Jaunais «Citroën C4»: dinamisks atjaunojums 11

 
8.jūlijs 2008 9:14

Citroen C4 modeli laida tirgū 2004.gada beigās gan piecdurvju hečbeka, gan trīsdurvju kupejas versijās. Šis modelis ir izcili veiksmīgs Citroen sasniegums, jo visā pasaulē ir pārdotas 900 000 šī modeļa vienības.

Citroen mērķis, atjauninot C4 modeli, ir padarīt to vēl:
•    Elegantāku, dinamiskāku un efektīvāku,
•    Ekonomiskāku un ar mazāku izmešu daudzumu,
•    Interaktīvāku un komunikatīvāku.
Citroën speciālisti ir veikuši labi pārdomātas izmaiņas modeļa ārējā izskatā, lai vēl vairāk nostiprinātu automobiļa veiksmīgo dizainu, kuru ļoti atsaucīgi uzņēma pircēji. Veiktie uzlabojumi skar automašīnas priekšgalu, izveidojot to līdzīgu visas Citroen modeļu saimes stilam, kas no jauna definēts jaunajā Citroen C5 modelī.

Citroen ir pārveidojuši arī C4 modeļa salonu, lai panāktu vēl augstāku kvalitātes līmeni. Ir ieviests jauns salona polsterējums un jauni akcenti vairākām apdares detaļām. Ir mainīta tahometra atrašanās vieta, un tagad visi mērinstrumenti ir grupēti vienkopus instrumentu paneļa centrā.



Motoru jomā C4 tagad ir pieejams ar diviem jauniem benzīna motoriem, kas izstrādāti kopīgi ar BMW. VTi 120 un THP 150 motori sagādā vēl lielāku braukšanas prieku un ievērojami samazina degvielas patēriņu un izmešu daudzumu. 2 litru HDi dīzeļa motors jau atbilst nākotnes Euro V standartam.

Visbeidzot – C4 var pamatoti lepoties ar bagātīgāku telemātikas aprīkojumu, jo īpaši ar jaunās paaudzes navigācijas sistēmu – MyWay – ar Bluetooth® funkciju.

Atjaunotajam C4 ir saglabātas visas īpašības, kuras padarījušas to par sava segmenta līderi gaitas īpašību un drošības ziņā, piemēram, ksenona pagriežamie priekšējie lukturi tuvajām un tālajām gaismām, joslas novirzes brīdinājuma sistēma, stūre ar fiksētu centru un vadības slēdžiem, kā arī palīdzības funkcija, uzsākot braukšanu pret kalnu.

 

Jauns priekšgals

Citroën dizaineri pārveidojuši C4 priekšpusi, lai uzsvērtu tā radniecību ar nesen izlaisto C5 modeli. C4 ieguvis jaunu dzinēja pārsegu ar apaļākām, izliektākām formām. Dekoratīvais priekšējais režģis ir papildināts ar jauniem izliekumiem un dekoratīvajiem rotājumiem, iedvesmojoties no C5 modeļa.



Numura zīme tagad atrodas vienas gaisa ieplūdes atveres centrā, bet bampers ir pārveidots, piešķirot gan hečbekam, gan kupejai spēcīgāku, dinamiskāku izskatu. Jaunā C4 atsevišķās versijās ir vairāk hroma akcentu, sevišķi priekšējiem miglas lukturiem, kas piešķir auto izsmalcinātību un prestižu.

Automobiļa kopējais garums ir palielināts par 15 mm, sasniedzot 4275 mm hečbekam un 4288 mm kupejai.

Atjauninātais modelis tiek piedāvāts ar trim pilnībā jauniem alumīnija riteņu disku stiliem. Riteņu disku izmēri ir 16 collas (Olympie) un 17 collas (Ribalta un Volubilis) versijās atbilstoši motoram un apdares līmenim.

C4 ir pieejamas vairākas jaunas krāsas – Bourrasque un Recife zila, Thorium pelēka un Mativoire ziloņkaula.



Vairākas izmaiņas veiktas salona noformējumā:

•    Tahometrs, kas līdz šim atradās virs stūres statņa, tagad iekļauts caurspīdīgajā displejā instrumentu paneļa vidū. Šādi ir samazināts displeju skaits un uzlabota to vispārējā pārskatāmība.

•    Citroën dizaineri pievienojuši jaunus akcentus instrumentu panelim un durvju paneļu medaljoniem, lai piešķirtu salonam vēl lielāku eleganci.

•    Otrajam apdares līmenim pieejams jauns sēdekļu audums – velūrs. Adas apdare Exclusive versijā tagad tiek piedāvāta arī pelēkā krāsā.

•    Marque izstrādājis jaunas salona apdares shēmas SX, VTR, VTR Pack, SX Pack un Exclusive apdares līmeņiem.

Šīs jaunās dizaina kombinācijas un augstākās kvalitātes materiāli paredzēti augstākā līmeņa kategorijai un vēl vairāk akcentē salona dizainā izteikto kvalitātes iespaidu. SX apdares modelim paredzēta speciāla krāsa centrālajām gaisa ieplūdes atverēm. VTR un VTR Pack versijām piešķirts “Multicub” izskats, bet SX Pack (vai Ambiance Pack atkarībā no tirgus) lepojas ar “Tungsten” krāsu. Ekskluzīvās apdares modeļi tiek pārdoti ar “Bocage” krāsu.

C4 salons joprojām ir viens no ietilpīgākajiem savā klasē. Platums plecu augstumā ir 1,44 m priekšā un 1,43 m aizmugurē sēdošajiem, nodrošinot ērtības visiem pasažieriem.


Efektīvi un ekonomiski motori

Citroën HDi dīzeļa motori ir plaši pazīstami ar to ekonomiskumu, tīrību un dinamismu. 2 litru HDi motors ir atjaunināts, lai tas atbilstu nākotnes Euro V standartam. Tas standarta komplektācijā ir aprīkots ar kvēpu (sīko daļiņu filtru) un tagad attīsta 103 kW jaudu (140 ZS EEC/143 ZS DIN). CO2 izmešu daudzums samazināts līdz 139 g/km.

C4 joprojām ir pieejams ar citiem, labi pazīstamiem dīzeļa motori – HDi 92 and HDi 110 DPFS.

Citroën samazinājis degvielas patēriņu abiem motoriem: līdz 4,4 l/100 km HDi 92 motoram, līdz 4,6 l/100 km HDi 110 DPFS motoram ar manuālo pārnesumu kārbu un līdz 4,4 l/100 km 110 DPFS motoram ar automātisko ātrumkārbu pilsētas braukšanas ciklā.
CO2 izmešu daudzums samazināts attiecīgi līdz 117 g/km, 120 g/km un 118 g/km (attiecīgi par 3, 5 un 2 g/km mazāk). Šie uzlabojumi panākti, arī pateicoties pārejai uz zemas rites pretestības Michelin Energy Saver® riepām.

C4 tagad tiek piedāvāts ar diviem benzīna motoriem no EP saimes, kas izstrādāti kopīgi ar BMW Grupu. Sis ir pirmais Citroën modelis, kas aprīkots ar šīs saimes motoriem – VTi 120 nomaina 1.6i 16V, un THP 150 nomaina 2.0i 16V.

VTi 120 un THP 150 nodrošina ideālu veiktspējas un degvielas ekonomijas apvienojumu ar ievērojami mazāku degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu. VTi 120 motora tilpums ir 1598 cm3, un tas attīsta 88 kW EEC jaudu (120 ZS EEC vai 122 ZS DIN) pie 6000 apgr./min. Maksimālais griezes moments ir 160 Nm pie 4250 apgr./min.

Šīs īpašības padara auto vadīšanu daudz patīkamāku, jo vienmēr pieejamas bagātīgas griezes momenta rezerves: 90% vai vairāk no maksimālā griezes momenta ir pieejami jau apgriezienu diapazonā no 2500 līdz 5750 apgr./min.

Apvienojumā ar piecpakāpju manuālo ātrumkārbu šis motors patērē 6,7 l/100 km (159 g/km CO2) kombinētā ciklā, kas ir par 6% mazāk salīdzinājumā ar veco motoru.

VTi 120 motors ir pieejams arī ar četrpakāpju automātisko ātrumkārbu. Šādā kombinācijā degvielas patēriņš ir 7 l/100 km un CO2 izmešu daudzums - 165 g/km.

VTi nozīmē “Variable valve lift and Timing Injection” (Regulējams vārstu gājiens un iesmidzināšanas regulēšana).

C4 THP 150 – izcils augstas veiktspējas apvienojums ar zemu degvielas patēriņu un izmešu daudzumu
 
Šis jaunais motors attīsta maksimālo jaudu 110 kW (150 ZS EEC vai 153 ZS DIN) pie 5800 apgr./min., bet maksimālais griezes moments ir 240 Nm apgriezienu diapazonā no 1400 līdz 4000 apgr./min. Šie rādītāji sniedz līdzvērtīgu braukšanas prieku kā HDi dīzeļa dzinējiem pie zemiem un vidējiem motora apgriezieniem.

Apvienojumā ar jauno MCM sešpakāpju ātrumkārbu (ar tādu pašu arhitektūru kā EGS6) degvielas patēriņš kombinētā ciklā ir 6,9 l/100 km (164 g/km CO2), kas ir par veseliem 10% mazāk nekā iepriekšējam motoram.

C4 tiek piedāvāts arī ar četrpakāpju automātisko pārnesumu kārbu. Tiesa, dzinēja jauda ir 103 kW (140 ZS EEC vai 143 ZS DIN). Maksimālais griezes moments paliek tāds pats – 240 Nm pie 1400 apgr./min. Degvielas patēriņš kombinētā ciklā ir 7,7 l/100 km, kas ir par 5% mazāk salīdzinājumā ar iepriekšējo motoru.

THP 150 motorā izmantota tāda pati arhitektūra kā VTi 120. THP motors (Turbo High Pressure – Turbo augstspiediena) ir aprīkots ar tiešo secīgo degvielas iesmidzināšanu, ko veic augstspiediena elektroniskais sūknis.

Šī motora galvenās īpašības ir šādas: Tiešā degvielas iesmidzināšana, kas apvieno augstu jaudu ar zemu degvielas patēriņu. Augstais spiediens ir panākts ar sūkni, kas novietots ieplūdes sadales vārpstas galā. 120 atmosfēŗu maksimālais spiediens ļauj inžektoriem iesmidzināt degmaisījumu tieši sadegšanas kamerā sāniski, nodrošinot vienmērīgu degmaisījuma izkliedi. Kompresijas pakāpe ir 10,5:1.

Twin-scroll turbolādētājs. Šīs sistēmas īpatnība ir tāda, ka tā izplūdes gāzu kolektorā grupē gāzes vadus pa pāriem (1-4 un 2-3 cilindri). Šāda optimāla gāzes plūsmas kombinācija īpaši paātrina turbīnas darbību un ievērojami samazina tās aizkavēšanos. Turbīnas rotācijas ātrums var var sasniegt 200 000 apgriezienus minūtē.

Cilindra galva ar divām augšējām sadales vārpstām. Ieplūdes sadales vārpstas darbību uzlabo nepārtraukti mainīgā regulēšanas sistēma, kas nodrošina lielāku griezes momentu pie zemākiem motora apgriezieniem, vienlaikus samazinot degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu.

Eļļas sūknis ar caurplūdes regulēšanu, kas piegādā optimālai darbībai vajadzīgo smērvielas daudzumu un samazina degvielas patēriņu par 1%. Šī sistēma ir aprīkota arī ar eļļas starpdzesētāju, kas ievietots filtrā un tiek regulēts ar termostatu ātrākai sildīšanai un izcilai temperatūras pārvaldībai pat skarbos braukšanas apstākļos.
       

Pilnīgs telemātikas aprīkojums

C4 telemātikas aprīkojums ir pilnībā pārveidots, lai vēl labāk izpildītu lietotāju vajadzības. Vispirms – jauna integrēta navigācijas sistēma ar 7 collu krāsu ekrānu. Sī sistēma ar nosaukumu MyWay ir aprīkota ar radio un ar MP3/WMA saderīgu CD atskaņotāju, kā arī ar papildu RCA kontaktligzdām cimdu nodalījumā MP3 atskaņotāju pievienošanai. Sistēmā MyWay ir iekļauta Eiropas karte, kas integrēta SD karšu ierīcē, un tiek parādīta 2D vai 3D attēlu formātā. MyWay ir iekļauts arī Bluetooth® brīvroku komplekts ar informācijas un adrešu grāmatas datu atspoguļojumu no mobilā tālruņa. Sistēmas vadību nodrošina taustiņi, kas atrodas fiksētajā stūres centrā..


•    Gada beigās būs pieejama USB Box CD audio sistēmai. Divas centrālajā konsolē iebūvētas kontaktligzdas – viena USB, otra – spraudņa tipa, spēs nolasīt MP3 atskaņotājus, izmantojot Mass Storage sistēmu un IAP protokolus (iPod un iPhone) un MTP (Microsoft Plays for Sure). Vadības taustiņi atrodas fiksētajā stūres centrā un radio konsolē.

Augstākā līmeņa drošības funkcijas

2004. gada beigās izlaistais C4 vēl joprojām ir segmenta līderis inovatīva aprīkojuma jomā.
C4 drošības funkcijas ir šādas:
- tuvo un tālo gaismu ksenona pagriežamie priekšējie lukturi, kuri maina gaismas stara leņķi līdz 15°, lai labāk izgaismotu pagriezienus,
- automašīnas novietošanas palīdzības sistēma priekšā un aizmugurē, ar priekšmetu un attālumu rādīšanu instrumentu paneļa displejā,
- joslas novirzes brīdinājuma sistēmu, kas darbojas, sākot no 80 km/h,
- stūre ar fiksētu centru un vadības taustiņiem, kur visas svarīgākās braukšanas funkcijas apkopotas tieši vadītāja priekšā;
- caurspīdīgs mērinstrumentu bloks, kas automātiski pielāgojas ārējā apgaismojuma apstākļiem, lai nodrošinātu teicamu mērinstrumentu datu atspoguļojumu,
- laminēti sānu logi – īpaši samazina troksni salonā un maksimāli uzlabo pasažieru drošību,
- palīdzības sistēma braukšanas uzsākšanai pret kalnu, kas atbrīvo vadītāju no grūtībām, uzsākot braukšanu pret kalnu un slīpām virsmām,
- ātruma ierobežotājs un kruīza kontrole, kas atvieglo ātruma ierobežojumu ievērošanu.


C4 galvenā un svarīgākā īpašība ir braukšanas prieks. Vadītāji var izbaudīt precizitāti un vienotību ar ceļu, ko sagādā C4 izcili precīzā stūres iekārta, un rūpīgi izstrādātā balstiekārta.
 
Visi komentāri
 
259161. viesis 8.jūlijs 2008 12:15
0 0 Atbildēt

C4 galvenā un svarīgākā īpašība ir braukšanas prieks. Vadītāji var izbaudīt precizitāti un vienotību ar ceļu, ko sagādā C4 izcili precīzā stūres iekārta, un rūpīgi izstrādātā balstiekārta

ŠITAS VIENKĀRŠI SPĀRDA !!!!!!!!

Brauksānas prieka šajā auto nav vispār !!!!!!!!!!!

viņš vienkārši neiet, nevadās, nestūrējās

Sēdi uz šūpīgas taburetes, kas nejēgā rij degvielu un uz priekšu neiet.

259163. viesis 8.jūlijs 2008 12:31
0 0 Atbildēt

...šis auto tiešām ir GALĪGI GARĀM!!! Uz ceļa neturās...Stūres iekārta nekāda...skaņas izolācijas vienkārši nav...ir jābūt nedēļu dzērušam,lai tādu iegādātos...esmu stūrējis,tāpēc uzskatu,ka mans viedoklis ir objektīvs...tie nav secinājumi pēc i-netā lasītā!

259164. viesis 8.jūlijs 2008 12:53
0 0 Atbildēt

Kāds vispār to visu rakstu var izlasīt neaizmiegot? :)

259165. viesis 8.jūlijs 2008 13:08
0 0 Atbildēt

Tuvs cilvēks lieto ikdienā (darba auto) tā kā sanāk šad tad gan blakus pasēdēt gan pašam pabraukt.

Vistrakākais, ka viņš NEIET !!!!!!!!

259169. viesis 8.jūlijs 2008 13:54
0 0 Atbildēt

arba:

nu tā īsti nav ka neiet... var iekurināt, nu bet tad rij arī... Par stabilitāti un piekari - nu nav tas sliktākais variants. Salons pamazs, bleķi šķidri... Var jau būt, ka vidusmēra francūzim tas ir OK, bet sev tādu jaunu pirkt .... nezinu.

259170. viesis 8.jūlijs 2008 14:11
0 0 Atbildēt

to viktors1961

"Par stabilitāti un piekari - nu nav tas sliktākais variants."

...nevēlos aizvainot,bet ja Tu raksti šādi tad atļaušos teikt,ka neesi braucis ar labu,stabilu un kvalitatīvu auto...

259174. viesis 8.jūlijs 2008 15:15
0 0 Atbildēt

Man ir ar ko salīdzināt.

Neiet, zvārojas u.t.t.

Un runa jau nav par auto, viņš pilda savas funkcijas - ar viņu var aizbraukt, bet rakstīt, ka - C4 galvenā un svarīgākā īpašība ir braukšanas prieks, ir pilnīgs piiiiiii,

Prieka tur nav vispār

Neviena darbība ar šo auto neizsauc nekādu prieku !!!!!!!!!!!!!

259176. viesis 8.jūlijs 2008 15:26
0 0 Atbildēt

dinamisks atjaunojums, ja vecajam plastmasas šķindēja kā bērna grabulis, tad jaunajam pievienojam bungu skaņas, ko rada precīzi noregulētā ritošā daļa, sadarbībā ar izpūtēju.

259177. viesis 8.jūlijs 2008 16:00
0 0 Atbildēt

Ir franču skūpsts...ir franču vīns...ir franču smaržas,bet..."mašīnas" gan Francijā neražo :D

259184. viesis 8.jūlijs 2008 17:36
0 0 Atbildēt

Par daudz burtu un daļa nesaprotamās kombinācijās - kti - "turbolādētājs" ?

A vispār varbūt cerīgi, tie motoreļi tādi palabi izklausās.

259197. viesis 8.jūlijs 2008 22:29
0 0 Atbildēt

Arba nu kā - sapīpējas kādu stiprāku zāli un priecājas :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti