Nissan mācīs vadītājus pareizi piedot gāzi 8

5.augusts 2008 11:41

Kompānija Nissan izstrādājusi „intelektuālu” gāzes pedāli, kas palīdzēs vadītājiem ekonomēt 5-10% degvielas, vēsta aģentūra Reuters.

Sistēma, ks nosaukta par "ekopedāli" (ECO Pedal), nepārtraukti seko līdzi, kā vadītājs spiež gāzes pedāli. Pamanot lieku piepūli, kuras rezultātā degviela tiek patērēta vairāk, nostrādā atpakaļspiešanas mehānisms. Pēc vadītāja vēlmes sistēmu var atslēgt.



Kā apgalvo Nissan, "ekopedālis" būs dažiem sērijveida modeļiem nākošā gada sākumā.

Pagājušajā gadā Nissan solīja aprīkot visus modeļus ar "ekodevēju". Tas atradīsies instrumentu panelī un ar zaļu gaismu signalizēs, ja degvielas patēriņš ir optimāls. Ja auto strauji uzņem ātrumu, tērējot vairāk enerģijas, indikators sāk mirgot, bet, kad patēriņš sasniedz neloģiskus apmērus, indikators spīd dzeltenā krāsā.



Abas sistēmas palīdzēs ne tikai ekonomēt degvielu, bet arī samazināt kaitīgo izmešu daudzumu.
 
Visi komentāri
 
260509. viesis 5.augusts 2008 12:06
0 0 Atbildēt

aļo, man jau šķiet, ka es ekonometru esmu redzējis jau kaut kādā 90to gadu pirmās puses Corollā... baigais jaunums tagad, ne?

260510. viesis 5.augusts 2008 12:40
0 0 Atbildēt

ekonometrs nav jaunums, jaunums laikam tas pedaalis kursh spiediis atpakalj?! Tieshaam spiediis atpakalj? Un kad apdzenot kaadu automobiili nepaaraak labaa celja posmaa peekshnji atopamies ka pretii kaads brauc un dereetu iezhmiegt griidaa tad to izdariit nevarees? Kautkaa vispaar nesaskatu logjiku shaadaa izstraadaajumaa. Ja pats nezini (nav iemaaciits) kaa pareizi spiest leezeni pedaali un kaa nepaargaazeet un braukt ekonomiski un kaa braukt neekonomiski tad kad situaacija prasa, tad ej un iemaacies! Nu protams ka tehnologjijas iet uz priekshu un autinji buus arvien advanceetaaki un gan jau driiz vareesim uzticeet auto vadiishanu pilniibaa tehnikai un pashi tik kaa pasazhieri seedeet. Bet izstraadaajumi kas ierobezho manu darbiibu man kautkaa nevisai. Ja nu vieniigi ABS, bet arii ne vienmeer patiik.

260511. viesis 5.augusts 2008 13:24
0 0 Atbildēt

Jocīgi, bet manam vecumvecajam 1999. gada Subaru Outback ir tā, ka iespiežot gāzes pedāli grīdā burtiski uzreiz nākas pārvarēt diezgan spēcīgu pretestību, kas turpinot turēt pedāli iespiestu grīdā pēc sekundēm 5 - 7 noplok. Piemēram, apdzīšanas brīdī, es iespiežu gāzes pedāli pilnīgi grīdā, automātiskā transmisija nomet 1 pārnesumu uz leju un strauji tiek palielināts braukšanas ātrums. Vienlaicīgi ar ātruma palielināšanos man jāpieliek pamatīgs spēks, lai noturētu pedāli iespiestu grīdā. Iesākumā tas pat izsauca nedaudz biedējošu sajūtu. Braukšanas ātrumam pieaugot, pretspiediens no pegāļa puses samazinās un sasniedzot apmēram 130 - 140 km/h, gāzes pedālis jau atkal ir kļuvis ierasti viegls.

Nezinu kas tā ir par fīču, tomēr man bieži tas palīdz visai ātri attapties un neuzraut nejēdzīgi lielu braukšanas ātrumu, un līdz ar to baigo degvielas pārtēriņu. Parasti es braucu ar standarta 95 - 105 km/h...

260512. viesis 5.augusts 2008 13:28
0 0 Atbildēt

Muhahā, kāds jaunums :D Reiz gadījās vecum vecs Audi 100 pletīzeris, 1983. gada laikam, ar tādu jauku bultiņu - diodi - uz augšu (laikam arī uz leju), kas iedegās, teikdama "pārslēdz pārnesumu!", un tā mantiņa saprata arī, kādā stilā brauc, mierīgi vai dinamiski

260515. viesis 5.augusts 2008 13:47
0 0 Atbildēt

uz 1983 sierras Ghia komplektācijas bija enonometrs - reāla štelle smuki panelī mirgoja dzeltenā un sarkanā krāsā : ))

260518. viesis 5.augusts 2008 15:41
0 0 Atbildēt

opel astra coupe un arī pēdējām celica (pēc 2002.) ir drive-by-wire sistēma...nav trosītes, un pat teorētiski nevar iespiest pedāli vairāk kā nepieciešams. tapēc šis te nav nekas jauns...

a tas ka patēriņu parāda ar krāsainām lampelēm nevis patēriņa cipariem...imho downgrade!!!

260523. viesis 5.augusts 2008 20:36
0 0 Atbildēt

Šķiet, ka tā fīča ir tieši pedāļa pretestībā, kas atgādina, ka brauc neekonomiski, tomēr atļauj nepieciešamības gadījumā pedāli iemīt līdz galam.

260577. viesis 7.augusts 2008 8:12
0 0 Atbildēt

Pagājušajā gadā Nissan solīja aprīkot visus modeļus ar "ekodevēju". Tas atradīsies instrumentu panelī un ar zaļu gaismu signalizēs, ja degvielas patēriņš ir optimāls. Ja auto strauji uzņem ātrumu, tērējot vairāk enerģijas, indikators sāk mirgot, bet, kad patēriņš sasniedz neloģiskus apmērus, indikators spīd dzeltenā krāsā.

__________________________

Tak šitādas ""lampiņas " bija jau 80 gadu Toyota automašinās !!! vai tad tas kāds jaunums ir??? Vienkārši labi aizmirsts vecais :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par svētdienas avāriju uz Rumbulas lidlauka (+ VIDEO)

Svētdien, 10.novembrī uz Rumbulas lidlauka notika avārija ar divu automobiļu iesaistīšanos. Lasīt vairāk

 

Gandrīz ideāls rezultāts - Mazda CX-30 uzstāda EuroNCAP drošības testu rekordu (+ VIDEO) 1

Mazda krosovers CX-30 uzrādījis iespaidīgu sniegumu EuroNCAP drošības testos, pirmoreiz šīs organizācijas vēsturē gandrīz sasniedzot ideālu rezultātu. Lasīt vairāk

 

Tesla cels rūpnīcu Berlīnes tuvumā 17

Jaunā ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" rūpnīca, lai apkalpotu Eiropas tirgu, tiks bāzēta Vācijā, otrdien paziņoja kompānijas vadītājs Īlons Masks. Lasīt vairāk

 

Toyota Supra, BMW X5, Ford Ranger Raptor un citi "brīnumi" GADA AUTO pretendentu sarakstā!

Šogad "Latvijas Gada auto" 2020 pieteikts rekordliels dalībnieku skaits – 35 auto modeļi. "Tavs Auto TV" dodas uz "Gada auto" lielo testu lai atrastu spilgtākos starp tiem! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti