Latvijas tirgū ir ienākusi uzlabota sestās paaudzes "Hyundai Sonata". Arī iAuto.lv bija iespēja pārliecināties par jaunākās Sonātes labajām īpašībām.

Kā galvenās jaunās modifikācijas atšķirības ražotājs min uzlaboto automobiļa vadāmību, paaugstinātu dzinēja jaudu un ekonomiju. Automobilim ir uzlaboti trokšņa un vibrācijas rādītāji, kā arī veikti balstiekārtas un stūres iekārtas uzlabojumi.

Visas Hyundai Sonata modifikācijas ir aprīkotas ar 4 drošības spilveniem, kondicionieri/klimatkontroli, TCS sistēmu, elektriski regulējamiem priekšējiem un aizmugurējiem logu pacēlājiem, sānu spoguļu un priekšējo sēdekļu apsildi, radiosistēmas vadību uz stūres un CD/MP3 atskaņotāju. Pie eksterjera var minēt priekšējo lukturu mazgātājus un priekšējo logu tīrītāju apsildi.

Pēdējās augusta brīvdienās iAuto rīcībā tika nodota jaunā Sonata ar 2 litru 150 zirgspēku dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu. Braukšana ar šo auto ir komfortabla. Neskatoties uz izmēriem, veicot pat straujus manevrus, auto ir pietiekami stabils. Nekādi ārējie trokšņi nav dzirdami. Ātrums 100 km/h tiek sasniegts nemanot, bet tālāk gan prasītos "nedaudz vairāk"... Iespējams, ka mašīnas asumu piedod izmainītā stūres sistēma - tagad pilns stūres rata gājiens ir tikai 3 apgriezieni, salīdzinot ar iepriekšējās Sonātes 3,3.

Mums bija iespēja izmēģināt auto ar automātisko pārnesumu kārbu. Jāatzīmē, ka "automāts" darbojas izcili, daudz "nedomājot" starp pārnesumu izvēli. Protams, pastāv iespēja pašam vadītājam pārslēgt, bet tomēr tas nav aktuāli - Sonāte pati uzvedina vadītāju uz mierīgu un pārliecinošu braukšanu.

Auto pārsteidz ar plašo salonu un ērto sēdēšanu. Patiesībā nepārsteidz - arī iepriekšējā versija bija ļoti komfortabla. Salons izskatās eleganti un izsmalcināti. Salona apdarē ir izmantota gan āda, gan audums. Arī dažādi dizaina elementi lieliski iederas salona kopskatā. Jāsaka gan, ka šādas klases automobilim labāk tomēr piestāvētu ādas salons. Auto salons ir ļoti plašs. Atvirzot priekšējos sēdekļus pat līdz pašam galam, aizmugurē pietiek vietas pat augumā ļoti raženiem pasažieriem. Tikai ir viens bet - aizmugurē ērti būs tikai diviem pasažieriem. Trešajam, kas pa vidu varētu nedaudz traucēt augstā arka grīdā. Arī sēdekļu augstums ir pietiekams, lai ilgstoša brauciena laikā kājas justos ērti. Vienīgais, sēdekļu maliņas varētu būt augstākas, lai strauju manevru laikā spētu noturēties. Patīkams pārsteigums radās, kad tika meklēta vieta, kur pasažierim nolikt mobilo telefonu – tas var ērti tikt ielikts durvju roktura padziļinājumā.

Atverot cimdu nodalījumu, ievērojam, ka tas ir apšūts ar samtainu audumu, tātad nekas brauciena laikā tur negrabēs. Ņemot vērā vasaras laiku, priekšējo sēdekļu apsildes efekts tika sajusts pēc 3 minūtēm. Uzsākot braukšanu, auto durvis automātiski noslēdzas. Taču nedaudz traucēja tas, ka izkāpjot no auto, durvis ir jāatslēdz pašam ar roku, attaisot slēdzi.

Ļoti plašs ir Sonata bagāžas nodalījums. Plašāku to vēl padara iespēja nolaist aizmugurējos sēdekļus.
Bagāžas nodalījumu, tāpat arī kā degvielas bākas vāciņu, iespējams atvērt tikai no salona. Par degvielas vāciņa atvēršanu varētu neko neteikt, bet bagāžas nodalījuma vāka atvēršana tikai no salona nav īsti ērta.
Automobiļa cenas pie Hyundai dīlera „Skandi Motors” sākot no 18600 EUR.
+ elegants dizains
+ plašs salons
+ plašs bāzes aprīkojums
+ plašs bagāžas nodalījums
+ spilgtas tuvās gaismas
+ ērts rezerves riteņa un instrumentu izvietojums
- no iekšpuses durvis jāatslēdz ar roku
- bagāžas nodalījumu var atvērt tikai no salona
- sēdekļu malas!
Paldies "Skandi Motors" par iespēju novērtēt šo auto!
Pilna cenu lapa apskatāma šeit »»
Ehh, cik sākumā likās ka šim auto ir normālis dizains tik tagad liekas ka izskatās pēc uzpūsta pirmās paaudzes Mondeo.