2008.gada jūlijā auto pārdošanas rādītāji pieauguši tikai par 6,79%, kas ir pats zemākais rādītājs pēdējo divu gadu laikā. Pārdošanas apjomu samazināšanās rezultāts ir 4 pēdējo gadu lielākais nepārdoto auto apjoms – 170 000, vēsta Reuters.
"Tirgus palēninājums izrādījies ievērojami lielāks nekā mēs gaidījām. Gada sākumā mēs pieņēmām, ka Ķīnas autotirgus pieaugums 2008.gadā būs 15%, jeb 6,2 miljoni auto. Nedaudz vēlāk mums nācās pārskatīt šo prognozi uz slikto pusi– līdz 5,95 miljoniem auto," uzsver J.D. Power Asia Pacific Forecasting direktors Džons Bonnells.Eksperti uzsver, ka ķīniešu autotirgus palēnināšanās galvenais iemesls ir negaidītais iekšējo degvielas cenu kāpums. Jūnija beigās tika pieņemts lēmums ar 20.jūniju pacelt cenas naftas produktiem. Benzīna cenas valstī tika paceltas par 17%, dīzeļdegvielai – par 18%, bet aviācijas degvielai – par 25%. "Ķīniešu patērētājiem šis lēmums ir pilnīgi negaidīts. Protams, iekšējās degvielas cenas joprojām ir tālu no pasaules cenām, tomēr nav zināms, kas būs tālāk. Tieši tas biedē pircējus," pauž ABN AMRO TEDA Fund Management analītiķis Čeņs Cjaonins.
cik tad tur maksaa taa degviela?