Pabeigta dienesta pārbaude par premjera avāriju 26

 
16.jūlijs 2008 14:38

Iekšlietu ministrs Mareks Segliņš 16.jūlijā, apstiprināja Iekšlietu ministrijas Galvenās inspekcijas veiktās dienesta pārbaudes rezultātus, kurā secināts, ka nav tiesiska pamata saukt pie atbildības Drošības policijas amatpersonas, kas apsargāja premjerministru Ivaru Godmani dienā, kad premjera auto iekļuva ceļu satiksmes negadījumā.

Pārbaudē konstatēts, ka Drošības policijas amatpersonas, 18.jūnijā veicot Ministru prezidenta pavadīšanu un transportlīdzekļa eskortēšanu no Ministru kabineta ēkas uz Prezidenta pili, dienesta pienākumus pildīja atbilstoši amata aprakstiem, kā arī ievērojot normatīvo aktu, kas regulē aizsargājamo amatpersonu fiziskās neaizskaramības nodrošināšanu un pavadīšanu, prasības, līdz ar to nav tiesiska pamata viņu saukšanai pie disciplinārās atbildības.


Foto: Edijs Pālens

www.bna.lv


Dienesta pārbaudē konstatēts, ka premjeru pavadījušajai automašīnai „Toyota Land Cruiser” un premjera auto „Audi A8L” normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā bija piešķirts operatīvā transportlīdzekļa statuss un abi transportlīdzekļi bija aprīkoti ar bākugunīm, speciālo skaņas signālu, kā arī ar speciālām ierīcēm, kas fiksē laiku, kad transportlīdzeklis tiek izmantots ar iedegtu bākuguni un ieslēgtu skaņas signālu, kā arī transportlīdzekļa braukšanas ātrumu.

Šo ierīču izdrukas liecina, ka 18.jūnijā Tērbatas, Merķeļa ielas, Brīvības un Kalpaka bulvāra krustojuma šķērsošanas brīdī abās automašīnās bija iedarbinātas bākugunis un speciālie skaņas signāli. Tāpat ierīces fiksējušas, ka abu transportlīdzekļu maksimālais ātrums krustojuma šķērsošanas brīdī bijis 24 km/h.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem operatīvo transportlīdzekļu vadītāji drīkst neievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības, taču operatīvā transportlīdzekļa vadītājam jādara viss iespējamais, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība. Līdz ar to abu premjera eskorta automašīnu vadītājiem, ieslēdzot bākugunis un skaņas signālu, bija tiesības neievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības.

Dienesta pārbaudes ietvaros netika vērtēta premjera automašīnas vadītāja iespējamā atbildība par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu, jo šis jautājums tiks izskatīts ierosinātā kriminālprocesa ietvaros, kur tiks izvērtēta automašīnas vadītāja rīcība un noskaidrots, vai viņš izdarīja visu iespējamo, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība. Izmeklēšanu kriminālprocesā veic Rīgas autotransporta prokuratūra.

Pamatojoties uz dienesta pārbaudes rezultātiem, Drošības policijas priekšniekam Jānim Reinikam uzdots, izanalizējot notikušā ceļu satiksmes negadījuma apstākļus un cēloņus, veikt pasākumus, lai pilnveidotu valsts augstākās amatpersonas apsargājošo Drošības policijas darbinieku profesionālo apmācību.

Tāpat Drošības policijai kopīgi ar Valsts policiju uzdots veikt pasākumus, lai nodrošinātu Ministru prezidenta transportlīdzekļa eskortu ar otro pavadošo transportlīdzekli un sadarbībā ar Iekšlietu ministriju sakārtot normatīvo regulējumu Ministru prezidenta pavadīšanas jomā.
 
Visi komentāri
 
259743. viesis 16.jūlijs 2008 14:44
0 0 Atbildēt

Šo ierīču izdrukas liecina, ka 18.jūlijā Tērbatas, Merķeļa ielas, Brīvības un Kalpaka bulvāra krustojuma šķērsošanas brīdī abās automašīnās bija iedarbinātas bākugunis un speciālie skaņas signāli. Tāpat ierīces fiksējušas, ka abu transportlīdzekļu maksimālais ātrums krustojuma šķērsošanas brīdī bijis 24 km/h.

:D Nabaga Ivars.

Lasot rakstu sanāk ka 18. jūlijā viņam atkal krešs ir paredzēts! Nu Turies Ivar, uzvelc kasku tagad! :D

259744. viesis 16.jūlijs 2008 14:56
0 0 Atbildēt

Tās ierīces varbūt arī fiksēja to, CIK SEKUNDES pirms sadursmes bākugunis ieslēgtas? Un to, vai premjers bija piesprādzējies?

259747. viesis 16.jūlijs 2008 15:28
0 0 Atbildēt

"šķērsošanas brīdī abās automašīnās bija iedarbinātas"

un neviens protams neņem vērā to kad tika iedarbinātas

... muļķu zeme

259748. viesis 16.jūlijs 2008 15:31
0 0 Atbildēt

Ja šīs ierīces nefiksē arī sadursmes brīdi, tad tam ir nulles vērtība - kādā veidā var precīzi salīdzināt ierīču reģistrēto laiku ar sadursmes brīdi??

259749. viesis 16.jūlijs 2008 15:39
0 0 Atbildēt

Apskatīju visās bildēs to audi, kaut kā neredzēju nevienu bākuguni...Ja bākuguns ir virs priekšējā stikla iekšpusē, tad....diez vai vispār ir iespējams noteikt no sāniem, ka viņas ir ieslēgtas. Koroče sviests! Roka roku mazgā... līdzjūtība mikriņa šoferim...

259750. viesis 16.jūlijs 2008 15:41
0 0 Atbildēt

Neviena vārda par sadursmē vainīgo. LV svarīgās *******s ka parasti attaisnotas.

259751. viesis 16.jūlijs 2008 15:44
0 0 Atbildēt

Tas,ka valdības auto nebūs vainīgi bija zināms tikpat skaidri kā tas,ka Jāņos līst lietus...tāda diezgan bezjēdzīga preses relīze...kaunējies būtu Ivar!!!(ceru,ka drīkstu Tevi saukt vārdā un mani par to drošības policija nesašņorēs)...varēji taču kā vīrs uzņemties atbildību un publiski paziņot,ka tavi pavadošie bezsmadzeņi šoreiz "nolaida Raini"... N E N O R M Ā L I steidzamā vizīte pie prezidenta kunga...sviests!

259752. viesis 16.jūlijs 2008 16:09
0 0 Atbildēt

Bākugunis.... :))) Pat ja bija ieslēgtas saucamās "bākugunis" tad daudzi jau zina, kur tās novietotas Audi(aiz restes) un kā tās ir (NE)redzamas no sāniem, ja Audi šķērso ceļu, bet nebrauc pretī vai no aizmugures.

Nemaz jau nerunājot (zinām tak, kā tas parasti notiek: iebrauc krustā un sāk gaudot!), kad tās tika ieslēgtas un ej nu saproti, no kurienes tās skaņas nāk ja trafarēta t/līdzekļa pa skatam nav ne tuvu!

259753. viesis 16.jūlijs 2008 16:11
0 0 Atbildēt

Tā kā tādi jefiņi - raksts par to, ka dienesta pārbaudē nekas nav konstatēts. Iekšlietu ministrijā šādas pārbaudes ir obligātas jebkurā gadījumā - mērķis noteikt, vai darbinieki nav pārkāpuši pilnvaras, nolaidīgi izturējušies pret saviem darba pienākumiem vai arī, no otras puses, nav konstatējams valsts drošības apdraudējuma mēģinājums. Necik tālu no VDK sistēmas jau tas nav aizgājis.

To, kurš bija vainīgs sadursmē, izlems citi cilvēki un citā sastāvā.

259754. viesis 16.jūlijs 2008 16:12
0 0 Atbildēt

cik gadiņus iegruzīja mikriņa šoferītim????

p.n.

tak nevienam manuprāt nebija nekādu šaubu, ka TIE gurķi tak vainīgi nevar būt :D:D:D

259755. viesis 16.jūlijs 2008 17:03
0 0 Atbildēt

Mikriņa kompānijai tagad ir jāaizstāv savs darbinieks, kurš neko nav pārkāpis. Viņš brauca pie zaļās un neviena trafarēta operatīvā tr. līdzekļa nebija, tas, ka kāds melns audi mauc pāri pie sarkanā nav attaisnojums. Ja nav saskatāmas pazīmes, tad tas nav izskatāms par operatīvo, un skaņa tik lielā krustojumā var nākt no jebkuras puses. Un Audi vadītājs NAV darījis visu iespējamo, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība.

259756. viesis 16.jūlijs 2008 17:22
0 0 Atbildēt

tad jau pagrieziena rādītāji ir dzeltenās bākugunis

259757. viesis 16.jūlijs 2008 17:23
0 0 Atbildēt

Kārtējo reizi, it kā likumīgi, tautai tiek parādīts vidējais pirksts.

259759. viesis 16.jūlijs 2008 20:17
0 0 Atbildēt

vai gadījumā tie pārbaudītāji nav padoti tiem, kas izstrādāja un apstiprināja šitos gudros noteikumus?

259761. viesis 16.jūlijs 2008 21:15
0 0 Atbildēt

Man jautājums Zivtiņam un citiem gudrajiem.

Braucot Rīgā, blīvas kustības laikā, ja krustojumā deg zaļa gaisma, man ir jāapstājas un jāpārliecinas, ka neviens ar noslēptām zilām gaismām nebrauc ??????? Vai kā ???????

Paskaidrojiet man idiotam , lūdzu.

259762. viesis 16.jūlijs 2008 21:16
0 0 Atbildēt

Un uz šo jautājumu vajadzētu vienreiz konkrētu atbildi, nevis gadiem d....., kurš tad ir vainīgs, ja spec transports brauc pie sarkanas gaismas

259767. viesis 16.jūlijs 2008 22:49
0 0 Atbildēt

katraa gadiijumaa- fakts i sekojoshais :) tauta te cepjaas par neko-JO :D dienesta paarbaude attiecaas uz droshiibniekiem-nevis uz shoferi ;)

"Dienesta pārbaudes ietvaros netika vērtēta premjera automašīnas vadītāja iespējamā atbildība par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu, jo šis jautājums tiks izskatīts ierosinātā kriminālprocesa ietvaros, kur tiks izvērtēta automašīnas vadītāja rīcība un noskaidrots, vai viņš izdarīja visu iespējamo, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība. Izmeklēšanu kriminālprocesā veic Rīgas autotransporta prokuratūra."

atkaartoshos- operatiivais driikst shkjeersot ar pampakiem un matjugaljnjiku krustojumu tikai tad- kad ir paarliecinaajies ka jamo ir pamaniijushi...

259771. viesis 16.jūlijs 2008 23:39
0 0 Atbildēt

Minētās pārbaudes rezultāti ir maigi izsakoties apšaubāmi.

259774. viesis 17.jūlijs 2008 0:26
0 0 Atbildēt

kuraa diiiirsas galaa tas bundzinieka oooo ir operatiivais transports ? ak, ja, piedodiet, aizmirsu, tam tak restee un droshi ven kaut kur aiz prieksheejaa stikla iestraadaatas migalkas, tas tak visiem jaazin un uz celja jaaparegjo, kuraa krustaa izliidiis no saaniem barabanshchiks ar savu lopu sviitu, gaudojot sireenaam, kas tiek iesleegtas 0.5 sekundes pirms manevra izdariishanas un mirgojot "bakuguniim", kuras NEVAR pamaniit no DAUZIEM lenjkiem, izlidiis visiem priekshaa...

259775. viesis 17.jūlijs 2008 0:39
0 0 Atbildēt

pieshkjiirushi tak statusu...

shodien gan taa orda maniita ar volvkji prekshgalaa un sarkanajiem pampakiem :D

259778. viesis 17.jūlijs 2008 8:24
0 0 Atbildēt

Vislabākais ir tie 24 km/h.. :)

259780. viesis 17.jūlijs 2008 9:16
0 0 Atbildēt

Vai es pareizi atceros ka to krustu filmējušas ne vien vien kamera? Kur tad tās filmiņas palikušas? Gan jau ka tur arī var redzēt kas un kā bijis. Katrā ziņā es par busiņa šoferi, tie ķēmi ar spec nummuriem jau tā dara ko grib...

259784. viesis 17.jūlijs 2008 9:51
0 0 Atbildēt

kā šīris teiktu, šitas iespārda :D

bla-bla" bija tiesības neievērot ceļu satiksmes noteikumu prasības"-bla-bla.

259801. viesis 17.jūlijs 2008 11:57
0 0 Atbildēt

Ar 24 km/h lielu ātrumu nav iespējams paraut līdzi pilnu mikriņu, kuram saglabātos taisnvirziena kustība (kādas ir mikriņa bremzēšanas pēdas???) un AUDI neatrastos uz trotuāra (pārāk mazs ātrums lai auto sagrieztos pa 70 grādiem). Tātad meli. Drošības policijas eksperti MELO. Tātad attiecīgi visi pārējie MELO.

259812. viesis 17.jūlijs 2008 13:38
0 0 Atbildēt

ātrums 24 km/h ir VIDĒJAIS= ~ ja tu parauj no 0 līdz 100 4.sekundēs

259966. viesis 19.jūlijs 2008 16:41
0 0 Atbildēt

arbai.

Pats gandrīz atbildi uz savu jautājumu - punkts 1.14. dot ceļu - prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi

braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas iešanas) virzienu vai ātrumu;

Redzi, mikriņš taču kungam radīja traucējumu.

punkts 10. Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi

traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

Redzi, mikriņš radīja kungam ... situāciju un ... zaudējumus.

punkts 38.4. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki....

Redzi, mikriņš apdraudēja.

To pašu var "piesiet" Tev braucot uz zaļo.

Tā kā jebkurš likums, vai noteikumi ir koks ar 2 galiem. Tikai svarīgi kas un pie kura gala turās. Katram ir sava "taisnība".

Gan jau tūliņ atradīsies rakstnieki par pretējo. Atstāju arī viņiem par ko uzrakstīt. Visus pretrunīgos punktus necentos iekopēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti