksmes drošības jomā. Latvijā šis samazinājums laikā no 2001. gada līdz 2007. gadam ir 25%. Pētījumā arī teikts, ka tikai trīs Eiropas valstis sasniegs Veronas deklarācijā norādīto 2010. gada satiksmes drošības mērķi laikā. Labākos rezultātus uzrādījušas Francija, Portugāle un Luksemburga, kurās bojā gājušo skaits laikā no 2001. līdz 2007. gadam samazinājies attiecīgi par 43%, 42% un 38%.

Eiropā kopējam rādītājam uz ceļiem mirušo cilvēku skaita ziņā būtu jāsamazinās par 37%. Šobrīd pētījuma rezultāti parāda, ka fatālu negadījumu skaits ir krities par 20% salīdzinājumā ar 2001. gadu.

Tomēr līdz ideālajai situācijai vēl daudz jāstrādā un šai tēmai jāpievērš ļoti liela uzmanība. PIN programmas vadītājs pēc rezultātu paziņošanas teicis: „Izskatās, ka uzsvars uz mērķi par drošu ceļu satiksmi ir zaudējis savu nozīmīgumu lielākajā daļā ES valstu. Visām valstīm tagad ir jādubulto savi spēki, ja vien viņi nevēlas aizkavēt pārējo valstu progresu un apturēt Eiropas Savienības darbu kopumā.”

Jāpiebilst, ka Francija tik augstu uzlabojumu satiksmes drošības jomā sasniegusi lielā mērā pateicoties ieviestajiem foto un video radariem uz valsts ceļiem. Vidējais ātrums samazinājies par aptuveni 6 km/h, kā rezultātā krities arī bojā gājušo skaits. Papildus tam esošo un jauno satiksmes ceļu malas tiek veidotas tā, lai maksimāli norobežotu autovadītājus no iespējamiem šķēršļiem – kokiem, dzīvniekiem u.c.

Arī Latvijā, sasniegto rezultātu noturēšanai un uzlabošanai, ir jāsāk izmantot foto radari. Šogad tie tiek ieviesti, bet šis process būtu jāturpina līdz pilnīgai satiksmes kontroles nodrošināšanai. Lai iegūtos sasniegumus noturētu, jāattīsta valsts ceļu infrastruktūra – jābūvē jauni ceļi atbilstoši satiksmes drošības standartiem un jāpadara tie vienlīdz ērti un droši gan autovadītājiem, gan mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti