Šlesers: dzērājšoferi jāsoda desmit reizes bargāk 10

 
18.septembris 2008 9:18

Sods par braukšanu dzērumā būtu jāpalielina līdz 5000 latiem, turklāt jāatņem vadītāja apliecība uz mūžu.

Bargais sods varētu tikt piemērots, ja alkohola koncentrācijas līmenis vadītāja asinīs pārsniedz vienu promili. Šādu piedāvājumu 17. septembrī notikušajā Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē izteica satiksmes ministrs Ainārs Šlesers pēc tam, kad Valsts policijas pārstāvji informēja, ka vidēji gada laikā dzērumā tiek apturēti aptuveni 10 000 autovadītāju.

„Statistikas dati liecina, ka pašreizējais 500 latu sods neliek vadītājam nopietni aizdomāties par risku, kuram viņš pakļauj sevi un citus satiksmes dalībniekus, sēžoties pie stūres dzērumā,” sacīja Šlesers, uzsverot, ka efektīvākais risinājums varētu būt bargāku sodu ieviešana vadītājiem, kuriem alkohola koncentrācijas līmenis asinīs pārsniedz vienu promili. „Vadītāja apliecības konfiscēšana uz mūžu un naudassods līdz 5000 latiem varētu kļūt par pietiekami nopietnu motivāciju savas rīcības pārvērtēšanai,” norādīja satiksmes ministrs.

Sēdes dalībnieki vienojās par to, ka ministra ierosinājums tiks izvērtēts un Ceļu satiksmes drošības direkcija izstrādās priekšlikumus par bargākiem sodiem, kas piemērojami šoferiem, kuri pie stūres atrodas alkohola vai narkotisko vielu reibumā.

Sēdes laikā satiksmes ministrs ar iekšlietu ministru Mareku Segliņu sprieda arī par fotoradaru ieviešanas gaitu Latvijā. Valstsvīri nolēma, ka projekts pēc iespējas ātrāk ir jāiesniedz apstiprināšanai valdībā, iekļaujot nosacījumu, ka jau nākamā gada rudenī uz Latvijas ceļiem ir jādarbojas vairāk nekā 150 fotoradariem.
 
Visi komentāri
 
261794. viesis 18.septembris 2008 9:38
0 0 Atbildēt

Atsaldenjiem, tas neko taapat nedos... VIenkaarshi peec tam brauks bez vadiitaaja aplieciiba, un 5k sodu naaksies anuleet, jo izraadiisies, ka shams ir bezdarbnieks ar 18 beerniem, kuram nekaa nepieder...

261795. viesis 18.septembris 2008 9:44
0 0 Atbildēt

tagad vairs pat cietumi nepaliidz? kur ir probleema Ainaar?

261803. viesis 18.septembris 2008 10:54
0 0 Atbildēt

Zogo$ajiem ministriem un deputatiem sodi ari japalielina vismaz desmit reizes!!!!!!!!!!:)

261808. viesis 18.septembris 2008 11:15
0 0 Atbildēt

Moš cietumsodus bikiņ bargākus (nevis pāris dienas patusēt, bet nopietnāk) un sodu proporcionāli ienākumiem + šobrīdējos 500Ls?

Neviens jau nav veicis aprēķinus, cik daudz no dzērājšoferiem ir Jāņi no Mazpisāniem ar veco žiķi un bezdarbnieka pabalstu, bet cik - Pēteri no Berģiem ar kaijeniem, kam tie 500 Ls ir kaķim zem astes.

261811. viesis 18.septembris 2008 11:16
0 0 Atbildēt

Ak jā, un jau šobrīd cpistiem papildus ienākumi uz ceļa no dzērājšoferiem ir bargi jūtami (kaut vai no tiem kaijenistiem). Varbūt varētu visām patruļām video ierakstus auto ieviest utt., lai paskaustu ārā šobrīdējos neoficiālos naudas sodus bez cietuma?

261820. viesis 18.septembris 2008 12:23
0 0 Atbildēt

:) un kukuļņēmējus ar tāpat vajag... Shēmotājs...

261834. viesis 18.septembris 2008 14:26
0 0 Atbildēt

Domāju, ka sodu smaguma turpinājumam sākotnēji pietiktu jau ar administratīvā aresta termiņa pagarinājumu līdz 24-30 diennaktīm. Tas jau radītu cilvēkiem problēmas ar darba vietām, jo ne visur ir iespējams ar darba devēju par tik salīdzinoši daudz brīvdienām vienoties. Reali jau pašreizējo naudas sodu nomaksāt izdodas tikai daļai sodīto - lauku rajonu bezdarbnieki jau šobrīd nespēj to samaksāt. Arī piekrītu risinājumam, ka mums vajadzētu pārņemt Somijas pieredzi soda naudu aprēķināšanā. Tad, daudzi BIEZIE lexusu, kaijonu un X5 "kodējšoferīpašnieki" saņemtu TĀDU sodiņu, kas uz ilgiem gadiem liktu aizmirst šnabja smaku...Atbalstāma būtu arī ideja : par noķeršanu pie stūres šmigā atkārtoti - vadītāja apliecības noņemšanu uz mūžu. Varbūt, cilvēki tomēr par apskatītajām problemam sāktu domāt vairāk.

261844. viesis 18.septembris 2008 17:25
0 0 Atbildēt

".. gada laikā dzērumā tiek apturēti aptuveni 10 000 autovadītāju."

Jautājums: cik tiek oficiāli sodīti?

Interesanti ka ir ziņas par apturētajiem, tad jau ieskaitīti arī veiksmīgie kukuļdevēji.

261856. viesis 19.septembris 2008 9:27
0 0 Atbildēt

Tas būs labi Šleser, bet tie kas izzog Latviju būs jāmaksā 100 reizes vairāk - OK.

261922. viesis 22.septembris 2008 11:44
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā, ka CP darbinieku un viņu ģimenes locekļu dzīves līmenis pieaug straujāk nekā citiem policijas sistēmā strādājošajiem ( jauni auto, jaunas mājas, ārzemju ceļojumi) , tad secinājumus par to soda naudas "ieturēšanas kārtību" izdarīt nemaz nav tik sarežģīti. Jo vairāk pieaug soda naudu tarifi, jo vairāk pieaug likmes. Domāju, ka sociologiem un attiecīga spektra žurnalistiem būtu visnotaļ interesanti tml. lietas papētīt. ES valstši tml pētniecības darbs notiek. ES valstī nesen vienam CP ierindas darbiniekiem darbs bija jāpamet, jo prese bija atklājusi, ka viņš bija atļāvies nopirkt jaunu Maserati auto. Pavēroju savus studentus, kuri strādā CP sistēmā - vairums braukā ar jauniem auto, kavē arī mācību nodarbības sakarā ar ....ārzemju tūrisma un atpūtas braucieniem. Vēl šodien policijas akademijas pirmo kursu studenti vairums izsaka vēlmi strādāt tieši CP sistēmā. Tiesā, pēdējos kursos studentiem gan ši vēlme dēļ parasti mazinās. Tad tomēr interesntāks škiet darbs kabinetā, nekā uz ielas. Dīvaini, ka arī CSDD kautrējas ar datu publicitāti, kur būtu informacija par šoferu skaitu, kuri zaudē tiesības sakarā ar savākto max. soda punktu daudzumu. Kaut kā starp viņiem nemanu vienu savu paziņu - fiksu lexus braucēju, kurš sodus par ātruma pārsniegšanu, kā pats stāsta, esot maksājis "simtiem reižu"...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti