Speciālisti iesaka par ziemas riepu iegādi domāt laikus 11

 
29.septembris 2008 10:08

Latviju pārņem arvien rudenīgāki laika apstākļi, tas pretstatā runām par globālo sasilšanu liecina, ka arī šogad ziema būs. Tas nozīmē, ka automašīnu riteņus nāksies apaut ar ziemas riepām.

Tieši tādēļ riepu tirdzniecības uzņēmuma "Vianor" un to partneru "Auto Motīvs", "Ardala" un "Vi Lis IK" riepu speciālisti iesaka par ziemas riepu iegādi un montāžu domāt savlaicīgi.

Nepieciešamībai savlaicīgi domāt par riepu iegādi ir vairāki iemesli. Viens no vissvarīgākajiem ir fakts, ka vasaras riepas rudenī sāk zaudēt savas īpašības. Taču tas nav vienīgais iemesls – šobrīd riepu tirdzniecības uzņēmumi ir sagādājuši riepas šai ziemai, un veikalos vēl nav sācies riepu pirkšanas bums, kas nozīmē, ka bez steigas un stresa iespējams konsultēties ar riepu speciālistiem un izvēlēties pašas atbilstošākās riepas savai automašīnai, kā arī bez stāvēšanas rindā tās uzmontēt. Ņemot vērā, ka riepu tirgu nav iespējams pilnībā prognozēt, atliekot riepu iegādi uz pēdējo brīdi, var nākties saskarties ar mūsdienām netipisku parādību – deficītu – situāciju, kad konkrētos riepu izmēros, jo sevišķi reti sastopamos, nav pieejami jaunākie un labākie ziemas riepu modeļi.

Vasaras riepas rudenī var pievilt

Rudenī, pat tad, kad vēl nav uzsnidzis sniegs, vasaras riepas var pievilt, jo tās nepilda tām uzticēto pienākumu. Kā pierāda ziemeļvalstu statistika, rudenī auto avārijas visbiežāk notiek tieši vasaras riepu dēļ, jo, kad gaisa temperatūra ir zem +6 / +7 grādiem, tās sāk zaudēt savas īpašības – riepu gumija kļūst cietāka, samazinās to darbības efektivitāte un saķere ar ceļa segumu, kā arī krasi palielinās bremzēšanas ceļš. Šādam riskam visvairāk ir pakļauti auto vadītāji, kuru automobiļiem ir platas riepas. Lai izvairītos no nepatīkamiem starpgadījumiem, ziemas riepas vēlams sākt izmantot jau krietni pirms pirmā sniega uzsnigšanas. Īpašu vērību šim faktam ir jāpievērš tiem autovadītājiem, kuri katru dienu agri ved savus bērnus uz skolu, brauc uz darbu vai vēlu vakarā atgriežas mājās. Nav jābaidās, ka ziemas riepas, braucot pa neapsnigušu asfaltu, pastiprināti dils – riepu eksperti apgalvo, ka salīdzinoši ziemas riepas rudenī dilst daudz mazāk kā pavasarī, kad intensīvā saule strauji uzkarsē asfaltu.

Kādas ziemas riepas izvēlēties?

Šis ir jautājums uz kuru visprecīzāko atbildi iespējams iegūt, konsultējoties ar riepu speciālistiem  personīgi, jo ziemas riepu izvēle ir atkarīga no braukšanas ieradumiem un apstākļiem, kādos parasti tiek izmantota automašīna. Ziemas riepas iespējams iedalīt divās lielās grupās – radžotās un bezradžu, jeb tā saucamajās frikcijas riepās. Tirgū ir pieejamas arī neradžotas riepas, kuras iespējams radžot, kā arī tā saucamās Centrāleiropas ziemas riepas. Katras no šīm riepām ir vislabāk piemērotas konkrētiem apstākļiem – ja radžotās riepas lieliski noderēs tiem vadītājiem, kuri pārsvarā brauc pa noledojušiem ceļiem ārpilsētā, tad ar Centrāleiropas tipa ziemas riepām autovadītāji visdrošāk jutīsies pilsētās, kur ielas regulāri tiek tīrītas un kaisītas. Ja bieži nākas braukt gan pa noledojušiem ceļiem, gan pilsētu, tad vispiemērotākās var izrādīties Skandināvijā iecienītās frikcijas riepas, kas arī nodrošina tikpat labu vai ļoti līdzīgu saķeri ar noledojušiem ceļiem. Autovadītājiem, kuri mēdz ar automašīnu doties ceļojumos uz kaimiņvalstīm, der atcerēties, ka radžotu ziemas riepu lietošana daudzviet Eiropā, piemēram, Polijā, Čehijā, Vācijā, Ungārijā, Šveicē ir aizliegta.

Braucu ar vissezonas riepām!

Pirmkārt tādu vissezonas riepu nav, vai pareizāk sakot to lietošana Latvijā ir liegta. Taču pretstatā apgalvojumiem, ka tas, kas ir domāts visam, neder nekam, nākas piekāpties un piekrist, ka, cilvēkiem, kuri gadā nobrauc tikai dažus tūkstošus kilometru, nav ekonomiski izdevīgi iegādāties gan vasaras riepu, gan ziemas riepu komplektus. "Vianor" riepu speciālisti šiem cilvēkiem iesaka iegādāties tā saucamās Centrāleiropas ziemas riepas, jo tās pietiekami labi kalpo ziemā, un nav pārāk mīkstas, lai vasarā pārlieku pārkarstu un nodiltu. Izvēloties riepas visai sezonai, ļoti būtiski ir izvēlēties pasaulē vadošo ražotāju riepas, jo tikai tās spēs izturēt papildus slodzi vasarā un nodrošinās stabilitāti ziemā. Šādu riepu maiņu vislabāk veikt tieši pirms kārtējās ziemas iestāšanās.

Vai drīkst izvēlēties lietotas ziemas riepas?

To neviens nespēj aizliegt, taču, iegādājoties lietotas ziemas riepas, jāatceras, ka riepas, kurām protektora dziļums ir 4 mm vai mazāk, ir zaudējušas 60% no savām ziemas riepu īpašībām. Tas pats attiecas uz riepām, kas ir vecākas par pieciem gadiem – to gumijas sastāvs ir sakaltis un zaudējis savas īpašības. Šādā gadījumā "Vianor" riepu speciālisti iesaka labāk izvēlēties jaunas, lētas ziemas riepas.

Platākas vai šaurākas riepas? Kādu gaisa spiedienu riepās izvēlēties?

Savulaik autovadītāju vidū valdīja uzskats, ka ziemas riepām ir jābūt šaurākām un augstākām par vasaras riepām, taču "Vianor" riepu speciālisti norāda, ka mūsdienu ziemas riepu ražošanas tehnoloģijas šādu nepieciešamību izslēdz, un nepareiza riepas izmēra izvēle ir pat nevēlama. Ziemas riepas ir jāizvēlas tieši tādā izmērā, kādu ir noteicis auto ražotājs. Atkarībā no automašīnas markas, ja nav pieejama automašīnas lietošanas pamācība, informāciju par ieteicamajiem izmēriem iespējams atrast vadītāja durvju ailē, aiz degvielas uzpildes vāka vai zem motora pārsega.

Runājot par gaisa spiedienu riepās, ievērojiet, ka gaisa spiedienam ziemas riepās ir jābūt tādam pašam kā vasaras riepās – tādam, kādu ir noteicis automašīnas ražotājs. Taču, lai kompensētu gaisa spiediena samazināšanos aukstā laikā, ieteicams spiedienu palielināt par 0,1 vai 0,2 atmosfērām. Riepu spiedienu ieteicams pārbaudīt regulāri, kā arī tūlīt pēc riepu montāžas, jo nereti dažādos mazajos servisos auto mehāniķi, veca ieraduma vadīti, ziemas riepas uzstāda ar samazinātu gaisa spiedienu, kas izsauc automašīnas degvielas patēriņa pieaugumu un riepu ārējo malu pastiprinātu dilšanu. Pārlieku liels gaisa spiediens riepās izsauc to saķeres samazināšanos ar ceļa virsmu, kā arī riepas protektora vidus pastiprinātu izdilšanu.
 
Visi komentāri
 
262119. viesis 29.septembris 2008 10:41
0 0 Atbildēt

Nespeciālisti iesaka pagaidīt, līdz sāksies atlaides, kas ir neizbēgamas maiņas sezonas beigās ;)

262120. viesis 29.septembris 2008 10:50
0 0 Atbildēt

Seene, nemusini cilvēkus, pirms esi bijis veikalos! Atlaides ir šobrīd (vismaz tās var sarunāt)... vēlāk var izrādīties, ka nebūs kam tās piemērot.

262122. viesis 29.septembris 2008 11:09
0 0 Atbildēt

Nemusinu... Vienkārši dalos pieredzē - vienmēr esmu riepas nopircis zem 50% no sākotnējās veikala cenas. Tādu atlaidi šobrīd neviens nepiedāvās. Protams, ja ir vajadzīgas 175/70 R13, atlaide maz ko izmaina. Bet ja viena riepa maksā tik, cik šāds pilns komplekts ar visu nomaiņu, tad absolūtos ciparos ir vērts nogaidīt kaut vai pabraucot līdz tam ar iepriekšējās sezonas ziemenēm.

262128. viesis 29.septembris 2008 11:33
0 0 Atbildēt

Katru gadu vienu un to pašu stāsta, sāk jau apnikt...

262130. viesis 29.septembris 2008 11:36
0 0 Atbildēt

vislabāk ir laicīgi iepirkt un uzlikt dikti mīkstās frikcijas riepas, lai ap jaunogadu varētu iztērēt naudu ja ne pilnīgi jaunam visam komplektam, tad vismaz divām, nodilušāko divu vietā... :D

Un runājot par ziemu - pilnīgi pajāt kurā mēnesī - kaut janvāra beigās piermais sniegs pārsteigs ceļa uzturētājus nesagatavotus!

262134. viesis 29.septembris 2008 12:21
0 0 Atbildēt

idiotam jābūt, lai pirktu pa šādām cenām. Pagaidām ar "atlaidēm" mēģina iesmērēt pagājušās sezonas (ja ne vecākus) mēslus. Atvainojiet, nevajag. Pabraukāšu vien ar vecajām, ja cenas neuzlabosies, nāksies rullēt tik tālāk :)

262135. viesis 29.septembris 2008 12:26
0 0 Atbildēt

Pie pēdējām "ziemām" vispār nav jēga braukt ar ko citu kā M+S visu gadu.

262159. viesis 29.septembris 2008 23:23
0 0 Atbildēt

Atljaushos drusku nociteet shii raksta pamatdomu: " Nepieciešamībai savlaicīgi domāt par riepu iegādi ir vairāki iemesli. Viens no vissvarīgākajiem ir fakts, ka vasaras riepas rudenī sāk zaudēt savas īpašības. Taču tas nav vienīgais iemesls – šobrīd riepu tirdzniecības uzņēmumi ir sagādājuši riepas šai ziemai." Luudzu pilsonji pasazhieri :)

262177. viesis 1.oktobris 2008 8:18
0 0 Atbildēt

Sevišķi man patika joks par deficītu :) Smieklīgs, ja ņemam vērā, ka tāda mērena krīze ir iestājusies un vēl pagājušā gada krājumi, ar kuriem 2007. gadā mēģinājām spekulēt, galīgi nav izpārdoti. Īsāk sakot, tūlīt skriesim :)

262178. viesis 1.oktobris 2008 11:10
0 0 Atbildēt

būtu ieteeicis Laneks, Pittop vai kas tml.... a te "specialjisti, hrenova"...

262182. viesis 1.oktobris 2008 13:11
0 0 Atbildēt

Gribētu redzēt kā tas gudrītis pirks riepas ar (50%?? :):) atlaidi un montēs, kad kritīs sniegs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti